Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge1978

Inge1978 Lid

5 aug 2016
    96
    158
    33
    Vrouw
    O&G Verpleegkundige
    Noord-Brabant
    @Cactus92 gefeliciteeeeerd!!! Al iets gehoord?
    @Muisje101 spannend joh!! Die injecties is dat prolutex? Op facebook is een site waar medicatie wordt doorverkocht.. en volgens mij kun je bij nijgeertgen altijd wel aan medicatie komen... hoorde ik van andere..
    Hier gaat het goed! Inmiddels is het nieuws openbaar! Heerlijk! Mijn laatste week uterogestan loopt, ook heerlijk vooruitzicht! Ben blij dat ik donderdag weer voor een echo mag.. al voel ik me nog steeds zwanger (niet misselijk gelukkig)..
    @Nienke91 fijn dat het zover loopt..nu dat vocht nog weg!
    @Killy88 ik had me ook voorgenomen om pas op de plaats te maken met eten maar het lukt nog niet echt ... ik draag al even zwangerschapskleding.. mijn baarmoeder staat al rond mijn navel! Ziet er niet uit als zwangere buik maar wel als vette buik

Cactus92 vindt dit leuk.
  2. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    @Killy88 succes morgen bij de gyn! ❤️

Happy birthday to you lieve @Cactus92! Dat t maar een waanzinnig mooi nieuw levensjaar voor jou mag worden! ❤️

Slaap lekker ladies!

Cactus92 vindt dit leuk.
  3. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Kijk nou wat er gebeurt als ik even een dagje niet kijk... meteen de verjaardag van @Cactus92 gemist! Nog van ❤️❤️❤️!

Killy88 vindt dit leuk.
  4. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Alles goed bij de gyn. Alleen mama K heeft een te lage bloeddruk. Verklaard m’n duizelingen dus ook. Ik klaag niet, beter te laag dan te hoog :)

Hoef pas 20 januari te melden bij de 20 weken echo en dan 23 januari weer bij de gynaecoloog. Ik word er steeds geruster op!

@Muisje101 Spannendddd. Ik heb plaatsvervangende test drang!

Nienke91, Magnolia29, Cactus92 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Hieperdepiep voor @Cactus92 ! Heb je een fijne verjaardag gehad lieverd?

@Inge1978 : Wat lekker dat je in de laatste week van de utro zit!

@Killy88 : Fijn dat alles goed is! Meer zoute dropjes eten? Jeetje, gewoon al de afspraak voor de 20weken echo! Bizar! Hoop dat je je steeds beter gaat voelen.

@Nienke91 : hoe gaat het?

Testdrang begint hier ook wel een beetje te komen. Maar testdag is ook bijna. Vannacht wakker geworden van een scherpe steek in mn buik, nu al de hele dag af en aan krampen. Voelt wel echt anders dan menstruatiekrampen. Maar de mindfuck dat alle kwaaltjes ook van de medicatie kunnen komen zit vandaag hevig in mn hoofd. Iets minder chill.

Het gaat inderdaad om prolutex. Apotheek gaf aan dat dit niet in Nl wordt uitgegeven. Nu de huisarts gebeld of zij een recept voor een ander progesteron injectie wil uitschrijven. Kan ik morgenmiddag pas over terugbellen. Wordt allemaal erg krap dus. Heb die fb groep even opgezocht, hoop dat ik daar iets wijzer kan worden. Anders ga ik Nij Geertgen inderdaad proberen denk ik? Vraag me af of ze dat doen aangezien ik daar nooit patiënt ben geweest. Pfft, gedoe.

6. Inge1978

Inge1978 Lid

5 aug 2016
    96
    158
    33
    Vrouw
    O&G Verpleegkundige
    Noord-Brabant
    @Muisje101 ik denk dat het geen probleem is.. “samen in fertiliteit” heet de groep geloof ik op facebook

Muisje101 vindt dit leuk.
  7. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Cactus92 heppie bursdeej toe joe meid! Je zit er dit jaar heel anders bij dan op je vorige verjaardag... en volgend jaar gaat dat helemaal anders zijn! Op naar een prachtig jaar voor jou!

@Killy88 wat fijn dat je er steeds geruster op bent! Blijft een onwerkelijk idee, maar het gaat gewoon echt gebeuren hoor! Ik was met de 20 wekenecho iets gespannen maar ik had er vooral ook heel veel zin in, je ziet zoveel van je kindje! Echt heel mooi!

@Inge1978 met een tweede zwangerschap en een tweeling zal dat buikje inderdaad wel snel groeien!
    Ik draag overigens nog steeds zwangerschapsbroeken, en dat mag van mij best nog even duren... ze zitten zo lekker :o:!

@Muisje101 trek jij het wachten nog een beetje? Het is al bijna weekend, moment van de waarheid... erop of eronder, wat ontzettend spannend... ik duim nog steeds voor erop! :thumup::thumup::thumup:

@Nienke91 Had je de vorige keer ook duphaston of utrogestan? Slikken is toch echt wel fijner hè!

@puppy28 Volgens mij mag jij binnenkort weer voor het echie gaan klussen.. have fun! ;)

Onze kleine meid groeit als kool! Morgen naar het consultatiebureau, benieuwd hoeveel ze al gegroeid is. Maar het verschil is duidelijk te merken, aan de kleertjes, babynestje, luiers... en dat nog maar met 8 weken, het gaat nu al zo snel!
    De laatste week slaapt ze helaas wel erg slecht... vooral overdag heeft ze er geen zin in, vindt alles veel te interessant! En dat is allemaal heel leuk tot de avond... dan is ze compleet overprikkeld en is er niks meer mee aan te vangen! En dan slaapt ze 's nachts ook heel onrustig door verkoudheid en reflux :(... Hopelijk speelt het tweede sprongetje mee en gaat het volgende week weer beter...

Killy88, Cactus92 en Louise11110 vinden dit leuk.
  8. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Wiehoe, voel me zo nog steeds een beetje jarig! Thanks lieve allemaal! ♥️

@Muisje101 ik heb nog steeds dat goede gevoel.. dit klinkt zo goed allemaal! En nu naar de test toe, ik kan me de uitstel en de spanning zo goed voorstellen, zo vaak op dat punt gestaan.. Wens je alle sterkte en kracht om die test uit te voeren. ♥️

@Killy88 geweldig, alles gaat goed.. en we gaan het nu hebben over die 20 weken echo, ik kan het nog bijna niet geloven! :D En die banner idd :roflmao: Shine!!

@Nienke91 ik denk aan jou hoor en heb veel bewondering voor je positiviteit, heerlijk om te lezen!! Dat is misschien al het halve werk hè! You go girl!!! Alles voor perfectie en dan ons achterna!!

@puppy28 hoe gaat ie meis? Inderdaad, jij mag bijna gaan proberen... alle geluk jouw kant op!!

@peque Hoe handel je de rapley? :D En vooral belangrijk, hoe doet je zoontje het, steeds handiger?

@Equivoque lekker groeien dus, kleine M. Zoals het onwerkelijk blijft om met Killy te praten over de 20 weken echo, en de mijne is ook gepland, zo onwerkelijk is het ook nog steeds jouw moederverhalen te lezen.. Maar zo mooi!!! ♥️
    En natuurlijk hoop ik snel dat de verkoudheid verdwijnt en dat ze overdag die luikjes weer wat vaker gaat sluiten.. (zo lekker 1.5u achter elkaar, geen 20 min...;))
    Ben benieuwd hoe ze het doet, wat consultatiebureau zegt. Maar dat het nestje te krap wordt voorspelt veel goeds, ondanks de reflux.

@Inge1978 dat buikverhaal :roflmao: Herken m! Nu is bij mij de rand nog niet of net aan te voelen, van de baarmoeder, zelf voel ik nog niks, maar die vette buik.. :roflmao:
    Hopelijk kunnen we snel pas op de plaats maken en weer wat normaler gaan eten... want we willen geen 25 kilo eraan vreten natuurlijk!

Hier dus jarig geweest.. Vorig jaar was ik in spanning of mijn allerlaatste poging gelukt was.. Ik was depressief en verdrietig.. en die wàs gelukt, bleek later, maar de afloop weten we allemaal..
    Dat ik er deze verjaardag zo bij zou zitten had ik nooit gedacht nee, dat er überhaupt nog een kans zou komen.. En gister op mijn verjaardag ook nog weer even een snelle echo gehad en een en al leven in t (vette) buikie! Hoe een mooi cadeau is dat!! :)
    Verder voel ik me nog steeds redelijk brak, hoewel het écht wel wat beter gaat, maar nog lang niet wat het zijn moet. Ik verplaats de hoop maar van 12 weken naar 16 weken :)

Louise11110 en Killy88 vinden dit leuk.
  9. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    @Equivoque oh man man vervelend zwaar kunnen die nachten zijn en zo sneu als ze het niet lekker hebben... wij hebben heel wat nachten rondgelopen met ons mannetje in de draagzak, dat ding is echt onze redding (geweest)!

wij hebben al een tijdje terug de hele “sprongetjes theorie” naast ons neer gelegd nadat we tot de conclusie kwamen dat het eigenlijk iedere keer hetzelfde was en gaan nu gewoon met de flow.

Het consultatiebureau... veel succes! Ik probeer er altijd weer zo snel mogelijk weg te zijn.. (even snel wegen en niet teveel in gaan op hetgeen ze zeggen, want man man man wat heb ik al een hoop borstvoedingonvriendelijk advies gekregen, jammer).

moeten jullie binnenkort voor de vaccinaties? daar keek ik echt vreselijk tegen op maar ons ventje heeft zich iedere keer echt kranig gehouden ❤️

@Cactus92 wow je zit al weer op de 12 weken! Wat vliegt de tijd en wat heerlijk dat alle echo’s tot nu toe zo goed zijn! Nog even en dan zijn jullie op de helft en kan het aftellen gaan beginnen!

De rapley gaat langzaam maar zeker, wat een heerlijke vreselijke zooi (en af en toe met samengeknepen billen!) maar goed we hebben geen haast. Eerste jaar is de borstvoeding toch nog het belangrijkst en hij heeft er plezier in.

moet zeggen, het is echt een vreselijk ondernemend ventje! Alles moet bekeken en vastgepakt worden (en meteen ook in de mond Wahahahaha) en hij begint nu echt snel te worden. Gisteren begon hij voor het eerst echt te kruipen en meteen van de ene kant van de kamer naar de andere! Ik sloeg steil achterover van verbazing! Hij was al een week of 6-8 aan het tijgeren, en planken, (krachtpatsertje!) maar zo ineens viel het kwartje!

En na de 2 onderste tandjes, komen nu ook al de 2 bovenste door ...dat had wat mij betreft nog wel even mogen wachten ....

Maar wat gaat het allemaal toch snel... veel te snel! ik weet nog dat ik in het begin krampachtig probeerde hem in een ritme te krijgen en dacht dat hij boven in zijn bedje moest slapen overdag (want dat werd ons aangeraden, zodat hij beter zou slapen ook snachts..ritme reinheid etc..) maar ook dat hebben we los gelaten.

En ik moet zeggen, dat heeft ons veel rust gebracht en veel meer ruimte om echt te genieten.

@Muisje101 ik hoop zoooo dat we hier snel een mooie test van jou te zien krijgen!

Killy88, Cactus92 en Louise11110 vinden dit leuk.
  10. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Equivoque: Hoe was het consultatiebureau? Ik herken wat je schrijft heel erg van een vriendin. Haar zoontje had precies hetzelfde met slapen. Lijkt me lastig en ook wel een beetje frustrerend af en toe.

