Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Hai lieverds, ja ik ga nog oké hoor! Nergens last van, ja maagzuur maar ach.. ik klaag niet.
    Ik lees alles hier hoor en leef mee, sta versteld ook van het psychologen verhaal van muisje...
    Maar ben hier zo druk met de babykamer.. Wil niet erg vlotten, hoop tegenslag en mijn hulp is te laat begonnen. Dus last minute als een malle nog aan het buffelen hier!:rolleyes: Zijn al hoop tranen gevloeid en hoop stress geïncasseerd. Niet mijn idee van leuk verlof, zo'n 3.5 week te gaan nog.. Dus weinig tijd, maar duim tussendoor voor jullie.
    En ondertussen heeft Killy ff mooi voorgedaan hoe het moet, dus ik zal vast snel volgen, zo gaat het steeds met ons :D
    En jullie dus achter ons aan hè meiden!!!
    Zet m op, meld me later weer!
     
    puppy28, Killy88 en Louise11110 vinden dit leuk.
  2. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Killy88 wow, daar was -ie dan ineens! Hoe fantastisch!! En voor mogelijke problemen met de placenta heeft hij toch een prachtig gewicht!
    Ik hoop dat jullie inmiddels alweer lekker thuis aan het genieten zijn van jullie menneke!
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  3. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Cactus92 Nu maak je je enorm druk, maar als je je kleine meid de eerste tijd bij je houdt op jouw slaapkamer zul je merken dat je nauwelijks op haar kamertje komt... en ondertussen kunnen die hulptroepen de boel mooi even afmaken ;)! Tijd zat nog!
    Ik weet het, nesteldrang is niet voor rede vatbaar... maar relax!!!
     
    puppy28, Killy88 en Cactus92 vinden dit leuk.
  4. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Killy88 : van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Mooie naam! Hopelijk inmiddels lekker thuis en aan het genieten met z'n drietjes!

    @ de rest: ik lees af en toe nog stilletjes met jullie mee om te zien hoe het met jullie gaat... Ik wens jullie veel sterkte in het vervolg van jullie traject en hoop dat ook jullie snel een wondertje in de armen mogen sluiten!
     
    Nienke91, Muisje101, puppy28 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Hoi hoi dames,

    Weer even een snelle update van mij. Net terug van de echo en het zag er mooi uit in 3 laagjes. Het was nu 5,84mm, ze wil as zondag weer even checken of het iets dikker is geworden en dan een planning maken om de eicellen te ontdooien, dus spannend weer!

    @Cactus92 oehh nog even meis!! Snap wel dat je je zo druk maakt en dat het soms even niet loopt zoals je had gehoopt maar net wat @Equivoque zegt, je hebt nog lekker de tijd en denk idd ook dat je je kleine meisje in het begin meer in je eigen slaapkamer zult houden.
    Nog even doorzetten maar ook toch nog even proberen te genieten.. tis niet zo heel lang meer! ❤️
     
    Nienke91 vindt dit leuk.
  6. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Killy88 : Hoe gaat het met jullie? Veilig thuis gekomen? Vlotte bevalling gehad zo te lezen (7.5 uur voor een eerste.. wauw!).

    @puppy28 : Lekker op weg hoor! Je bent nu een week bezig met progynova? Hoeveel gebruik je nu? Heb je ook zo'n opbouwschema? Mooi drielagig al is een prachtig begin toch? Hoe gaat het verder met je?

    @Nienke91 : Wat ben jij een positieveling. Echt dik respect voor. Ik hoop op prachtig weer, heerlijke ontspanning, lekkere wijn, goed eten en de tijd die heel snel zal gaan voor je. Dat stomme UMC moet nou maar eens gaan bellen. Vriendinnetje werd van de week gebeld dat de IUI weer opgestart wordt daar, dus het begin is er! Nu nog snel de ECD ook, en dan kunnen we er weer met z'n 3-en tegenaan!

    @Cactus92 : Balen dat de kinderkamer niet loopt zoals je wilt. Kan me best voorstellen dat dat je stress kost zo op het einde. Ik hoop dat hij snel afkomt, zodat jij nog lekker op de bank kan hangen met je voeten omhoog, want dat verdien je zó erg!

    @Inge1978 : Hoe gaat het met je? Houd je het nog een beetje vol?

    Hier gaat het goed. De psycholoog heeft nog teruggemaild met iets van 'bedankt voor de feedback, niet zo bedoeld, excuses, succes met jullie traject'. Dus dat was wel prima. Ik zit nu op dag 4 van mijn progynova en bloedverdunners. Ben al aan het aftellen naar mijn eerste controle (6 juni) en naar de eerste controle van onze donor (3 juni). Ben zó benieuwd. De kliniek belde gister dat ze vol van vertrouwen zijn dat het goedkomt om daar te komen, maar dat we tegen die tijd nog wel een keer bellen. Dus daar vertrouw ik maar volledig op. Voor nu vooral erg moe en hoofdpijn door de medicijnen, en een mega blauwe plek op m'n buik. Vanavond nog even genieten van sushi en dan mag ik toch hopen dat dit eindelijk écht de laatste keer mag zijn dat ik hiervan kan genieten dit jaar.
     
    Nienke91 en puppy28 vinden dit leuk.
  7. Inge1978

    Inge1978 Lid

    5 aug 2016
    96
    158
    33
    Vrouw
    O&G Verpleegkundige
    Noord-Brabant
    @Killy88 gefeliciteerd met jullie zoon!! Ben je ingeleid of spontaan aan de gang gegaan?
    @Cactus92 ik snap je stress wel, je wil zo’n kamertje toch zelf mee fixen en het gewoon af hebben
    @de rest succes!!! Spannende tijden breken weer aan

    hier gaat alles goed, af en toe wat aan het rommelen, dus weet ook niet hoelang het gaat duren... al zegt het ook weer helemaal niks.. ik hoop dat ik die 37 weken in elk geval ga halen! Nog 9 dagen ;)
     
    Cactus92 en Muisje101 vinden dit leuk.
  8. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    @Muisje101 Ja, klopt een week ben ik bezig en ik slik er 3 per dag om de 8 uur. Heb jij die dosis ook? Als de echo zondag goed is dan moet ik beginnen met utrogestan, ook 3x per dag. Weet even niet of ik die progynova door moet slikken maar dat hoor ik zondag vast wel en anders vraag ik het even.
    Voor jou komt het ook al dichtbij! Volgende week is het al juni!! Spannend hoor!!! Hmm.. ja wel fijn dat je iets terug jebt gekregen van die psycholoog maar vraag me af of ze er iets mee doet, gezien haar lauwe reactie. Maarja dat is háár probleem en niet het jouwe! Je hebt het goed aangepakt! Hoop dat de sushi goed gesmaakt heeft vandaag en dat het idd de laatste x geweest mag zijn dit jaar :). Ik heb dat met blauwe schimmelkaas :roflmao::roflmao:.
     
  9. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Inge1978 : Al bijna 37 weken! Wauw! Wat fijn dat je zo'n goede zwangerschap hebt.

    @puppy28: Elke kliniek doet het weer anders he? Ik heb een opbouwschema. Nu 1 per dag, vanaf maandag 2 per dag en eind volgende week 3 per dag. En dan dus de eerste controle pas op dag 14. Ik moet ook de utrogestan straks er bij gaan gebruiken. Dus naast de progynova, maar dat leggen ze vast zondag uit. De sushi was heerlijk, ik mis het nu al. ;) Heb jij ook nog even genoten van de kaas? Ben erg benieuwd naar jouw controle zondag!
     
  10. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Hoi meisjes,

    vorige week vrijdag had ik een controle bij 37.4 Ik voelde me niet zo lekker, hield ineens heel veel vocht vast en had het idee dat ik de kleine minder voelde. Eenmaal in het ziekenhuis werd snel duidelijk wat er aan de hand was; Ik had een bloeddruk van 130/100 (normaal 90/60) en er werden eiwitten gevonden in m’n urine. Direct aan de ctg gelegd en na 4 uur kreeg ik te horen dat het tijd werd om hem te halen.

    zondag 24 mei mochten we ons om 11u melden in het ziekenhuis en kreeg ik direct een ballon geplaatst. De rest van de dag heb ik vrijwel constant aan de ctg gelegen en werden we goed in de gaten gehouden. De ballon zou voor de volgende ochtend eruit moeten vallen en precies om 07:00 op 25 mei was het zover.

    Tijdens de controle 9u had ik 2 cm ontsluiting en ze gaven het even tijd om op gang te komen en om 10u hebben ze gel ingebracht. Na de gel startte mijn weeën direct, Uit het niets naar behoorlijk heftig. Bij 3 cm vroeg ik wanneer het verstandig zou worden een ruggenprik te vragen, aangezien het al wee op wee kwam. Dit werd godzijdank direct geregeld. De weeenstorm nam een uur af na de ruggenprik en ik zat snel op 5 cm. Daarna deed ie niks meer, ook de ophogingen niet meer en ik raakte een beetje in paniek. Hoe kan ik dit volhouden als dit pas 5 Cm is??

    Smeken om ophoging, maar t haalde allemaal niks uit. Het bleef wee naar wee, met amper een minuut er tussen. Ik heb alles onder gespuugd, ik kon het niet verdragen. Dus er werd maar eens gekeken. Ik was in dat uur van 5 naar 9 cm gegaan en een uur later (na een half uurtje persen) was onze zoon er al!

    het is zo vreselijk snel gegaan. Achteraf is dit natuurlijk fantastisch, maar op dat moment was ik echt in baringsnood. Als niets helpt en je weet nog niet dat je van 5 naar 9 gaat in een uur, slaat de blinde paniek wat bevallen heet toch wel toe ;)

    Nu ligt hier een wolk van een ventje op mijn schoot. Hij doet het echt voorbeeldig. Heerlijk rustig, tevreden en lijkt al een ritme te hebben. Zal jullie alle clichés besparen, maar ondanks dat ik een stuk of 15 hechtingen heb: Ik zou het allemaal zo weer doen.

    Ondanks de hechtingen ben ik alweer op de been, kan lekker m’n ding doen en heb ik vanmiddag de kraamhulp naar huis gestuurd haha. Even wat tijd voor onszelf en t nieuwe gezin.

    dankjewel voor jullie lieve woorden en felicitaties. Ik blijf natuurlijk op de achtergrond meelezen en hopen op veel goede berichten hier de komende tijd ❤️
     
    Cactus92, Nienke91, Muisje101 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @puppy28 dat is een mooi begin! Hopelijk is er zondag een mooi zacht matrasje opgebouwd en kunnen er verdere plannen worden gemaakt!

    @Muisje101 op naar de eerste controles! Spannend!!

    En geniet nog lekker van de sushi, schimmelkaas en wat er nog meer allemaal straks niet meer mag ;)

    @Inge1978 Jij bent ook goed bezig met die twee guppies! Ze zijn af, maar als het even kan zou het natuurlijk mooi zijn om ze nog even binnen te houden tot de 37 weken!

    @Killy88 ja, wat een ervaring is het toch hè... ik kan me je blinde paniek helemaal voorstellen, wat ben ik blij dat de ruggenprik bij mij zo goed werkte!
    En joh, nu al op de been... wat goed zeg! Mijn lijf doet nog steeds niet helemaal wat ik wil dus daar ben ik dan wel weer jaloers op!
    Maar zo mooi hè... heerlijk genieten met zijn drietjes!!!
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  12. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @puppy28 : succes morgen! Denk veel aan je!

    Reageer later op de rest. <3
     
  13. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Hey hey, even een update vanuit mij. Mijn bmslijmvlies zit op 6,9 vandaag. Morgen worden de eicellen ontdooit en moet ik er met mijn man naartoe. Woensdag zou ik dan de uitslag krijgen van het resultaat van morgen en als het goed is en we hebben een embryo, dan zal ik waarschijnlijk zaterdag de terugplaatsing hebben. Zo spannend!! Gaat ineens in een stroomversnelling, maar wel heel erg fijn!
     
    Cactus92, Lien4, Nienke91 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Killy88 : bijzonder om jouw ervaring zo te lezen. Goed om te horen dat het nu goed met jullie gaat.

    @puppy28 : Yes! Goed nieuws! Wat ga je hard! Mooi dat het slijmvlies dikker is geworden. Daar houden we van! Hoeveel eicellen worden er voor jullie ontdooid? Met een beetje geluk zitten we straks samen op het wachtbankje! Krijgen jullie nog updates tussendoor?

    Hier alles wel ok. Soms heel verdrietig en boos, vandaag weer goed. Morgen ga ik naar 2x per dag progynova, dus dan ben ik weer een stapje dichterbij. Kleine dingen moeten we maar vieren toch?
     
    Cactus92, puppy28, Nienke91 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Wow @puppy28 it's happening!!! Na zo lang wachten gaat het dan toch ineens snel!

    Dan hebben we woensdag een spannende dag... vooral voor jou @puppy28 maar ook voor de eerste controle van de donor van @Muisje101! Succes meiden!!
     
    puppy28, Muisje101 en Nienke91 vinden dit leuk.
  16. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Oh wauw! Daar ga je @puppy28! Wat ontzettend spannend voor jullie! Ik ga duimen voor 4 embryo’s! Gewoon, hoog inzetten haha ❤️!

    @Muisje101 fijn dat je vandaag weer goed ging. Voor jou komt t ook steeds dichterbij! En volgens mij zelfs zonder verplicht in quarantaine naar Spanje hè?! Fijn! Dikke knuffel voor jou! ❤️
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  17. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Ps ik zit lekker met een Baileys met ijs nú nog in t zonnetje. Na een bbq met veel te veel sausjes, stokbrood enz. Gewoon omdat het kan:cool:... hier alles ok dus! Heb echt even besloten er van te genieten, dan gaan we na m’n vakantie wel weer af kicken van t Bourgondische leven :p! X
     
  18. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    @Muisje101 er worden in totaal 4 eicellen opgewarmd. Volgens mij krijg ik tussendoor geen update. Heb dat eigenlijk niet gevraagd, misschien morgen maar even doen.

    Ooh dit is voor jou dus ook een spannende week! Jeetje, wat gaat het snel he.. wanneer verwacht je dat je mag gaan vliegen?

    Ik herken je moodswings wel hoor. Zo vervelend! Hopelijk zijn die straks niet voor niets geweest!

    @Equivoque ja bijna niet voor te stellen hoe snel het gaat. Hoop dat daarmee het geluk toch eens een x aan onze kant gaat staan. Blijf de moed maar houden.

    @Nienke91 wat ben jij toch altijd zo lekker positief, heerlijk! Ik wil ook hopen op dat aantal, maar word dan toch weer snel door mezelf met de voetjes op de grond gezet haha. Ik ben al blij met 1 embryo, als die dan ook nog goed uitpakt over 9 maanden ben ik de gelukkigste vrouw op aarde. Word ook heen en weer geslingerd met mijn gevoel.. van optimisme naar pessimisme en weer terug. Rollercoaster dit.. maar ben blij dat ik de kans heb.
    Oehh baileys, geniet er inderdaad nog maar even van. Dan ben je dadelijk goed opgeladen voor jullie poging! Hoop ook zo dat jullie snel van start mogen. Samen met @Muisje101 en mij op de wachtbank.
     
    Nienke91 vindt dit leuk.
  19. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Ja is ook zo @puppy28! Ik snap je helemaal... een embryo zou al fantastisch zijn! Maar toch blijf ik gewoon duimen! Op minimaal één hele goede maar t liefst meer! *fingers crossed

    ❤️
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  20. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Wow gefeliciteerd!!! Die had ik nog niet verwacht zo snel, super super, geniet en heel veel sterkte nu met deze mega Mooie ommekeer in jullie leven! ❤️❤️❤️
     
    Cactus92 en Killy88 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina