Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Muisje101 Wat fijn dat je een redelijk goede week hebt gehad, even ademhalen. En wat betreft een doorkomen zonnetje.. Ik heb dat niet zo doorgehad, maar wacht met smart! Zou ons allemaal goed doen.
    Spannend hoor, wachten op Spanje.. En in de tussentijd een en ander regelen qua medicatie.
    Fijn dat er geen haast is qua leeftijd bij je. En zo zie je maar, wel of geen pauzes, het blijft slopend en we lopen allemaal wel eens periodes op het tandvlees..
    Hopelijk zijn wij zwangeren en inmiddels moeders hier ook een soort houvast, in niet op te geven!

    Mijn meisje trappelt heerlijk. Heb geen vergelijking met placenta achter, maar heb niet t gevoel dat ik wat mis.
    Verder staat de ontwikkeling qua psyche een beetje stil, heeft ook tijd nodig. En wie weet kom ik bij de pop poli wél verder, daar hoop ik op. En ondertussen is het accepteren dat het is zoals het is.

    @Nienke91 wat ontzettend fijn dat deze nare domper geen lange nasleep gaat krijgen, anders waren er inmiddels denk ik wel andere klachten geweest..
    Op naar plan B...
     
  2. Inge1978

    Inge1978 Lid

    5 aug 2016
    96
    158
    33
    Vrouw
    O&G Verpleegkundige
    Noord-Brabant
    @Muisje101 spannende tijden komen er weer aan! En natuurlijk heb je supergoede kansen wat je ook weer veel hoop geeft.. al is dat ook weer eng en een heel geregel!
    @Cactus92 hopelijk helpt de pop poli je bij de psyche.. balen dat het stilstaat..
    @Nienke91 Heftig zo’n miskraam, maar fijn dat er geen heel groot gevolg aan nodig was...
    @Killy88 hopelijk ga jij ook lekker

    ik heb net controle gehad:2x hoofdligging, jongen 730gr meisje 670 gram.. groeien goed... bloeddruk is goed.. vruchtwater is ruim aanwezig! Kortom kan niet beter! Werken gaat goed! Tuurlijk voel ik wel het verschil met niet zwanger zijn, maar geen rare fratsen
     
  3. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Nienke91 : Spannend dat jullie nu twee verschillende paden uit hebt staan. Ben benieuwd wanneer je wat hoort van Utrecht. Als je tips over Alicante nodig hebt dan weet je me te vinden he? Ben er nu zo vaak geweest.. Hoe voelt de info van beide klinieken? Hoe is het nu met je?

    @Cactus92 : Het zal zeker tijd nodig hebben. Het heeft ook tijd gekost om zover te komen, dus dat het ook tijd kost om te herstellen is niet gek. Maar ik snap wel dat je had gewild dat het veel sneller ging. Ben je al bij de pop poli geweest? Lukt het je om wat dingen te ondernemen?

    @Inge1978 : Wat klinkt het goed. :) Ben blij dat alles zo soepel verloopt. En dat werken ook allemaal goed blijft gaan.

    @puppy28 : Hoe is het met je?

    Gister ineens ongesteld geworden na een cyclus van 27 dagen, wat echt super kort is voor mijn doen. Spanje gemaild, mailde ze vandaag of we ook al in april zouden kunnen komen voor een tp. Dus wacht nu weer even op hun reactie, want ik vraag me af of dat zou kunnen betekenen dat er dus al een donor is gevonden. Spannend!
     
  4. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Hey meiden,

    Hier gaat alles prima. Ben erg druk met de laatste dingen voor het huwelijk en natuurlijk spulletjes voor de baby. Merk dat ik steeds minder van hier mee krijg, of mijn meldingen blijven weer uit en ik mis hele stukken. Wil jullie dus laten weten dat ik (zeker de komende tijd) even in lees stand ga.

    lieverds, zet m op! Ik wens jullie alle geluk van de wereld en hoop dat jullie grootste droom alsnog werkelijkheid mag worden.

    liefs en een dikke kus ❤️
     
    Kiki11111981, Muisje101 en Louise11110 vinden dit leuk.
  5. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    @Cactus92 wat fijn dat je meisje zo lekker aan het trappelen is! En precies wat je zegt, het heeft tijd nodig om alles een plekje te geven. Ik vind ‘stilstaan’ dan ook zeker beter klinken dan achteruit gaan. Dus dat geeft helemaal niets!

    @Muisje101 wow wat een ontwikkelingen weer! Jij maakt het wel spannend hier! Positief gelukkig haha. Super benieuwd wat ze zeggen. Neem aan dat er wel al een donor is dan toch? Zouden jullie het zelf ook willen? In april ‘al’ starten?
    Ps ik weet je zeker te vinden als ik tips nodig heb voor onze reis naar Alicante, thanks!

    @Inge1978 wat fijn dat alles weer goed was! En wat klink je stoer! Gewoon nog aan het werk, petje af. Hoop voor je dat je zwangerschap zo mag voortzetten.

    @Killy88 wens jullie heel veel succes met alle voorbereidingen! Maar natuurlijk voornamelijk heel veel plezier! ❤️

    Wij mogen maandag al op gesprek komen in Utrecht, gaat snel! Ben benieuwd. Moet zeggen dat ik IVF Spain ook erg prettig vind overkomen. Communiceren duidelijk, reageren snel, hebben heel duidelijke informatie over hoe t allemaal gaat etc. T spreekt me ook aan dat zij een bepaald minimaal aantal goede kwaliteit embryo’s aanbieden (ligt eraan welk pakket hoeveel het er dan zijn). Maar vind t zeer zeker belangrijk Utrecht eerst eens aan te horen, en dat is al bijna! :eek:
     
    puppy28 en Killy88 vinden dit leuk.
  6. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Nienke91 : Maandag al?! Jeetje wat snel! Wij hebben ook gekeken naar IVF Spain, komt erg professioneel over inderdaad. Ben zó benieuwd hoe je Utrecht vindt. Er blijft toch zo'n ieniemienie stemmetje in m'n hoofd dat we dat ook hadden kunnen doen. Maar die moet zo langzamerhand z'n mond maar gaan houden ;)

    @Killy88 : Begrijpelijk! Heel veel geluk de komende tijd lieverd!

    Gister hadden we een beetje gekke mail van Spanje. Of we in april naar Spanje konden vliegen, maar ik moest wel pas bij de volgende menstruatie beginnen met de pil. Qua tijdsplanning klopten die twee niet bij elkaar, dus had daarover teruggemaild. Vandaag nog niks gehoord, dus vanmiddag maar even gebeld. Degene die er over ging was vrij vandaag, maar nadat ze thuis gebeld was, blijkt dat ik vandaag al mag starten met de pil. En dat gaat ineens super snel, aan de ene kant een beetje té snel, aan de andere kant word ik er ook wel heel blij van dat er weer een kans aan zit te komen! En dat in april al! Financieel was mei lekkerder geweest, maar als we deze en komende maand zuinig aan doen, moeten we het wel redden. Ik ben zó bang dat we ook met andere eicellen maar weinig embryo's zullen maken, maar ik moet mezelf streng toespreken dat we wel met die zorgen dealen als de tijd rijp is. Want, wie weet ben ik begin mei wel gewoon zwanger! (Gossie, dat zou toch wat zijn, in de maand dat we 5 jaar onderweg zijn voor onze kinderwens..)
     
    Nienke91 vindt dit leuk.
  7. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hallo meisjes! Sorry voor mijn late reactie. Het is allemaal best druk, met werken en de kleine erbij... de avonden zijn kort en ik heb niet altijd meer de puf om te reageren, maar ik lees wel alles mee!

    @Nienke91, wat heftig dat je dan toch een duidelijk vruchtje verloren bent ondanks dat er op de echo niks meer te zien was! Dat lijkt me dan behoorlijk schrikken, als je het niet verwacht...
    Wel fijn dat je meteen aan plan B kan gaan werken! Maandag al een gesprek in Utrecht, wat snel! En inderdaad goed om ook de andere opties in het buitenland te overwegen. Ik heb hier ook wel eens Finland voorbij zien komen, daar is het niet anoniem in tegenstelling tot Spanje, dus als je dat belangrijk vindt misschien ook nog het overwegen waard.

    @Muisje101 voor jou dus ook sneller dan verwacht weer actie! Ik kan me voorstellen dat het eng is om weer wat hoop te krijgen. Immers het 'probleem' is dan wel opgelost met andere eicellen, maar een garantie op goede afloop is er natuurlijk nog steeds niet. Maar ik vind het heel stoer dat je er weer voor gaat!
    Hoe is voor jou de mentale omschakeling van ecd naar toch weer eigen materiaal en weer terug naar ecd?

    @Inge1978 wat heerlijk dat de tweeling het goed doet en jij je nog zo fit voelt!

    @Killy88 lekker vol in de voorbereidingen, doen hoor! We houden elkaar op de hoogte!

    @Cactus92 wanneer was de afspraak bij de pop-poli? Ik hoop dat het je helpt! Geloof me, straks heb je geen tijd meer om aan jezelf te werken... wat op een bepaalde manier ook best helend is hoor, maar een stabiele basis is dan ook wel heel erg fijn!

    @puppy28 ben jij al aan de ovulatietesten inmiddels? Hopelijk komt je cyclus weer op gang zodat je zelf nog een kans hebt.

    Hier gaat alles goed. M is lekker vrolijk en brabbelt erop los! Alleen de avonden zijn nog een beetje lastig, dan wil ze echt niet slapen tot de laatste voeding terwijl ze wel al moe en jengelig is. En na een drukke werkdag heb je dan weinig gelegenheid om zelf ook een beetje bij te komen. Vandaar dat ik minder reageer hier. Maar het gaat steeds een beetje beter en we genieten vooral volop van haar!
     
    Cactus92 en Nienke91 vinden dit leuk.
  8. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Equivoque : Wat fijn dat M zo goed gaat.

    @Nienke91 : Succes maandag! Ben zó benieuwd, vertel je ons alles?

    @puppy28 : Hoe is het met je?

    De omschakeling van ECD naar eigen eitjes naar ECD is soms best lastig. Ik weet niet of we de juiste keuze zo hebben gemaakt. Maar ik kan ook niet meer nadenken over andere opties. Dit is nu gewoon de weg die we zijn ingeslagen en dat is het gewoon. Ik heb geen energie meer voor andere plannen, dus dat moet ik ook leren accepteren. We kregen gister een mail met karakteristieken van de donor en toen heb ik heel hard gehuild. Aan de ene kant ben ik zó ontzettend dankbaar dat iemand dit voor ons wilt doen, aan de andere kant voelde ik me zó buitenspel gezet. Qua karakteristieken lijkt ze namelijk helemaal niet op mij, maar wel op mijn man. En dat vind ik erg lastig, maar ook met eigen materiaal zouden de genen van mijn man zeer waarschijnlijk dominant zijn. Dus daarom is het niet zo gek dat ze een donor hebben gekozen die daar op uitkomt. We hebben net het eerste stuk van de betaling gedaan en alle papieren getekend. Maandag alles met de apotheek proberen te regelen, maar ik ben al het regelwerk nu al helemaal zat. Wat een gedoe, ben hier zó klaar mee. Hopelijk is dit de laatste keer dat we dit allemaal door moeten. Gister wel nog een controle-echo gehad, dat wilde Spanje graag, en alles zag er perfect uit. Dus wat dat betreft hebben we een mooie uitgangspositie..
     
  9. thousandoaks

    thousandoaks Actief lid

    15 feb 2019
    239
    261
    63
    @Muisje101 ik breek even in omdat ik zoveel herken in je verhaal. Heb er hier ook al eerder over geschreven. In februari 2019 bleken mijn eicellen niet bevrucht te kunnen worden. Toen hebben we een ecd-poging met een bekende door gedaan, bij wie geen eicellen bleken te groeien. Paar maanden erna één terugplaatsing gehad van de donorbank van MCK (helaas niet gelukt).

    Maar nu de twist:
    Vorige maand hebben we toch nog eens ICSI in Duitsland gedaan, met precies dezelfde uitslag als een jaar geleden: te slechte eicellen die zich niet laten bevruchten.

    Nu blijken we toch weer aangewezen t zijn op eiceldonatie en dat voelt vreemd maar ook als een opluchting. Zo van: we zagen toch goed dat het met eigen materiaal niet gaat lukken. Hoe verdrietig het ook is. Je mag ook ecd doen als blijkt dat het keer op keer niet lukt vanwege je eicellen, ook als je niet voldoet aan de meest voorkomende gevallen waarin ecd wordt geadviseerd. Althans, dat heb ik dan maar besloten ;). Onze arts in Leiderdorp zei: misschien heb je met eigen eicellen een procent kans, en met donoreicellen gewoon weer 30 procent.

    Weet je waarom Spanje deze donor geschikt voor jullie heeft bevonden? Daar ben ik heel benieuwd naar. In ieder geval een dikke knuffel voor mij.
     
    puppy28 en Muisje101 vinden dit leuk.
  10. thousandoaks

    thousandoaks Actief lid

    15 feb 2019
    239
    261
    63
    Van mij, moet daar natuurlijk staan ;)
     
  11. Inge1978

    Inge1978 Lid

    5 aug 2016
    96
    158
    33
    Vrouw
    O&G Verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Aah muisje, spannend weer he.. en ecd is idd een hele grote stap.. ik herken je verhaal ook, in de zin dat het op een gegeven moment op is en je echt stappen moet maken, omdat je het anders niet meer trekt.. voor mezelf vind ik het totaal niet erg dat ik ecd heb ondergaan, ik voel me 100% moeder van haar en echt ik hou wel zo ontzettend veel van ons meisje... ik hoop alleen dat zij er geen last van krijgt en daar gaan we alles aan doen. In de zwangerschap kon ik me er nog ooit druk om maken hoe het voelde, maar het gevoel is enorm sterk.. ik denk er nu heel weinig aan dat ze niet van mijn eicel is..
    Ik zit niet in de overgang heb verschillende ivf pogingen gehad en bij de follikelmetingen had ik steeds behoorlijk wat eitjes en bij de punctie ook, maar daarna haalden ze nooit dag 5 en waren echt slecht van kwaliteit.. na mijn second opinion en operatie zijn we naar cyprus gegaan om een tandemcyclus te doen (de donor loopt dan naast mijn cyclus als backup).. daar aangekomen zei de arts terwijl ze de echo maakte: jij gaat de donor niet nodig hebben... terwijl ik dacht; jij praat over een paar dagen wel anders... en idd alle embryo’s waren na een paar dagen weg en sowieso heel slecht. Mijn donor had gelukkig goede eitjes en uiteindelijk embryos en mijn dochter is uit die embryos geboren!
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  12. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @thousandoaks : Dank voor jouw lieve bericht. Dit soort verhalen zorgen er echt voor dat ik me minder alleen voel. Precies daar worstel ik mee, met het feit dat we nu ECD gaan doen terwijl ik niet vroeg in de overgang ben ofzo. Niet dat ik dat liever heb hoor, begrijp me niet verkeerd! Maar het voelt zo alsof je nergens echt bij hoort ofzo, alsof we minder recht hebben op ECD omdat ik wel elke maand een cyclus heb, en een eisprong, etc. 'Fijn' om te lezen dat dit herkenbaar is. Gaan jullie nu weer terug naar het MCK? Gaat dat een beetje vlot? Knuffel terug!

    Spanje gebruikt 'fenomatch', een of ander hip programma, die op gezichtskenmerken matcht. Dus misschien zitten de overeenkomsten wel meer in de vorm van onze gezichten ofzo. Of misschien heeft ze ook wel sproetjes ofzo, alleen die informatie mist. Dus ik krijg ook wel wat berusting hierin.

    @Inge1978: Ook dank voor jouw bericht. Het helpt echt. Heb je tijdens de zwangerschap van jouw oudste dochter je zorgen gemaakt over of ze wel op jou zou lijken? Qua uiterlijk? Hoe is dat nu voor jullie? Heb je veel tp's nodig gehad voor jouw dochter? (Heb je waarschijnlijk wel al eens hier gedeeld). Sorry voor de vragenstorm!
     
  13. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Muisje101 zeker heel begrijpelijk dat dit soort dingen je bezighoudt!
    Mijn meisje komt dus van een bekende donor, en ik zie zelf heel veel gelijkenissen met haar. Buiten dat ik haar perfect vind zoals ze is, hoop ik diep van binnen ook wel een beetje dat de gelijkenissen met mijn man uiteindelijk de overhand krijgen. Dat voelt toch fijner naar de buitenwereld toe, want het is wel duidelijk dat ze niet echt op mij lijkt (althans, niet iedereen kijkt er op die manier naar maar zelf zie ik dat natuurlijk wel. En dan denk je ook meteen dat iedereen het ziet...). Wat dat betreft heeft het ook zo zijn voordelen om de donor niet te kennen, want dan ga je de gelijkenissen ook niet zoeken zeg maar... dan zie je overeenkomsten met je man, en wat je niet kunt plaatsen is gewoon van het kind zelf!
    Ook hier voelt mijn dochter 100% eigen, maar omdat de donor bekend is merk ik dat ik toch meer aan het vergelijken ben dan ik eigenlijk zou willen...
    Ben dus ook wel benieuwd hoe dat voor anderen is!
     
  14. Inge1978

    Inge1978 Lid

    5 aug 2016
    96
    158
    33
    Vrouw
    O&G Verpleegkundige
    Noord-Brabant
    @Muisje101 ik heb me geen zorgen gemaakt of ze op me lijkt, want dat doet ze niet.. we hebben zelf de donor gekozen en bepaalde uiterlijke eigenschappen aan mij of mn vriend gematcht... ik heb 5 tp gehad.. toen zwanger van haar, maar dus meteen zwanger na de operatie die uit second opinion nodig bleek te zijn.
    Ik denk maar zo hoeveel kinderen lijken er nu echt op de ouders, heel weinig toch??
     
  15. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Ahg ja @Muisje101 wat een rollercoaster voor jullie! Ik heb al eerder gezegd dat ik er juist echt bewondering heb dat je toch nog enkele pogingen gedaan hebt. Ik heb het nooit gedurfd. Nu is t bij mij wel anders, aangezien 4 (en vandaag een 5e) ziekenhuizen hebben gezegd dat het geen zin zou hebben... Misschien dat t daarom voor mij ook ‘anders’ voelt wat betreft ECD. Ik heb nooit de hoop gehad dat t met eigen eitjes zou lukken, jullie helaas wel. Ik heb me er vrij snel bij neergelegd dat ik maar een paar mm van iemand nodig heb als bouwsteentje maar wel zelf kan bouwen. En dat hoop ik voor jullie ook, dat ons dat bouwen goed af gaat dit jaar! ;) ❤️

    Utrecht was prima! Lieve mensen enz enz. We gaan nu (vanzelfsprekend) weer het riedeltje onderzoeken in. Al hoewel ze wel aangaven al veel info van MCK gehad te hebben en dat ze niet perse alles opnieuw wilden doen. Over een maand weer terug dan gesprek met de juiste persoon (eicelbank) en zij zal dan samen met maatschappelijk werk weer beslissen of we in aanmerking komen. Deze arts had niet t idee dat t m niet zou worden. Je betaalt wel t dubbele dan bij MCK maar ahg. We zijn het er wel over eens deze kans met beide handen te grijpen, áls we m krijgen. Bizar dankbaar weer ben ik tot nu toe... :)
     
  16. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    #3816 puppy28, 9 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2020
    @Muisje101 ik snap je gevoel helemaal :(. Voor mij, ondanks mijn lage amh en waarschijnlijk vervroegde overgang, toch herkenbaar. Hoewel ze mij toch aan hebben gegeven het weer zelf te proberen na die operatie, en in maart weer terug te bellen voor ecd evt..worstel ik nu ook met "wat moet ik doen?". Aangezien we niet echt een kans hebben gehad tot nu toe. Terwijl ik mezelf wel had ingesteld op "in maart bellen voor ecd". Pff.. wat is dan de juiste keuze om te doen? Daarnaast speelt bij mij ook nog de afweging om misschien maar meteen te kiezen voor Spanje, of eerst via MCK proberen. Heb een beetje "kat-in-het-nauw-gevoel" ofzo. Ik merk nl. ook dat ik teleurstellingen steeds minder kan hebben. Weet het momenteel ook even niet meer.
    Ik denk dat deze weg, op welke manier dan ook, altijd twijfels zal oproepen. Wat is het juiste om te doen? Heb ik het wel goed gedaan? Al die vragen...het wordt het ons niet gemakkelijker gemaakt hoe verder in dit traject. Volgens mij is het het belangrijkste dicht bij jezelf proberen te blijven en naar je gevoel op dat specifieke moment te luisteren. Mocht het uiteindelijk niet de allerbeste keuze geweest te zijn, dan weten we dat vast en zeker wel weer op een bepaalde manier te handelen maar vooral goed te verantwoorden naar ons zelf.
    Qua karakteristieken, lijkt het voor mezelf alsof ik het al geaccepteerd heb maar misschien moet de grote klap nog komen. Het is niet gek dat je daar zoveel over nadenkt. Ik probeer zelf altijd te denken aan het feit dat genetisch verwante kindjes ook helemaal niet op hun ouders hoeven te lijken. Heb er toch al wel een aantal in mijn omgeving (zowel uiterlijk als karakter), waaronder ikzelf (puur karakter).

    @Nienke91 wat goed zeg! Dat kan zo ook maar weer eens heel snel gaan allemaal. Hebben ze het ook gehad over welke onderzoeken ze nog willen doen?

    Hier gaat het zijn gangetje ondanks sommige worstelingen zoals hierboven beschreven. We zijn nog niet aan de ovutesten geslagen. Maar ik voel mijn eisprong meestal wel (ik denk zelfs dat ik 'm vandaag heb gehad), dus mijn man en ik zijn gewoon weer zelf aan de klus geslagen. Weer even afwachten dus.. maar ik probeer er niet op te hopen (onmogelijk uiteraard).
     
    Equivoque vindt dit leuk.
  17. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    #3817 Cactus92, 10 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2020
    Och meiden, er is alweer heel wat afgeschreven hier.. ik krijg geen melding niks, dacht zal even checken en even beantwoorden!

    En meteen de rake vragen ook behandeld, de onzekerheid over of het kindje wel of niet op je gaat lijken.. wat ga je er zelf van vinden, je omgeving, maar ook je kindje zelf..
    Logische vragen en gevoelens en voor iedereen weer anders en toch ook wel weer heel herkenbaar, voor de een een issue voor de ander minder..

    Ik zie veel kinderen bij bekenden om me heen waarvan bv de mannelijke genen zeer duidelijk overheersen, dan herkent zo'n moeder qua uiterlijk ook niet veel van zichzelf.. Als ik naar mezelf kijk had dat met een zaaddonor net zo kunnen zijn, ben ik me altijd van bewust geweest. Maargoed, je wéét dan dat je eigen genen erin zitten en zal dan wellicht iets van jezelf in karakter of gedragingen terugzien.
    Met eiceldonatie denk ik zeker dat gedragingen, gewoonten etc zeker meegegeven kunnen worden, gewoon al doordat je de moeder bent..
    Ik vind het zelf heel spijtig dat ik geen kindje van mijn eigen genen kan krijgen, hoewel ik vind de loop van de jaren dat ben gaan accepteren en het speelt nu de boventoon niet meer. Wat dat nog brengt aan gevoelens als mijn meisje er eenmaal is is natuurlijk afwachten.
    Ik twijfel er geen seconde aan dat je van een kindje zielsveel kunt houden, of het nu genetisch van jezelf is of niet. Ik vind het al een voorrecht het te kunnen dragen..
    Da's ook niet voor alle moeders weggelegd..
    Voor een aantal van jullie is er iets mogelijk op gebied van uiterlijke- en karakter eigenschappen, maar voor anderen weer niet. Ikzelf heb op dit gebied niets te "kiezen" gehad. Het is een gok, geen idee.. Ken de beide genetische ouders, ken half broertje en zusje, maar de combinatie van deze 2 ouders is er nog niet, zit in mijn buik en wordt vast het allermooiste kindje dat er is ❤ Het is voor mij geen issue..
    Maar uiteraard heb ik eerder in mijn proces ook dezelfde vragen gehad, en die ook wel eens gesteld aan een psychologe.. Ik heb het al eerder gezegd hier, maar zij kwam met een hele mooie eye opener.. wie wil er nu werkelijk echt op zijn ouders lijken?
    Ik vond dat zo'n geweldige opmerking :roflmao:. Nee, ik niet. :roflmao:
    Misschien helpt het jullie ook een beetje..
    Waarmee ik de onzekerheden zeker niet van tafel wil vegen hoor, ik snap het. Maar misschien is het meer voor jezelf als voor je kindje..

    @Muisje101 ppff gaat nu ineens weer snel hè!
    En je struggle begrijpelijk.. hopelijk heb je wat aan het (droevige) verhaal van @thousandoaks .. Je kunt het ook niet meer aan, hebt t zo vaak geprobeerd en hoeveel anders gaat de volgende poging zijn, met eigen eicellen.. Maar begrijp het wel hoor. Sterkte met al die gevoelens, allebei meiden.

    @Nienke91 zozo al in Utrecht geweest dus! Vertel, hoe gaat t daar? Hoeveel eicellen krijg je dan?
    Hoe doen ze dat daar met donoren? En hoe kan het dat je daar al aan de beurt bent?

    @puppy28 wat toch een slopende weg hè.. Hopen op dat wonder, er eigenlijk niet in geloven wat ik zo tussen de regels door lees.
    De afweging maken, niet anoniem, of toch maar wel.. Ik kan je alleen veel sterkte wensen en voor je blijven duimen, wat het ook wordt.

    @Equivoque zo lekker genieten van je meisje. Nu graag ook lekker slapen vóór de laatste voeding.. :rolleyes:

    Ik ben vanmorgen naar die pop poli geweest. Kennismaking met die klinisch psychologe. Hele fijne vrouw. Nu om de week een afspraak en ook na de bevalling nog. Volgende week nog met de psychiater, die kon er door crisis niet bij zijn vandaag. Maar voelt goed en hopelijk helpt het me verder.
    Verder soort stilstaand stadium, qua mentale staat. Ene dag beter dan andere.
    Buik is nog zozo, kan alles nog aan en niemand ziet het. Vond ik erg, maar nu denk ik, ik heb verder ook nergens last van, kan alles nog, baby groeit goed, dus ach.. Die buik komt wel en dan ga ik lekker veel op pad en paraderen en pronken, zo maar. :D
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  18. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Equivoque: Dat lijkt me inderdaad het lastige van een bekende donor. Ik snap dat gevoel van dat je denkt dat iedereen het ziet, wat natuurlijk niet zo is. Een vriendin van mij is verwekt middels een zaaddonor, maar iedereen zegt dat ze zo op haar vader lijkt. Wel heerlijk om te lezen dat jouw dochter 100% eigen voelt, dat is ze natuurlijk ook en dat is het allerbelangrijkste.

    @Inge1978: Je hebt gelijk. Zoveel kinderen lijken helemaal niet op hun ouders, en biologie maakt je alleen nog geen ouder.

    @Nienke91: Fijn dat Utrecht prima is. Wel super balen dat er weer onderzoek nodig is. Wat moet je allemaal weer ondergaan? Hoe voelt het dat je over een maand (pas) weer terug gaat? Het stuit me heel erg tegen de borst dat zij dan beslissen of jullie in aanmerking komen. Ik kan me zó niet voorstellen dat je je hier voor aanmeldt als je hier niet voor in aanmerking komt. Het is zó nederlands. Wordt er nog iets vergoed voor ECD in Nl? Hoe is het nu met jullie?

    @puppy28: Die kat-in-het-nauw begrijp ik ook meis. Ik ging ook twijfelen over Utrecht en Finland enzo. Maar het is gewoon op. Het is gewoon goed geweest zo. En daar kan ik wel berusting in vinden. Dit kindje is zó gewenst, maar er is gewoon een grens aan wat ik aan kan. Dus ik kies ook voor de (hopelijk!!!) 'snelste' weg. Als je begrijpt wat ik bedoel. Het lijkt me een lastige situatie waar je nu in zit, wel nog zelf proberen of toch die stap zetten. Je hebt inderdaad nog weinig kans gehad, misschien zou ik een komende (hopelijk niet!) menstruatie afwachten en dan kijken hoe je je voelt. Zo kan je op elk moment natuurlijk beslissen om anders verder te gaan, als je maar doet waar jij (en jullie) je goed bij voelt!

    @Cactus92: Het is inderdaad een geweldige eye opener 'wie wil er nou op z'n ouders lijken?'. Ik bedenk me ook dat m'n 'slechte' kwaliteiten dus ook niet bij het kind komen en dat is dan wel weer een fijn idee. Je hebt ook zeker gelijk dat het waarschijnlijk meer onzekerheden voor onszelf zijn dan voor ons toekomstige kindje. Fijn dat je vanochtend bij de pop poli bent geweest! En nog belangrijker, dat het ook goed voelt. Hihi, pronk inderdaad maar een eind weg straks lieverd, het is je gegund!

    Gister alle medicijnen in huis gehaald. Voorlopig dus nog even rust. Moet wel nog even bloedprikken, of ik niet ineens HIV/hepatitis ofzo heb gekregen in de tussentijd. Maar van bloedprikken lig ik niet meer zo wakker. Het eerste vervelende is volgende week woensdag, dan moet ik weer zo'n depot decapeptyl spuiten en daar word ik zó depressief van. Zo'n zware deken, waardoor je het hele leven niet meer ziet zitten. Ontzettend veel zin in dus. Maar gelukkig gaat dat ook voorbij.
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  19. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Mooi verwoord @Cactus92! En dat we allen niet op onze ouders willen lijken :roflmao: dat is inderdaad een opmerking die je altijd bij zal blijven. En zo waar!!! Zo heb ik een collega waarvan dr dochtertje echt bi-zar op haar vader lijkt. Het is ook bi-zar hoe iedereen dat roept. En zelf roept ze dan wel eens (lacherig hoor) HALLO KAN IEMAND DOEN ALSOF ZE OOK OP MIJ LIJKT? En ik glimlach dan... wetend dat t dus ook zo kan bij kindjes die niet uit donatie geboren zijn. Plus t feit dat ik iemand al 15 jaar ken en zij mij naar aanleiding van ons verhaal vertelde dat zij geboren is uit anonieme zaaddonatie. Nooit geweten! Sterker nog, altijd gevonden dat ze op haar vader lijkt! Ik denk dat mensen die van de situatie weten nooit iets pijnlijks zouden zeggen, en mensen die t niet weten ook niet. Die hebben namelijk geen idee.

    @puppy28 ahg wat een hel ook voor jullie hè. Leven tussen hoop en vrees. Spannende maand dus weer. ❤️

    En cactus wat super fijn dat je afspraak (voor mijn gevoel eindelijk) geweest is! En dat je nu elke week terecht kan, echt top zeg. Hoop dat het je gaat helpen waar jij vindt t nodig te hebben en dat je goed begeleid zal worden. Ennnuhhh straks pronken met die buik it is!!! Man man man wat zal dat je goed staan. ❤️

    @Muisje101 spannend ook weer! Wel echt heel klote dat je je zo depressief voelt van die spuiten. Mag ik vragen waarvoor dat is? Sorry als je t eerder verteld hebt! Ikzelf ken t niet. Weet je al wanneer je dan weer naar Spanje afreist?

    Hoe t in Utrecht gaat; echt bijna hetzelfde als MCK. 4 tot 6 eitjes, je betaalt alleen het dubbele in vergelijking. Onderzoeken zijn ook hetzelfde (bloed, FSH AMH, schildklier en bijnier en HIV etc), echo en een gesprek met maatschappelijk werker. De arts gaf aan in t team te gaan overleggen welke onderzoeken ze willen herhalen. Aangezien ze van 3 ziekenhuizen al dezelfde uitslagen hadden ontvangen. Hierna wordt er dan besloten of we in aanmerking komen en zo ja zouden we al snel kunnen starten. Er is namelijk geen wachtlijst maar als je eenmaal binnen bent is t alleen nog zoeken naar een match (net als MCK dus). Matchen is ook op dezelfde kenmerken als MCK. En hoe ik al aan de beurt ben? Ik weet eerlijk gezegd ook niet waar ik dat geluk aan te danken heb... Heb vanaf t moment van de echo de site in de gaten gehouden (wist dat Utrecht ook een eicelbank had) en zag een zin ‘momenteel is aanmelden voor informatie over het ontvangen van eicellen uit de eicelbank mogelijk’. Dus ik heb gebeld... en heb een engeltje op m’n schouder denk ik...
     
    Muisje101, puppy28 en Cactus92 vinden dit leuk.
  20. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Nienke91 : Decapeptyl is net zoals de pil bedoeld om alles helemaal plat te leggen. *yay* Pil t/m 23 maart, dan ongesteld worden en starten met progynova. Ik hoop dat we ongeveer rond 12 april naar Spanje mogen. Maar dat hangt natuurlijk ook van de donor af, want we gaan dus voor een verse tp.

    Hoe bijzonder is het dat je gewoon al aan de beurt bent. Ik denk dat het zo heeft moeten zijn en hoop zo dat hier jullie kindje uit gaat komen. :) Heb je nog verder contact met Spanje gehad?
     
    Nienke91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina