Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Dankjewel allemaal! We zijn helemaal in de wolken, hihi. Ze vroeg of we nog wel een echo bij onze eigen gyn wilde hebben. Ook omdat dat voor haar misschien ook wel leuk was en om het af te sluiten bij MCK. Dus daar hebben we op 23 of 25 sept een afspraak (weet het even niet meer en gedoe om dat portaal weer te openen haha). Eerder ging niet omdat onze eigen gyn nog op vakantie is.
    Wel zou de arts van vanochtend een verwijsbrief schrijven voor de gyn hier in mijn woonplaats, dus daar kan ik een afspraak maken zodra die brief binnen is. Ga daar morgen even achteraan bellen want liefst wil ik volgende week weer een echo haha.

@thousandoaks fijn zeg dat de NIPT goed was! En wat is de uitslag idd snel, gelukkig maar! Dacht altijd dat daar toch wel wat tijd overheen ging.

@Muisje101 Zo dat is idd een hele rits! Maar wel goed dat ze dit doen. Kunnen ze volgens mij bijna alles uitsluiten. Is je man eerder al onderzocht geweest? Misschien heb je dat wel al een x verteld hoor.
    Pff geloof het meteen dat dit weer wat mag kosten allemaal :(. Oneerlijk blijft het gewoon. Maar hopelijk gaat dit jullie wel iets goeds brengen, daar gaan we gewoon vanuit!

Cactus92 vindt dit leuk.
  2. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    Hier gisteren weer een mijlpaaltje gehad: opeens had ik 's middags een buikje en werd het tijd voor positiebroeken. Wat zitten die dingen lekker! Wat betreft de NIPT: normaal staat er 10 werkdagen voor, dus dit is een kwestie van veel geluk, dat het zo snel ging.

@puppy28 fijn om nog een echo te hebben bij MCK!! Ik ben dus ook benieuwd naar jouw ervaring met het ziekenhuis; het is een beetje om het even of je dus uiteindelijk bij de verloskundige belandt, of in het ziekenhuis blijft. Misschien goed om eens te bedenken wat jullie fijn zouden vinden?

@Muisje101 wat een lange lijst met onderzoeken, heb je enig idee hoe het zit met uitslagen? Komen die allemaal gefaseerd? En zijn jullie er al uit of je nog een IVF met eigen eicellen wil doen, of hangt dat wat jou betreft echt helemaal af van wat er eventueel uit de onderzoeken komt?

Zuul vindt dit leuk.
  3. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hoi dames, even een egopost want ik ben helemaal overstuur geraakt. Ik belde zojuist mijn ziekenhuis op om te vragen wanneer ik terug gebeld zou worden voor een afspraak. Tot mijn verbazing kreeg ik ineens een bekende aan de telefoon (wij zijn niet bepaald vriendinnen), die werkt in het callcenter van het ziekenhuis. Ze heeft mijn gegevens gecontroleerd en doorgestuurd naar afdeling gynaecologie. Na wachten eindelijk iemand van gynaecologie aan de tel. Dus ik vraag aan haar: “Zou ik iets mogen vragen? Kunnen de medewerkers van het callcenter mijn dossier inzien?”, waarop zij antwoord: “Ja, hoe moeten ze anders iets voor je kunnen doen?”. Dus ik zeg: “Maar wat kan zij precies zien, iets over eiceldonatie misschien?”. Dus ze ging voorlezen wat er precies stond. Nou heel verslag van mijn laatste afspraak in januari toen ik maar niet ongesteld werd en dat ik fertiliteitstrajecten heb gevolgd in dusseldorf en leiderdorp en dat er in leiderdorp 4 donoroocyten klaar liggen. Dus de medewerker van gynaecologie zegt: “Je moet dus wel de termen kennen.” Pff ja 1 x googlen en ze weet het al. Ik voel me echt in mijn privacy geschonden. Bedoel die van dat callcenter kan beroepsgeheim hebben maar als ze van baan gaat wisselen dan heeft ze dat niet meer. Pff, weet gewoon even niet meer wat ik moet doen. Ik bedoel ik wil niet dat veel mensen dit weten, ik wil het mijn baby als eerst vertellen. En ik wil al helemaal niet dat mensen het weten die niet het beste met mij voor hebben.

4. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @puppy28 Oh wat afschuwelijk, snap helemaal wat je voelt!
    En wetende dat je dit niet ongedaan kunt maken, dat je op haar moet vertrouwen, wat je dus niet doet! Bah!
    Kan er ook niks zinnigs over zeggen.. het is een zeer onmachtige gevoel, dat het belangrijkste in je leven, wat je zo goed voor ogen hebt hoe ermee om te gaan etc, dat dat uitgerekend bij iemand ligt die je echt niét in je leven wilt en waarvan je zeker niet wilt dat zij op de hoogte is van dit gegeven..
    Je mag hopen dat zij het besef heeft, als ze het heeft doorgelezen, dat dit over het leven van jouw kindje gaat en dat zij het respect moet hebben zich daar niet in te mengen, uit nieuwsgierigheid of wat voor rede dan ook.
    Wat erg lieverd, wat een smet op je blijdschap..
    Kan wel zeggen probeer het te vergeten, zul je moeten uiteindelijk, of het iig niet de overhand laten nemen, maar voor nu gewoon zwaar k*t...

5. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Ja precies, ben echt helemaal over de zeik. Ik snap best dat ze moeten zien met welke arts of poli ik contact heb gehad.. maar toch niet het hele verslag van de art? Daar heeft zo’n troela als NIET-medicus helemaal niks mee te maken.
    Heb net gesproken met het hoofd van Clientenbelangen, en zij gaat dit verder uitzoeken voor mij.
    Daarna van datzelfde stomme ziekenhuis te horen gekregen dat de gynaecoloog mij doorverwijst naar de verloskundige. Zelfs na aangegeven te hebben dat ik een indicatie heb.
    Meteen gebeld naar een ander ziekenhuis, helaas niet in mijn eigen woonplaats, en daar kan ik meteen terecht. Heb op 15 september weer een echo.
    Pff van al die stress gelijk angst of dit allemaal wel goed is voor mijn prille zwangerschap.. jeetje zeg..

6. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Ooooh @puppy28 dit is inderdaad echt even helemaal k*t! Snap heel goed dat dit stress veroorzaakt. Wel goed dat je meteen gebeld hebt met Clientenbelangen én een ander ziekenhuis. Goed gedaan!

Bij mij komt als eerste op dat áls ze het al gelezen heeft, dit alleen maar respect oproept en ze eerder positief onder de indruk is dan andersom. En hopelijk heel goed begrijpt dat ze dit voor zich moet houden. Pffff maar ook zo raar eigenlijk inderdaad dat zij het überhaupt in kunnen zien!

Dikke knuffel <3

puppy28 vindt dit leuk.
  7. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @puppy28 Check hier mijn verhaaltje. Ik had hetzelfde vanuit MCK en dan in mijn ziekenhuis ook verwezen naar verloskundige. Het is mij dus prima bevallen. Je zou het even kunnen laten bezinken..

Heel goed dat je er achteraan bent gegaan bij het hoofd clientenbelangen. Het is ook te gek voor woorden dat zomaar iemand aan de voordeur andermans dossiers doorlezen kan!
    Ben benieuwd..

puppy28 vindt dit leuk.
  8. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @puppy28 oeh nee, dat is zeker niet fijn! Zeker met dit soort informatie. Het is altijd te herleiden wie het dossier heeft ingezien dus dat kun je zeker bij het ziekenhuis navragen. Waarschijnlijk kunnen de callcentermedewerkers niet alles zien, maar er wordt natuurlijk wel een hoop informatie meegestuurd met de verwijzing en dat zullen ze misschien wel kunnen lezen. Wel mag je een bepaalde professionaliteit verwachten, ze zal waarschijnlijk in haar werk wel vaker dit soort situaties meemaken. En beroepsgeheim geldt ook nog als ze van baan wisselt hoor! Maar toch, het voelt gewoon niet fijn als mensen dingen van je weten die ze eigenlijk niet zouden moeten weten...

puppy28 vindt dit leuk.
  9. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Oh mijn god, ik heb mijn emoties vandaag echt niet onder controle. Zit echt even in een emotionele achtbaan. Weet eigenlijk ook helemaal niet waar ik allemaal mee bezig ben. Ben huilerig als ik alleen al denk aan het feit dat ik zwanger ben. Heb toch maar na het lezen van jouw verhaal @Cactus92 de verloskundige gebeld en zij bevestigde wat jij al zei. Gezien mijn historie mag ik zelf kijken wat ik fijn vind qua echo’s en altijd bellen al is het in weekend wanneer ik het niet vertrouw. Ik heb nu op dinsdag as een echo in de avond. De week erop heb ik een intake zonder echo. Maar evt mag ik die week ook een echo inplannen, net wat ik fijn zou vinden.
    Ga het ziekenhuis dus toch afbellen, want zag er ergens ook wel tegenop om steeds weer een eindje te rijden.. ook al is het niet super ver.. maar toch. Ook bij het zhuis had ik vanochtend aangegeven me zorgen te maken ivm mijn verleden maar zij gaven enkel als antwoord dat als het mis is, ze er toch niks aan kunnen doen. Wat uiteraard geheel waar is maar niet echt geruststellend.

Cactus92 vindt dit leuk.
  10. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @puppy28 Ah top! Krijg je geen spijt van. De verloskundige klinkt heel meelevend als ik het zo lees. En dat heb je nodig nu! Bij enige twijfel op wat voor gebied dan ook verwijzen ze je door. Echt.
    Voel je je al wat beter?

puppy28 vindt dit leuk.
  11. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hey lieverd, het is alweer wat rustiger in mijn hoofd. Denk gewoon dat het ook de hormonen zijn.. trek me bepaalde dingen veel sneller aan, de laatste tijd..
    Heb ook wel een goed gevoel bij de verloskundige. Morgen weer een echo, ben heel benieuwd! Hou jullie wel weer op de hoogte hier.

Cactus92 vindt dit leuk.
  12. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Succes morgen! Toch wel weer even spannend maar hopelijk toch ook veel plezier!

puppy28 vindt dit leuk.
  13. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @puppy28 heel spannend idd morgen, maar we gaan uit van veel plezier! :D En dan klaart je humeur steeds meer op hoor, ondanks de hormonen. ;)

puppy28 vindt dit leuk.
  14. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Ach die vreselijke hormonen toch @puppy28 Heb er ook zo’n last van gehad! Maar hou vol. Het wordt beter! En elke echo gaat daaraan bijdragen.

Succes en geniet morgen!

puppy28 vindt dit leuk.
  15. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.446
    1.034
    113
    Vrouw
    Succes en veel plezier vandaag!!!

puppy28 vindt dit leuk.
  16. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Dankjewel lieverds <3.
    Ik heb de echo vanavond om 18:30 dus klok daarna wel weer even in hier.

Cactus92 vindt dit leuk.
  17. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    @puppy28 Jeetje wat een rotervaring inderdaad :( Pff, daar schrik je toch ook van zeg. Anderzijds moet je ook maar denken dat zij zoveel mensen aan de telefoon krijgt. En jij verdient niks anders dan groot respect. Klinkt alsof je heel goed op je plek zit bij de verloskundige. Heel veel succes én hopelijk toch ook plezier vanavond <3

puppy28 vindt dit leuk.
  18. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Denk aan jou @puppy28 hopelijk weer goed nieuws straks. ❤️

puppy28 vindt dit leuk.
  19. Lien4

Lien4 Actief lid

7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Succes strakkies puppy, op naar een prachtige echo ❤️

puppy28 vindt dit leuk.
  20. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hoi lieverds, was weer even spannend maar alles was goed! Dit keer had ik een volle blaas die liever niet vol had moeten zijn want hij lag een beetje over mijn baarmoeder heen icm darmen die uhm ja.. ik ben nog niet geweest.. laat ik het zo maar zeggen, haha:rolleyes:.. Dus het was allemaal een beetje lastig te zien.
    Maar het hartje klopte stevig zei ze. Ze meette 7w3d en ik ben eigenlijk 7w4d, ze zei dat het niet zoveel uitmaakte en dat het ook aan het apparaat of meten kon liggen. Denk dat ik daar vanuit moet gaan?
    Ben iig wel heel blij dat we weer het hartje hebben gezien!:)

Killy88, Zuul, zwaaistaart en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina