Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Oehhh @Muisje101 wat goed!! Nu lekker broeden hihi! Moet helemaal goed gaan komen! Ja, je hebt dan echt zo’n roze-wolk-gevoel he? Ik had dat precies hetzelfde, nog steeds wel soms.

Jammer dat er niks meer was om in te vriezen. Maar laten we er vanuit gaan dat deze twee het gewoon goed gaan doen! Ik duim voor je lieverd!

@Nienke91 hier gaat het wel goed, ondanks dat ik schipper tussen “wel” of “niet” haha. Voor mij is het gewoon afwachten tot donderdag en dan weten we het zeker. Heb wel echt last van mijn darmen steeds, weeïg gevoel in de buik en sinds gisteren ook met vlagen misselijk.. maar evengoed kan dat die rommel van een utro doen.
    Hoe gaat het met jou? Ga je deze week bellen?

Muisje101 en Nienke91 vinden dit leuk.
  2. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Ooooh wat goed @Muisje101! Je enthousiasme spat van het scherm, ik voel 'm gewoon! :D Inderdaad jammer dat er niets is om in te vriezen. Maar hey! Op deze toppers ga je lekker broeden! En wij duimen inderdaad als een mal-le. Vroeg me trouwens al een poosje af :rolleyes: mag je in Spanje 'gewoon' kiezen voor een tp van 2 embryo's? Weet dat ze er in NL niet zo happig op zijn. (Misschien is het al een keer gevraagd sorry dan...)

@puppy28 fijn dat je je buiten de spanning om wel oke voelt... Klinkt in elk geval zeker hoopvol, maar snap ook wat je zegt over die utro. Beetje zelfbescherming denk ik ook en is absoluut logisch natuurlijk. Nou ja gezellig met Muisje op het wachtbankje nu! Ik duim.

Oh ennuh ik wacht deze week nog even af. De arts welke we als laatst gesproken hebben (en denk ik ons behandelend arts is / wordt) was vorige week een weekje vrij. En degene die ik aan de telefoon had zou een terugbelverzoek bij haar neerleggen... Als we volgende week nog niets gehoord hebben hang ik aan de telefoon. :roflmao: Heb ook nog niets gehoord op m'n e-mail. (En ik heb pas 100 keer m'n mail ververst, valt mee toch :roflmao:)

puppy28 en Cactus92 vinden dit leuk.
  3. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    In principe worden er in Spanje standaard twee embryo's teruggeplaatst. Bij een laatste poging boven een bepaalde leeftijd zelfs 3. Maar wij wilden daar in principe van afwijken en er maar eentje terugplaatsen.

Heb net schaamteloos twee uur geslapen. Heerlijk! Was toch wel moe door alle zenuwen. Krijg net ook een mailtje dat mn progesteron weer te laag was, dus die ga ik vanaf vanavond weer bij spuiten. Daarmee ging het de vorige keer goed mee omhoog.

@puppy28 : zoo spannend! Kom je de dagen een beetje door? Ik hoop dat je genoeg afleiding hebt.

@Nienke91 100x pas, dat valt zeker mee! Ik hoop dat ze je vlot belt. Kan je in een soort patiënten portal van het umc kijken om te zien of je al een belafspraak hebt?

4. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    @Muisje101 wat fijn zeg! Pfff hoop zo dat je over een krappe twee weken positief gestemd. Uiteindelijk is bij jouw de statistiek wel echt uitgekomen he, met 25 procent van de eicellen die een blasto wordt.
    Wbt te laag progesteron: ga je pregnyl bijspuiten? Alleen utro niet voldoende?

Ik heb nog even een algemene vraag, benieuwd hoe jullie hierover denken. Op onze donoreicellen wordt straks IVF gedaan en geen ICSI. Was dat bij jullie ook zo?
    Bij eitjes die ingevroren zijn geweest wordt sowieso ICSI gedaan, maar bij verse eicellen niet per se. De arts zei tegen ons dat ze toch de voorkeur aan IVF geven omdat eicellen dan ook niet stuk kunnen gaan bij het schoonmaken dat voor ICSI nodig is.

