Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Haha ja, heb nu al medelijden met die vent van mij! :roflmao:
    Voor wat betreft de suiker, morgen moet ik naar de internist. Ik weet het niet hoor, heb het idee dat het een beetje hetzelfde blijft of ik nu wel of geen insuline spuit. Dus vraag me eigenlijk een beetje af waarvoor ik het doe. Ze mag me proberen dat duidelijk te maken ;)...
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  2. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Heeeee wat leuk wat leven in de brouwerij! ;)

    @puppy28 oh die opvliegers, bah! Ik kijk ook gewoon op tegen t moment dat ik moet stoppen met de huidige hormonen die ik slik. Maar goed, is voor een goed doel dus wellicht mag ik niet klagen! Haha! Hoe is je nieuwe job? Fijn dat je je ff lekker daarop kan concentreren en dan straks weer wat spannend! Die trip naar Barcelona klinkt goed en ook een lekkere timing denk ik!

    @Equivoque hoeeeee gaat ie met dit weer?! Bijna weer betere temperaturen, ook ik vond dit iets te hoor jeetje!

    @Killy88 haha ze leest braaf mee! Gekkie! Duim voor jou! Water in een glas met een goud randje klinkt echt top namelijk! Hahaha

    @Muisje101 hoe issie nu? Heb je al uitsluitsel van je zorgverzekering? En al uitgezocht hoe je dat meekrijgt naar Spanje? Lijkt mij dat zo’n brief van de apotheek / arts al voldoende is toch?

    @Cactus92 hoop ook dat jij snel uitsluitsel krijgt! Eind september klinkt ver weg... anderzijds, kun je nagaan, over 4 weken weet je al véél meer dan nu. You go girl!

    Hier inderdaad alles goed hoor! Heb nog nooit zo afgeteld naar iets geloof ik, haha! Maar gewoon gezonde spanning! Lekker een lang weekend weggeweest naar de Veluwe met mn paardenkind. Was een heerlijke afleiding! :D
     
    Cactus92, Equivoque, puppy28 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Killy88 vindt dit leuk.
  4. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    We gaan toch maar gewoon braaf door. Ze begreep mijn bedenkingen helemaal, maar uit onderzoek blijkt nu eenmaal dat er minder complicaties vóórkomen als je een groep volgens de strengere criteria behandelt. Wat dat voor mij individueel uitmaakt, kun je helaas nooit zeggen. Misschien word ik overbehandeld, misschien niet. Dat is dan niet anders. Uiteindelijk willen we het beste voor de kleine, dus we gaan maar weer braaf verder. Hoef wel wat minder vaak te meten, dus dat scheelt in ieder geval iets.

    @Killy88 spannende ochtend voor jou... ik duim voor water met een gouden randje ;)
     
  5. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    @Equivoque

    Het leek even te gaan gebeuren, dat glas
    met een gouden randje. Ik testte vanaf 10
    dpo extreem licht positief. Maar helaas, nu 2 dagen lager eerder afloop dan oploop. Geef t morgenvroeg nog 1 kansje, maar met gezond verstand weten we alweer genoeg.

    Jammer, maar ik stond zó negatief tegenover cryos en weet nu iig wel dat het zou moeten kunnen...
     
  6. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Potverdorie!! Het is nog wel vroeg, en je weet hoe licht mijn testen waren... en dat was nog wel vanaf 14 dpo! Dus zeg nooit nooit... maar inderdaad, er is wel íets gebeurd dus hopelijk is er in ieder geval weer een beetje hoop dat jullie toekomstige kindje bij die 7 eskimo's zit!

    Welke testen heb je gebruikt? Heb je foto's?
     
  7. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Ik heb de predictor gebruikt op 10dpo savonds en vergeleken met vanmorgen. Daar zie ik iets oploop, maar die heb ik gister niet gedaan.

    Ik heb 10/11/12dpo wondfo’s gedaan en action early. Die zijn afgelopen.

    Maar heel realistisch. Het is veel te licht voor 12 dpo. Morgen doe ik voor de vorm nog een predictor, omdat ik mezelf niets wil verwijten...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hm ja, ik snap wat je bedoelt. Zou inderdaad ook geen hoop meer hebben. Aan de andere kant, dat had ik ook niet op 14 dpo want die was naar mijn idee ook veel te licht... maar je ziet bij de predictor testen normaal gesproken wel wat duidelijkere lijntjes hier op het forum, die heb ik nooit gebruikt.
    Als je je kan bedwingen, wacht dan nog twee dagen. Een cryo kan nou eenmaal wat langer nodig hebben. Denk dat dat bij mij ook het geval was.
    Voor wat het waard is, dit was mijn test op 14dpo... je zou toch ook zeggen dat die veel te licht is. Maar dat was natuurlijk wel een andere test.
    Niet om je hoop in te praten hoor want de kans is klein, maar te vroeg stoppen met de medicatie zou natuurlijk doodzonde zijn!
    20190206_070505.jpg
     
    Cactus92 en Killy88 vinden dit leuk.
  9. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Killy88 Ik heb alles al gezegd.. ♥️
    Dikke kus gewoon maar even..

    @Equivoque Fijn dat je minder hoeft te meten. En Ja, houdt dan maar gewoon vol.. je weet het niet. Maar alles voor die kleine meid.
     
    Equivoque en Killy88 vinden dit leuk.
  10. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Dankjewel meisjes.

    En dan moet @Nienke91 nog aan haar traject beginnen. Zo onbevangen als ik nog was in januari, wat ben ik jaloers!
     
    Equivoque vindt dit leuk.
  11. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    :( Ja meis.. ooit begonnen we allemaal zo. Vol verwachting..
    Nu graag in verwachting..
     
    puppy28, Killy88 en Equivoque vinden dit leuk.
  12. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Inderdaad meiden... wie had ooit kunnen bedenken wat ons allemaal nog te wachten stond toen we vol hoop van start gingen.
    Soms is het ook maar goed dat je dat niet vantevoren weet, anders waren we er misschien niet eens aan begonnen...
    Ik hoop echt van harte dat alle lieve meiden hier die nog moeten starten of er middenin zitten uiteindelijk kunnen concluderen dat het alle moeite en ellende waard is geweest!
    Maar we vergeten ook de lieve dames niet die hun droom hebben moeten opgeven. @Jolandadjk en @cd28 veel liefs voor jullie! ♥️♥️♥️
     
    Killy88 en Cactus92 vinden dit leuk.
  13. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Killy88 vindt dit leuk.
  14. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
     
  15. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Lief, dank jullie wel! ♥️
    Ik hoop van harte dat voor alle meiden hier een toekomst in het vooruitzicht waarin jullie grootste wens in vervulling mag gaan!
     
    Equivoque, Cactus92 en Killy88 vinden dit leuk.
  16. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Ahg ja snap je ‘jaloezie’ @Killy88... :( Toen ik net begon met lezen in dit topic heb ik meermaals vol verbazing, en soms ook met tranen in mn ogen, gelezen en gedacht hoe is t in hemelsnaam mogelijk dat een mens zó veel tegenslagen moet verwerken. Het is een bizar oneerlijke wereld! En inderdaad ik dan die nog moet starten vol goede moed... Ik hoop ook met heel mn hart dat t ons toch nog gegund is straks! Heb vorige week toevallig wel iemand gesproken, 3 goede embryo’s uit de 4 eitjes, eerste keer raak. Nu 6 weken zwanger, erg spannend nog maar toch. Erg confronterend voor jullie, snap ik! Maar t geeft de burger wel moed dat t bestaat...

    En ik heb oneindig veel respect voor mensen die besloten hebben samen verder te gaan❤️

    Denk aan jullie allemaal! Dikke virtuele knuffel!
     
  17. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Cactus92: Ik begrijp jouw verhaal wel van die registratie, ik snap alleen niet waarom het zo’n probleem is. Er zijn zoveel mensen die met een eicel vanuit het buitenland zwanger raken. Het is dus meer een ethische kwestie waar ze mee aan het stoeien zijn? Heb je al wat gehoord van jouw oude kliniek of je daar eventueel ook voor bloed en medicatie terecht kan? Hoe loopt jouw traject nu praktisch?

    @Equivoque: Wat fijn dat de kleine het goed doet! Al bijna 34 weken! Wat gaat het snel! Hoe voelt dat voor jou? Goed dat je zo kritisch bent naar de internist toe! Zouden meer mensen moeten doen.

    @puppy28: Hoe is jouw nieuwe baan? Vervelend dat je last hebt van opvliegers! Komt dat door de medicatie? Wat heerlijk dat je een trip naar Barcelona in het vooruitzicht hebt! Ben je daar al eens eerder geweest?

    @Killy88: Och meis, ik wil je zo graag een dikke knuffel geven. Ik hoop dat jullie een heerlijke trip hebben naar Parijs. Het is inderdaad maar goed dat je het meeste niet van te voren weet, want anders waren we misschien niet eens begonnen aan het hele traject.

    @Nienke91: Hoe gaat het met je? Tot wanneer moeten jullie nog wachten?

    We zijn gister in Spanje aangekomen. Gistermiddag ook begonnen met spuiten. Ik had gister al een wat prikkend gevoel in m’n buik, maar vanmiddag nam dat steeds meer toe. Vlagen met van die breinaalden die door je buik heen gaan, gelukkig is dat nu weer minder geworden. Ik spuit nu een veel hogere dosering dan ik ooit heb gebruikt, dus ik begin stiekem wat goede hoop te krijgen. Verder genieten we van de Spaanse zon, het luie schema en tijd met elkaar. We hebben net zelfs te horen gekregen dat we €2455 terugkrijgen van de zorgverzekering! Hopelijk blijft dit goede karma nog even hangen. Vrijdag voor het eerst naar de kliniek voor een check, dan spuit ik pas 4 dagen, dus daar verwacht ik nog niet zoveel van.

    Mocht er iets overblijven voor de vriezer, dan is er een enorm wonder gebeurd, maar dan blijft dat dus in Spanje. En moet je voor elke tp terug naar Spanje. Maar in principe is dat natuurlijk een kwestie van heen en weer vliegen. Kost je alleen elke keer veel geld..

    Knuffel voor jullie allemaal! <3
     
  18. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    #2818 Cactus92, 3 sep 2019
    Laatst bewerkt: 3 sep 2019
    @Muisje101 ooeeehh wat super spannend!!
    En wat goed dat je goede hoop krijgt door de hogere stimulering, ik hoop met je mee! Zou toch wat zijn.. als er straks toch meerdere mooie embryo's zouden ontstaan...
    Ppff duimen draaien voor jullie dus!
    Geniet inderdaad maar even lekker ook, van elkaar en de vakantiesferen! En houd ons op de hoogte!

    In mijn geval, ergens is het een ethische kwestie ja, zeker. Nu kan ik aantonen wie de donoren zijn, contract etc. Maar mensen voor anonieme eicellen niet.. En dan overtreedt een kliniek of ziekenhuis wel de wet, want het is verboden in Nederland.. Daarom gebeurd het denk ik vaak zonder dat de verzekering erbij betrokken wordt, dus meteen afrekenen. Of soms komt het gewoon niet ter sprake. Bedoel, jij gaat nu voor jouw eicellen, misschien moet je voor een volgende tp ook hier in Nederland geholpen worden qua voorbereiding. Maar stel dat je in de toekomst over zou gaan op eiceldonatie dan ben je al in behandeling in je ziekenhuis hier en vermeld je dat wellicht niet. Dan bereid je je gewoon voor op een cryo tp.
    Maargoed, mijn ziekenhuis gaat me helpen! Of ik goedkoper uit ben via hen of met losse echo's bij mijn oude kliniek (die het ook willen doen) is maar even de vraag.. Maarja, het loopt al inmiddels bij het ziekenhuis..
    In het weekend doen zij geen echo en geen bloedtest (oude kliniek ook niet), dus de onzekerheid blijft, liefst dus geen cd 2 in het weekend. Maar voorlopig is mn ei zoek, dus ik wacht...
    In principe is het nu menstrueren, kunstmatige cyclus opbouwen, reis boeken, tp op Cyprus.
    Voor mijn opties is het hetzelfde, de emmy's liggen daar en voor elke tp moet ik daar heen. En dat kost bergen geld... Dus maar heel beperkt mogelijk nog, aangezien er al ontzettend veel geld naar alle vorige pogingen is gegaan.
    Hopelijk komen al onze dromen uit... en vergeten we dat stomme geld snel..
     
  19. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Fijn dat jouw ziekenhuis je toch gaat helpen! Ben blij daarom. Wel jammer dat jouw ei weer zoek is. Eigenwijze eiers heb je wel zeg. Heb je nog een bepaalde datum waarvoor alles gebeuren moet? Of heb je wel ruimte om flexibel te zijn?

    Hier vanochtend de eerste echo gehad na 4 dagen stimuleren en die was, wonder boven wonder, erg goed. Ik had verwacht dat er echt nog niks te zien was, maar gelukkig lijken er voor nu 9 follikels mee te doen. Maandag weer terug.
    Mocht dit overigens tóch teveel zeer doen bij iemand, omdat dit nog een poging met eigen materiaal is, zeg het dan alsjeblieft! Want ik weet dat ik meeschrijf in een topic over eiceldonatie en dat mijn verhaal er eigenlijk nu niet tussenhoort. Dus, schroom niet, en geef alsjeblieft aan als het teveel informatie is. <3
     
  20. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Muisje101 als ik voor mezelf spreek is dit geen probleem! Dit is op je pad gekomen terwijl je de mindset al op eiceldonatie had..
    Ik denk dat iedereen wel gedroomd heeft van zo'n wonder, toch nog een kans op een genetisch eigen kindje.. En ik hoop echt van harte dat dit goed uitpakt!!
    En het klinkt al heel erg mooi dus, qua follikels tot nu toe die meedoen. De hoge stimulatie doet dus echt goed zijn werk..
    Maar het meest spannende moet nog komen... die supersonische zaadmachine en wat gebeurt er dan?? Ppfff te spannend..

    Ikzelf ben al niet meer zo happy met mijn ziekenhuis keuze. Gedoe...
    Over dbc en geld.. Achteraf had ik beter meteen zonder vragen via een kliniek kunnen regelen..
    Het ziekenhuis werkt ook nog eens niet in het weekend, dus ik heb er dikke stress van. Eerst dat ei.. En straks of die menstruatie wel goed valt.. Bah, had gedacht dat het eenvoudiger zou zijn, via het ziekenhuis. Helaas niet waar.
    Maargoed, voor nu maar even zen....
    De pepernoten laten liggen (met moeite), maar een verse speculaas gevulde koek bij de koffie vanavond. Heb m verdiend al zeg ik het zelf! :D
     

Deel Deze Pagina