Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Muisje101 Zo, dus het is begonnen! Vreselijk spannend!
    Even voor mijn kennis, er wordt niks vergoed omdat je al 3 ivf pogingen hebt gehad?
    Die geplunderde spaarrekening kennen velen van ons denk ik.. Ik probeer er maar niet teveel over na te denken.. of zo te denken, iemand zonder geld kan deze kansen überhaupt niet pakken..
    Maar neemt niet weg dat het oneerlijk voelt dat de ene vrouw met gemak een kindje krijgt en de ander dit pad moet bewandelen, van teleurstelling en verdriet en ook nog eens al het spaargeld wat er naartoe gaat. Allemaal niet zo erg, als er uiteindelijk een kindje komt, maar die garantie heeft niemand.
    Het meest besef ik het wanneer ik geconfronteerd wordt met appjes en verhalen over vakanties en leuke tripjes, verbouwingen in en aan huizen, opgeknapte tuinen.. dat soort shit. Dat ik denk, ik had al zoveel andere dingen kunnen doen van het geld wat ik nu kwijt ben aan dure behandelingen... En dan denk ik ook, rot op met je happy life en je nieuwe keuken, je lange zonvakantie of je nieuwe auto..
    En daarna weer schuldig voelen over mijn gedachtes.. die mensen kunnen er ook niks aan doen dat de kaarten zo geschud zijn..

    Maar spuiten ga je, en op 1000 euro moet je maar niet kijken.. :$
    Want wie weet is dit wel dé ronde dat het gaat gebeuren!! Hoop het zo voor je..

    En wat betreft die artsen in mijn ziekenhuis.. ik denk ook dat ik dit met de mannen super goed geregeld heb en neem de argwaan maar niet persoonlijk.
    Heb wel gezegd, ik ga sowieso. En ik zou heel graag door jullie begeleid worden. Maar als dat niet het geval is, dan laat ik een echo maken ik de eerste de beste kliniek die geen vragen stelt en handje contantje afrekent daarna. Want die zijn er. En medicatie is wel te regelen hoor.
    Maargoed, ik hou vertrouwen. Ze belt me vrijdag. Kan zijn dat ze dan nog geen pasklaar antwoord heeft, want die andere arts is nog op vakantie. Maar kan ook dat ze toch de knoop al doorgehakt heeft.
    To be continued..
     
  2. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Nu je besloten hebt toch sowieso te gaan... er komen altijd oplossingen!

    Zodra je zwanger bent, krijg je gelukkig "gewoon" zorg in nederland, of dat nou in je eigen kliniek is of niet.

    Wij zijn zelf zonder enige begeleiding/voorbereiding vanuit Nederland (of verzekering of wat dan ook) naar het buitenland gegaan en dat is ook uiteindelijk goed gekomen. En met alle kennis die jij (helaas) al hebt, weet je tig keer meer dan wat wij toentertijd wisten.

    Maar goed, ik kan me voorstellen dat je graag in je eigen ziekenhuis goed geholpen wordt verder, dat is toch een soort van extra steun.

    Hier wordt er hard geduimd voor wat duidelijkheid (en goede resultaten natuurlijk!)
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  3. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Thanks lieve Peque. ♥️

    Ja weet je, het is niet eens dat ik zo'n waarde hecht aan de artsen daar hoor, bedoel, ik heb al zoveel artsen gezien in de loop der jaren..
    En de arts die me geholpen heeft met Fos is niet van de fertiliteitsafdeling..
    Maar het ziekenhuis is dichtbij en wat extra vragen stellen over de behandeling enzo, bloedtesten laten doen op de dagen dat Cyprus dat wil.. Het is gewoon het handigst allemaal.
    Hopelijk weet ik snel meer!

    Ja en jullie wisten toen idd veel minder, da's waar, maar jullie verbleven toen bij familie natuurlijk en konden zo alles daar laten doen. Helaas heb ik die voorbereiding hier echt nodig, want kan helaas niet een langere periode op Cyprus verblijven. Maar komt vast goed allemaal, ik denk dat ze me wel gaan helpen.
     
  4. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Jeetje @Muisje101 spannend allemaal. Hoop dat t zo blijft dat je je redelijk ok voelt boor wat betreft de bijwerkingen! En ja... wat een geld he... Duim keihard voor je dat het het straks allemaal waard is... ❤️

    @Equivoque gaat echt hard nu voor mijn gevoel! Echt spannend ook! Komen weer wat warme dagen aan, maar minder warm dan voorheen geloof ik. Hoop dat je je goed voelt!

    @peque wat heerlijk om dat allemaal te lezen ja! Geeft de burger moed!! Haha

    @Cactus92 weer een soort mini rollercoaster ín de grote rollercoaster waar je in zit ofzo?! Dat dr artsen toch nog willen overleggen... hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt! Weet je al of die vriendin met je mee kan? Of ligt dat er aan wanneer je gaat?

    Hier heb ik het nieuws dat we echt gaan starten inmiddels met 2 mensen gedeeld. Een vriendin en een collega. En dan zien we wel even verder haha. Ondertussen gaat wachten ineens steeds langer duren voor mn gevoel, is letterlijk meer dan de helft van mn vriendinnen zwanger en moet ik echt even elke ochtend in de spiegel kijken en mezelf toespreken; yes you can! ;) ahg hoort er bij volgens mij, hoge pieken diepe dalen!
     
  5. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Nienke91 Nou vooral veel diepe dalen, graag een hoge piek voor ons allemaal!!
    Maar heel erg spannend..
    Ik ben zelf altijd heel erg open tegen iedereen geweest. Maar in diepe dalen vallen er steeds meer mensen weg. Nu deel ik alleen nog met de mensen die er in het allereerste begin ook al waren.
    Jij staat er wellicht heel anders in hoor. Maar onthoud, hoe meer mensen het weten, hoe meer vragen.. En hoe meer in te lichten bij goed of slecht nieuws. Kan zeer vermoeiend zijn...
    Maar een paar mensen om mee te delen is hartstikke fijn!
    Doe wat goed voelt.
     
    Nienke91 vindt dit leuk.
  6. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Dank je lieve @Cactus92! Jij al iets verder?
     
    peque vindt dit leuk.
  7. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ik ben maandag, 5 dagen na eisprong, ongesteld geworden.. :eek:
    Beetje gekke menstruatie, maar wel écht en nu is het zo goed als over, dus tel vanaf maandag of dinsdag en hoop op een korte cyclus, dag of 20. Heb ik vaak. Dus al vrij snel begin ik met ovu testen.
    Dus... Ik dacht dikke vertraging, maar als het lijf meewerkt valt dat dus wel mee. We gaan het zien...
    Verder morgen belletje gynacoloog. Hoop dat ze belt met goed nieuws en me helpen wil met die 2 echo's en medicatie..
     
    peque vindt dit leuk.
  8. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Super spannend!! Succes morgen! Fingers crossed :)
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  9. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Cactus92 dus toch een "echte" menstruatie! Gelukkig is die gekke cyclus voorbij.
    Had de gynaecoloog vandaag goed nieuws voor je? Ik hoop het, zou het proces wel een stuk makkelijker maken!

    Ik merk dat ik even wat minder reageer, maar ik lees wel mee hoor! De vermoeidheid slaat nu toch wel toe, heb de laatste tijd weer meer last van harde buiken en er moet nog veel gebeuren voordat ik over twee weken met een gerust hart mijn werk voor vijf maanden kan verlaten... En dan tussendoor ook nog wat dingen shoppen voor de baby!
    Gelukkig nu even een rustig weekend voor de boeg!
     
    peque en Killy88 vinden dit leuk.
  10. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Equivoque kalm aan! Als je straks languit op de bank hangt en je dingen qua werk geregeld hebt, dan heb je meer tijd (en zin) om te reageren waarschijnlijk. Of niet, en lees je gewoon lekker mee! Af en toe een likeje en dan weten we dat je er bent! :D
    Knap vervelend, die harde buiken. Dus denk goed om jezelf!

    Ik heb nog steeds geen duidelijkheid, helaas..
    De arts is me goed gezind hoor en haar gevoel naar mij en hoe ik de dingen geregeld heb is goed.. Alleen is even het vraagstuk voor haar, hoe zit het met de registratie als het om donatie uit buitenland gaat? In Nederland is dat allemaal goed geregeld en verplicht natuurlijk. Ik wist dat ook niet.. qua buitenland..
    Van de mannen heb ik nu zojuist begrepen dat er geen registratie is voor buitenlandse donatie.. Dus ik hoop maar dat ze daardoor niet gaan weigeren, maar genoegen nemen met het contract wat wij gemaakt hebben en laten legaliseren..
    Maar nog steeds wachten dus. En nog steeds onzeker..
    En het moeilijke vind ik dat het ene ziekenhuis heel stipt en secuur is en het andere een oogje toeknijpt.
    Maar ik snap het goed en kies juist omwille van dit soort dingen voor niet anonieme donatie, omdat ik er achter sta. Alleen lijkt nu dit registratie ding me behoorlijk in de weg te staan...
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  11. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Cactus92 dat is inderdaad wel een beetje krom ja. Je zoekt naar de manier die voor jou het beste past, en dan werkt dat uiteindelijk toch tegen je. Maar het is sowieso ook lastig voor ziekenhuizen, die hebben zich nou eenmaal aan de Nederlandse wetgeving te houden maar weten ook dat mensen maar het buitenland uitwijken voor bepaalde behandelingen. Niet alleen op het gebied van fertiliteit overigens. En dan zo'n patiënt binnenkrijgen op de SEH met complicaties en zoek het maar uit... dus ik kan die terughoudendheid ook wel begrijpen.
    Maar goed, waar een wil is is een weg in dit geval en die vind jij ook wel weer!
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  12. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Equivoque ja ik snap het helemaal hoor..
    En wat betreft problemen omtrent de zwangerschappen, ik laat me geen 3 embryo's terugplaatsen, gebruik geen gekke medicatie en infusen etc, dat weten zij allemaal. Alles gaat in overleg, dus niks anders dan een zwangerschap hier. Daar zit het probleem ook niet voor hen. Het is meer de vraag hoe het zit qua registratie. En die is er dus niet. En dat is een kwalijke zaak.
    Ziekenhuizen hebben zich te houden aan de Nederlandse wet, zeker, maar wel gek dat de ene dat wel doet en de ander niet. Bedoel, er zijn zoveel vrouwen die naar Spanje gaan...
    Ik vond gister op Freya nieuwe info die er eerder niet was. Een lijst met ziekenhuizen die begeleiden voor buitenlandse eiceldonatie. Een behoorlijke lijst... Hoe doen die dat dan allemaal?
    Ook mijn oude kliniek Nij Barrahus stond er op... Ik denk dat ik hen uit voorzorg maar even mail. En zeer benieuwd of het daar dan zonder problemen wél kan..
     
    Equivoque vindt dit leuk.
  13. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Cactus92: Je hebt gelijk, op 1000 euro moeten we maar niet kijken. In het totale bedrag is zelfs die 1000 euro nog niks. Wat een rare cyclus heb je gehad zeg! Ben je begonnen met ovulatie testen? Ik snap overigens jouw verhaal van die registratie niet zo goed. Hoe zit dat? Wanneer hoor je meer? Heb je jouw oude kliniek nog gemaild?

    @Nienke91: Hoe is het met jullie? Het is een enorme rollercoaster tussen de pieken en de dalen he? We hebben het bij vorige pogingen ook aan veel meer mensen verteld. Nu weet een enkeling het. Zelfs de ouders van m’n partner weten het niet. We willen gewoon dit even samen doen of anders met mensen waar we veel steun aan hebben. Ik vond vooral ook de goedbedoelde adviezen super irritant, vandaar onze keus om het echt alleen aan een paar mensen te vertellen.

    @Equivoque: Minder reageren is natuurlijk goed. Logisch dat je het druk hebt met dingen afronden op werk enzo! Hoe gaat het met jou en baby?

    Ik heb een hele dure zorgverzekering nu genomen om de 4e poging vergoed te laten worden. Maar omdat het in het buitenland gebeurd, moet het eerst nog goedgekeurd worden. En we wachten nog steeds op die beslissing. Als het vergoed wordt, krijgen we €2300 terug. Dat is in ieder geval een mooi bedrag! Ik hoop wel dat we snel wat horen hierover, scheelt weer wat zorgen. Gelukkig hebben we het goed qua salarissen en moet ik maar niet nadenken over wat we allemaal hadden kunnen doen met het geld.

