@Nienke91 jeetje, wat een tegenvaller.. maarja, het moet perfect zijn en ze gaan daar niet lichtzinnig mee om en dat is heel erg fijn! Wat fijn ook dat je je zo gesteund voelt door de arts! Wie heb je? Maar weer wachten meis, da's wel echt heel naar, nu je al zover was in gedachten.. Maar je bent een brok positiviteit, dat helpt je hopelijk de tijd door te komen. Knuffel voor jou! @Inge1978 wat super, goede echo!! ♥️♥️ @Muisje101 lekker op t bankie onder een plaidje, broeden maar. Heb er zo'n goed gevoel over, als ik je posts lees... En "fijn" symptoomspotten.. tja, heel eerlijk voelde ik altijd liever iets dan niets.. en je krampjes op 2 dagen na tp herken ik en ook het niet fitte gevoel. Dus ik ga helemaal mee in je symptomen! Uiteindelijk kan alleen een test het uitwijzen, maar graag met hoop naar dat moment toe! @Equivoque die nipt kan vanaf de 12e week, als je 11 weken bent zit je in je 12e week. Maar zwaar onzeker allemaal nog hoor, die kan zéker nog veranderen. Maar na 14 weken is niet het moment voor nub, begreep ik. Fos werd met 13 weken geboren en was heel duidelijk een jongetje. Op echo is dat uiteraard wel anders, toen ook niet naar gekeken. Maar de verlos was best overtuigd leek.. Maar zei wel, 75% kans dat.. Ach, houdt ons mooi zoet hè. Maakt me idd helemaal niks uit! Was alleen ingesteld ofzo, op een jongetje. Misschien door Fos. We'll see.. @peque thanks! ♥️
@Nienke91 je lijkt je er dapper doorheen te slaan, maar die tegenvallers zit je niet echt op te wachten.. aan de andere kant.. beter goede kansen als slechte toch! @Killy88 @Cactus92 jullie krijgen dus jongetjes volgens de theorie?we wachten af.. doen jullie ook een échte geslachtsbepaling?! We weten het over 3 weken gewoon al, dan ben ik denk ik flink aan het shoppen op dit moment
Hè verdorie dames, blijkbaar ben ik vergeten de reactie die ik gisteren heb getypt te posten... waarschijnlijk afgeleid door een klein monster! Dus even kort: Allereerst @Nienke91 wat wordt jouw geduld op de proef gesteld meid! Maar inderdaad, alles moet perfect voor die kans dus daar gaan we voor! @Muisje101 houd ze maar lekker warm onder dat dekentje! Zo spannend voor jou! Ik hoop dat @Cactus92 het goed heeft en dit inderdaad allemaal goede voortekenen zijn! @Killy88 dat lijkt me duidelijk ja! @Cactus92 nog even spannend dan, die NIPT... ik weet dat die uitslag bij mij vrij snel binnen was, na 1 week ofzo. Vond het telefoontje wel heel spannend, maar gelukkig geen afwijkingen! Ik heb ook met nevenbevindingen gedaan trouwens. @Inge1978 hoe reageerde je familie? Voor wat betreft het vertellen over de ecd, daar gaan wij natuurlijk ook nog mee te maken krijgen. Zou het wel fijn vinden om daar tzt over te sparren! Onze directe familie (dwz ouders en siblings) weten het wel, dus dat is wel fijn.
@Equivoque ik heb een tikfout gemaakt in mijn vorige post, ik zei nipt kan vanaf 12e week maar bedoel die nub.. Maar ook nipt gedaan, mét nevenbevindingen. Durfde ik aan na zo'n mooie echo. Vind het evengoed eng merk ik. Hoop ook dat ik snel wat hoor! @Inge1978 nou mijn nipt lijkt meisje te zeggen, maarja, dat deed die van Killy eerst ook, dus blijft even afwachten. Ik laat nog wel een 3D geslachtsbepaling doen ja met 16 weken. Ik mag elke week wel op echo bij de verlos, maar dat apparaat is best vaag dus vraag me af of daar de nub op te zien is.. Ik ben gewoon nieuwsgierig. In jouw geval kan ik me voorstellen dat het én leuk is én vooral praktisch ja!
@Equivoque mijn familie was heel erg emotioneel.. 2x.. omdat ik zwanger was en daarna 15min later omdat het een tweeling is! Mijn vriends familie had al medicatie zien liggen, wisten dat ik niet lekker was geweest en wisten dat ik geen nachtdiensten draaide dus 1+1+1 was zwanger, waren wel verrast door het nieuws van de tweeling.. verder allemaal heel lieve reacties van vrienden.. zo nog ff rondje maken! @Cactus92 je bedoeld weer de nub denk ik?!maar spannend! Met 16 weken! Dat is net het nieuwe jaar denk ik voor je?? Wij krijgen ook 3d echo’s.. collega heeft nieuw apparaat waarmee ze heel duidelijke echo’s kan maken.. vorige keer gedaan en nu dus weer.. heb zo’n zin om te shoppen!!!!
@Nienke91: Ben je nog naar de babyshower geweest? Hoe is het nu met je? Fijn dat je zo’n lieve dokter had, is ook wel het minst wat mee kan zitten in dit traject. Wanneer verwacht je nu ongesteld te worden? @Cactus92: Wat fijn dat mijn verhaal je een goed gevoel geeft. Dat geeft mij dan weer een goed gevoel. Logisch dat je nieuwsgierig bent! Gewoon alweer over de 12 weken heen! Weer een mooie mijlpaal bereikt! @Killy88: Wat een mooi jongetje! Geen twijfel meer over mogelijk inderdaad! Hoe voelt dat, om een jongens-mama te worden? @Inge1978: Leuk om te lezen dat jouw familie zo emotioneel was! Hier gaat het ok. Beetje wisselend tussen ‘tuurlijk is dit gelukt’ en ‘oh my god, wat als het niet gelukt is?!’. Heel erg moe. Vlagen van duizeligheid en weinig trek. Veel opvliegers. M’n man zegt ook dat m’n temperatuur hoger ligt dan normaal. Allemaal goed te verklaren door de medicijnen die ik neem. Vanmiddag even met man in de supermarkt gestaan en een zwangerschapstest vastgehouden, snel weer teruggelegd. Moet echt nog even geduld hebben. Maar nu eerst naar bed. Wekker staat om 22.30 voor alle prikken, dus kan mooi nog even slapen voordat die afgaat. Morgen weer werken… yay…
Hahaha daar is zeker geen twijfel meer over mogelijk @Killy88! Was alles verder ook goed? Jullie kunnen definitief gaan shoppen nu! @Cactus92 word je vanzelf gebeld als de uitslag er is? Als in, kan letterlijk elk moment dat telefoontje? Zo fijn dat alles er voor nu goed uit ziet dus deze lijn zetten we gewoon ff door! Hoe voel je je nu verder? Mijn arts is mevrouw Beckers trouwens! Echt ontzettend blij mee... al hoewel de rest ook vast en zeker lief zal zijn! @Inge1978 wat ontzettend lief dat de familie zo reageerde! Nou ja, is natuurlijk ook niet anders te verwachten maar toch, altijd leuk op deze manier! voel je je goed? @Equivoque hoe gaat t met jullie lieve meisje? @Muisje101 ja ben zeker geweest! Ik heb er de afgelopen periode (sinds de zomer) 4 voor mn kiezen gehad waarvan 3 van mn toch wel beste vriendinnetjes (zijn altijd met zn 6en, waarvan nu dus 3 zwanger) en ik moet zeggen dat ik er nu toch wel ‘klaar mee’ was! Als t goed is heb ik dat niet laten blijken hoor! Maar t greep me soms wel ff naar mn keel als de mooie / leuke / handige cadeautjes uitgepakt werden. Maargoed bleef mezelf gewoon moed in praten dat ik de volgende ben! Zo ontzettend spannend voor jullie. Ik denk dat t verstandig is dat je de test nog even weg gelegd hebt! Welke datum mag (wil) je gaan testen? Denk aan je hoor! ❤️ Ik begin dinsdag weer met de duphaston voor 14 dagen. En mijn lichaam is tot nu toe keurig volgens t boekje geweest dus dat zou betekenen eerste kerstdag ongesteld en dan rond 6 januari ergens voor echo! Maarrrrr ik mag tussendoor voor echo op dag 3 van de duphaston, aanstaande vrijdag dus bij mn eigen arts. Even bijpraten en kijken wat voor beeld t dan geeft.
@Inge1978 ja, weer nub ja. Geen idee hoe het steeds zo verkeerd gaat. Nipt nub nipt nub, hoop dat ik t snel achter me kan laten! Wat geweldig dat je familie zo reageerde! Het is toch ook weer een prachtig wonder.. 2x zelfs!! Je kan trouwens, als je ff op je banner klikt, aangeven of je zwanger bent van een eenling of tweeling of meer. Dus aanpassen maar! @Muisje101 die je goed, lekker uren maken als het lukt, voor je die medicatie weer nemen moet. Wat toch een onzekere rottijd hè, die wachtweken.. En zéker deze laatste ronde met hoop op een genetisch eigen kindje.. We duimen door en blijven geloven hoor!! @Nienke91 het grappige is dat jij de artsen treft waar ik niks mee had. Persoonlijk ligt dat toch hè. Maar het gaat erom dat jij je top voelt, want niks zo belangrijk dan een supergoed gevoel bij je arts! Die nipt, ze bellen me als het fout is of de verlos mailt me als het goed is. Hoop dat ze lekker snel zijn en deze week wat weet!
Jaja de tweelingbanner doet het eindelijk!! Viel nog niet mee! @Cactus92 spannend die uitslag! Hopelijk krijg je de mail snel! @Muisje101 vreselijke dagen, hopelijk snel een positieve test!! Wanneer mag/ga je testen? ik vond het juist wel fijn om het al bij 3 weken en 2 dagen te weten.. alleen duurde de eerste weken superlang...
Even korte egopost, want onderweg en op mn telefoon: De kliniek wil dat ik 17-12 bloed laat prikken. Maar komend weekend willen we thuis gaan testen. Aan de ene kant wil ik het natuurlijk super graag weten, maar als de test nu negatief zou zijn, zou ik echt stuk gaan en de motivatie niet meer op kunnen brengen voor alle medicijnen enzo. Dus ik blijf nog maar even met mn kop in het zand.
@Muisje101 dat klopt! Ik testte daarom terwijl het ook niks zou zeggen als ie negatief zou zijn geweest.. ik vond de stress zo killing de eerste keer.. ook omdat de 2 vorige ecd pogingen mislukt waren
Hihi, gekkies! Wel ok. Zaterdagavond en zondagavond huilbuien gehad, maar sinds gister weer hard m'n best aan het doen om positief te zijn. Nu 7dp5dt, dus we komen in de buurt! Heb gister en vandaag een powernap gedaan, dat in combinatie met veel eten, zorgt dat m'n niet-lekkere-gevoel minder wordt. Dus dat is chill. Met vlagen steken onder in m'n buik. Borsten zijn huge! En ik weet dat alles kan komen door de medicatie... yay! Heb progesteron injecties meegekregen t/m maandag.. Maar als ik zwanger ben moet ik dit waarschijnlijk tot 8 weken doorgebruiken. Maar, deze lijken niet meer verkrijgbaar in Nl, dus morgen gaan we ons weer in allerlei bochten wringen om te kijken of we die medicatie kunnen regelen. Zó leuk... Zo, genoeg over mij. Hoe is het nou met jullie?
Jullie banners @Inge1978 en @Killy88 kijk ze shinen joh! Super spannend @Muisje101! Fijn dat je niet-lekkere-gevoel minder wordt. En lekker huilen op zn tijd mag toch gewoon? Maar wel goed dat je daarna weer een glimlach op kan zetten! We gaan er nog steeds voor hoor! En uuuuh die medicatie.... pfff... heb je wel een ingang waar je kan beginnen met dat te regelen? Moet dat opgestuurd worden uit Espana? Of kunnen ze dat toch stiekem hier regelen als je lief lacht? Hier alles ok! Eerste pillen duphaston zijn weer geslikt, haha! Lekker hoor!
Wat ontzettend spannend @Muisje101 Ik ben ontzettend benieuwd! Knap dat je nog niet getest hebt. Ik begon de laatste 3 pogingen stiekem al op 9dpo haha wat vervelend dat die injecties hier niet standaard zijn. Kun je ze evt niet vervangen door utro of crinone? Heb je terugplaatsing in kunstmatige cyclus? Ik moest van het ziekenhuis de utro tm week 12 gebruiken. Maar mijn fertiliteitskliniek zei tm 7 weken na tp (dus week 9). Er zijn veel verschillende meningen over, maar misschien beter iets te lang dan te kort. hier gaat alles z’n gangetje! Ik word echt langzaam aan wat fitter. Ben nog wel met vlagen beroerd, maar niet meer zo erg als week 7 tm 12. Morgen hebben we een check bij de gynaecoloog. Afgelopen zaterdag nog echo gehad dus ik ga er met een gerust gevoel naar toe. Begin al een beetje uit te zetten en draag sinds deze week (alleen thuis; want ik vind ze spuug lelijk) een zwangerschapsbroek ben ook al 4!!!!! kilo aangekomen. Dat vind ik een beetje zorgwekkend, dus moet nu beter op m’n eten gaan letten nu ik weer fitter ben. Het is ook echt m’n eigen schuld hoor, ik had zo’n behoefte aan hartig en vet eten. Ik moet nog 2 weken werken en dan lekker kerstvakantie! Ohja en even een shoutout naar @Cactus92 omdat het haar verjaardag is vandaag!!! Hieperdepieppp hoeraaaaa!