Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @thousandoaks oh das heel spannend voor jou en je donor! Ik hoop op een hele goede opbrengst voor jullie!

@Muisje101 hetzelfde geldt natuurlijk voor jullie ben zo benieuwd morgen!!
    Ik snap nooit zoveel van dpo hihi. Maar woensdag is de 11e dag na de tp en zou ik van mck mogen testen dus dan maar een dagje later. Mijn ouders weten niets deze keer. Ik heb het nu heel bewust enkel aan twee mensen verteld en dan op mijn werk aan 2 collega’s (maar die tel ik eigenlijk niet mee). Zou zo graag mijn ouders willen verrassen met een keer echt goed nieuws na 12 weken met een kloppend hartje. Ik wil ze niet het verdriet aan doen van de vorige keren. Dat draag ik liever zelf deze keer mocht het niet lukken.
    Ik duim echt heel erg veel voor je morgen.. goed nieuws mag nu dan toch echt wel een keer na al die tegenslag!

@Cactus92 dat klopt ook zeker wat je zegt. Symptomen wel of niet zeggen helemaal niets en dat weet ik ook wel. Het is gewoon wachten en proberen afleiding te zoeken. Proberen om er zo min mogelijk aan te denken maarja “roze olifant” hé? Haha.

Ben ook zo benieuwd wanneer jouw meissie zich gaat melden! Denk dat ze voor nu denkt: “kzit nog wel even lekker hier, even genieten nog” hihi. En wij maar in spanning afwachten!
    Ben je al een beetje zenuwachtig voor de bevalling straks?

Cactus92 vindt dit leuk.
  2. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    @Inge1978 oeeee een datum! Nog een weekje! Of eerder natuurlijk maar daar ga je zelf niet vanuit zo te lezen... :roflmao:

@Cactus92 súper lief dat er aan je gedacht is in de vorm van een mini babyshower. Echt heel tof! En terecht ook trouwens. Hoe vaak ik de afgelopen jaren wel niet op n babyshower heb gestaan 'zal de volgende voor mij zijn?' :roflmao:, dat zal bij jou niet anders zijn!
    Oeeee ik ben volgende week jarig dus misschien wel tegelijk met jouw meisje vanaf heden Cactus! :D

@puppy28 nog van harte! Kan het me helemaal indenken wat je zegt. Ik heb dat vooral gehad op moederdag. En zei laatst al 'als we met oud en nieuw niet zwanger zijn ga ik niet wéér met datzelfde clubje as usual staan dat volgend jaar mijn jaar wordt hoor, dan wil ik heel ver weg' :roflmao:. Waar we allemaal al niet over nadenken he. Maar zó logisch... Ik duim dat jouw volgende verjaardag mét baby is. En tsja, al die symptomen. Pfff ik heb er nog maar een keer van geproefd en vond t al een heel gedoe. Ik zou denk ik ook gaan voor die donderdag testen. Fingers crossed en een dikke knuffel!

@thousandoaks hey you! Welkom terug op het forum! :p mijn duimen draaien al overuren voor je en dat blijven ze voorlopig gewoon doen. Hopen op een mooie echo komend weekend, voor beide graag. :cool:

Fijn dat het bloeden weer gestopt is @Muisje101! En dat die vlucht boeken gelukt is, man een uur in de wacht! En heb je dan van de kliniek een soort verklaring gekregen dat het medisch is? Of mag sowieso nu iedereen weer Spanje in (ik volg t niet helemaal welke landen we nu wel en niet heen mogen en per wanneer hihi). Nou ja, is en blijft spannend! Wel fijn dat je moeder mee gaat. En nu nagels bijten tot t telefoontje... Pffff ik denk aan je! En ga in de ververs stand nu!

Cactus92 vindt dit leuk.
  3. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Muisje101 wat spannend vandaag, hoop dat jullie snel wat horen!
    Herken heel erg dat je zegt op de meest onverwachte momenten slecht nieuws te krijgen trouwens... maar omdat het altijd onverwacht komt kun je je er toch niet tegen wapenen helaas. Even met samengeknepen billetjes de komende weken overleven...

@puppy28 gefeliciteerd nog! Niks aan inderdaad, zo'n verjaardag als het afgelopen jaar je nog steeds niet heeft gebracht wat je zo graag wil... ik hoop van harte dat je je cadeautje al bij je draagt! ❤
    En wat een mindfuck is het hè... maar het is inderdaad precies wat muisje zegt: niks voelen zegt niks en alles voelen ook niet. Dus daar heb je niks aan...
    Het MCK laat testen op 16DPO, dus dat is vrij laat. Als het beter uitkomt zou je ook al een of twee dagen eerder kunnen testen. Maar later is natuurlijk ook prima, wat voor jou goed voelt! Voordeel is dat je dan ook geen twijfel meer hoeft te hebben over de uitslag.
    Snap dat je je ouders niks hebt verteld, ik heb het ze ook pas na de 12 wekenecho verteld. Wilde ze inderdaad ook niet belasten...
    Succes met duimen draaien, hoop dat de tijd snel gaat voor je!

@Cactus92 wat fijn dat je je zo goed voelt! Van mij had de zwangerschap ook best nog even wat langer mogen duren! Nog lekker van genieten dus zolang het kan! En met babyshower als kers op de taart, superleuk! En leuk, een fotoshoot! Ik zou hem na de geboorte doen, die zwangere buik zie je nooit meer bij iemand in de woonkamer hangen ;)
    Ik ben natuurlijk ook ingeleid dus geen idee hoe het is als het vanzelf begint... maar dat lijkt me op een gegeven moment wel errug spannend worden hoor!

@Inge1978 jeej, een datum! Of ze moeten eerder komen natuurlijk, maar veel later wordt het in ieder geval niet!

@Nienke91 Wat een gedoe weer, je moet ook overal zelf achteraan hè... maar gewoon blijven spammen hoor!

@thousandoaks welkom terug! Wat een domper zeg, eerst een eigen donor maar geen eicellen... En dan de enige embryo die niet is blijven plakken :(...
    Hopelijk nu meer geluk, daar gaan we stiekem wel een beetje vanuit!

Cactus92 vindt dit leuk.
  4. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @puppy28 je bent weer een dag verder... dpo zijn days past ovulation. Normaal zou je 14 dpo menstrueren. Dat is een dag dat de meeste mensen in een normale situatie zeg maar testen, wanneer die menstruatie uitblijft die dag. MCK geeft idd 16 dpo aan, w dagen over tijd. Maar je zou dus 2 dagen eerder al kunnen testen, ik heb zelf 13 dpo getest. Maar ook vaak 16 pas hoor. Het is een gevoel, durf je, kies je voor wat meer "zekerheid".. wanneer heb je idd ruimte om het nieuws, goed of slecht, te incasseren.. Geheel aan jezelf. En 17 dpo is prima. Je was toch al ingesteld op langer wachten.
    Weet nog dat ik de 1e tp na iui zo blij verrast was dat er al 5 wachtdagen op zaten en ik dus eerder mocht testen dan gewend. Logisch maar was zo gewend aan 16 lange wachtdagen.. Ben ook geen vroegtester. Maar nu je het weet zal het toch eerder gaan kriebelen. Onwetendheid is fijn, maar duidelijkheid nog fijner. En met de dag trekt dat aan je. Maar volg geheel je gevoel!

Mijn moeder is bij de bevalling, maar op de achtergrond hoor. Ik bedoel, ik ben solo mama, had het graag met partner gedaan. Maar mn moeder is geen vervanging voor een partner, zo zie ik dat niet. Maar wel een mooie ervaring voor haar denk ik zo. Hoop ik althans.. Horror wil ik niet dus blijft me hopelijk bespaard :)
    Maar ben helemaal niet zenuwachtig hoor, ik zie het wel. Zal gerust geen pretje zijn, maar lig er niet wakker van. Ze moet eruit..

@Nienke91 dat zou wat zijn, geboren op jouw verjaardag!
    Hoop zo dat er op een dag, liefst snel, ook een babyshower voor jou en alle anderen zal zijn... ❤

@Equivoque ja ik weet dat nog, dat jij ook zei, mag van mij nog wel even lekker zitten, dat heerlijke getrappel in mn buik... Zo voel ik t ook.
    Al komt nu af en toe wel het gevoel van, het zal toch wel goed aflopen? Ze is nu klaar, dik genoeg, gezond naar ik van uitga.. laat het maar komen. Niet te lang over de 40 weken graag.
    Vanmiddag controle. Nou, niks veranderd hoor, dat voel ik zo wel..

@Muisje101 duim duim duim!! We wachten vol spanning hier!! Denk dat jij inmiddels wel bijna in rook op bent gegaan van de stress...

puppy28 vindt dit leuk.
  5. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Even ego. 8 eicellen, 4 bevruchtingen. En weer bloedverlies. Mijn hoofd heeft het even moeilijk. Wij hadden zelf altijd een veel hoger bevruchtingspercentage, maar het ging daarna altijd fout. Misschien blijven deze het allemaal wel doen. Deze mindfuck is echt zó kut.

En door dat bloedverlies word ik echt gek.

6. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Muisje101 och lieverd, wat een mindfuck!
    Kan me ook wel je teleurstelling wat voorstellen, qua aantal eicellen. Maar we proberen wel positief te blijven hoor, als deze 4 even prachtig doorontwikkelen.. Van een hele grote hoeveelheid eicellen zijn er ook altijd maar een bepaalde hoeveelheid toppers, die uitgroeien tot een baby. Dus de hoeveelheid is waarschijnlijk niet van groter belang. Maar super spannend, ppfff
    Is er in de buurt geen echo bureau waar je een echo kunt laten maken? Even om te kijken hoe het eruit ziet van binnen, gewoon voor de gemoedsrust?
    Wanneer moet je trouwens met de progesteron beginnen? Je krijgt toch een verse tp? Dat zou ook het bloed probleem kunnen oplossen waarschijnlijk. En ik zou denken, vandaag punctie, vanavond start utrogestan.. dinsdag tp?

7. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Ik ben ondertussen weer wat rustiger. En heel dankbaar voor 4 Emmy's. We gaan gewoon zien wat de toekomst brengt. Ik rij vanavond nog even naar een vriendinnetje voor een echo, just to be sure. Ik ben net begonnen met de progesteron, maandag om 9.00 uur een tp. :D kom maar op met die mooie emmy in mn buik!

Tuttebelleke vindt dit leuk.
  8. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Was de punctie gister? En dan vandaag natuurlijk pas zien hoe de bevruchtingen zijn..
    Dacht dat je maandag vloog. Ben ff in de war. Maar maakt niet uit, je bent begonnen met progesteron, ik denk dat dat het bloeden stopt. En heel fijn dat je vriendin even kijken kan! Dacht dat ze ver weg woonde, dus dacht misschien echo in de duurt. Maar dit is goed zo!
    Fijn dat je vertrouwen er weer is!
    Dat mega stimuleren en een enorme batch eicellen geeft denk ik niet meer kansen. Dit is goed zo. Krijg je dagelijkse update?

9. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    De punctie was gister inderdaad. We vliegen zondagochtend vroeg. We hebben een mooie brief gekregen voor de douane, dus ik hoop dat het goed gaat. Maandag dan eerst een covid-test en dan daarna de tp. Het kan zijn dat de douane vereist dat ik toch 14 dagen daar blijf in quarantaine. Het enige wat daar vervelend aan is, is dat ik dan 14 dagen bij mn man weg ben, en dus ook moet wachten met testen.

Vriendinnetje woont inderdaad ver, maar het is de makkelijkste optie voor nu. En altijd fijn om haar te zien.

Ik zal morgen weer vragen om een update en daarna is het weekend weer even afwachten.

10. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Lieve @Muisje101 we blijven gewoon vertrouwen houden en vooral duimen draaien voor je 4 emmy'tjes. Ik heb ook vaak gehoord en gelezen dat veel eicellen niet altijd per definitie beter is. Juist dat wanneer de eicellen onder een bepaald aantal blijven (dacht ik), ze dan ook beter van kwaliteit zijn. En dat zie je bij jou ook wel..50% bevrucht, das echt wel een mooie score hoor! Het zijn in elk geval 4 potentiële kindjes, hihi. Hopelijk blijven ze zich alle 4 goed ontwikkelen, ik duim voor je maar dat weet je!
    Fijn dat je vriendin vanavond even via een echo kan kijken. Denk dat dat ook wel zal helpen in de geruststelling. En dan morgen lekker het vliegtuig in naar je emmy's!

Edit: excuus dacht even dat je vrijdag zou vliegen.. ik bedoel zondag dan :) hihi

Muisje101 vindt dit leuk.
  11. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    @Muisje101 volgens mij is 4 embryo's uit 8 eicellen onwijs goed! Ik lees vaak dat vrouwen met een veel hoger aantal eicellen beginnen, maar dat er alsnog 4 embryo's uitkomen. Inderdaad onder het mom van, meer is zeker niet beter of bevorderlijk voor de kwaliteit. Ik duim keihard dat het 4 mooie blasto's worden! F***** spannend allemaal. Wanneer is jullie volgende update?

12. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Ik reageer later ff wat uitgebreider maar dikke knuffel voor jou @Muisje101! Ik duim voor vier práchtige embryo’s die goed hun best blijven doen! ❤️

13. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    @Muisje101 ik duim met je mee op een aantal mooie blasto’s!

Alvast een veilige reis en houd ons op de hoogte ❤️

14. Kiki11111981

Kiki11111981 Bekend lid

3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Ik kom eens even piepen en zie net dat je dikke twee weken geleden bent bevallen! Wat fijn! Gefeliciteerd! Blij te lezen dat jullie het goed stellen. Geniet van jullie ventje! xxx

Killy88 en Cactus92 vinden dit leuk.
  15. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Muisje101 hopelijk een goed bericht vandaag uit Spanje zodat je zonder zorgen het vliegtuig in kan!
    Ik snap je zorgen wel, want stel dat er straks niets meer overblijft... en als je start met 4 ga je natuurlijk toch aftellen. Maar bij mijn ECD pogingen waren er veel meer eicellen maar bleven er minder over, dus het klopt dat meer eitjes niet per se iets zegt over meer embryo's. En als het blasto's worden, zijn ze ook goed.
    Volgens mij is de opbrengst grofweg 50/50/50: 50% van de rijpe eicellen wordt bevrucht en daarvan wordt 50% een blasto.
    Tot nu toe mooi op schema dus! En stiekem duimen voor nog eentje extra...

Nienke91 en Cactus92 vinden dit leuk.
  16. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
  17. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    #4017 puppy28, 12 jun 2020
    Laatst bewerkt: 12 jun 2020
    Hey lief dat je het vraagt. Het gaat op zich wel weer goed. Ik heb alleen echt last van de utro deze x. Last van de darmen, pijnlijke borsten, heel erg moe en steeds gevoel alsof ik ongesteld moet worden, je kent het wel... symptomen waarvan je zou denken... maar heel goed weet dat het de medicatie is eigenlijk haha.
    Lig dus nog lekker op bed momenteel haha.
    Hoe gaat het met jou en je meisje?

Nienke91 vindt dit leuk.
  18. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
  19. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Als het al van de utro is hè... :), kan ook een ander voorteken zijn, ik houd het positief! Hoop het zo... (heb zelf nooit last van deze bijwerkingen gehad door utro..)

Hier alles kalm. Baby ietsje lager dan vorige week, maar verder niks. Dus gewoon door en volgende week weer controle.
    Of een verrassing een dezer dagen.. wie weet.:D

20. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    @Muisje101 heb je nog iets gehoord? Ik duim hier ook hoor! Denk veel aan je!

En ook aan @puppy28 natuurlijk! Ben het wel eens met Cactus eigenlijk over dat positieve... :) ik had wel ook die symptomen en achteraf gezien waren die destijds natuurlijk heel positief :thumup: dus uuuuh ik stuur alle positieve vibes jouw kant op en duim! X

Jammer dat je nog stééds tijd hebt om te forummen @Cactus92 ;)! Maar goed, zo te lezen sta je er relaxed in en gaat alles goed. Da's t belangrijkste!

Deel Deze Pagina