    Vanavond de laatste pil, dan wachten op m’n menstruatie en op CD3 starten met prikken! Medicatie is ondertussen allemaal binnen. Moet alleen nog even uitzoeken hoe we het naar Spanje mogen vervoeren.. Dat je geen gedoe bij de douane krijgt met alle naaldjes in de koffer. Heb er zowaar bijna zin in. XD Nouja, ben er in ieder geval wel aan toe om de volgende stap weer te mogen zetten, eind vorig jaar was onze laatste poging. Lang genoeg gewacht!
     
    Nienke91, Killy88 en peque vinden dit leuk.
  14. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Muisje101 Spannend allemaal! En je hebt zeker lang genoeg gewacht, nu wil je weer actie! Hoe eng ook..
    Wat ik altijd lees is dat het bij de douane nooit een probleem is, maar je zou een brief van je arts kunnen regelen, met uitleg.
    Lekker dat je van de verzekering een flink bedrag terug krijgt!

    Wat betreft de registratie, er moet natuurlijk wel een registratie zijn van de genetische ouders, dat is verplicht in Nederland. Dus een zaaddonoren of eiceldonor is daar bekend. Zo kan het kind of de ouders meen ik een donor paspoort opvragen. En op bepaalde leeftijd nog meer gegevens en een eventuele eenmalige ontmoeting. En ook qua eventuele ziekte bij het kind waar je een genetische ouder voor nodig hebt in de toekomst, daarom is het belangrijk en verplicht. Zodat je de donor kunt benaderen, zo nodig.
    Maar zo'n registratie is er dus niet van donoren uit buitenland. En dat is waar mijn arts zich nu over buigt, of ze daar wel achter staat.
    Ik kan er zelfs niks aan veranderen, heb het goed geregeld en alles is bekend voor mij en dus voor een eventueel toekomstig kindje.
    Heb inmiddels mijn oude kliniek op mail gehad, daar kan ik terecht voor de echo's! De vraag ligt er nog even over bloed en medicatie.
    Maar heb nog stille hoop op ziekenhuis in de buurt..
    Die arts belt binnen nu en een week. Dus da's rekkelijk. En dan ben ik hopelijk ook al bijna zover dat ik moet menstrueren. Hoewel ik nog geen lh piek heb gevonden.. dus mijn planning schuift sowieso een week op..
    Gedoe dus. Maar ik blijf kalm, voor nu..
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  15. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Cactus92 fijn dat je sowieso bij je oude kliniek terecht kan! Dan heb je dat in ieder geval achter de hand. Al zou een ziekenhuis dichtbij nog relaxter zijn natuurlijk!
    Wanneer kun je dan definitief je tickets naar Cyprus boeken?

    @Muisje101 yes, kan me helemaal voorstellen dat je er zin in hebt! Het heeft ook lang genoeg geduurd. En daarbij: natuurlijk ook even lekker vakantie vieren! Hopelijk kun je er ondanks de behandeling lekker van genieten. En een goed resultaat zou natuurlijk helemaal de kers op de taart zijn...
    Wat ik me nog afvroeg: mocht er iets overblijven voor in de vriezer, hoe gaat dat dan? Zou je dan voor een volgende terugplaatsing weer naar Spanje moeten? Beetje voorbarig misschien want het is altijd maar afwachten hoe het loopt, maar vroeg het me gewoon even af...

    @Nienke91 voor jou zal het ook aftellen zijn tot 10 september!

    @puppy28 hoe gaat het met jou?

    @Killy88 ik zie af en toe nog wat likes voorbij komen. Hopelijk lukt het om even wat afstand te nemen. Gaan jullie ondertussen wel door met de terugplaatsingen of nemen jullie even een break?

    Hier vanochtend groeiecho gehad en de kleine doet het super! Ze had alleen geen zin om haar gezichtje te laten zien, dus dat blijft nog even een verrassing.
    Nu al eigenwijs, maar dat kan ze toch echt niet van mij hebben... :p
     
    Nienke91, Cactus92 en Killy88 vinden dit leuk.
  16. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Hey lieve dames,

    Excuses dat ik een poosje niet ben geweest hierzo. Was ook een beetje bewust omdat alles voor mij nu nog on hold staat. Ben druk bezig bij mijn nieuwe werk en ben ondertussen mijn opvliegers aan het opvangen in de hitte. Vreselijk!! Maar gelukkig half september het laatste depot en dan ben ik er vanaf!
    Heb 2 oktober de hysteroscopie ter controle, en een weekje later een lang weekend naar Barcelona geboekt! Leuke dingen in het vooruitzicht dus!

    @Equivoque wat leuk dat je je prinsesje weer even hebt kunnen zien! En super dat ze het goed doet! Jeetje, bijna 33 weken alweer! Wat vliegt de tijd voorbij!

    @Muisje101 wauwie! Het is gewoon zo ver! Eindelijk weer beginnen! Ik proef goede moed in je bericht en das alleen maar goed!! Mijn duimen draaien voor je!

    @Cactus92 inderdaad een gedoe zeg!! In ieder geval wel fijn dat je oude kliniek wilt mee werken aan de echo’s, heb je dat tenminste als “back-up”. Ook voor jou draaien mijn duimen overuren!
     
    Nienke91, Killy88 en Equivoque vinden dit leuk.
  17. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Hey meiden,

    Ik lees braaf mee hoor! Zit hier sinds zaterdag weer in de wachtweek. Verwacht er niets van, dus heb t ook maar stil gehouden. Ga as zaterdag testen en dan zien we het wel.

    We gaan 14 september met mijn schoonouders voor 5 dagen naar Parijs, dus als het niets is kan ik me daar troosten met goede wijn en heerlijke etentjes. Zij hebben als hobby Michelin restaurants, dus dat vooruitzicht is prima ;)

    Ik blijf meelezen hoor!! Maar vind t momenteel erg lastig om op iedereen te antwoorden merk ik. Maar blij om te lezen dat het goed gaat en er bij de meeste van ons schot in de zaak zit!!

    @Equivoque Ik denk aan je in deze bloedhitte. Hou vol, het einde is nabij ;)

    Dikke kus meisjes, mocht ik nieuws hebben meld ik me :)
     
    puppy28, Nienke91, Equivoque en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @puppy28 Opvliegers zijn echt naar.. En zeker met dit weer!!
    De hysteroscopie is een eitje en hopelijk alles goed volgens verwachting. En daarna fijn weekend weg, heerlijk hoor!

    @Equivoque wat fijn dat alles weer goed was met die mystery guest in je buik! :D
    Stronteigenwijs.. Heeft ze niet van jou nee... maar wel straks dus 2 stronteigenwijze dames voor jou man om mee te dealen :roflmao:
    Hoe gaat het met je suiker?

    @Killy88 duim duim duim!! Fijn dat je deze poging redelijk relaxt doorkomt. Hoop dat je zaterdag van de toiletpot geblazen wordt door een dikke vette positieve test, tegen je verwachting in..
    Water en Michelin... misschien krijg je het dan in een glas met een gouden randje..

    @Muisje101 @Nienke91 groetjes!! Alles onder controle so far, ga ik vanuit!

    Hier weinig nieuws. Hopelijk snel uitsluitsel ziekenhuis. Anders plan B aanvullen.
    Oh, en nog geen eisprong, dus wordt sowieso echt eind september. Of later. Maar we hebben nog ff voor dat ei..
     
    puppy28, Nienke91 en Killy88 vinden dit leuk.
  19. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    @Cactus92
    Water en Michelin... misschien krijg je het dan in een glas met een gouden randje..

    HAHAHAHAHAA YES :D:rolleyes:
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  20. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Oh dat doe je goed! Positief testen zou top zijn, daar hopen we natuurlijk op, maar zo niet dan heb je wel iets achter de hand dat je anders niet had kunnen doen... Sterrenrestaurant met wijnarrangement, hmmmmm! Vind het echt geen straf om dat nu niet te kunnen doen hoor, maar daar kan ik ook echt wel van genieten!
    Maar eerst zaterdag... we duimen weer! :thumup::thumup::$
     
    Killy88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina