Kreeg net een bericht van MCK dat de wachtlijst voor de eicelbank weer geopend is. Dus je kunt je daar weer voor aanmelden en volgens mij ben je dan redelijk snel aan de beurt. Tenminste wij wel toen..
@puppy28 ; dat is inderdaad een tijd wachten, maar dit gaat helemaal goedkomen meis. Met zo'n knaltest kan ik me niet anders voorstellen dan dat het een prachtecho gaat worden. Hoe ver ben je dan? Vandaag CD51, nog steeds niet ongesteld. Afgelopen dagen weer even een dipje gehad, vooral nadat Madrid weer code oranje werd. Maar nu er wel weer bovenop. We kunnen niks anders doen dan wachten en ik probeer niet teveel op de zaken vooruit te lopen. @Nienke91 ; Fijne vakantie!!
@Muisje101 wat zwaar irritant hè, dat wachten en wachten op die menstruatie. Heb je niet de neiging even te kijken met echo of er wat gebeurd? En dat corona gedoe, wat toch een ellende en onzeker. Dat dipje is niet zo gek. Wel fijn dat je het weer te boven bent. @Nienke91 fijne vakantie! Ik lees je posts hoor, heb gewoon zo weinig tijd om te reageren @puppy28 hoe is ie?? En alle anderen? Ik lees en leef mee hoor moppies!
Hey lieve @Muisje101 pff ja en zo sijpelt dat langzaam door met dat Corona gebeuren. Ik snap heel goed dat je daar een dipje van hebt gekregen. Wel fijn dat je je nu weer wat beter voelt. Je kunt inderdaad niet veel meer dan wachten maar toch ben ik ook wel benieuwd naar wat Cactus aangeeft, om te kijken met een echo. Ik zou toch best wel nieuwsgierig zijn naar wat daar binnen allemaal gebeurd. Ik hoop maar gewoon dat je gauw ongesteld wordt, en dat je snel door mag met je onderzoeken etc! Ik hoop ook zo dat die knaltest een indicatie is van dat het gewoon goed zit. Heb eerder met de 2 miskramen nooit een knaltest gehad. Moet ook zeggen dat ik nog geen andere test heb gedaan. Voel ook niet perse die behoefte. Maar als ik andere lees dan twijfel ik haha zou ik er toch nog eentje met cb moeten doen? Of gewoon zo laten? Als ik die echo heb dan zou ik volgens mij 7 weken en 5 dagen zijn. Nou dan moet er zéker al iets te zien zijn! Nu ben ik een beetje aan het spieken bij de bevallingslijst en zie ik dat de meeste met dezelfde uitgerekende datum toch eerder een echo hebben, word daar bijna jaloers van haha. Maar ach, 3 weken is eigenlijk ook wel zo voorbij. Moet alleen even proberen om niet elke minuut van de klok af te kijken haha. @Cactus92 hihi, tot nu toe goed! Gisteren voor het eerst overgegeven, nouuu ben nog nooit zo blij geweest haha. Verder wel elke ochtend nog die krampjes. Voelt alsof ik ongesteld moet worden alleen dan iets minder erg dan wanneer ik normaal wel ongesteld word. Ik ga er maar vanuit dat het onschuldig is.
@puppy28 ik weet niet of ik dat hier al eens heb gepost, maar ik heb in een onderzoek gelezen dat een hoge hcg-waarde betekent dat je 90 procent kans hebt dat het een doorgaande zwangerschap is, tov 60-70 procent bij een veel lagere hcg-waarde / tragere start. Zo bezien geeft jouw knaltest dus aan dat je in die eerste groep zit Weken tot de echo zijn zwaar, maar vergeet niet: je bent zwanger! Dus ik doodde die tijd toch wel met kijken naar leuke babypakjes, me alvast inlezen over kinderdagverblijven, kinderwagens, weet ik veel wat... Leuke dingen iig. @Muisje101 Wil je niet een echo laten maken? Hebben wij een keer gedaan toen mn eisprong echt super lang op zich liet wachten. Of anders toch vragen om een kuur duphaston of provera oid? Wij hebben vanochtend de termijnecho gehad, wat natuurlijk niet echt een termijnecho is, maar alles was weer goed. Daarna intake bij gyn in 't LUMC gehad, die zou ons terugbellen, maar zit nog steeds te wachten, heel irritant...
@thousandoaks top!! Elke echo weer spannend maar gaat heel goed dus! Lekker doorgaan met babysnuffelen! Ja irritant zeg, dat wachten.. Wat dat betreft is naar de verloskundige gaan veel prettiger. Hier is het systeem verloskundige met overleg en korte lijn gynaecoloog. Is me prima bevallen. Ben 2 keer bij de gyn geweest en de rest van de zwangerschap elke week bijna, bij de verloskundige. Maarja, overal gaat het weer net ff anders.. Hoop dat ze gebeld hebben! @puppy28 Goed zo! Lekker spugen Nee, echt hel, zwangerschapsmisselijkheid , maar snap heel goed dat het toch ergens goed voelt natuurlijk! En die krampjes heel normaal, echt! Ik heb het in meer en mindere mate gehad. Hormonen, reactie baarmoeder.. het is best verklaarbaar. Maar het is gewoon een onzeker gevoel, snap het.. Maar we houden je kalm hoor, hier! Oh en met 7 weken zie je zeker wat hoor! Daarom doen ze het liever die termijn.
Hier trouwens alles goed! Een dagtaak is het en het is een kunst als je gedouched en een beetje representatief aan de dag begint Ik probeer met Killy te appen, maar we hebben pauzes van 2 dagen tussen de antwoorden Maar N is een dotje. Vreet haar op, zo lief! ❤ Zit geen lijn of ritme in, maar ze is happy en groeit goed. Maakt ons blij met glimlachjes en leuke kreetjes. 7 weken precies vandaag. En groeien als kool... niet normaal.. Met een slapend kind op de arm duim ik door hoor, voor jullie!!!
@puppy28 mijn hemel, drie weken overleven nog ... maar ik deel helemaal dat goede gevoel van jou en de andere dames hier! Zo'n knaltest en nu al overgeven, alleen maar goede tekens! Misschien zijn het er wel twee joh... @thousandoaks wat fijn, weer een goede echo! Je mag nu inderdaad wel naar leuke babyspulletjes gaan kijken, héérlijk! En kom nu maar op met die banner! @Cactus92 haha ja hè, wie had ooit gedacht dat douchen een prestatie van formaat zou zijn hè! Maar zonder gekheid, je bent met de belangrijkste taak van je leven bezig nu. Lekker knuffelen met die kleine dame! @Muisje101 voor jou een digitale knuffel! Wat een veerkracht heb jij toch nodig... geen wonder dat de rek er soms even uit is. Inderdaad, loslaten is nu even het toverwoord. Hou vol!
@Cactus92 Interessant om jouw ervaring te lezen want wij kregen namelijk de keus om voor ziekenhuis of verloskundige te gaan. Na lang wikken en wegen toch besloten om voor ziekenhuis te gaan, ook omdat ik beval-garantie daar wel heel fijn vindt. En de arts die ik sprak (ze belde laat terug omdat ze iemand nog aan haar jasje meldt trekken) was ook wel echt super aardig, heeft voor ons nog een extra afspraak ingepland, etc. Maar jij was dus zo te lezen heel blij met de verloskundige. Kon je daar elke week heen? En heb je nog getwijfeld? Heerlijk om de ervaringen van alle dames met kindjes te lezen. Zo te horen hebben jullie je handen vol. Morgen ga ik eens kijken naar zo’n banner
@thousandoaks MCK heeft me altijd op het hart gedrukt dat ik met ecd écht naar de gynaecoloog moest. Zoals bij jullie ook.. Bij mijn zwangerschap vorig jaar gebeurde dat ook. Weliswaar bijna geen bezoeken daar en niks hoogdravends, weet ik nu, qua gynaecoloog. Bij deze zwangerschap meldde ik mij weer in t ziekenhuis, maar er is inmiddels een nieuw systeem. Je kunt gewoon bij de verloskundige terecht. Zij hebben een korte lijn met de gynaecologen in het ziekenhuis en bespreken je casus en zonodig ga je voor een bezoek naar het ziekenhuis. Dat heb ik 2 keer gedaan. Een keer om gebruik ascal te bespreken en voor te schrijven en een keer vanwege de pop poli, maar dat is even persoonlijk. Verder ging alles via de verloskundige, die veel kennis en ervaring heeft en precies hetzelfde doen. De groeiecho's vonden plaats in het echocentrum, die info gaat weer naar de gynaecoloog en de echoscopiste kan alles al met je bespreken en bij twijfel halen ze zo de dienstdoende gynaecoloog erbij. Maar als je een zwangerschap hebt die prima verloopt is die gynaecoloog niet nodig. Ik mocht, ivm het trauma van de vorige zwangerschap, elke week komen voor een echo, bij de verloskundige. Je kunt veel makkelijker even binnenwippen bij de verloskundige. Regel dat maar eens in het ziekenhuis.... als je even onzeker bent.. of wat bloedverlies hebt ofzo... (Je denkt nu, dat is toch spoed? Nou... daar denken ze in ziekenhuizen heel anders over en bovendien kunnen ze op heel vroege termijn toch niks doen, is het afwachten. Dan is even snel langs de verloskundige voor een geruststellende echo eerder geregeld, snap je?). Ik stond in eerste instantie ook op mn achterste poten, wilde per se bij de gynaecoloog.. maar dat ging dus niet door. Bovendien worden vaak de taken gedelegeerd naar de klinisch verloskundige, zo ook bv de bespreking van mijn inleiding. Dus ook toen zag ik de gynaecoloog niet. En... nu in coronatijd gaat ook nog eens heel veel telefonisch. De na controle van de keizersnede bv, of uitslagen testen. Al met al, ik zie de meerwaarde er niet van. Maar da's achteraf. Ik kan me voorstellen dat je wel gekozen hebt voor de gynaecoloog. Ecd is een risico zwangerschap, met veel grote kans op zwangerschapsvergiftiging, zoals je weet. Maar verder is het een normale zwangerschap. Eventuele andere complicaties kan een verloskundige ook in de gaten houden en meteen doorsturen zo nodig. Zo, da's even uitgebreid mijn ervaring.
@Cactus92 Dankjewel voor je uitgebreide uitleg en ervaring!! Haha, als ik jouw verhaal echt vooraf had gelezen, had ik de keus nog lastiger gevonden. De verloskundige waar wij aan dachten, heeft zelf geen echoapparaat. Dat maakte die meerwaarde weer wat kleiner. Wel is er hier in de stad een echocentrum dat zowel pretecho's als echo's voor verloskundigen maakt en daar hebben we al een aantal pretecho's ingeboekt staan; ze zijn niet duur en het is erg laagdrempelig. Die pretecho's worden door dezelfde mensen gemaakt als de mensen die de medische echo's maken. Nou ja, ik ben heel benieuwd. Heb je bij jouw eerste zwangerschap ook in het LUMC gelopen?
Yess @thousandoaks heeft eindelijk een banner!! Ik heb net gesproken met de verpleegkundige van mck omdat ik me toch zorgen maakte om die buikkrampjes steeds, niks om me zorgen over te maken uiteindelijk. Ik heb ook gevraagd of de echo toch niet iets eerder zou kunnen want vind het gewoon te lang duren en bij eerdere zwangerschappen had ik ‘m ook eerder. Dus heb de echo nu met een week kunnen vervroegen, 2 sept it is! Helaas niet bij de arts waar ik de echo oorspronkelijk bij had, maar dat geeft niet. @Muisje101 hoe gaat het met je lieverd?
@puppy28 heel goed! Beetje druk opvoeren en vervroegen die echo! 2 september, da's beter te overzien! Welke arts heb je nu, voor de echo?
Wat fijn dat de echo vervroegd is. Nu kan je echt gaan aftellen. Het lijkt me ook heel spannend, maar de test was zo mooi meis. Ik hoop dat je vooral op een wolkje kan zitten. Hoe is het verder met je? En met jouw partner? Het gaat wel ok hier. Moe en snel overweldigd, maar daar geef ik maar een beetje aan toe. Afgelopen twee dagen werkte ik thuis en heb ik een powernapje tussendoor gedaan. Mn borsten doen soms wat pijn, mn buik rommelt een beetje. Ik blijf hopen dat het een keer losbarst, want dit ken ik niet van mn lijf. Maar ik heb er een beetje een hard hoofd in, als mn lijf het tot nu toe nog niet heeft gedaan, waarom zou het dan nu wel ineens het weer gaan doen? Nouja, we zien wel.
Hey lieverd, wat je omschrijft klinkt wel als een aankomende menstruatie. Ik hoop het zo voor je! Ik was ook altijd erg regelmatig maar toch tussen de behandelingen door soms van die langdurige cycli. Mijn arts zette me dan aan de pil wat wel steeds hielp. Maar kan het ook helemaal begrijpen als je nu gewoon volledig op eigen houtje je lichaam op gang wil laten komen. Het gaat wel komen, dat moet gewoon! Hier gaat het wel goed. Mezelf net toch maar gewaagd aan de cb. Begon ineens toch te twijfelen: wat als er nu iets mis was met die eerste test ofzo? Afgaan op maar 1 test vond ik toch te gewaagd, haha . Dus voor de zekerheid maar een tweede cb test gedaan. Die geeft 2-3 weken aan. Vandaag ben ik precies 5 weken, dus volgens mij klopt het aardig, toch? Moet wel zeggen dat ik met name in de nacht last krijg van al die symptomen. Vooral pijnlijke bovenbenen, misselijkheid en buikkrampen, dat laatste maakt me dan erg onzeker.. ondanks dat ik lees dat veel vrouwen dit ook hebben. Denk dat mijn angst door mijn eerdere miskramen, nooit helemaal zal verdwijnen. Hopelijk wel bij de eerste goede echo. Hoe gaat het met jou @Nienke91 lekker aan het genieten van de vacay?
Waaaaa check die banner van @thousandoaks @Muisje101 pfff lieverd wat moet je toch weer geduld hebben hè. En wat doet dat lijf toch allemaal? Hoop dat de verlossende doorbraak gauw komt ❤️ @puppy28 wat super fijn dat de echo vervroegd is! 2 september it is! Ok! Staat genoteerd, duimen draaien overuren hier! Je symptomen lijken mij goed te klinken. Ennuhhh dat die CB 2-3 wk aangeeft ook! Top hoor! Die van mij is nooit verder gekomen dan 1-2 weken! You go girl! ❤️ Hier gaat t goed! Perfect eigenlijk alles waar ik aan toe was. Ik eet drink en eet en drink enz ook echt álles wat een kinderwens traject verbiedt! Heerlijk! Die opvliegers nemen we wel ff voor lief. Ik spring wel een extra keer in t zwembad Hoe zijn de temperaturen daar inmiddels? Hopelijk hebben Cactus en Killy ook alles onder controle! Zijn de nachten nog steeds wat beter Killy? En bij jou @Equivoque? Loopt ze al? Hahaha grapje Fijn weekend alvast kanjers!