Ah, dat is wel geruststellend inderdaad! Wel goed dat jullie een deadline hebben gesteld. Dan heb je voor jezelf in ieder geval een duidelijk eindpunt. Geeft ergens ook wel rust. En van gedachten veranderen kan ook altijd nog, als het dan toch niet klaar is... Wij hebben nooit met onze donor besproken of er eventueel een tweede poging in zit. Vind dat wel lastig, het idee dat het na deze drie kansen misschien ophoudt. Eerst dacht ik dat ik er ook wel klaar mee was, maar toen het erop leek dat het bij één embryo zou blijven merkte ik dat ik toch alweer verder aan het denken was... Hopelijk komt het niet zover!
@Equivoque oh wat zenuwslopend inderdaad!! Jammer dat het ziekenhuis nog geen bloedtest wil doen. Ik zou ook blijven testen. Heel veel sterkte!! Ik.duim mee!!xx
@Equivoque : het blijft voor jullie dus nog even spannend. Heb je foto's van de testen? Ik blijf voor je duimen! @cd28 : jullie zijn dus ook weer wat verder in het proces... wij hebben dezelfde deadline, hebben verzekeringstechnisch nog één poging en zullen door de eiceldonatie nog best een behoorlijk bedrag zelf moeten betalen. Daarbij zijn we al bijna 6 jaar bezig met onze kinderwens, het is na dit jaar ook een keer klaar... @frummelke86 : hoe is het bij jou na de tegenslag van je zusje? @Zara75 : voor jou komt de terugplaatsing er al bijna aan. Heb je nog een echo gehad? Ik duim voor je dat de embryo's zich goed gaan doorontwikkelen tot mooie blastocysten! Wij zijn net terug van een weekje vakantie. De rust van de afgelopen periode heeft ons goed gedaan en we zijn samen tot het besluit gekomen om een laatste poging te gaan wagen met behulp van eiceldonatie. We hebben een eigen donor gevonden, dus dat maakt het makkelijker. Begin maart hebben wij de eerste afspraken in Gent. Ondertussen het boek gelezen 'anders en toch gewoon'. Wat wij zelf nog heel lastig vinden is wat we wel en niet aan de omgeving vertellen. We zijn altijd heel open geweest over het traject. Naar aanleiding van het laatste gesprek hebben wij onze directe familie (ouders en zus/broer) wel verteld waar het aan ligt en wat de mogelijkheden zijn, maar de rest van de omgeving niet. Daar hebben we aangegeven dat de kansen voor ons klein zijn op een zwangerschap (om de mogelijkheid te houden niet iedereen te vertellen als we zouden kiezen voor eiceldonatie). Hoe doen jullie dat of hebben jullie dat gedaan?
Ja dat vinden wij ook lastig. We hebben besloten dat we het onze directe familie dus zussen en ouders vertellen. Zij weten inmiddels ook dat ECD nog onze enige mogelijkheid is. 1 vriendin weet het ook omdat we een poos terug nog samen in het IVF traject zaten. Zij is wel zwanger. Maar soms zou ik het ook wel fijn vinden om er eens met anderen over te praten. Maar aan de andere kant wil ik dat dan ook weer niet want ik wil niet dat iedereen het weet. Daarom is dit topic ook zo fijn We gaan het ons kindje wel vertellen, mocht het ooit zover komen. Wil willen het dan echt direct hiermee op laten groeien. Hier zijn boekjes voor, in het begin van dit topic worden die ook genoemd volgens mij. Als je naar Gent gaat dan zal de psychologe daar je het boekje ook laten zien.
Wij hebben het boekje wereldwondertjes en Trip en Tux is ook een leuke. Hier weten familie en vrienden het. M'n naaste buren sinds een jaar, want m'n dochter is er kind aan huis en ze maakt toch nu en dan opmerkingen erover. De juffrouw weet het ook, zodat ze weet waar bepaalde opmerkingen vandaan kunnen komen.
Blijft lastig inderdaad. Op het moment dat duidelijk werd dat het met mijn eicellen niet ging lukken, hebben we dat wel al aan een aantal mensen verteld. Waaronder ook collega's, die wisten van het traject omdat we natuurlijk op onmogelijke momenten weg moesten. Daarnaast is mijn moeder iets te open geweest naar ooms en tantes... ECD kwam pas later in beeld. Achteraf dus niet zo handig, maar dat kunnen we nu toch niet meer terugdraaien. We hebben wel besloten de familie (buiten ouders) in eerste instantie niet te vertellen wie de donor is, om te voorkomen dat ze gaan vergelijken. Voor mensen die haar niet kennen (en haar ook nooit zullen tegenkomen op verjaardagen ofzo) maakt me dat niet uit. Vriendinnen weten sowieso alles. Ik vond het ook wel fijn om aan te geven wat de familierelatie tussen mij en de donor is. Dus iedereen die nu op de hoogte is weet straks wel dat er een donor in het spel is, maar niet iedereen weet wie. @Jolandadjk super dat jullie eruit zijn en de eerste afspraken gepland zijn! Go voor it!
Wat denken jullie, mag ik er langzaam in gaan geloven??? Die van donderdag is al behoorlijk verbleekt dus het verschil is niet zo groot als het lijkt, maar de streep stond er nu aanzienlijk sneller dan de vorige keren... Toen binnen de afleestijd een hele vage lichte streep en pas later droogden ze zo donker op. Dus we zijn voorzichtig blij!
Ik breek even in, en je mag er zeker in geloven!!! Waaaauuuwww♡ hartstikke zwanger! Hartelijk gefeliciteerd!
Om de 1 of andere onverklaarbare reden kreeg ik al lange tijd geen meldingen meer van activiteiten in dit topic. Dat terwijl ik graag met jullie mee wil leven. Verdrietig nieuws over zussen die ook POF hebben, maar ook super nieuws over een positieve test!! (Van harte!!) Hier ben ik onwijs aan het genieten van mijn kindjes. Tegen meelezende twijfelkonten zou ik willen zeggen: ga er voor en probeer je dromen na te jagen!! ❤️ Ik hoop dat het jullie ook zal mogen lukken!!
Ahhh ik kreeg ook geen meldingen meer! Dit ziet er helemaal te gek uit!!!! Van harte gefeliciteerd! !!!!!
Dank allen voor jullie ervaringen wat betreft openheid richting de omgeving! Het zal de komende tijd nog wel vaker voor vragen gaan zorgen. Fijn inderdaad om hier ook het topic voor te hebben! @Equivoque : je testen zien er mooi uit! Gefeliciteerd meid! Ga je nog testen de komende dagen of wacht je de eerste echo af? Weet je al wanneer deze gaat zijn? Je geeft ons in ieder geval vast het goede voorbeeld @maartje84 : altijd fijn om de ervaringen van een ervaringsdeskundige te lezen, dank je wel hiervoor! @Zara75 : wanneer gaan jullie naar Spanje vertrekken? Ik duim voor je!
Ja, meldingen krijg ik ook heel wisselend binnen... Geen peil op te trekken! Bedankt voor de felicitaties meiden!!! Ben nog steeds wel onzeker over de streepjes (hoe gek kun je jezelf maken...), maar omdat de laatste streep veel sneller stond zal ik toch echt wel zwanger zijn! Heb nog een CB met wekenindicator gehaald maar die durf ik nu nog niet te doen; bang dat hij nog 1-2 weken aangeeft, dan ga ik me helemaal druk maken... Misschien dinsdag, dan is het een week na de eerste test. En daarna nog twee weken wachten tot de echo. Was vrijdag voor het eerst ook de hele dag misselijk, maar dat valt nu wel weer mee. Wel sneller vol, sneller honger en brandend maagzuur. Kwaaltjes zijn op dit moment nog erg welkom, dat maakt het wat echter allemaal... En tegelijkertijd onzeker als ze even wegblijven. Pff, vertouwen op je lichaam is echt niet makkelijk als het je vier jaar lang in de steek heeft gelaten! We zijn onze ouders en donor gisteren gaan verrassen met het goede nieuws, ze hebben erg meegeleefd en om ze dan te laten wachten tot de echo vonden we ook weer zo sneu... Was een mooi moment! Ze weten ook heel goed dat we er nog niet zijn, maar dit is toch wel een mijlpaal die je mag vieren!
Ja joh, jij bent superzwanger @Equivoque!!! Maakte me stiekem beetje zorgen omdat de vorige streep gelijk bleef, maar deze is duidelijk opgelopen. Ik heb hier wel vertrouwen in hoor!! Yessss!! @Jolandadjk dinsdagmorgen vliegen we en woensdag is (hopelijk!!!) de terugplaatsing! Ik krijg ook heel wisselend meldingen als er berichten geplaatst zijn, heel irritant.
@Zara75 : goede reis morgen en mijn duimen draaien voor een terugplaatsing van (een) mooi(e) embryo('s)! @Equivoque : het is nog helemaal niet gek als je weinig kwaaltjes hebt. Dat verschilt echt per persoon... maar ik kan me goed voorstellen dat iets voelen je meer gerust maakt! Ga je morgen de CB test nog doen? En wat leuk dat je deze personen al op de hoogte hebt gesteld!
Yes!!! Een week na NOD eindelijk een echte knaltest!!! Ben nu blijer dan na de eerste test CB test durfde ik nog niet, maar is nu ook eigenlijk niet meer nodig... Deze is duidelijk genoeg!