5. Inge1978

Inge1978 Lid

5 aug 2016
    96
    158
    33
    Vrouw
    O&G Verpleegkundige
    Noord-Brabant
    @thousandoaks, bij ons werd icsi gedaan
    @Muisje101 klinkt goed!! Broeden maar!! @puppy28 we tellen beide af naar donderdag! Superspannend dat testmoment, ik krijg weer kriebels van als ik eraan terug denk
    @Cactus geen gerommel nog??

hier alles rustig, regelmatige harde buiken, maar dat is het ook wel.. hopelijk is de ballon woensdag niet meer nodig maar we gaan het wel zien. Inmiddels mijn koffer wel gepakt.. wist niet welke kleren ik erin moest doen, maar nu weet ik een beetje wat het weer gaat doen

6. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Inge1978 hier nog geen gerommel, geen harde buik niks. Baby gaat wel lekker te keer, dus voelt zich goed! Bij jou schiet het dus ook niet erg op..
    Ik ga donderdag ook inleiding nogmaals bespreken met de verlos. Als er niks gebeurd hier.. Wie weet liggen we tegelijk te puffen! :D

7. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @Muisje101 groot gelijk dat je daarna nog even lekker bij hebt geslapen. Het is ook niet niks allemaal! Krijg je tussendoor nog controle van je progesteron?
    Hoe voel je je nu en welke medicatie heb jij nu precies?

@Inge1978 oh wat spannend voor jou ook! Nog even en dan heb je ze allebei lekker in je armen!

@Cactus92 haha jouw meisje vindt het wel goed daar binnen denk ik. Ben benieuwd of je uiteindelijk ingeleid moet gaan worden. Veel langer zal het allemaal niet meer duren!

Hier gaat het wel. Merk dat ik heel erg bezig ben met mijn symptomen. Word zelfs angstig als ik even niks meer lijk te voelen. Ik weet het gewoon echt niet en heb heel erg de neiging om morgen toch maar te testen maar ik moet gewoon voor mijn eigen bestwil volhouden om dat niet te doen. Ben zo bang hoe ik me zal voelen als het toch niet gelukt is. Terwijl ik soms toch het gevoel heb dat het niet anders kan dan dat het wel gelukt is. Pff die eeuwige tweestrijd ook tijdens deze dagen. Maar goed, nog twee nachtjes slapen en dan weet ik het zeker.

8. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    #4048 Cactus92, 16 jun 2020
    Laatst bewerkt: 16 jun 2020
    @puppy28 zo begrijpelijk.. Dit is wat ik bedoel, eerst denk je nog, de onwetendheid is heel fijn. Maar je bent inmiddels 15 dpo, 1 dag over tijd.. Je zou gister en vandaag al kunnen testen.. (al eerder maar die onzekerheid voelde voor mij ook nooit goed en ook hcg kan wat later oplopen, dus vanaf 14 dpo "veiliger").
    Super dapper dat je tot donderdag wacht, als je dat vol houdt. Het belangrijkste is dat er tijd en ruimte is om het nieuws, welk nieuws dan ook, binnen te laten komen.
    Wat ik wel weet is dat de duidelijkheid heel veel rust geeft.
    Maar de moed verzamelen hè, wat is dat een opgave.
    Kan van alles zeggen over symptomen, heeft geen zin. Die mindfuck gaat gewoon door, i know.
    Veel sterkte, er komt een moment dat je zegt, nu doe ik het!
    Welke test heb je? Ik heb laatste keer predictor gedaan, die is sneller. Vond dat een verademing. 5 lange minuten kruitvat kon ik niet meer aan..

puppy28 vindt dit leuk.
  9. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Ja je hebt helemaal gelijk. Ik heb nu ook wel het gevoel dat ik het toch graag wil weten maar de timing voor mocht ie negatief zijn komt niet uit aangezien ik morgen een teamdag heb waar ik niet onderuit kan. En dan inderdaad donderdag, mijn god wat een stress zal ik hebben die ochtend maar dan weet ik het in ieder geval wel.

Ik heb nog helemaal geen test in huis haha. Wil in ieder geval niet starten met de cb test, want 'niet zwanger' vind ik op een gekke manier confronterender dan een omo-witte test (stomme gedachte eigenlijk).
    Welke is dat die predictor? Is dat ook van het merk cb?

10. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ja dan is donderdag gewoon de beste optie, ik zou mezelf dat ook niet aandoen, met zo'n dag voor de boeg. Doorbijten dus!
    Nee is van merk Predictor. Kun je overal kopen. Ik had de predictor early+Express. 2 testen in één doosje. Een vroegtest, maar ze pakken eigenlijk allebei gelijk uit qua kleuring en ik heb de early test gewoon op 13 dpo gedaan en 15 dpo de express test. Om oploop te zien.
    Maar elke test is goed natuurlijk, maar wilde sneller antwoord. En deze test beviel Killy ook heel goed, dus ik hem m ook gedaan.
    Ga die test dan maar pas morgen halen, dan kun je niet eerder in de verleiding komen..
    Ppfff voel zelf weer helemaal die spanning opkomen..

puppy28 vindt dit leuk.
  11. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @Cactus92
    *edit: ik heb net de predictor besteld (google is the best haha)
    Scheelt me weer een ritje naar de winkel. Die van kruidvat ben ik ook geen fan van, dat gehannes met dat pipetje.

Tuttebelleke en Cactus92 vinden dit leuk.
  12. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @Cactus92 Oh nice, heb dezelfde besteld, die early en express. Morgen komen ze binnen. Hopelijk brengen ze me net zoveel geluk als jou en @Killy88 haha (onzin natuurlijk, maar bijgeloof is nu even fijn).

Killy88 en Cactus92 vinden dit leuk.
  13. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @puppy28 die test gaat geluk brengen, natuurlijk!! Wens je alle sterkte om de moed weer te verzamelen.. Stuur alle geluk jouw kant op! ❤

puppy28 vindt dit leuk.
  14. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Lief, dankjewel ❤️

15. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Goede keuze! Predictor zijn wat mij betreft de beste testen op de markt. Geen getwijfel, geen vals positief. Wit is wit en roze is roze.

sterkte nog de komende 2 dagen @puppy28 Dond ochtend steek ik een kaarsje voor je aan!

puppy28 en Cactus92 vinden dit leuk.
  16. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Sterkte lieve @puppy28 , deze spanning is echt niet te doen. Maar zo lang je blijft ademen gaat de tijd gelukkig ook voorbij. Alhoewel het soms voelt alsof die compleet stil staat. Ik vind het heel verstandig van je dat je niet morgen test. Dat zou echt de hel zijn bij een negatieve test. Nu donderdag gewoon een positieve test met de gelukstesten van Killy en Cactus.

@Killy88 : jij was volgens mij wel een vroegere tester toch? Sta je daar nog steeds achter? Hoe vroeg begon jij met testen?

Hier is het allemaal wel prima. Beetje zenuwachtiger dan gisteren. Merk dat het ook heel onwerkelijk aan voelt, dat er nu embryo's in mn buik zitten. Ik voel me helemaal niet anders dan normaal. Maar dat kan ook bijna nog niet. Dus doe ik pogingen om zo ontspannen mogelijk te blijven, beetje werken, beetje yoga, beetje boekje lezen bij het zwembad. Het had slechter gekund ;).

puppy28 vindt dit leuk.
  17. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @thousandoaks : hier wordt trouwens standaard ICSI gedaan, ook bij verse eieren.

18. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Muisje101 heel goed, relaxen jij!!
    Nee joh, je kan je nog niet anders voelen. Heeft ook even tijd nodig, laat ze hun best ff doen daarbinnen!! En blijf ademen idd.
    Geniet even van de rust en het niks moeten. Hopelijk lukt dat een aantal dagen!

Muisje101 vindt dit leuk.
  19. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    @puppy28 oh vreselijk, ik voel zo met je mee. Ik had destijds na de eicelbank getest op een vrijdag, terwijl ik diezelfde ochtend een belangrijke werkafspraak had. Nou ja, die is doorgegaan, maar vraag me niet hoe. Hoop zo dat je donderdag een mooie knaltest hebt.

Hier had onze donor weer een echo, morgen mag ze weer terug. En dan is de punctie vrijdag of zaterdag. De arts twijfelde nog een beetje, er is een grote voorhoede en een kleine achterhoede, maar omdat ze een antagonist spuit, kan het ook weer niet te lang duren voordat de punctie moet worden gedaan. Anders kan alles springen...

Dank trouwens voor alle reacties ICSI vs. IVF. Het gaat bij ons toch IVF worden heb ik begrepen, nou ja, prima.

Muisje101 en puppy28 vinden dit leuk.
  20. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Ik ben een extreem vroege tester. Dat afwachten is niet aan mij besteed. Wil het direct weten. Maar!! Bij mij hangt er miss minder vanaf. We hadden immers 10 embryo’s in de vriezer. De teleurstelling blijft bij een negatieve test, maar dan waren er nog genoeg nieuwe kansen...

Bij mijn eerste pogingen begon ik rond 11dpo. Ik had (indien positief) dan ook al een duidelijk zichtbare streep.

Bij mijn laatste 3 pogingen begon ik op 9dpo. Bij de biochemische zwangerschap was er toen al een streep te zien (die dus uiteindelijk weer verdween). Maar juist bij de zwangerschap testte ik negatief tot 12dpo. Ik had maar een heel moeilijk zichtbaar streepje en dacht dat het alweer gedaan was. En toch ligt ie nu in mijn schoot ;)

Deel Deze Pagina