@Cactus92: Wat fijn dat je nog een echo hebt gehad op jouw bday! Mooi cadeautje lijkt me! Wat een wereld van verschil met vorig jaar zeg. En volgend jaar weer een hele andere verjaardag!

@peque: Wat heerlijk om jouw verhalen te lezen. <3

En dank allemaal voor de steun lieverds. Gisteravond werd het me even teveel, zelfs nog overwogen om eerder te testen, maar we hebben alle dagen helemaal volgestampt met afspraken, zodat we niet eerder konden toegeven. Dus toch nog wat langer geduld hebben.. Wel vandaag besloten thuis te werken, hier kan ik tenminste lekker even op bed gaan liggen als ik te moe word. Want moe betekent ook gelijk duizelig, misselijk en hoofdpijn. Slaap sinds maandag al elke dag een half uurtje overdag. Ach, allemaal waard, als het maar niet van de medicijnen komt. Morgen wel een hele lange dag op werk, want kerstborrel er achteraan, ben nu al benieuwd hoe ik dat ga volhouden, maar wordt vast ook gezellig!

Killy88 en Cactus92 vinden dit leuk.
  11. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Inge1978 : Mag ik jou nog even heel erg bedanken voor de suggesties over de medicatie! Het is nu gelukt via Nij Geertgen, yay! Wordt zelfs thuisbezorgd, wat een luxe. :)

Inge1978, Nienke91, peque en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ff ego, maar wel fijn om even vlak voor de test van muisje weer goed nieuws hier te melden, want goed nieuws is de flow hier!!
    De nipt test was helemaal goed! Geen nevenbevindingen ook en andere bloeduitslagen (vraag me niet wat precies) allemaal goed!! Zo blij en opgelucht..

Tess27, Equivoque, Kiki11111981 en 14 anderen vinden dit leuk.
  13. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Yes!!! Daar zaten we op te wachten!!❤️❤️❤️

Killy88 en Cactus92 vinden dit leuk.
  14. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Thanks lieverd!! En alle andere lieve meelevers!! ♥️

peque, Killy88 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  15. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Allereerst @Cactus92 YES!!!!!!!!! Dit is echt heel fijn nieuws! Jij gaat heerlijk de feestdagen in zeg. Nu nog hopen dat je je inderdaad straks nóg minder beroerd voelt. Powervrouw! ❤️

Ik vind t ook echt heerlijk om jullie verhalen te lezen @peque en @Equivoque! Het geeft de burger echt moed! Zo bijzonder. Buiten dat realiseer ik me ook dat ik nog een hoop te leren/lezen heb. Soms denk ik echt uuuuh watte? Haha! Jullie gaan ook super fijn de feestdagen in met jullie mini mensjes er bij! ❤️

Ik heb trouwens nog geen een keer utro gebruikt equivoque! Tot nu toe alleen nog duphaston. Utro wel al in huis, in t kader van die positiviteit voortzetten hier! Haha dat moet ik straks gebruiken als we voor t echie gaan.

@Muisje101 pffff wat een rollercoaster he! Kop hoor lieverd, you can do it! En je hebt groot gelijk, ff lekker thuis werken en af en toe even op bed. Goed luisteren naar je lichaam en op jezelf letten is denk ik oprecht t enige wat je nu kan doen. Denk aan je! ❤️

Ennuhhh ff over die zwangerschapsbroeken gesproken, mij verbaast t juist hoe redelijk ok ik ze vind. Zei laatst al tegen een van mn vriendinnen ik ga dat ook gewoon dragen joh, lijkt me heeeeerlijk :roflmao:! Al hoewel, ik ben echt een jurkjes mens dus dat is top! Dat wordt nu al allemaal wat wijder/losser wat ik koop. Kom je nu echt aan van al die medicatie of eet ik gewoon te veel? Hahaha nou ja, who cares!

Opzich nog alles onder controle hier. Wel een kleeiiiiiin beetje instortingsgevaar op mn werk. Wordt me toch stiekem een beetje veel en t is gigantisch druk. Gister ook lekker thuis gewerkt.

Nou ja als dat t enige is. Morgen gaan we voor een vochtloze baarmoeder, dan ben ik die issues op mn werk weer vergeten! ;)

Keep you posted ❤️

Cactus92 en Killy88 vinden dit leuk.
  16. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Nienke91 Dankjewel lieverd!!
    Ik ga ontzettend hard duimen voor een vochtloze baarmoeder, weg ermee! Ben heel erg benieuwd..
    Laat het ons weten ja!! En hou jezelf in de gaten hè..

Nienke91 vindt dit leuk.
  17. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    @Nienke91 succes vandaag, laat het een vochtloze dag wezen zodat jij ook binnenkort op het wachtbankje zit!!

Nienke91 vindt dit leuk.
  18. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Oke oke oke ladies! Geluisterd! Kleine week vertraging, mag de pret niet drukken. Vocht = gone!!! Baarmoeder = perfect!! Klaarblijkelijk snapt mijn baarmoeder op alleen progynova t net niet helemaal maar zodra we starten met progesteron is ie gewoon aan!

Lang verhaal kort: helaas kunnen we niets anders dan deze proefcyclus afmaken. Begin januari gaan we er voor hoor!!! Coming to get jullie allemaal! :roflmao:❤️

Cactus92, Killy88, puppy28 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Cactus92 : Yes! Wat een goed nieuws! Wat zal jij een heerlijke kerst hebben met jouw wondertje in jouw buik. Natuurlijk ook met Fos in jouw hart en in onze gedachten, nog net een beetje meer tijdens de feestdagen.

@Nienke91 : Wat goed! Jammer dat je alsnog tm januari moet wachten. Deze kerst dan nog maar een beetje genieten van al het lekkers wat je anders niet had gegeten en gedronken. Natuurlijk weegt dat niet op, maar iets met positieve vibes. Januari gaat jullie maand worden, ik weet het zeker!

Mn testdrang is volledig verdwenen. Ik durf niet meer. Gister en vandaag zijn alle kwaaltjes wat minder, maar ik lees bij anderen die schommeling van klachten ook wel, dus maak me daar niet zo'n zorgen om. Maar ik wil het gewoon écht niet weten als het niet zo is. Niet echt een keus, dat weet ik ook. Maar het liefste wacht ik gewoon 8 maanden om dan wel te merken of er wat uitkomt. :D

Cactus92 vindt dit leuk.
  20. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @Cactus92 oh lieverd wat goed zeg! Ben zo blij voor je! 2020 wordt in iedergeval zeker jouw/jullie jaar!

@Nienke91 hmm, is wel even balen dat je nog even moet wachten tot januari. Maar daarna ga je zeker knallen! Ik hoop dat ik met je mee mag knallen :)

@Muisje101 ahw lieverd, ik snap je gevoel helemaal. Zo herkenbaar helaas :(.
    Het gaat hoe dan ook goed komen. Ik duim in iedergeval toch voor een mooi resultaat!

Ik ben dus sinds 30 nov van de pil af. Even 3 dagen ofzo donkerrood/bruinverlies gehad (kga er vanuit dat de rare menstruatie komt doordat ik al MAAAAANDEN niet meer ongesteld ben geweest en onder de hormonen heb gezeten, althans ik HOOP dat het daardoor komt). Nu zijn we natuurlijk gewoon weer bezig met zelf te proberen. Erg spannend, vooral voor het negatieve gedeelte.. die teleurstellingen. Maarja ook dat hoort erbij.
    Dit weekend een babyshower.. confronterend maar ook dat kan ik niet mijn hele leven blijven ontwijken. Dus ik ga me er maar overheen zetten, en gewoon gaan met die banaan.
    Oh en by the way, ik heb weer een nieuwe baan :), dus vooral druk daar mee geweest de afgelopen tijd.

Nienke91 en Cactus92 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina