Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Hoi meiden!!

    net even naar de kleine mogen kijken én luisteren! Wat bijzonder, voor het eerst het hartje gehoord ❤️ We zijn precies op schema. 2 cm en het hartje gaat flink tekeer. Helemaal geweldig, mijn weekend kan niet meer stuk!
     
    Kiki11111981, Magnolia29, peque en 12 anderen vinden dit leuk.
  2. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Geweldig!!! @Killy88 !! Zo blij voor jullie.. ♥️♥️♥️
     
    Louise11110 en Killy88 vinden dit leuk.
  3. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Fantastisch meid! Dat je dat al zo goed kunt horen hè... en wacht maar, over een week kun je zelfs al vingertjes tellen! Zo bijzonder hoe snel zich dat ontwikkelt... genieten nu!!!
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  4. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    We gaan woensdag eerst 8 dagen naar New York en die vrijdag daarna (15 nov) gaan we weer op echo. Dan ben ik al 10.4 dus zal dan helemaal m’n ogen uitkijken!

    it’s happening!!!
     
    Kiki11111981, Magnolia29, peque en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Wat een fantastisch nieuws @Killy88! Echt zoooo fijn!

    Wens jullie een fantastisch trip naar New York! ❤️
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  6. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Killy88 : Prachtig nieuws! Alweer bijna 9 weken! Wauwsies! Voel je je ondertussen weer wat beter? Al plannen voor in New York? Hele fijne reis!

    @Cactus92 : Hoe gaat het met je?

    @Nienke91 : Super dat alles er al zo goed uit zag! Altijd goed om te kijken of het nóg beter kan. Dan zullen we wel bijna tegelijk op gaan straks! Dat vind ik wel gezellig. :) Ik vind je heel stoer en sterk klinken. Hopelijk voel je je ook zo?

    @puppy28 : Lieverd, hoe gaat het met je? Al wat minder last van alle opvliegers enzo?

    @Equivoque + @peque : Hoe gaat het met jullie?

    Hier gaat het best goed eigenlijk. Ben heerlijk op m'n plek in m'n nieuwe baan, geeft zoveel rust. Heb de week waarin de tp waarschijnlijk valt helemaal vrij genomen, maar ook rondom het mogelijke 'testweekend' al wat vrije dagen ingepland. Ik probeer zoveel mogelijk uit te gaan van een goede afloop, maar wil ook wat ruimte inbouwen voor het geval dat. Aankomende dinsdag nog een depot decapeptyl (bah...) en nu nog in totaal een week de pil, dan ongesteld worden, en vanaf dan starten met progynova en clexane (bloedverdunners), dan op dag 13 een check en een datum prikken voor de tp. En in de tussentijd veel netflix, disneyfilms kijken, kaarsjes branden en boeken lezen. :)
     
    Nienke91, puppy28, Cactus92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Inge1978

    Inge1978 Lid

    5 aug 2016
    96
    158
    33
    Vrouw
    O&G Verpleegkundige
    Noord-Brabant
    @Killy88 wat een heerlijk vooruitzicht!!

    ik heb net een echo gehad met 2 kloppende hartjes!! Superblij!! Inmiddels misselijk en moeee....
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Wauw, heel bijzonder! Gefeliciteerd!
     
    Inge1978 vindt dit leuk.
  9. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Inge1978 vindt dit leuk.
  10. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Wauw wat een mooie berichten lees ik hier allemaal! Wordt er helemaal vrolijk van!

    @Inge1978 super bijzonder om te zien!

    @Muisje101 fijn dat je lekker op je plekkie zit bij je nieuw baan! Goed dat je ook alvast het eea vrij hebt gepland, dat creëert meteen wat rust bij jezelf he. Oh bah jij ook al dat stomme depot! Gelukkig heb je wel een tp inzicht dat helpt je vast om erdoorheen te komen! Ik duim voor je!!

    Ik ben zelf de afgelopen week getroffen door de griep :( nog steeds herstellende. Verder geen last mer van opvliegers, komt denk ik door de pil. Ben blij als ik eind nov kan stoppen!!
     
    Inge1978 vindt dit leuk.
  11. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    @Muisje101 fijn te lezen dat t aardig met je gaat! En zeker ook gezellig om gelijk op te gaan, achter de anderen aan! Haha. Goede berichten ook dat je lekker wat tijd voor jezelf neemt straks. You can do it! Ja ik voel me inderdaad goed. Ben echt ontzettend dankbaar voor deze kans en geloof er echt in dat t enige dat ik zelf kan doen is positief blijven zodat mn lichaam ook denkt ‘oh okay lets go’! :roflmao: En tuurlijk, als ik denk aan 2 jaar geleden dat je in alle onwetenheid stopte met de pil en test na test deed moet ik ook wel eens een traantje wegpinken dat t allemaal zo lang duurt en onzeker is... maar dat hoef ik jullie helaas niet te vertellen... ❤️

    @Inge1978 wat een super duper fijn nieuws! De klachten krijg je er dan jammer genoeg bij... goed proberen uit te rusten! T is niet niks, 2 mini mensjes meedragen.

    @puppy28 hoop dat je snel opknapt! Komen al snel spannende tijden aan!

    Hoe gaan @Cactus92 en @Killy88? Voelen jullie je ok?

    How’s life as a mom? @Equivoque
     
    Inge1978, puppy28 en Cactus92 vinden dit leuk.
  12. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Hoi meiden,

    hier gaat het goed, alleen ben ik soms wel erg misselijk. Dit kan ik alleen nog beheersbaar houden door te eten, waardoor ik al een ruime kilo ben aangekomen. Geen ramp, maar wel vervelend. Vandaag nog even aan het werk, morgenvroeg brengen we de hond naar schoonouders en vliegen we om 13:30. Helemaal zin in!!!

    veel succes voor jullie allemaal deze week! Ik zal even afwezig zijn :D

    Bye Bella’s!
     
  13. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Inge1978 wow, een tweeling! Hoe mooi! Gefeliciteerd meid! Geen wonder dat je klachten hebt, en het wordt vast pittig om een tweeling te dragen met een kleine erbij... dus pas goed op jezelf!

    @Killy88 een hele goede reis! En heel herkenbaar, blijven eten tegen de misselijkheid... ik heb in die periode heel wat bakjes druiven weggewerkt. Ideaal, kun je goed doseren en lekker fris in de mond, waar ik toen ook behoefte aan had. Verder hielpen alle tips zoals crackers voor het opstaan geen ene moer ;)... ik ben juist de boterham met pindakaas meer gaan waarderen, had echt iets nodig wat meer vullend was!
    Hopelijk is het hanteerbaar tijdens je tripje naar NY! Have fun!

    @Cactus92 wanneer mag jij weer?

    @Muisje101 de tp komt in zicht! Wanneer zal het ongeveer zijn? Fijn dat je je rust weer een beetje hebt gevonden. En dan vliegt de tijd stiekem toch weer voorbij. En wat goed dat je jezelf wat vrije dagen hebt gegund rond die tijd. Het wordt heel erg spannend voor jou... maar ik geloof echt dat we deze goede flow gaan vasthouden hier!

    @Nienke91 wat ben jij een positivo! Goed hoor! En wat een geduld ;)... maar het zou idd mooi zijn om dat slijmvlies nog iets beter te krijgen, je wil de kans(en) die je hebt toch zo optimaal mogelijk benutten! En het zou mooi zijn om dan samen met @Muisje101 Op het wachtbankje te zitten; net als @Killy88 en @Cactus92 en dan natuurlijk ook met hetzelfde resultaat!

    @puppy28 hè getver, begint dat nu al met de griep... niet fijn! Maar in ieder geval niet ook nog opvliegers erbij. We zitten al in november, dus je kunt de dagen eindelijk gaan afstrepen op de kalender!

    #momlife: vandaag is mijn man voor het eerst weer gaan werken, dus ik mag het nu alleen gaan doen :o:! Gelukkig vandaag een voorbeeldige baby die al de hele dag ligt te maffen :thumup:. Maar het kan zomaar omslaan, er zijn dagen dat we haar 3x nieuwe kleertjes moeten aantrekken wegens spuug- en luier-incidentjes... dan is een tweede paar handjes wel heel fijn, zeker als je ook nog eens een ontroostbare baby hebt die last heeft van reflux of krampjes en dan ook nog moet wassen en aankleden :oops:. Maar het hoort erbij en we worden er ongetwijfeld ook steeds handiger in!
    Nu gunt ze me gelukkig even tijd om de zoveelste was te kunnen draaien ;)...
    Tip voor de zwangeren: koop veel rompertjes en kleertjes in okergeel, dan vallen die poepvlekken niet zo op :D
     
    Nienke91 vindt dit leuk.
  14. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Hi meiden!

    @Muisje101 het gaat dus bijna beginnen!! Fijn dat je zo lekker zit op je werk ook, heerlijk.
    En goed dat je dagen vrij hebt rond belangrijke data. Doe ik ook altijd.

    @puppy28 in fijn, even een griep te pakken.. meh.. Maar weer herstellende dus..

    @Nienke91 wanneer heb je een afspraak voor de check??

    @Equivoque okergeel... leuk....:rolleyes:
    En laat me raden, je hoeft voorlopig ook geen Franse mosterd meer?! :roflmao:
    Wat naar dat ze last heeft van reflux ... Krijgt ze wat of probeer je met wat johannesbroodpitmeel?

    @Inge1978 daalt het goede nieuws al in? Hoe voel je je nu?

    Hier gister de eerste afspraak verloskundige gehad! 7.3 wk, heel vroeg, maar zeer flexibel, gezien mijn verleden. Mag nu elke week op echo komen, tot aan de termijnecho neem ik aan. Daarna maar een tijdje rustig aan denk ik:p Maar alles was goed! Uitwendige echo, dus een soort vlek met hartslag. Meting uiteraard was lastig, maar 2 da's goed verschil meten ze binnenkort wel goed, ga ik vanuit.
    Verder erg naar geweest, van de misselijkheid.. depri word ik er ook van.:( Maar sinds 2 dagen ff beter en net als @Killy88 vreet ik de kilo's eraan, want eten is het enige wat helpt. En mijn maag neemt geen genoegen met een mandarijntje... ik lust wel een hele bakkerij! Dus...
    Maar so far so good!! :D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mim89 en Louise11110 vinden dit leuk.
  15. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @puppy28: Wat naar dat je de griep hebt gehad! Ben je er een beetje van bijgekomen? Ben je ook aan het aftellen voor het stoppen met de pil? Moet je gewoon deze strip afmaken? Of heb je een specifieke einddatum? Wel fijn dat je geen opvliegers meer hebt, wat vervelend lijkt dat me!

    @Nienke91: Fijn dat je zo positief bent! Dat geeft ook een beetje af op mij, dus dank daarvoor! Je zit nu alweer bijna een week aan de duphaston toch? Schiet ook lekker op! Moet je weer bellen als je ongesteld bent straks? Hoe snel kwam jouw menstruatie nu naar het stoppen?

    @Killy88: Vervelend dat je zo misselijk bent! Goede reis zo! Heerlijk genieten met z’n 3-en daar !

    @Equivoque: Wat fijn dat M. zo’n voorbeeldige baby is! Hoe is de eerste dag zonder manlief bevallen? Hoe is jouw herstel na de bevalling geweest? Goede tip trouwens over de kleding!

    @Cactus92 : Wauwsie! Wat cool! Uitwendig gewoon al! Dat lijkt me ook al zo’n fijne mijlpaal, om niet elke keer dat gepor van onder te hebben. Heel fijn dat de verloskundige zo flexibel is voor je. Balen dat je ook zo misselijk bent! Lijkt me ook heel vermoeiend. Prachtige vlek trouwens hoor!

    Gister weer een bijzondere dag gehad. Liep al de hele dag een beetje labiel te zijn, moest gisteravond dat depot decapeptyl zetten en zag daar enorm tegenop. Eind van de werkdag had ik een afspraak met m'n directe baas bij de opperbaas om het een en ander door te spreken. Hij sloot het gesprek af met 'nou, gezien de tijdsplanning mag je dus de komende 4 jaar niet zwanger worden. Want dat komt echt niet uit. Doe dat maar als je in de schrijf-fase van jouw onderzoek terecht gekomen bent'. Waarop mijn directe baas meteen riep dat hij dat écht niet kon zeggen, dat ik zwanger mocht worden wanneer ik dat wilde en dat hij daar helemaal niks over te zeggen had. Waarop hij nog reageerde dat 'een beetje gezinsplanning best handig was'. Ik stond helemaal te trillen van boosheid/jankerigheid en kreeg niks meer uit m'n mond. Ik snap dat hij ons traject niet kent, maar hij had geen enkel recht om dit te zeggen. Ben na dat gesprek maar lekker naar huis gegaan. 's Avonds het van me af laten glijden bij de yoga, maar wat zijn sommige mensen toch bot. Die deca prik viel overigens best mee, behalve dat ik nu met vlagen best hoofdpijn heb, maar dat is een voor mij bekende bijwerking ervan.

    Nog 5x de pil innemen! Verwachting is de tp in de eerste week van december ergens. (Als m'n bms goed meewerkt uiteraard). Minder dan een maand! Yay!
     
  16. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Doeiiii hè!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Even inbreken (sorry!), maar hier valt mijn mond wel even van open (zou perfect in dat andere topic passen ;), in de lounge...). Gelukkig nam je directe baas het meteen voor jou op! Ben zelf toevallig erg thuis in de onderzoekswereld (en ja, dat kan een harde wereld zijn, waar alles soms ondergeschikt lijkt te zijn aan werk), maar dit slaat echt alles... Gegeven het traject waar jullie in zitten al helemaal pijnlijk, maar zelfs zónder dat dat het geval was, is het een opmerking die iemand een héél oncomfortabel gevoel kan geven (en die gewoonweg ongepast is).

    Ik heb ook wel eens onze kinderwens een paar maandjes 'on hold' gezet o.w.v. professionele redenen, maar A) dat was mijn éigen keuze (níet die van mijn baas) en B) dat ging om een paar maandjes, niet om vier jaar!

    Vier jaar... dat is toch echt van de zotte...

    Goed van je directe baas & nog heel veel succes voor jou! Hopelijk kan je gauw een bol buikje showen in de buurt van die 'opperbaas' ;) Ik duim!
     
    Muisje101 vindt dit leuk.
  18. Inge1978

    Inge1978 Lid

    5 aug 2016
    96
    158
    33
    Vrouw
    O&G Verpleegkundige
    Noord-Brabant
    @Muisje101 echt te belachelijk hoe die rare man reageert!!! Spannend dat het al zo snel is! Zijn jullie in nl onder behandeling??

    @Killy88 veilige vlucht en toffe dagen! Ik ben jaloers!

    @Cactus92 het gaat op en af.. ene dag gaat beter als de andere.. zolang het redelijk gaat ben ik tevreden .. moe ben ik wel.. ik ga vaak rond 20.30 naar bed en slaap dan ook !

    @Equivoque lekker genieten thuis met zn tweetjes! Heb je nog lang verlof?
     
  19. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Wow @Muisje101, wat een hork zeg... typisch een reactie van een man die waarschijnlijk zelf óf een workaholic zonder kinderwens is, óf zonder problemen kinderen heeft kunnen krijgen en geen flauw benul heeft dat het niet altijd te plannen is!
    Wel heel fijn dat je directe baas voor je opkwam, daar heb je toch het meeste contact mee.
    Doe je een promotietraject?

    Vannacht heeft de kleine dame me tot 3 uur wakker gehouden... last van krampjes, tot de verlossende spuitluier!
    Vandaag ook wat huilerig. Wordt voor mij een pyjamadagje vandaag... gelukkig mag dat ook gewoon tijdens je verlof!
    Ik heb nog lekker lang vrij, tot en met januari. Hopelijk hebben we tegen die tijd wel iets van een ritme gevonden!
     
  20. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Cactus92 prachtige vlek hoor! En hij wordt alleen nog maar mooier!
    Blijf jij nu bij een gewone verloskundige? En gebruik je eigenlijk nog medicatie (buiten estradiol en progesteron dan)? Dat is zo verschillend, Nij Geertgen verwijst altijd door naar de gyn en die schreef vanwege de eiceldonatie preventief aspirine en calcium voor. Maar er zijn ook vrouwen die gewoon naar de verloskundige gaan en geen preventieve medicatie krijgen. Bijzonder dat daar geen eenduidigheid in is, ondanks dat in de zorg in Nederland toch alles van de protocollen aan elkaar hangt...
     
    Cactus92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina