Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Nienke91 : Wat heerlijk dat je je goed voelt. Tuurlijk gaat het 'gewoon' goedkomen! Ik stem helemaal voor! Kon de dokter al jouw vragen beantwoorden? Wat gaaf dat het goed is gegaan! Zo blij voor je! En gefeliciteerd met het kindje van jouw vriendin, dat moet zeker geluk brengen. (En is ook wel een enorm mooi verhaal voor later).

    @Inge1978 : Wat suf dat jouw werkgever zo ingewikkeld doet! Werk je in een groot bedrijf? Echt bizar dat ze het advies van de gynaecoloog negeren. Ik hoop dat je je lang goed blijft voelen, maar anders gewoon naar je lijf luisteren he? Jij en jouw kids gaan voor!

    Zijn inderdaad alweer in Spanje. Na die biochemische zwangerschap hadden we een discussie met Spanje over of we gelijk door mochten of niet. Zij adviseerden even rust te houden, maar met een paar belangrijke events in onze toekomst, zou dat voor ons pas april-mei betekenen. In de tussentijd starten lukte gewoon niet. Dus heel blij dat ze het toch ok vonden om gelijk door te gaan. Ik zou het wel weer echt een teleurstelling vinden als er geen verse TP is. Omdat het zoveel gedoe is om weer heen en weer te moeten. Kan er alleen toch niks aan veranderen. Man geeft ook aan dat dit niet het doel is van onze trip nu, maar het doel is om embryo's te maken. En daar heeft hij ook gelijk in. Het zonnetje begint hier gelukkig weer een beetje te schijnen, wat alle positieve gevoelens ook goed doet.
     
    Nienke91 en Cactus92 vinden dit leuk.
  2. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Nienke91 super!! Andere 2 nog in de race is een goed teken.
    Ze zijn niet zo scheutig hè, bij mck, wat betreft informatie omtrent de embryo's en donor etc. Maarja, uiteindelijk weten we allemaal dat elke kans een kans is en dat die emmy lekker zit waar ie zitten moet! Zo spannend weer... ppfff ik duim heel hard!
    En de baby is van je vriendin is uiteraard absoluut een goed voorteken, gefeliciteerd!

    @Muisje101 ik snap sowieso niet dat ze een maand rust adviseren, vind ik flauwekul. Zeker omdat er al rust tussen zat. Dus top dat je door mag! Leef erg mee, hoop zo op een mooie opbrengst en lekker wat emmy's achter de hand. Die dan hopelijk niet nodig zijn!
    Ga je pleiten voor apart invriezen of laat je weer 2 tegelijk doen?
     
    Nienke91 vindt dit leuk.
  3. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    @Nienke91 Geweldig dat je nu eindelijk PUPO bent, na maanden meeschrijven. Hou je positieve gevoel vast komende week! En super dat je er nog 2 in de race hebt, dat zijn kostbare extra kansen. Ik duim dat ze de vriezer halen ❤️

    @Muisje101 Ik sluit me bij cactus aan. Die overdreven rust maanden altijd. Het zal vast ergens op gebaseerd zijn, maar ik vond het (altijd maar moeten) wachten het állermoeilijkste in het traject. Ik hoop dat je weg blijft bij de overstimulatie en gewoon een verse tp krijgt. Mocht er wel overstimulatie plaatsvinden; neem je rust!! Mijn vrouw is écht heel beroerd geweest na haar punctie (26 follikels, 20 eicellen), dus daarvan snap ik net weer wel dat ze géén tp doen. Mag je dan overigens wel vliegen vraag ik me nu ineens af?

    @Inge1978 zorg goed voor jezelf en de tweeling. Geen baas kan jou zeggen wat je moet doen betreft ziekmelding. Wat vervelend dat ze zo moeilijk en vervelend doen, ze zijn hiervoor verzekerd. Probeer het maar positief te zien: Blijkbaar ben je moeilijk vervangbaar ;)

    @Cactus92 Aftellen naar jouw 20 weken echo. En aangezien je me al 18 weken in de nek zit te hijgen, komt het bij jou ook wel goed :D

    lieve @Equivoque en @peque Hoe gaat het met jullie? En met de kids?

    Hier alles prima. Ik moet echt rustig aan doen met mijn rug / bekken, maar moet bekennen dat ik veel beter slaap met mn doomoo kussen. Dat ontlast echt een heleboel.

    De vrouw die gister de 20 weken echo deed was trouwens echt een énorme feeks, ontzettend naar mens. Zakelijk, kil en zelfs een tikkeltje onbeschoft. Ik ben 3 jaar geleden 18 kilo afgevallen en sindsdien heb ik een normaal postuur. 175 en 70kg voor behandelingen / zwangerschap. Mevrouw deed net alsof ik ontzettend dik ben en zij daardoor alles maar moeilijk kon zien. Ook vond ze onze vent maar ‘irritant’, omdat hij zich moeilijk liet zien. Donderdag moeten we naar de gynaecoloog en ik ga toch eens aangeven of ze dit vaker hebben gehoord bij dit externe bureau waar we heen zijn gestuurd. Nog niet eens voor mezelf, maar sommige mensen zien hun kindje op de 20 weken echo pas voor de 2e keer, zul je zo’n bitch krijgen. En ik neem aan dat ze wel vollere vrouwen onder hun echo krijgen. Bleh, ze heeft heel mn moment van vreugde gister verpest.

    Zo, dit was het wel weer. Fijn dat er hier weer wat actie in de tent is met Nienke en muisje, hebben we weer wat te duimen!! Zet m op meiden!

    liefs xxx
     
    Cactus92 en Nienke91 vinden dit leuk.
  4. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Nou dat heb je goed gezegd Cactus! Ik vond de arts die de tp deed wel echt een hele fijne arts (mevrouw Beckers is een paar maanden op reis:(). Ik moet gewoon ff een geintje kunnen maken en niet t gevoel krijgen dat ik behandeld wordt als een meisje van 5. Maar die laborant was inderdaad niet echt lang van stof :roflmao:! Maar goed, zo lang ze met liefde voor die andere 2 zorgt en ze toejuicht vind ik t prima haha!

    Verder niet echt veel meer gevraagd uiteindelijk! Ja wat ik wel en niet mocht. T voordeel aan t feit dat ik al bijna 2 jaar t hele internet aflees zonder eigen terugplaatsing is dat ik inmiddels een pro ben :p en dus inderdaad heus wel weet dat je alles gewoon mag. Behalve eerste dagen in bad. En dénk dat ik ook ff m’n paard niet op stap, puur voor tussen m’n eigen oren! :roflmao:

    Fijn dat je uiteindelijk meteen door mocht @Muisje101. En nu duimen we als een malle dat het maken van embryo’s lekker zal gaan! Morgen mag je weer die kant op toch? Heerlijk dat t zonnetje ook een beetje doorkomt! Helpt inderdaad! You go girl!

    @Killy88 wat heerlijk dat je iets beter kunt slapen! Anders duurt t allemaal alleen nog maar langer. En inderdaad voorzichtig / zuinig blijven op je lijf. Je hebt er maar 1 en die moet t toch nog een tijdje gaan rocken! Goed dat je t gaat zeggen van die vrouw. Snap dat echt niet hè. Maakt of breekt echt je momenten en zoals je zegt, t is voor (zo goed als) iedereen zo een belangrijk en bijzonder moment. Dan mag je er wel ff wat leuks van maken!

    Zo! Ik ben benieuwd wanneer bij mij t symptomen spotten gaat beginnen :roflmao:
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  5. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Nienke91 : Hoe is het met je lieverd? Ik begin eelt te krijgen op m'n duimen van het rondjes draaien voor je! Wanneer hoor je of die andere twee de vriezer in gaan? Ik denk altijd bij dat soort laboranten, dat je helemaal begrijpt waarom zij op een lab werken... Ik snap wel dat je even niet gaat paardrijden, zou ik denk ik ook voor kiezen. Gewoon voor het gevoel. Is jouw plaatje dan ook echt jouw eigen paard?

    @Killy88 : Wat stom dat zo'n vrouw zo ontzettend zuur is. Groot gelijk dat je daar wat van gaat zeggen. Mag trouwens ook best bij het bureau zelf. Ik heb bij een Nlse fertiliteitsarts een opmerking over m'n postuur gekregen en die heb ik heel lang met me meegedragen. Echt belachelijk dat zorgverleners dat doen. Fijn trouwens dat het kussen je helpt met slapen! Hoe staat het met de voorbereidingen voor de kleine? Voel je al leven?

    @Cactus92 : Lieverd, hoe gaat het met je? Ik hoop dat je je wat beter gaat voelen. <3

    We hebben maandag aangegeven dit keer een enkele tp te willen als het weer zo ver mag komen. Dat staat nu ook heel groot in ons dossier en geel gemarkeerd. Dus ik hoop dat het zo genoeg opvalt. :)
    Vanochtend 2e controle echo gehad, CD 10, stimulatiedag 7. Er zijn nu beiderzijds 4-5 follikels van 10-11mm en meerdere kleintjes die daar net onder hangen. Verwachting is dat er daar wel nog een paar van mee gaan doen. De dokter vond in ieder geval dat deze stimulatie beter ging dan de vorige keer, toen had ik bij de punctie 7 eicellen. Hij was er van overtuigd dat het er dit keer meer zullen zijn. Maar, de consequentie daarbij is dat de kans op een verse tp dus echt minimaal is. Daar wel stiekem een beetje teleurgesteld over, maar de kans op meerdere embryo's is natuurlijk veel meer waard op de lange termijn. Vrijdag weer terug.
     
    Killy88 en Cactus92 vinden dit leuk.
  6. Daschaaa

    Daschaaa Fanatiek lid

    19 feb 2019
    1.363
    1.214
    113
    Vrouw
    breek even in: wat super goede nieuws meid, ben zo blij voor je❤️ Nu lekker genieten xx
     
    Cactus92 en Killy88 vinden dit leuk.
  7. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    @Muisje101 wauw het klinkt alsof het echt een mooie score gaat worden! Wat onwijs spannend. Ik denk dat ik het niet goed onthouden heb, sorry daarvoor, maar hoezo vermindert dat de kans op een verse terugplaatsing? Omdat je lijf dan eerst tot rust moet komen? En top dat t aan alle kanten gemarkeerd is dat jullie een enkele tp willen. Hoe voel je je nu verder?

    Hier alles goed! Vind t maar bijzonder. Betrap mezelf er nu wel op dat je t al een beetje ‘vergeet’ of momenten hebt dat je er niet aan denkt zeg maar. Gister dacht ik nog elke seconde van de dag ‘wow’ en ‘omg omg omg’ :roflmao:. Hoor als t goed is binnen een week of ze ingevroren zijn. Morgen D-day, misschien laten ze wel gelijk iets horen, spannend!

    Plaatje is trouwens inderdaad mijn paardenkind als baby. :p

    Slaap lekker lieve dames!
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  8. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Nienke91 nog iets vernomen van MCK? Of zelf even gepolst?
    Ja die eerste week na de tp is best te doen, daarna wordt het hel.
    Maar jij draagt het dapper, vol optimisme, da's het halve werk!!
    Duim heel hard voor je...

    @Muisje101 hoe gaat ie??

    Lieverds ik ben nog steeds wat stil, alles kost nog steeds flink moeite.
    De ergste depressieve gevoelens zijn gelukkig weer onder controle, dus dat is heel fijn. De baby gaat heel goed, volgende week idd alweer de 20 weken echo en ik ga hopelijk Killy88 achterna!!
    Er komt hopelijk steeds meer rust in mn hoofd, nu de spanning wat afneemt, in ieder geval de ergste spanning van de beginperiode. En hopelijk treedt er dan herstel op, van mn burn-out. Advies is, rust en ontspanning creëeren, door wandelen, mediteren/ontspanningsoefeningen. Dus daar probeer ik me mee bezig te houden. En ook met leuke dingen, babyshoppen, met vriendinnen dingen doen.
    Klinkt als een prima opdracht, maar gaat me nog vaak moeilijk af. Maar het zal uiteindelijk wel beter worden..

    En verder leef ik erg mee hoor, met jullie allemaal!! ♥️
     
  9. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Nee nog niets gehoord. Misschien wel een idee ja wat je zegt om zelf een telefoontje er aan te wagen. Ik kijken even of het me lukt om tot na het weekend geduld te hebben :roflmao:!

    Fijn om te lezen dat de ergste depressieve gevoelens lijken te vertrekken. Ik hoop heel hard, en gun het je enorm, dat er inderdaad steeds meer rust in je hoofd komt. Neem vooral je tijd, ik denk dat dat het meest belangrijk is om hier volledig bovenop te komen. Ik duim ook ontzettend hard voor jou dat je Killy achterna gaat met die mooie 20 weken echo! Houd je taai en een dikke digitale knuffel!
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  10. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Net bericht gekregen! Helaas geen embryo’s over. Niet of slecht door gedeeld... wat een domper hè? Nu moet deze topper t gaan doen, spannend! ❤️
     
  11. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Ah sjit, dat is jammer zeg! Dan nóg meer volle kracht op deze topper! Deze ging het natuurlijk sowieso al doen, maar nu helemaal! Positieve vibes jullie kant op!!

    Lieve @Cactus92 : Wat fijn om wat van je te horen. Maar weet dat je hier ook stil mag zijn en we toch wel aan je denken. Ik ben blij dat je het allerdiepste door bent. En dat het met jouw beeb ook zo goed gaat. Nu hopen dat je er stukje bij beetje helemaal boven op komt. Ik stuur je een digitale knuffel!

    Vanochtend weer een controle gehad. De follikels hadden ineens een groeispurt gemaakt, zijn nu 16mm. Ze tellen hier niet hoeveel, en meten ook niet elke follikel, maar gaan puur af op het beeld. Hij schat zo'n 10 goede eicellen, maar het kunnen er ook meer of minder zijn (ja... duh). Maar nu officieel geen verse tp, omdat er zoveel follikels zitten (ook heel veel wat kleinere). Ipv trigger met ovitrelle dus een trigger met decapeptyl. Baal er best van, maar ondanks dat ik meerdere malen heb gevraagd om een verse tp, doen ze het écht niet. Maandag eind van de middag punctie. En dan heeeeeel hard duimen voor inderdaad veel goede eicellen.
     
    Nienke91 en Cactus92 vinden dit leuk.
  12. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Nienke91 aahh neeeee :cry: Wat een enorme domper!! Gemene afvalrace toch altijd..
    Dus alles op alles op die emmy in je buik!!! Hou je spirit vast, hoe moeilijk misschien ook, na deze mededeling..
    Dikke knuffel!! ( En bedankt voor je lieve woorden)

    @Muisje101 ontzettend balen van de verse tp, maar ik ga toch liever voor een enorme opbrengst! En jij vast ook, maar het had zo fijn geweest er een mee te nemen naar huis..
    Nog even een weekend door en op naar die pick up!!
    Jij ook bedankt voor je lieve woorden. ♥️
     
  13. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Ohnooooo @Nienke91 wat een vreselijke domper!!! Daar hadden we niet op gerekend, bah! Hopelijk is dit gelijk je gouden embryo!!
     
  14. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Zo is t lieve meiden, positief blijven, thanks! Heeft me tot nu toe veel gebracht :). Geniet voor nu maar van het feit dat we deze kans hebben mogen krijgen én dat zolang ik niet test gewoon vind dat ik zwanger ben! :roflmao:

    Heel veel succes maandag muisje! We duimen voor een super mooie opbrengst! ❤️
     
    Muisje101 en Cactus92 vinden dit leuk.
  15. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Nienke91 : Inderdaad lieverd, zolang je niet test ben je gewoon zwanger. Daar voor nu ook maar van genieten! Ik stuur positieve vibes jullie kant op.

    Hier, na twee zware dagen, weer een goede dag. Echt genieten vandaag van de zon, mn nieuwe boek en goede gesprekken met mijn man. Mijn lijf voelt zoveel beter dan afgelopen dagen, net als mn hoofd. Afgelopen nacht om 4.00 uur de trigger gespoten, morgen om 13 uur in de kliniek, punctie rond 16.00. Ben benieuwd!
     
    Nienke91 en Cactus92 vinden dit leuk.
  16. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Muisje101 wat fijn dat je een goede dag had, top! En op naar morgen.. Ik duim heel hard voor een topopbrengst!!

    @Nienke91 knuffel voor jou en heel veel positieve vibes idd!!!!!!
     
    Nienke91 vindt dit leuk.
  17. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Ooh meiden ik kreeg weer eens geen meldingen...

    @Nienke91 joh wat een domper... we weten allemaal hoe het kan lopen, maar we hadden stiekem toch op cryo's gehoopt voor je! Maar inderdaad, de beste zit er al in en die gaat het gewoon doen... daar gaan we voor meid!

    @Muisje101 damn, weer geen verse tp... maar hopelijk wel een mooie score morgen! Ben heel benieuwd hoeveel eskimootjes straks op jullie liggen te wachten! En wat fijn dat je je vandaag zo lekker voelde en hebt kunnen genieten, houden zo!

    @Cactus92 wat een pittige periode voor jou meid, met allerlei dubbele gevoelens die door je hoofd spoken! Hopelijk gaat het straks beter, als de hormonen weer veranderen en je ook steeds meer vertrouwen hebt dat het goed zit. Wanneer heb je de 20-wekenecho?

    Hier zit mijn verlengde verlof er bijna op. Nog een weekje en dan moet ik alweer beginnen... heb er best zin in, om weer lekker onder de mensen en met andere dingen bezig te zijn. Maar ook pittig om het te combineren met de kleine meid thuis. Als je werkt kom je thuis op een moment dat zij meestal niet in haar beste doen is, en als je met haar thuis bent heb je je handen aan haar vol want met name overdag slaapt ze helaas heel erg slecht. En dat leidt weer tot oververmoeidheid en huiluurtjes... Vind het op het moment eerlijk gezegd dan ook best zwaar, maar we genieten natuurlijk ook enorm van haar lachjes, stuntelige speelpogingen, gekir en gepruttel!
    De komende tijd wordt het dus even zoeken naar een nieuw evenwicht, met werken erbij. Dus ook hier soms wat weinig tijd om te reageren... maar ik lees en leef met jullie mee!
     
    Nienke91 en Cactus92 vinden dit leuk.
  18. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Fijn dat je een positieve dag had gisteren @Muisje101! Daar gaan we vandaag weer voor! We denken aan je!

    Jeetje @Equivoque, moet je gewoon weer werken!! Is echt snel gegaan voor mijn gevoel! Genieten nog even dan nu❤️
     
  19. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Even kort: veel pijn, 20 follikels aangeprikt, 0 eicellen. Schrijf ik toch niet voor niets in het eiceldonatie topic mee. Morgenochtend voor het spreekuur uit een gesprek met de grote baas daar. We hadden vanochtend al besloten dat dit onze laatste eigen poging zou zijn, nu helemaal. Ze begonnen net aan bed al dat ze adviseerden nog een poging zelf te doen, maar hier is onze grens toch wel. We hebben er alles aan gedaan, met eigen materiaal is nu wel klaar.
     
  20. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ooohhh @Muisje101 ... Ik weet niet wat ik zeggen moet.. wat gemeen.. :cry:
    Alle moeite voor helemaal niks. Wat moet dat een afschuwelijk mededeling zijn geweest. En zo onbegrijpelijk na vorige emmy's.
    Kan me heel goed voorstellen dat hier je grens volledig is bereikt. Snap niet hoe zij dat anders kunnen zien..
    Veel sterkte lieverd. Succes met het gesprek morgen. Hele dikke knuffel ♥️
     
    Muisje101 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina