Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    Hey meiden!

Hier is alles oké, dat wil zeggen, de onzekerheid heeft plaats gemaakt voor gruwelijke misselijkheid. Heb eigenlijk amper kunnen werken de afgelopen week. Gelukkig wel maar nauwelijks overgeven. Heeft een van jullie dat ook gehad? Morgen weer kijken naar ons babytje <3 Hopelijk klopt het hartje nog mooi. De tijd lijkt wel enorm langzaam te gaan op dit moment, zou graag doorspoelen naar het eind van dit eerste trimester.

@Cactus92 En dan toch nog zo uitgebreid op iedereen reageren he! Zo lief <3 Wat omschrijf je de eerste weken met je dochter onwijs mooi. En wat frustrerend dat de borstvoeding niet lukt. Dat dubbele gevoel kan ik me goed indenken, dat je je opeens beseft: ik heb gewoon een dochter. Ik ben niet meer ongewenst kinderloos. Maar dat was ik toch wel? He? Nou ja, dat soort dingen. Zo mooi om te lezen hoe je geniet!

@Muisje101 Wat klinkt dat heerlijk, dat kan zó genieten zijn he met een kindje in de buurt om even heerlijk plat te knuffelen. Ik ben benieuwd hoe het met jullie gedachten / beslissingsproces is rondom de nieuwe poging in Spanje. Heb je alles voor je gevoel een beetje op een rijtje kunnen krijgen?

@Nienke91 Jaaa...!! Wat gun ik je dat enorm, een fijne donor! Inderdaad iemand met een gouden hart. Maar goed, jij hebt zelf ook een gouden hart, dus dat moet wel een goede match zijn.

Nirosa vindt dit leuk.
  2. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @thousandoaks yep, heel bekend met zwangerschapsmisselijkheid.. :confused: Dat is echt vreselijk.. Ik spuugde ook niet, maar 24/7 kotsmisselijk. Enige wat helpt, voor 2 seconden, is eten. En dan leuk hoor, de tips van neem worteltjes of komkommer.. Nou ik heb hele zakken bolletjes weggewerkt.. heel de dag eten... En pas met 20 weken was het over.. :rolleyes:
    Dus... beware!!
    Spannend spannend morgen.. maar we gaan uiteraard weer uit van veel plezier! :)

3. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Cactus92 wat fijn om weer van je te horen! Je wordt geleefd, maar wat is het fijn, zo'n klein poppetje dat zo afhankelijk is van jou en dat ze dan ook echt van jou is!
    Balen dat de borstvoeding niet lukte... ik hoor het me nog zeggen, ik probeer het wel maar niet ten koste van alles. En toen het dag 2/3 niet leek te lukken zat ik daar, vol in de kraamtranen te janken dat ik het beste voor haar wilde... zeker met onze achtergrond, je wil toch iets van jezelf meegeven! Ik ben heel dankbaar dat ik het uiteindelijk toch een aantal maanden heb mogen doen, maar eerlijk, de fles geeft ook wel veel rust en dat is ook wat waard!
    En ja, dat gevoel blijft er nog wel even. Zo gek eigenlijk dat al die tegenstrijdige emoties naast elkaar kunnen bestaan.
    Hoe lukt het verder als alleenstaande moeder? Lijkt me bij momenten ook erg pittig hoor, zeker als de hulptroepen op een gegeven moment wat minder vaak komen. Groot respect voor iedereen die het alleen moet doen!

Cactus92 vindt dit leuk.
  4. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @thousandoaks durf stiekem wel te zeggen veel plezier morgen, want misselijkheid is goed! Maar ook oh zo vervelend... ik heb veel druiven gegeten, lekker fris en steeds eentje tegelijk zodat je continu kunt blijven eten. S'ochtends in bed een yoghurtje. En savonds voor het slapen juist iets stevigs, een boterham of crackers met pindakaas ofzo.
    Je weet wat ze zeggen hè, van meisjes word je het meest misselijk... weet je dat alvast ;)!

5. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    De echo was weer perfect! :) En zelfs iets voorgeschreven gekregen tegen de misselijkheid! Ik keek ook wel heel zielig, haha. Ze zei dat het niet bij iedereen werkte, maar het is het proberen waard.

Blij met al jullie tips trouwens. Onze strategie is nu: man maakt 's avonds mijn ontbijt en zet dat (geen grap) in koelbox naast mijn kant van het bed. Dat eet ik op, dan een aantal cracottes en dan nog een lading vanille vla. Vanochtend werkte dat heel goed. Druiven vind ik ook een buitengewoon briljant idee. Overigens zegt mijn gevoel - en dat is op niks gebaseerd - ook dat we een meisje krijgen.

zwaaistaart, Tuttebelleke, Cactus92 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    och och och @Cactus92 wat beschrijf je dat toch fantastisch mooi! De liefde spat van het scherm. Het is je zo mega gegund! Verdrietig dat borstvoeding niet gelukt is. Hoop van harte dat dat voor de komende 18 jaar ofzo het enige is dat tegenzit :D. Geniet er van lieverd. <3 dikke knuffel voor allebei!

Cactus92 vindt dit leuk.
  7. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    @thousandoaks SUPER dat die echo weer goed was! Wat waanzinnig he! En nu? Afspraak met gyn? Niet meer naar MCK? Dat zou zooooo bizar zijn.

@puppy28 hoe gaat ie met jou nu?

@Muisje101 fijn dat het goed met je gaat. Of althans, beter. En dat je even hebt kunnen genieten van de kleine van je vriendin. Machtig mooi is dat he. <3

8. Roxxxie

Roxxxie Nieuw lid

27 jul 2020
    2
    1
    3
    Vrouw
    Hoi hoi

Ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje misschien is die al eerder gevraagt maar hoop toch dat jullie me kunnen helpen .

Heb er iemand van jullie ervaring met eiceldonatie met de kliniek imer valencia

Groetjes
    Roxxxie

9. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Hoi Roxxxie,

Welkom!
    Ik heb geen ervaring, misschien dat er iemand meeleest die je verder kan helpen.
    Check ook de besloten Facebook groep eiceldonors/ecd/eiceldonatie
    Daar is veel ervaring met Spanje en is een fijne, grote groep mensen die daar info uitwisselen.

Groetjes Cactus

Roxxxie vindt dit leuk.
  10. Roxxxie

Roxxxie Nieuw lid

27 jul 2020
    2
    1
    3
    Vrouw
    Hoi castus 92 super bedankt ga ik het daar ook proberen

Cactus92 vindt dit leuk.
  11. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hey lieverds, even een egopost.. moet nog even bij lezen maar dat doe ik later.

Vandaag naar mck geweest, zit 1 follikel van 14mm en bms is 6,4. Moet nog een paar daagjes wachten voor mijn eisprong en zodra die er is, kan ik bellen. Heb iig al utro meegekregen dus das fijn!

Liefs!

Killy88, Cactus92 en Equivoque vinden dit leuk.
  12. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @thousandoaks fijn dat alles goed was bij de echo!

@Roxxxie hier ook geen ervaring met IMER, sorry! Valencia is wel een hele mooie stad, dus op zich geen straf om een kliniek in zo'n mooie stad te kiezen. :)

@puppy28 het zit er in ieder geval aan te komen! Mooi hoor! Nu dus weer verder met ovulatietesten?

@Nienke91 hoe is het met jou?

Vanochtend weer bij m'n coach geweest. Alles over onze nieuwe kliniek doorgesproken. Als ik nu zou moeten kiezen ga ik toch nog een keer voor m'n eigen eieren. Ik heb wel nog een heleboel vragen voor de kliniek voordat ik er écht voor ga, maar voor nu staat m'n hoofd die kant op. Zodra ik ongesteld ben geworden gaan we proberen een afspraak voor de onderzoeken te maken. Ik zit nu op CD30, maar dit is de eerste cyclus zonder medicijnen sinds februari, dus ik heb geen idee wat m'n lijf gaat doen.

Nienke91 en Cactus92 vinden dit leuk.
  13. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hey lieverds,
    Vanochtend mijn eisprong gedetecteerd, gewoon op tijd. Dát doet mijn lichaam nog wel prima dus. Heb meteen gebeld en volgende week woensdag de tp. Pff vind het wel spannend hoor allemaal.. hoef niet van tevoren nog op controle te komen ofzo, dus het hangt gewoon echt van mijn eigen lichaam af. Voor mij is dit dus ook de eerste keer dus heb helemaal geen idee of het allemaal prima is dat ik pas woensdag de tp heb (zal wel natuurlijk). Ik was zelf in de veronderstelling dat het meteen na mn eisprong zou zijn. Maarja, ik laat het gewoon maar weer over me heen komen. Voelt deze keer echt een beetje onwerkelijk ofzo, geen idee waarom. Misschien omdat het de laatste is.

@thousandoaks wat super dat je een goede echo had weer! Wel vervelend van die misselijkheid maar kan me ook goed voorstellen dat je er toch iets van “blij” mee bent, je bent gewon hartstikke zwanger! Goed geregeld met je man, helpt dat een beetje?

@Cactus92 mooi om te lezen hoe jij met je kleine meisje lekker aan het genieten zijn! ❤️

@Muisje101 Wat fijn dat je nu een antwoord voor jezelf hebt. Lijkt me ook wel een goede keuze, ik zou diezelfde keuze gemaakt hebben.
    Is er inmiddels al iets in zicht?

@Nienke91 hoe gaat het met jou meis?

@Roxxxie Welkom, ik heb helaas ook geen ervaring met Imer Valencia. Heb daar ook geen contact mee gehad. Wat Cactus al zei, denk dat je op de fb pagina’s wel een aantal dames zult vinden met ervaringen.
    Succes!

Cactus92 vindt dit leuk.
  14. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Spannende tijden weer hier!

@Muisje101 klinkt inderdaad een super logische keuze voor nu. Fijn dat je je toch goed voelt bij deze keuze ook. Dat het niet wéér alles overhoop gooit. Kijk natuurlijk doet het dat wel, maar zoals je het nu benoemt klinkt het alsof je je er ook wel bij neergelegd hebt dat dit dan nog een keer de weg zal zijn.

@puppy28 wat ontzettend spannend! Snap dat het gek voor je is zo helemaal volgens de natuur :p. Maar hè! Je lijf heeft het eerste gedeelte al netjes op tijd gedaan, dus ik ga er vanuit dat het woensdag helemaal goed gaat komen met die tp! Yes!

@thousandoaks jou inmiddels al gesproken. Ben zo blij voor jullie! Behalve die misselijkheid. Hoop dat wat je er voor gekregen hebt nog helpt. ❤️

@Roxxxie welkom! Ik heb helaas ook geen ervaring met IMER. Heb hen wel onlangs gesproken! Lijkt mij een fijne kliniek, mensen die ik heb gesproken communiceren duidelijk en reageren snel! En Valencia lijkt me ook een geweldige stad, haha!

Hier gaat t opzich wel goed, maaaarrr. Haha! Voor t eerst een maar:roflmao: echt ff helemaal klaar mee. Afgelopen week is gebleken dat m’n vriend en ik misschien iets te weinig gecommuniceerd hebben sinds de vroege miskraam ;) en niet helemaal op 1 lijn zitten. Of juist wel maar durven t beide niet te benoemen. Want: vrolijk blijven en gewoon doorgaan was onze oplossing. Niet ideaal als na een lange periode alle frustraties ed er ineens uit komen. :D Afgelopen weekend uiteindelijk een uuuuuren lang en zoooo fijn gesprek gehad. We moeten echt even terug naar wie we zijn. Genieten van elkaar en ook van t leven en dan weer vooruit. Willen wellicht toch eens richting Spanje vliegen om het gesprek daar aan te gaan en te voelen hoe dat voelt :). De lieve eventuele donatrice heb ik dit ook gemeld. Eerst komend weekend lekker met het paardje op pad en daarna samen op vakantie eind aug. (Hopelijk, als Corona zich gedeisd houdt.)

Misschien daardoor wat afweziger maar denk veel aan jullie! ❤️

Cactus92 vindt dit leuk.
  15. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @puppy28 yes! Wat fijn dat jouw lijf dat gewoon doet! Woensdag klopt inderdaad wel qua tijd. Je hebt een eisprong 24-48 uur na de piek die je detecteert met die ovulatietest. En jouw embryo is al 5 dagen oud, dus die moet je er nog bij optellen. Ben je nu ook al begonnen met utro? Of gebruik je dat niet deze cyclus? Spannend hoor lieverd, ik hoop dat de tijd heel erg snel voor je gaat.

@Nienke91 Wat vervelend dat je er even helemaal klaar mee bent. Maar wel heel erg begrijpelijk. Knap dat je zo kan ‘analyseren’ wat er ook tussen jullie speelde en dat jullie zo’n fijn gesprek hebben gehad. Er staan gelukkig een hoop leuke dingen op de planning voor jullie! Groot gelijk om genieten weer even prioriteit te maken, dit kan alles zo opslokken he?

Wat fijn dat jullie ook schrijven dezelfde keuze te maken als je in mijn schoenen zou staan. Nog niet ongesteld, komt vanzelf. Ik had woensdag ineens een stress momentje, wat nou als ik laat ongesteld word en dan schuift alles door, want dan red ik de onderzoeken niet meer voor m’n vakantie, en dan wordt het pas november. Je weet hoe dat gaat in je hoofd, dat schoot dus niet op. Dus nu probeer ik heel erg weer in het moment te leven, alleen met vandaag bezig te zijn. En dat helpt wel.

Ik hoop dat jullie ook genieten van het lekkere weer. <3

Cactus92 vindt dit leuk.
  16. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    Hey meiden!

@Muisje101 ik heb nog even nagedacht over wat je schreef over de nieuwe kliniek. Ik was denk ik wat snel met mijn oordeel over een nieuwe poging met eigen eicellen. Ik zat nog te denken he - en hopelijk vind je het niet vervelend dat ik met allerlei adviezen aankom - stel dat ze nou niks vinden bij die aanvullende onderzoeken, dan zou ik denk ik liever voor eiceldonatie gaan. Maar stel dat ze toch iets vinden dat duidt op een innestellingsprobleem / baarmoederprobleem, dan zou ik het juist wel aandurven met eigen eicellen. Nou ja, misschien ben jij allang uit je keuze en denk je: waar bemoei je je mee. Maar ik moet veel aan je denken en wilde het toch graag delen. <3

@Nienke91 jou heb ik natuurlijk al uitgebreid gesproken over wat er is gebeurd. Zo fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad en daardoor weer op één lijn zitten. En ik hoop stiekem dat Utrecht ook snel gaat bellen.

@puppy28 spannend dat de tp eraan komt!!! Hoe voel je je? Hoop zo keihard op een mooie plakker voor jullie. Wanneer zou je dan ongeveer mogen testen?

Hier is alles oké, vandaag 8 weken zwanger. De emesafene doet echt fantastisch zijn werk. Ben eigenlijk nog nauwelijks misselijk (wat me stom genoeg weer een beetje bang maakt, haha), alleen nog wel moe en traag. Dinsdag hebben we weer een echo, dit keer bij een echocentrum in de stad, en daar heb ik veel zin in: eindelijk eens wat langer kijken naar de baby dan snelsnel bij de echo's in de kliniek

Cactus92 en Louise11110 vinden dit leuk.
  17. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal! Hoe is het met iedereen?

@Muisje101 ik hoop dat je inmiddels ongesteld bent geworden zodat je niet meer hoeft te stressen over de timing...
    Ik snap je keuze om toch nog eens met je eigen eitjes te proberen helemaal. Je hebt er blasto's mee gehad, dus het kán wel! Als het nou nog nooit wat had opgeleverd was het een ander verhaal geweest natuurlijk. Gaan ze dan ook weer die zaadselectie toepassen die de vorige kliniek ook had gedaan?

@thousandoaks veel plezier met de echo morgen! En fijn dat de emesafene zo goed werkt.

@puppy28 begint de spanning al op te lopen voor woensdag? We gaan duimen dat het ontdooien goed gaat!

@Nienke91 fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad! Is ook af en toe nodig, weer even terug naar wat je wel hebt samen. En nog lekker op vakantie, goed vooruitzicht!

Hier alles goed, we hebben onze handen vol aan onze dame! Opeens heeft ze het zitten, tijgeren en staan ontdekt én krijgt ze de eerste twee tandjes... en dat allemaal in nog geen twee weken tijd :eek:! Kan haar geen moment alleen laten en slapen is drama (want steeds willen zitten, staan...:rolleyes: en vervolgens hard tegen de spijlen vallen, arm ding :()... ze leert zo veel, supermooi om te zien maar wat wordt mijn kleine meisje al snel groot! Word er soms een beetje weemoedig van, haha!

Trouwens, even iets anders nog: ik hoorde van een stel dat ECD heeft gedaan in een kliniek in België, in Brussel. Daar hoor ik tot nu toe eigenlijk nooit iets over hier, maar is dus wel een optie en toch iets dichter bij huis dan Spanje! Was ook allemaal supersnel geregeld, geen wachtlijsten ofzo. Dus misschien heeft iemand er nog wat aan!

puppy28 vindt dit leuk.
  18. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    @puppy28 heel veel succes vandaag! <3

@Equivoque Haha woooow wat gaat het ineens hard dan he! Of nou ja, ineens... het gaat überhaupt hard maar als ze dan zulke zichtbare stappen heeft gemaakt in nog geen 2 weken tijd kan ik me helemaal voorstellen dat je af en toe wat weemoedig wordt. :p Hoop dat het slapen gauw wat beter gaat voor jullie. Dat ze zich realiseert dat in bed staan niet hoort, haha! Wat betreft België... Ik heb daar ook wel eens over nagedacht. Kon op internet zo weinig vinden. Was dat een Nederlands stel ook?

Hoe gaat het met de rest? Liefs aan allemaal X

puppy28 vindt dit leuk.
  19. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Dankjewel lieverds! Als alles goed met de ontdooiing gaat, mogen we om 14.00 uur!

Cactus92, Lien4 en Louise11110 vinden dit leuk.
  20. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Succes lieve @puppy28 , duimen draaien weer voor je!

puppy28 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina