Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Wij hebben morgen om 15:00 uur de afspraak! Voel me verder goed, nog steeds een lekker positieve vibe te pakken ! En gewoon gezonde interesse naar morgen. Hoop dat ik dan een soort van indicatie krijg hoe lang zo’n uitslag op zich laat wachten en wat ze precies zouden kunnen vinden enz enz. Hoe gaat het met jou?

    @Killy88 súper fijne vakantie! Geniet! ❤️

    @peque oh wat heerlijk zeg! Is ook jou zo gegund! Genieten! Ennuh afvallen is inderdaad goed nieuws toch? :p

    @Equivoque hoe gaat ie? Wat heerlijk om te lezen dat je beweging hebt gevoeld!

    @Cactus92 jeetje meid wat spannend allemaal weer! Duimen gaan als een malle hier! You go girl!
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  2. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Fijn Nienke91, dat je er zo in staat. Ben ook erg benieuwd wat ze je morgen allemaal gaan vertellen.

    Hier gaat het best goed! Komende week een spannende week qua werk, veel (mogelijk) interessante gesprekken, kijk ik wel naar uit. Stiekem zijn we ook, ondanks de kansen die er nog liggen, steeds meer onze kinderloosheid een plekje aan het geven. Natuurlijk willen we het nog steeds ontzettend graag, maar de kansen zijn klein, en we komen er steeds meer achter dat er misschien ook een leven is met z'n twee. Terwijl ik een paar maanden geleden nog dacht dat er niks meer voor te leven zou zijn zonder kinderen, dus dit is, ondanks dat het een verdrietige gedachte is, wel een prettigere manier om er in te staan.
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  3. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Dit is heel herkenbaar! Ik zag de toekomst ook echt jarenlang als een gapend zwart gat. Maar na de laatste miskraam in november kon dan toch opeens die knop om. Ik begon alledaagse dingen eindelijk weer leuk te vinden, kon ook de voordelen van een kinderloos bestaan zien en zat eindelijk sinds lange tijd weer goed in mijn vel. Het kwartje moet gewoon echt even vallen dat hoe het leven ook loopt, elk pad dat je bewandelt heeft zijn eigen voors en tegens en het een is ook niet slechter dan het ander. Ook al had je het anders bedacht. Dat inzicht geeft ontzettend veel rust!
    En geloof het of niet, maar als je eenmaal in zo'n flow zit is een zwangerschap zelfs ook even schakelen... maar natuurlijk wel een hele welkome omschakeling, die ik jullie ook van harte gun!
     
  4. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
  5. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Jee wat een heftige maar mooie woorden van jullie @Muisje101 en @Equivoque... ben er eigenlijk een beetje stil van ❤️

    Gesprek was prima! 1 a 2 maanden voor de uitslag er is, valt me nog mee eerlijk gezegd! Ze heeft veel uitgelegd over wat t zou kunnen zijn, of t erfelijk is ja of nee etc. Toen ik aangaf dat ik überhaupt genetisch niets door ga geven had ze wel zoiets van ‘oh’... beetje miscommunicatie tussen MCK en LUMC denk ik! ;) ik had t idee dat zij geen beren op de weg zag dan, wat de uitslag ook zal zijn. Dus ben benieuwd! Blij dat we weer een stap vooruit zijn :)
     
    puppy28 en Cactus92 vinden dit leuk.
  6. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Hey meiden,

    Ben een beetje lang onder mijn deken gekropen volgens mij, maar had het even nodig.
    De iui is uiteindelijk niets geworden helaas. Wel vorige week tot 3 keer toe met flinke buikpijn bij de huisartsenpost en eigen huisarts gezeten. Ze dachten de eerste keer aan een ontsteking in de baarmoeder maar na bloed geprikt te hebben en een echo zag deze er goed uit, niets aan het handje. Wat het dan wel geweest zou kunnen zijn, geen idee. Wel ben ik 3 dagen voor mijn testdag ongesteld geworden, en niet zo'n beetje ook (vind ik wel altijd een fijn opgeruimd gevoel ofzo). Daarnaast vandaag mijn ontslag ingediend want ik ga per 1 juli starten met een nieuwe baan, onwijs veel zin in!
    Volgende week dinsdag staat het gesprek met MKC gepland en heb weer alle moed om er meer dan 100% voor te gaan!

    @Killy88 ik wens je een hele fijne vakantie toe!

    @Equivoque wat fijn dat je je baby steeds meer voelt bewegen! Lijkt me zo bijzonder, al helemaal als je man het ook kan voelen! En goed dat je je toch laat controleren bij de gyn. beter dan de stress dat er mogelijk toch iets is. Ik kan me helemaal voorstellen dat je het volgende doemscenario in je hoofd hebt zitten, ik zal zo waarschijnlijk ook zijn. Komt volgens mij echt doordat we al zoveel mee hebben gemaakt, dat we het gewoon moeilijk te geloven blijven vinden dat ons dat geluk nú dan toch echt gegund is. Probeer je af en toe toch wel stiekem te genieten?

    @Muisje101 heel herkenbaar wat je schrijft. Je probeert het toch in fases wat meer draaglijker voor jezelf te maken. Maar vooral ook realistischer, hoe verdrietig ook. In sommige tijden had ik dat ook (dacht ik), maar toch kon ik het niet helemaal loslaten en merkte dat ik een 'kinderloos' leven nog niet voor me kon zien. Ik heb echt zoveel respect voor je dat jij nu al een beetje op dat punt zit, ontzettend dapper. Ik hoop, dat als ecd het niet mag zijn voor ons, ik datzelfde punt ook ooit mag bereiken.

    @peque fijn dat je bloeddruk wat gedaald is, en goed dat ze je onder controle blijven houden. Wat prachtig om te lezen hoe jullie zo van elkaar kunnen genieten!

    @Cactus92 wat spannend, bijna weer voor een meting? Ook hier draaien de duimen uiteraard voor je!

    @Nienke91 fijn dat het gesprek goed is gegaan en het e.e.a. duidelijk is! Als de uitslag binnen is, mogen jullie dan gelijk starten?
     
    Cactus92 en peque vinden dit leuk.
  7. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    @puppy28 ik geloof dat alles nu weer in orde is :)
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  8. Emama2018

    Emama2018 Lid

    10 jan 2019
    53
    22
    8
    Hallo Dames,

    Ik ben terug op,het forum tijdens mijn nieuwe ICSI cyclus. Helaas ging het niet zoals verwacht...het ging even mis met de embryo's tussen Dag 4-6. De reden kan o.a. zijn ook DNA fragmentatie. Het is helaas helemaal niet getest door het ziekenhuis in België ondanks dat ik meerdere keren daarover met de arts sprak.

    Van 14 eicellen had ik 13 bevrucht met ICSI en op Dag 3 waren het nog 10 in de running waarvan 7 kwaliteit 1. Op Dag 5 kreeg ik een ET en te horen dat er nog 6 oké doen en dat zij op Dag 6 ingevroren zouden zijn. Het is uiteindelijk gekozen maar 1 extra in te vriezen. Ik kreeg helemaal geen informatie of schriftelijk bewijs wat de kwaliteit van de embryo was om het niet in te vriezen.

    Weten jullie misschien over welke methoden van zaadverwerking worden in Brussel/Gent of DD toegepast?
    Wij hoorden namelijk dat alle eicellen mooi rijp waren en zaadkwaliteit uitstekend was (68% motiliteit) enz en maar het is niet gekenen naar de DNA fragmentatie. Nu probeer ik achter te halen of een van de onderstaande methodes op zaad wordt toegepast. Tijdens onze buitenlandse behandeling is methode 2 & 3 en wash toegepast en was DNA fragmentatie maar 5% met als gevold dat 80% eicellen Blastocyst werd en PGS normaal. Sindsdien hebben wij beide extra supplementatie gebruikt om de eicelkwaliteit en zaad te verbeteren omdat vorig jaar gebruikte ik maar gewone prenatale vitaminen en mijn man niets en ondanks dit alles kregen wij zo een tegenvaller in deze kliniek. Ben ik de eindige die vindt dat het heel weinig eicellen worden ingevroren in België want als ik dames in de kliniek sprak waren zij voor de 3 of 5e keer voor de eicelpunctie met maar 1 embryo over.

    Weten jullie welk lab gebruik time-lapse voor embryo kweek om ze niet eruit te halen voor controle? Zoals ik begreep wordt dat ook niet overall toegepast.

    1. Magnetic-activated cell sorting MACS
    2. density gradient centrifugation (DGC)
    3. swim-up (SU) techniques

    Waren jullie ooit niet tevreden over de behandeling of zijn er fouten gemaakt? Wat kunnen wij doen?
    Mijn dosis van de stimulatie vond ik ook zeer laag, ik kreeg maar 150 IE Menopur.

    Bedankt voor jullie advies.

    E.
     
  9. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Emama2018 sorry, geen ervaring mee.
    Misschien dat @Muisje101 hier iets meer van weet?
    Maar de meeste dames hier hebben eiceldonatie nodig omdat het probleem juist bij de eicellen ligt, dus misschien heb je in een ander/eigen topic meer succes?
     
    Emama2018 en Cactus92 vinden dit leuk.
  10. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    @puppy28 gefeliciteerd met je nieuwe job! En goed te lezen dat je weer de kracht hebt gevonden er 100% voor te gaan! Spannend voor jullie dinsdag... wij gaan dan echt een beetje hetzelfde pad bewandelen bij t MCK ! Ik heb inderdaad destijds begrepen dat als de uitslag uit t LUMC goed is wij gelijk door mogen ja! Dus dan moet ik onze arts van t MCK bellen en zouden zij een match gaan zoeken geloof ik! Soms heb ik wel nachtmerries dat omdat ik ze zo lang niet gesproken heb ze me vergeten zijn ofzo, en ik alsnog opnieuw op de wachtlijst moet... hahaha! Zal wel niet ;)
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  11. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Dankjewel!! We lopen idd een beetje samen, wel heel fijn om dan een “bond”genootje op hetzelfde moment te hebben hihi.
    Voor jou ook super spannend zeg!!

    Haha omg, heel herkenbaar wat je schrijft! Ik heb ze om die reden toen gewoon een x tussendoor gebeld, even de bevestiging of ik wel echt goed begrepen had dat ik na mislukte poging in DD door zou mogen bij hun, haha :oops::oops:
     
  12. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @puppy28 Heel erg balen van de laatste iui, had anders gehoopt..
    Wel fijn te lezen dat je spirit weer terug is!
    En als tip aan jullie, houdt altijd een vinger in de pap bij MCK, ze zijn er gewoon slordig... dus navragen, contact houden en niks zomaar op zn beloop laten..

    @Equivoque morgen spannende dag?!! Ben zo benieuwd...

    @Killy88 lekkere vakantie gehad??
    Hopelijk weer opgeladen..

    Ik heb vandaag echo gehad. Alles in topconditie, zaterdag tp. Zo vreselijk spannend weer..
     
    Kiki11111981, Louise11110, Killy88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Emama2018 sorry, ik kan niets voor je betekenen..
     
  14. Emama2018

    Emama2018 Lid

    10 jan 2019
    53
    22
    8
    Bedankt Equivoque. Ik las het inderdaad bij dit topic van Muisje over DNA fragmentatie en misschien heeft zij zich verdiept in de zaadvoorbereding methoden tijdens IVF.

    Hoe wordt door de artsen een slechte eicelkwaliteit vastgesteld?

    Bedankt,

    Ewa
     
  15. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @puppy28 voor jou ook een spannende afspraak morgen! Altijd fijn om weer ergens naartoe te kunnen leven.
    En hoe leuk, een nieuwe baan! Alleen wel lastig als je daar net begint en je moet veel weg voor de behandeling, maar daar valt vast wel een mouw aan te passen toch?

    @Nienke91 1 à 2 maanden valt relatief inderdaad nog mee, dat wachten zijn we inmiddels wel gewend!
    Vraag me inderdaad ook af wat eruit zou kunnen komen wat belemmerend zou zijn voor ECD, maar goed... het is ook fijn om te weten waarom het is zoals het is.

    @Cactus92 zaterdag alweer tp... oh wat spannend zeg! Ik ga mijn duimen alvast weer warm draaien voor je!
    Inderdaad een spannende dag morgen, maar ook leuk. Mits alles goed is natuurlijk... gelukkig al vroeg aan de beurt dus we hoeven niet lang te wachten!

    @Emama2018 volgens mij is verminderde eicelkwaliteit ook vaak een conclusie die pas getrokken wordt als de bevruchting en/of embryodeling niet goed gaat en daarvoor geen andere oorzaak is. Bij mij was het wel heel duidelijk, mijn eicellen worden niet rijp waardoor überhaupt geen bevruchting mogelijk is. Maar dat is heel zeldzaam, meestal is het een combinatie van een verminderde voorraad en slecht resultaat. Hopelijk zijn voor jullie de technieken om de juiste zaadjes te selecteren de oplossing.
     
    Emama2018 vindt dit leuk.
  16. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    @Equivoque dat is inderdaad wel iets wat in mn hoofd zit. Maar ik had aan de ene kant zoiets van, ik wil mijn leven niet meer on hold zetten steeds (heb ik al 4 jaar gedaan), wie weet hoe lang het nog duurt voordat ik zwanger wordt.
    Ik ben wel benieuwd hoe vaak ik op controle moet (dacht zelf dat dit minder dan bij ivf met eigen materiaal zou zijn), en anders hoop ik dat ik de controles in mijn eigen zhuis mag doen. Zo niet, dan moet ik toch al snel open kaart spelen en dan is het gewoon een kwestie van hopen dat ze er begrip voor kunnen tonen...
    Morgen maar even navragen hoe het gaat allemaal.
     
  17. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Equivoque en Cactus92 vinden dit leuk.
  18. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Hoi meiden!!

    Ik ben weer terug van een heerlijke vakantie. Lekker uitgerust, 3 kilo aangekomen en volledig zen! Het was fantastisch!

    Zo. Terug naar de realiteit.

    Allereerst @Cactus92 Zaterdag it is! Vooruit kijken, opnieuw in spanning, helse weken. Maar: Er is een nieuwe kans. En we gaan je er zo goed en kwaad als het kan doorheen proberen te loodsen.

    @Equivoque heel veel succes vandaag! Laat je het zsm even weten?? Je bent onze hoop in bange dagen ❤️

    @peque hoe gaat het met jou, de kleine man en jullie nieuwe leven? Is het al het wachten en strijden waard geweest? :roflmao:

    @Nienke91 weer een stapje vooruit! Zo kom je iedere dag een stukje dichterbij je einddoel. Gelukkig wordt het (hopelijk) nog eens mooi weer, dan gaan de dagen sneller!

    @Muisje101 Heb jij deze dinsdag gesprek? Laat je even weten hoe het gaat?

    Hopelijk ben ik niemand vergeten, ik moest zoveel bijlezen en beantwoorden gaat altijd een beetje lastig op de telefoon haha.

    Zelf hebben we maandag evaluatiegesprek bij geertgen over afgelopen poging. Vrouw moet net 3/4/5 juni ongesteld worden dus hopelijk is er plek om direct te starten. Ze hebben iig in onze afspraak vermeld dat er mogelijk ook een uitgangsecho gemaakt wordt, dus dan is het een kwestie van bellen (als ze pas 4/5 juni ongesteld wordt), medicijnen oppikken en starten. De gonal f hebben we al in huis, de estradiol (voor mij) ook nog liggen dus vooralsnog geen vuiltje aan de lucht. Al weet je dat met geertgen natuurlijk nooit...
    Zelf heb ik besloten geen enkele poging meer natuurlijk te doen. Er zijn teveel rare voorvallen geweest betreft mijn cyclus, die me alleen maar onzeker maken.

    Zo vanaf nu zal ik weer wat beter up to date zijn :roflmao: Maar eerst: Alle goede vibes voor zaterdag richting @Cactus92 sturen! Daar gaan we weer meissie ❤️
     
    Louise11110 en Cactus92 vinden dit leuk.
  19. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    @Cactus92 dank voor de tip! Naar aanleiding van wat jij zegt en dat @puppy28 ook aangaf tussentijds gebeld te hebben, ga ik gewoon vanmiddag eens bellen! Misschien als ik met mijn liefste stem aangeef dat de klinisch geneticus geen beren op de weg zag ik alvast een vervolgafspraak kan maken...

    Super spannend voor jou @Cactus92. Ik ga écht mn duimen er af draaien voor je en super veel aan je denken!!!

    @Equivoque succes vandaag!!!

    @Killy welkom terug! Fijn dat het lekker was! Missvhien precíes ff waar jullie aan toe waren! Ben benieuwd voor jullie maandag! Zou super zijn als jullie dan gelijk door kunnen pakken. Er gebeurt weer genoeg hier! Laat het een top zomer worden voor allen!!!
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  20. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Meiden, ons meisje is helemaal goedgekeurd! We zijn ontzettend blij! :D
    Op een gegeven moment lag ze dubbelgevouwen met haar tenen te spelen, zo schattig! :roflmao:
     
    Mythique, Louise11110, zwaaistaart en 9 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina