Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
  2. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Heel veel succes morgen @Muisje101! En vooral ook in de spannende dagen daarna... dat er maar een goed gevulde vriezer op jullie mag wachten bij jullie volgende bezoek aan Spanje!
     
  3. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Wat zijn jullie lief!

    Het is gister goed gegaan. Hele lang dag geweest. Mocht vanaf 8.30 uur niks meer eten en drinken. We moesten om 13.00 in de kliniek zijn, maar werden uiteindelijk pas 14.30 uur opgehaald. Punctie was pas rond 16.00 uur. Onder narcose dit keer en ik heb er echt niks van meegekregen. Er waren 12 grote follikels, waar 11 eicellen in zaten, waarvan er 7 rijp waren. Er waren ook een hoop kleine follikels, die wel oestradiol maken, maar geen eicel bevatten. In eerste instantie best een teleurstellend aantal aangezien ik vanwege die 'overstimulatie' geen verse tp mag. Maar was zeker blij dat het er weer op zat, uiteindelijk pas tegen 20.30 uur terug in het hotel. Toen direct in slaap gevallen.

    Vanochtend veel afleiding geprobeerd te zoeken, want we zouden worden gebeld hoeveel bevruchtingen er zijn. Vooral manlief was echt retezenuwachtig, zo heb ik hem nog nooit gezien. Maar, we kunnen voor nu opgelucht ademhalen. Van de 7 eicellen zijn er 6 bevrucht! Zo'n hoog percentage hebben we nog nooit gehad, dus even een klein feestje gevierd. Vorig jaar hadden we ook 6 bevruchtingen, maar uit 10 rijpe eicellen. Nu vallen ze meestal pas in de komende dagen uit elkaar, maar dit voelt als een goed begin. Maandag hebben we de volgende update.

    @Nienke91 : Wat fijn meis! Ben echt blij voor jullie dat jullie van start zijn. En 23 september al een eerste check, dat komt er ook snel aan!

    @Killy88 : veel plezier in Parijs!

    @Cactus92 : hoe gaat het nu met je?
     
    Nienke91, Killy88 en Tuttebelleke vinden dit leuk.
  4. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Muisje101 topnieuws!! En nu naar maandag... wat een zenuwslopende dagen.. Maar dit voelt goed, dat is al fijn. Dan kom je vandaag en morgen wat makkelijker door misschien.
    Ik wil uitgaan van goed nieuws, laat het ons snel weten!

    Ik heb contact gehad met Cyprus, toch maar..
    Zij zeggen maandag bloed prikken, estradiol en progesteron en aan de hand daarvan komt advies. Dus...
    Ik bid voor 5 daagse kuur provera, @Killy88 heeft haar kuurtje opgestuurd dus die ligt hier klaar. En dan door!!
    Dan kan ik nog een fijne week zon meepakken hopelijk..
     
  5. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Muisje101 6 van de 7 is helemaal top! Nu wordt het spannend, maar hopelijk hebben ze precies de juiste zaadjes geselecteerd.
    Word je nu iedere dag gebeld over de ontwikkeling of over een paar dagen pas weer? Dit is echt een hele spannende periode... ik blijf voor je duimen, houd ons op de hoogte!

    @Cactus92 ben benieuwd naar het advies! En je weet het, ik heb ook nog 5 provera liggen dus die stuur ik met liefde naar je op als het nodig is!
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  6. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Equivoque ja ik weet het! Ik wilde je al mailen. Maar dacht, als ik eerst die 5 maar binnen heb, dan heb ik nog tijd. Maar nu wachten we eerst maandag maar ff af. Als ik 10 dagen moet slikken dan weet ik je te vinden! :thumup:
     
  7. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Succes vandaag Cactus. Ik hoop dat je goed advies krijgt!
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  8. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Hier kreeg ik een mailtje dat '4 emrbyo's het beter doen dan de andere 2'. Zo weinig informatie.. maar ik lees eruit dat ze het alle 6 nog doen. Heb maar teruggemaild of ze iets meer informatie konden geven. Ze moeten in ieder geval nog 48 uur volhouden voordat ze de vriezer in kunnen. Ik begin langzamerhand gek te worden van de zenuwen..
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  9. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Muisje101 Dat lees ik dan ook ja, alle 6 nog in de running. Maar ppfff dat is toch te weinig info, zeker voor jullie met jullie voortraject! Hoop dat ze snel meer mailen, want hier word je gek van!
    En hoe stond het er in Nederland voor voorheen, na dezelfde tijd, op dit moment?
    Zenuwslopend dit.

    Ik heb bloed geprikt na weer hoop gedoe bij de huisarts. Ik kan geen assistentes en telefoonmiepen meer zien..:confused:
    Hopelijk vanmiddag uitslag en dan meteen Cyprus mailen.

    Ik zit op mn telefoon, dus meteen updaten als je wat weet hè!
     
    Muisje101 vindt dit leuk.
  10. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Muisje101 en Cactus92 vinden dit leuk.
  11. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Muisje101 tja... je wil natuurlijk alles weten nu, maar als je dan toch deze summiere omschrijving moet interpreteren dat zou ik inderdaad zeggen dat ze het alle 6 dus nog doen, en 4 zijn sowieso nog in de race zijn!
    Zo far, zo good dus...
    Bij ons leek het beide keren op dag 3 de verkeerde kant op te gaan, maar waren er toch nog 1 of 2 die een inhaalslag maakten en toch op dag 5 konden worden ingevroren. Dus alles is nog mogelijk!

    @Cactus92 kan me dat telefoongesprek levendig voorstellen.... :rolleyes: Maar het is je gelukt, er is geprikt! Hoop dat je snel de uitslagen en advies uit Cyprus krijgt!
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  12. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Whaaa. Ze mailde net. Ze hebben 5-8 cellen, zoals dat ook zou moeten vandaag. We hebben nog nooit een 8-cellige gehad op dag 3.. Ik begin bijna hoop te krijgen.. Morgenochtend mogen we weer mailen voor een update. Dus ben benieuwd.

    @Cactus92 : hoe is het met jou gegaan vandaag?
     
    Magnolia29, puppy28, Tuttebelleke en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Wauw top!!!!! Yes!! Maare... ‘ze’ betekent alle 6? :D
     
  14. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Muisje dat is perfect!! En wat geweldig... Je hoop is doodeng maar lijkt heel terecht! Ook de 5 celligen kunnen volgens mij nog wel een sprong maken, lees dat vaker..
    Jeetje wat spannend!! Ppfff

    Hier in zoverre nieuws, ik ben nog in shock.. estradiol <0.0 progesteron <0.2
    Ze zijn nu in conclaaf daar in Cyprus. Later dus meer.
    Maar die estradiolwaarde, dat kan toch haast niet??
     
  15. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Jeej @Muisje101, wat een supergoed nieuws!!!
    Het blijft nog wel even spannend natuurlijk, maar het begint er toch op te lijken dat de supersonische zaadselectie zijn vruchten afwerpt... letterlijk :D!

    @Cactus92 betekent dat niet gewoon dat er niks gebeurt? Groeiende follikels maken estradiol, dus daar is totaal geen actie op het moment.
    Natuurlijk wel even slikken dat dat wellicht veroorzaakt wordt door de overgang, maar het zou ook kunnen betekenen dat je misschien wel direct met estradiol kan starten...
    Benieuwd wat ze erover zeggen!
     
  16. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Equivoque ik vond een lijstje met normaalwaarden op Freya en die zegt in de folliculaire fase tussen de 0.04 en 0.73
    Zelfs bij de post menopauze geeft ie aan dat er wel iets is.. Dus tja..
    Reactie van de tussenpersoon was, had een screenshot van mn ziekenhuisdossier geappt met de waarden, does this say estradiol is 0?
    Dus ook zij is schijnbaar verbaasd.
    Maar nog geen verder advies doorgekregen.
    Ik zou ook denken slikken en gaan met die banaan! Daar hoop ik op!
    Moet dan wel even het gevoel afschudden van dat er een bloeding geweest zou moeten zijn.. dat het misschien niet van goede kwaliteit is als dat minilaagje slijmvlies er al zo lang zit.. dat ik niet über gezond gegeten heb en zelfs een borreltje heb gepakt afgelopen 28 dagen.. Je kent het wel, dat gevoel..
    Maar alles zou wel precies goed uitkomen als ik morgen mag starten met de progynova. Dus ik hoop straks nog of morgenochtend groen licht te krijgen!
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  17. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    @Muisje101 wauw wat een goed nieuws zeg!! Ik hoop met je mee dat alles goed blijft gaan! ❤️

    Ik ben vandaag in Leuven geweest. De adenomyose is minimaal. Het resultaat van de correctie was goed. Echter heeft ie nog wel twee extra kleine knipjes gemaakt in de baarmoederwanden. Daarnaast moet ik nog een maand langer door met de decapeptyl en daarna “mag” ik zwanger worden (zo stond op het uitslag formulier).
    Ben benieuwd....
     
    Nienke91, Equivoque en Cactus92 vinden dit leuk.
  18. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ik mag morgen starten!! Dus lekker weer aan de deprimerende progynova!! Jeeejjj :p
    Gelukkig komen er fijne nazomerdagen om me er doorheen te slepen..
    Pppfff ff inzinken dat het echt (wéér) gaat gebeuren.. Weer een grens verlegt, letterlijk en figuurlijk..
     
    Nienke91, puppy28, Equivoque en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @puppy28 fijn dat het er goed uitziet daarbinnen! En nog even twee extra knipjes, just to be sure.
    Klinkt zo simpel hè, je "mag" over een maand zwanger worden... nou, dan doen we dat toch even! Hadden jullie er nu in eerste instantie 6 maanden voor uitgetrokken om het zelf te proberen?

    @Cactus92 yes, het startsein is gegeven!!! Daar ga je meid... wat ontzettend spannend weer. Wanneer vlieg je naar Cyprus?
    Ongelofelijk als je terugkijkt op dit jaar, wat je allemaal hebt meegemaakt... die achtbaan is echt niet normaal geweest. Ik hoop echt zo voor je dat je 2019 mag afsluiten met een beginnend buikje!
     
  20. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Oh en @Muisje101 houd ons op de hoogte hoe jullie emmy' s zich gedragen, ben heel benieuwd!!
     
    Cactus92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina