Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    puppy28 vindt dit leuk.
  2. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Cactus92: Wat fijn om wat van je te lezen. En dat het goed met je gaat. Kan niet geloven dat je alweer 34 weken zwanger bent!

    @puppy28: Wat cooooooooooool! Dat is heel goed nieuws. Yay! Ben echt blij voor jullie! Hoe voel je je daarbij?

    De enorme blijdschap van gister is alweer een beetje plaats aan het maken voor bezorgdheid en zenuwen. Komende weken gaan volledig in het teken staan van goed voor mezelf zorgen. Dan komen we ook deze weken wel weer door. Laatste nieuwsbericht over Spanje is dat alle binnenkomende reizigers 2 weken in quarantaine moeten, ik vind alles prima als dat betekent dat ik het land in kan komen!
     
    puppy28, Louise11110 en Cactus92 vinden dit leuk.
  3. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    @Cactus92 inderdaad heel fijn om van je te horen! En te lezen dat alles goed gaat met de kleine meid in jouw buik. En ook meer dan gegund dat je je iets beter voelt. Wat fijn dat de pop poli dan geholpen heeft en dat je er altijd terecht kan waar nodig. Gaat ontzettend hard ja... 34 weken zwanger. Ik kan het eigenlijk ook niet geloven :roflmao: <3

    @puppy28 Wauw! Dat is inderdaad ontzettend fijn nieuws! Dus nu duimen draaien dat niet té veel mensen ineens op willen starten waardoor ze ECD uit zouden stellen? Kan me toch haast niet voorstellen dat ze eerst zeggen dat je mag starten en dan ineens niet? Nou ja voor de zekerheid duim ik gewoon! Super spannend zeg...

    @Muisje101 dat is wel een goeie, op zaterdag al naar de moeders en op zondag lekker ME-TIME. Maaruh, we gaan er gewoon vanuit dat dat nooit meer nodig is! Op z'n minst een trappelend gevoel in het buikje volgend jaar AUB. Maar nóg liever natuurlijk gewoon het kindje al in je armen! Ok... dus je mag wel naar Spanje zoals het er nu naar uit ziet. Maar uuuuh begrijp ik het dan goed dat je dan 2 weken van te voren die kant op moet ofzo? Omdat je dan niet uit je 'verblijf' mag? (Dit klinkt als een dierentuin maar zo bedoel ik het niet natuurlijk... :roflmao:)

    Ik heb zojuist al reactie ontvangen van mijn mail! Dat het goed gaat met hen en ze begrijpt dat ik meer informatie wil en hoopt dat ik ook in goede gezondheid verkeer (ik had een heule lieve mail gestuurd omdat ik eigenlijk mezelf haatte dat ik überhaupt mailde... ;)). Alle gegevens van het MCK hebben ze ontvangen maar verder kan ze écht nog niets zeggen en zal er écht contact met me opgenomen worden wanneer ze meer weten. Ze mogen voor nu in elk geval nog geen afspraken maken mbt ECD en ze weten ook niet wanneer wel. Nou ja dan ga ik maar weer proberen geduldig te zijn. Precies wat Muisje al zei, ik hoop gewoon 'gauw' wat te horen of überhaupt de onderzoeken herhaald moeten worden. Want dan kunnen we dat alvast in gang zetten (gesprek maatschappelijk werker kan via FaceTime en ook bloedonderzoeken enz kunnen al wel lijkt mij...). Nou ja, komt goed! Blij dat we weer een beetje de positieve kant op gaan met zn allen! <3
     
    Muisje101 en puppy28 vinden dit leuk.
  4. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Nienke91 wat fijn dat je reactie hebt! Gewoon ff bevestiging dat ze je niet vergeten zijn.. dat geeft al iets rust.
    Ik zie en lees dat ze overal erg jun best doen de klinieken etc aan te passen en de boel weer op te starten, ik hoop dat ECD ook snel op de prioriteitenlijst komt.
    En onderzoeken opnieuw doen? Dat lijkt me toch flauwekul..
    Alles is nog kakelvers..
    Nou, afwachten weer..

    @Muisje101 Das best ff een dingetje, 2 weken quarantaine..
    Is daar al een buisje zaad van je man? Of moet dat ook gebeuren nog?
    Want dan zou het idd een zeer lang verblijf betekenen.. Ben benieuwd hoe je/ze dat precies zien.
     
  5. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Ik heb nog geen idee hoe het moet met die twee weken quarantaine. Als ik ongesteld ben moet ik sowieso contact opnemen met de kliniek, dan zal ik dat gelijk eens vragen aan ze (vanaf dat moment is het nog zeker 2 weken tot een mogelijke tp). De zaadjes zijn daar al, dat scheelt een hoop moeite in dit geval. Hij kan namelijk niet mee ivm een nieuwe baan, dus ik ga sowieso met m’n moeder die kant op. (Ze wilden me niet alleen laten gaan…)

    @Nienke91: Fijn dat je al reactie hebt gehad, alhoewel je er niet heel veel verder mee komt. Dan weten ze in ieder geval dat je er nog bent. Ik duim voor een snelle herstart voor jullie!
     
    Nienke91 vindt dit leuk.
  6. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    @Muisje101 Ja, ik heb er echt een heel positief gevoel bij. Heb het gevoel alsof ik sinds gistermiddag op een roze wolk zit al haha. Maar dat komt vooral omdat ik totaal niet had verwacht dat we anytime soon het traject zouden kunnen opstarten. Dus dit is dan wel heel erg fijn nieuws.
    Maar even, voor jou is het ook een hartstikke spannende tijd zeg! Ik had inderdaad ook in de krant gelezen over die twee weken quarantine. Maar idd wat je zegt, pech ermee. Dat je kunt starten en die kant op mag is gewoon al super! Die twee weken zijn dan wel te overbruggen! Het scheelt inderdaad wel dat de zaadjes van je partner al daar liggen. Dan is het vast allemaal goed te plannen. En fijn dat je moeder mee gaat! Ik zou liever niet alleen willen, vooral niet omdat het toch al zo spannend is allemaal en dat in deze tijden. Ik ga ook heel erg voor jou duimen hoor!!

    @Nienke91 Nee, kan het me ook niet echt voorstellen. Maar ze hebben wel echt benoemd dat het onder voorbehoud is. Dus 1e dag van mijn menstruatie weet ik of ik echt mag starten of niet. Jouw draaiende duimpjes zullen hopelijk gaan helpen, hihi.

    Goed dat je al reactie heb gekregen! Ik moest wel even lachen om je zinnetje dat je een extra lieve mail had gestuurd omdat je jezelf al haat dat je uberhaupt een mail stuurt. Haha dat hoeft toch helemaal niet gekkie! Je wilt gewoon weten waar je aan toe bent, en dat snappen zij ook helemaal! Nog even afwachten dus.. nou het feit is dat zo wat alles nu rustig aan het opstarten is dus denk dat je er vanuit kunt gaan dat het voor jou ook niet veel langer meer zal duren. Spannend hoor!
     
    Nienke91 vindt dit leuk.
  7. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Nou meiden, de eerste prik is er gister weer in gegaan. Ik háát dat spul. Want hoe goed ik me van de week voelde, vandaag wil ik alleen maar huilen en slapen. Dat heb ik elke keer met dit spul. Afgrijselijk. Laat het alsjeblieft voor het goede doel zijn...

    @Nienke91 : hoe gaat het lieverd?

    @puppy28 : duimen draaien hier ook rondjes voor je! Wanneer verwacht je aunt flo?
     
    Nienke91, Cactus92 en puppy28 vinden dit leuk.
  8. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113

    Haha, ik verwacht haar ergens volgende week.
    Maar van mij mag ze nu al komen, pff al een paar dagen last van mijn buik.

    Welk spul gebruik je? Deca? Zo vervelend he die hormonen. Bij mij is dat ook altijd een flinke aanslag op mijn gemoedstoestand. Maar het is voor een goed doel! Keep that in mind. Hoe lang moet je deze gebruiken?
     
  9. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Hoi dames,

    Even weer een update vanuit mij.
    We gaan nu dan toch echt starten! Vandaag ben ik ongesteld geworden en morgenmiddag heb ik een echo. Ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat en hoop echt dat we deze keer toch eens raak gaan schieten.

    Weet iemand van jullie hoeveel echo’s/bezoeken je tot aan de terugplaatsing krijgt? Het is via het mck.
     
    Louise11110, Tuttebelleke en Cactus92 vinden dit leuk.
  10. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Kunstmatige cyclus neem ik aan?
    Dan verwacht ik uitgangsecho, morgen dus, start progynova. Check dag 11, 12 of 13 ergens, kan ook iets later en als het dan goed is start progesteron en plannen tp.
    Dus kan met 2 echo's in orde zijn. Mocht je niet goed reageren op progynova of nog ff langer nodig hebben kan er nog een echo tussen zitten.
    Spannend spannend!!!
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  11. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Yes, een kunstmatige cyclus inderdaad.
    Fijn om te weten, dankjewel voor de info :).
    Dan weet ik wat ik ongeveer kan verwachten want het neemt wel wat reistijd in beslag, dus dan bereid ik mijn werk er alvast op voor.

    Heb er zin in, haha!
     
    Cactus92 en Killy88 vinden dit leuk.
  12. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Zo blij als ik net was, schiet ik nu weer redelijk in de stress.

    Vanmiddag rond 14:00 kreeg ik last van krampjes, dus ik dacht: Aah daar komt mijn ong. Om 15:00 uur bevestigd, helderrood in de wc. Nu net ga ik weer naar de wc, zit er bijna niets in mijn maandverband, als alleen wat lichtroze. Zelfs tijdens het afvegen, vrijwel niets meer. Terwijl in mijn vorige cycli, het allemaal vrij heftig helderrood begon, en dat twee dagen lang.
    Ben ik er toch te vroeg bij misschien? Ik kan MCK nu waarschijnlijk niet meer bellen.
    Ohjee.:confused:..
     
  13. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @puppy28 kalm, dat zet heus nog door! En dag 1 komen is ook prima, als je dan morgen als dag 1 ziet. Dan kunnen ze zien of er geen follikel zit en checken ze evengoed even het slijmvlies, je kunt dat zien als het los zit zeg maar. Ze raden je hooguit aan even te wachten met start progynova tot het goed losgekomen is/doorgezet is. Geen paniek!
    Mocht het om de een of andere dwaze rede nog niet verder gaan morgenochtend kun je ff belletje doen. Maar ik had dit ook wel eens. Dan had ik hoop dat het een innestelingsbloeding was, urenlang niks en in een keer zet ie toch in...
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  14. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ja precies.. dat zal dan bij mij ook wel doorzetten nog. Thnx voor je geruststelling❤️.

    Merk dat ik dat alleen hier kan uiten waar jullie mij begrijpen, want mijn man snapt nu even niks van mijn gestress momenteel en kan me dus ook niet geruststellen haha. :rolleyes:
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  15. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Gooi het eruit, wij steunen je!
    En hebben het allemaal al eens meegemaakt, de meest rottige situaties...
    We horen later of morgen hoe het gaat!
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  16. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Oooooh spannend @puppy28! Fijn dat cactus je even gerust heeft kunnen stellen. ❤️

    Succes morgen, we horen je wel! Eindelijk weer actie in de taxi hier, ik heb dr ook zin in haha!
     
  17. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
  18. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Aaaaaargh, mn telefoon heeft mn hele bericht verwijderd...

    Poging 2.

    Wat spannend @puppy28 ! Wat ga je ineens snel! Ik vind het ook heel erg leuk voor je. En dat bloed komt morgen goed hoor, zo spastisch is het bij mij ook altijd. (Gekke zin buiten deze context..)

    @Nienke91 hoe gaat het wachten je af? Al wat gehoord?

    Hier is het erg wisselend. Soms een goede dag, als ik de hele dag bewust bezig ben met leuke dingen doen. Soms huil ik veel, doet mn lijf pijn en ben ik erg moe. Net mn laatste pil genomen, dus als ik ongesteld word mag ik ook beginnen met de progynova.
    Vandaag echt iets bizars meegemaakt. Voor het eerst een gesprek met een fertiliteitspsycholoog gehad. Het eerste half uur ging over dat ECD niet de juiste beslissing voor ons was, dat dit ook niet ging werken, dat ik vitamines moest slikken en wat mijn man allemaal anders moest doen. Het tweede half uur over dat Finland en Denemarken beter waren dan Spanje. En over dat ze, voor de vergoeding, wel een psychische stoornis moest diagnosticeren. Maar dat ik niet somber of angstig overkwam, dus dat een depressie of angststoornis niet echt paste. Wat een maf wijf. Dit was ook gelijk de laatste keer dat ik contact met haar heb gehad.. Dit was zó niet wat ik nodig had. Maar het was zo slecht dat het ergens wel weer komisch was. Nouja, ik heb het in ieder geval uitgeprobeerd.

    Slaap lekker lieverds
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  19. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Nee joh dat meen je niet @Muisje101! Nou vind t knap dat je het nog komisch kan vinden. Is echt een no - go... Hoe kwam je bij deze persoon terecht? Via het ziekenhuis of zelf gevonden? Zou als het op aanraden van een bepaald ziekenhuis is misschien wel aan de arts willen vertellen van joh ik weet niet maar dit kan echt niet!

    Haha nou wel blij te horen dat je het enigszins los kan laten!

    Hier gaat t nog prima hoor, thanks! Nog niks gehoord. En moet eerlijk bekennen dat ik dat wel echt a-relaxed begin te vinden. Als het zo zou zijn dat ik bij wijze van spreken nog laaang niet aan de beurt ben zou ik dat echt begrijpen. Maar zou het dan wel echt fijn vinden om gewoon een telefoontje te krijgen van onderzoeken moeten wel al dan niet herhaald worden, we gaan beginnen met dit, dit en dat en je bent waarschijnlijk pas de eerste over een maand of 4. Dikke prima, maar gewoon laat íets horen zodat ik weet waar ik aan toe ben. Probeer maar mn geduld te bewaren wil ook niet de irritante patient zijn die wekelijks belt/mailt. :roflmao:
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  20. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    @Muisje101 jeetje zeg wat een raar mens! Krijg uit jouw verhaal een beetje het gevoel alsof ze de gynaecoloog wil spelen ipv de psycholoog. Alles wat ze heeft gezegd lekker via je andere oor eruit laten gaan en niks opslaan, want het slaat nergens op. Weet je al wanneer je ongeveer je ongi kan verwachten? Hopelijk worden die moodswings ed dan wat minder zodat je jezelf ook wat rustiger voelt.

    @Nienke91 begrijpelijk hoor dat je wilt weten waar je aan toe bent. Dan kun je jezelf er tenminste op instellen. Ik zie wel dat het overal weer een beetje begint op te starten.. dus ik denk niet dat het echt nog 4 maanden zal duren. Misschien over twee weken toch nog eens bellen of mailen. Ik geloof echt niet dat ze je dan ineens zo irritant vinden. Zijn heus wel mensen die elke week aan de foon hangen.

    Ik ben zelf net terug, heb echo gehad en ik mag morgen starten met de progynova. In mijn linker eierstok zag ze wel nog iets zitten, iets kleins 18mm. Waarschijnlijk nog restjes van de eisprong maar ze heeft het wel genoteerd. Dat moeten we bij de volgende echo even in de gaten houden.
     
    Cactus92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina