Dag dames. ...sorry. Ik ben een beetje slecht met bijlezen en reageren. Hier gaat het goed. Morgenvroeg is de punctie al dus ben wel stik nerveus!
Geen probleem hoor, gewoon doen waar jij jezelf prettig bij voelt... Vandaag dus de punctie, spannend! Nu duimen voor een mooie opbrengst! Succes!
De punctie is achter de rug. Gisteren waren er 6 follikels te zien. 4 daarvan hadden een goed formaat. 1 was Veel te groot en 1 was Veel te klein. Er zijn er 5 aangeprikt. Daar zijn 3 eicellen uit verkregen. Hopen dat deze bevrucht worden en dan snel de vriezer in. Ik ga denk ik weer adem halen zodra er een mooie embryo in mijn buik zit.
Oh wat spannend! 3 is natuurlijk niet veel, maar het gaat om de kwaliteit, bevruchting en doorontwikkeling... gaat alles de vriezer in? Krijg je geen verse terugplaatsing? En dan direct na bevruchting of als ze verder ontwikkeld zijn? Wanneer hoor je meer? Ik blijf nog voor je duimen...
Klopt, mijn zusje heeft ook een laag amh. Alles gaat de vriezer in omdat ze bij mij een optimaal bms willen hebben. Het risico dat het niet mooi synchroom zou lopen vonden ze te groot. In genk is cryo standaard. Ze laten afhankelijk van de kwaliteit en kwantiteit doordelen tot dag 3 of 5. Van mij mogen ze echt zo snel mogelijk de vriezer in, veel te spannend dit
@frummelke86 wat spannend!!! Dit worden een paar zenuwslopende dagen voor jullie... Heel veel sterkte en houd ons op de hoogte! Mijn duimen draaien!
Dag Jolanda, Ons andere forum is afgesloten. Daarom kom ik hier af en toe lezen hoe het met je gaat. In september dus waarschijnlijk een poging met eiceldonatie? Wat spannend! ! Ben je nog steeds in behandeling bij prof De Sutter? Wij zijn haar enorm dankbaar. Als we niet in Gent waren terecht gekomen, was Korneeltje nooit geboren. Het gaat goed met hem. Hij weegt al bijna 8 kg en is nu 4,5 maand. Hij eet al heel fijn groentepap en fruitpap! Ik wens je heeeel veel succes! Ook wel fijn dat je deze zomer nog op niets moet letten. Je mag eten en drinken waar je zin in hebt! Xxx
Het klopt dat ons andere forum gesloten is. Fijn dat alles goed gaat met jullie. Lief dat je hier af en toe komt lezen hoe het gaat. Als alles goed en voorspoedig verloopt, zullen wij inderdaad in september een poging met eiceldonatie gaan doen. We zijn nu ook aan het kijken of we nog een keer lekker ver weg willen op vakantie in de zomer... We hebben geen afspraak meer gehad met prof. de Sutter, ook omdat wij zelf al bekend zijn in Gent en we nu vooral gesprekken hebben gehad met de verpleegkundigen / vroedvrouwen van het donatieteam en de psychologe.
Nou.....blijkbaar mag je altijd hoop blijven houden want er kan zomaar eens een verrassings ei deze Pasen gevonden worden. Bij de punctie 3 eicellen. Vrijdag was er 1 bevruchting. Nu net gehoord dat er een mooi 8 cellige kleintje de vriezer in gaat
Oh, wat een opluchting dat de enige bevruchting wel heeft doorgedeeld! Jullie krijgen gewoon een echte kans binnenkort! En ja, de symboliek van Pasen en vruchtbaarheid moet wel een goed teken zijn ! Krijg je het embryo in natuurlijke cyclus geplaatst of met hormonen?
Ja, en dat op 1 april! Ik heb geen cyclus meer dus dat zal met hormonen moeten. Ik was zo bang voor een cryo. Een verse kun je voor mijn gevoel makkelijker terugplaatsen en in de bm lekker laten ontwikkelen. Was zo bang dat de kwaliteit niet voldoende voor de vriezer zou zijn. Dinadag bellen om een afspraak te maken en dan met progynova een cyclus opwekken. Over een week of 5/6 een tp vermoed ik? Hebben andere een idee hoe lang zo'n gestimuleerde cyclus duurt?
Ik heb wel een eigen cyclus, ben begonnen met progynova op cd 1. Ik had toen tp op dag 17. Maar weet niet precies hoe het zit als je geen cyclus hebt; denk dat ze dan misschien eerst een menstruatie opwekken met andere hormonen? Als je eenmaal met progynova start volgen ze gewoon de dikte van het bms, als dat goed is komt de utrogestan erbij en kan de transfer gepland worden.
Denk dat dat je dan Provera krijgt om ms op te wekken. Ik wil de volgende keer het liefst een tp in natuurlijke cyclus. Alleen is mijn luteale fase wel wat kort, 10-11 dagen. Als je ze dan een blasto van 5 dagen plaatsen, heeft die niet veel tijd meer om in te nestelen... ga daarom denk ik wel utrogestan vragen als ondersteuning. Kunstmatige cyclus is wel beter voorspelbaar, dus twijfel nog wel een beetje... Maar het zou wel fijn zijn om niet zo lang met de hormonen door te hoeven gaan als het lukt. Dan heb ik toch een beetje het idee dat mijn falende lijf dit toch helemaal zelf kan. Weet niet of een van de anderen ervaringen hebben met tp in natuurlijke cyclus?
Klopt! Provera was het! Nu weet ik het weer! Die kunstmatige cyclus stelt me wel gerust. Van te voren voelde het goed om alleen met cryo's aan de slag te gaan. Risico dat mijn bms niet optimaal was te groot. Daarbij, zonder cyclus werd het moeilijk de cyclus gelijk te trekken met mijn zus. De laatste dagen waren wel echt killing......stel er was teveel fragmentatie. Kon het alsnog niet in de vriezer. Ik ben echt zo'n type dat ook na 12 weken niet met de utrogestan durft te stoppen. Kan ook geen kwaad om het te blijven gebruiken
Ik hoefde trouwens maar tot week 9... wist alleen niet meer of ze 'tot' of 'tot en met' bedoelden dus ben uitgegaan van het laatste. Maar idd wordt vaak nog tot 12 geadviseerd. Er is nu wel onderzoek waaruit blijkt dat de placenta het in week 10 al volledig heeft overgenomen, dus langer dan 12 weken is echt niet nodig !
Wilde net beginnen met afbouwen toen het mis ging... dus daar heeft het niet aan gelegen, als het misgaat gebeurt dat toch wel. Hier gaat het gaat erg wisselend. Eerst nog best goed, maar nu een slechte week gehad. Slecht slapen, wat stress op het werk erbij, en dat is dan eigenlijk allemaal teveel... Maar ja, wat moet je. We hebben nu het adoptiehandboek binnen voor de cursussen, dat is ook wel weer confronterend om te lezen. Maakt me wel meer gemotiveerd voor de cryo's; als het zo kan is dat in alle opzichten beter... Maar ben ook zo bang dat het niet lukt of weer misgaat. Ben eigenlijk meer bezig met de teleurstelling die ik op voorhand al verwacht, dan dat ik blij kan zijn dat we nog twee kansen hebben... en dat is gewoon jammer! Maar ook wel de aard van het beestje ! Ik mag me bij de volgende ms weer melden, ben benieuwd hoe lang dat duurt na de miskraam. Als het zich snel weer herstelt, kan ik je misschien nog wel even gezelschap houden op het wachtbankje
Ohhh nee bedoelde het van de utrogestan niet naar jou. Eigenlijk gewoon in het algemeen. Lijkt me altijd moeilijk om af te bouwen met de utrogestan. Wat vervelend dat je een slechte week hebt gehad. Mijn tip : verzet je er niet tegen en probeer alle rust te pakken. En als dat in een pyjama op de bank Netflix kijken is, dan is dat helemaal ok. Niet dat dat de zorgen oplost maar jezelf voorbij rennen doet alleen maar meer kwaad. Ik herken de aard van het beestje. Gisteren was ik ook volledig in paniek en bezig met het vervolg traject. Gelukkig zet mijn man mij dan met de voetjes op de grond en zegt: uhm, waarom kijk je zover vooruit? Er ligt nu een mini te delen 50 km verderop Het lijkt me reuze gezellig om samen op het wachtbankje te zitten