Yessss, superfijn zeg!! Opluchting! En bij mij zaten ze ook soms een dag ernaast, is inderdaad maar net hoe goed het te meten is!
@puppy28 Geweldig!! ❤ Nee die ene dag kun je echt laten gaan, meetdingetje, écht niet belangrijk. Volgende ronde krijg je er misschien wel een dagje bij. Geniet!!
Wat fijn @puppy28! ♥️ weer een week die je kunt afstrepen! En inderdaad, één dag is helemaal niks en buiten de nauwkeurigheid kunnen ook de meettabellen per apparaat verschillen. Blijf lekker zitten op dat wolkje!
Druk druk druk maar zo fijn dat ik op de bank plof, zp open en dit berichtje lees. You go girl ❤️ Eens met de rest! Lekker op dat wolkje blijven zitten @puppy28! Knuffel
Wat fijn dat je weer een mooie echo had meis! Blij voor jou! @Nienke91 ; fijne vakantie gehad? We zijn gister aangekomen in Madrid. Wat een mooie stad is dit! Het is heerlijk weer, dus dat zit allemaal mee. Vandaag werken we beide vanuit de hotelkamer, morgen de hele ochtend in de kliniek. Ben benieuwd! We hebben er soort van wel weer zin in ofzo, in een beetje actie.
@puppy28 Wat een geweldig nieuws! En die ene dag hoef je je geen seconde om druk te maken. Deze echo heb je weer genailed hoor! @Muisje101 Heel veel succes in Madrid! Ik vind het overigens ook echt een gewéldige stad. Hoop dat je er ook een beetje van kunt genieten.
Dankjewel voor jullie lieve woorden! ❤️ Merk dat de kwaaltjes nu wel beginnen op te zetten. Beroerd gevoel, mega goed reukvermogen, veel boeren, moe.. but i like it!!! @Muisje101 Woww, je bent er al!! Wat spannend zeg! Ik snap wel dat je er weer zin in hebt, er zit nu gelukkig weer vooruitgang in! Ik wens jullie heel veel succes met de onderzoeken en hopelijk kunnen jullie tussendoor een beetje genieten van het weer en de stad! Tot wanneer blijven jullie daar?
Super goed nieuws weer @puppy28. Dat meten zegt idd maar heel weinig, ik had bij die 7 weken echo dacht ik twee dagen te weinig, toen meette ze op een andere manier en toen had ik ze er weer bij. Bij een andere echo juist weer een keer twee dagen voor op schema. Tja. Er is een reden natuurlijk waarom ze de termijnecho pas vanaf 9 weken doen. Wanneer is nu jouw volgende afspraak? @Muisje101 Heel veel succes daar <3 Viel de reis een beetje mee met alle corona-maatregelen? Vanavond lekker tapas eten? Ben ontzettend benieuwd naar jullie afspraak morgenochtend. Wanneer vliegen jullie weer naar Nederland? Dit weekend?
Wat een fijne kliniek is dit! Iedereen was lief, alles ging snel. En super grondig. Ondertussen toch al heel wat dokters gezien, maar dit nog niet zo meegemaakt. Eerst een test voor een vaginaal microbioom (geen idee eigenlijk), was gewoon een kweekstokje overal langs. Daarna een 3d-echo, was gewoon een vaginal echo, maar dan werden er 3D beelden gemaakt. Was echt vet om te zien, heb de beelden zelfs op USB meegekregen. Ik heb een 'beautiful uterus', zo zag ze ze niet vaak zei ze. M'n man zei 'zie je nou wel dat je zowel mooi van buiten als van binnen bent? '. Wel een kleine cyste op m'n linker eierstok en een PCOS-beeld. Die cyste is nieuw, maar hoefde niks mee. Het PCOS-beeld wist ik al. Daar ga ik metformine voor gebruiken (kostte wel €1,94 in de apotheek hier in Spanje ), en ga ik toch proberen nog wat kilo's af te vallen. Ze gaf aan dat dat betere kansen zou geven, dus daar gaan we maar weer voor. Daarna een hysteroscopie onder sedatie, waarbij er ook biopten zijn afgenomen. Alles zag er goed uit. En natuurlijk nog een heleboel bloedonderzoek, volgens mij namen ze iets van 10 buisjes af. De uitslagen worden met een week of 3 verwacht. Als dat allemaal binnen is maken we weer een skype-afspraak. Dan gaat ons verhaal nog door een medische commissie om toestemming te krijgen voor het garantiepakket. Onze dokter zou veel druk uitoefenen om die ene keer met mijn eigen eicellen nog in het pakket te krijgen zei ze. En dan is het plan om voor het einde van het jaar nog een poging te doen. Deze kliniek voelt dus heel goed en verfrissend. Ik word ook steeds mondiger, dus weet ook steeds beter voor mezelf op te komen. Toen ik vroeg of ik bij m'n aankomende menstruatie alvast moest beginnen met de pil keek ze me gek aan, dat doen ze eigenlijk nooit bij deze kliniek. Ik ben voor! Nu bijkomen van de sedatie, want ik voel me nog een beetje wappie, zweterig en wiebelig, dus ik ga lekker in bed de Tour de France kijken. Morgen vliegen we weer terug naar huis, daarna 10 dagen quarantaine, wat stiekem ook wel heel lekker rustig en overzichtelijk is. Hoop dat het goed gaat met jullie! <3
@Muisje101 zo hey, je bent flink binnenstebuiten gekeerd zeg!! Ppfff Maar je hebt het gehad en straks dus "fijn" in quarantaine. Je hebt gelijk, best lekker even. Wat ontzettend spannend allemaal, wachten op de uitslag. Maar de kliniek klinkt fijn en secuur en je voelt je er goed bij, heel belangrijk. Ben heel benieuwd en hoop dat de weken snel gaan, voor de uitslag. Kom lekker bij en goeie reis naar huis!
@Muisje101 Wat hebben jullie een intensieve, maar super interessante dag gehad. Even over dat vaginaal microbioom: daar doen ze in Nederland/Duitsland (en vast wel elders op de wereld ook) de ReceptIVYity test voor. Ben je daar bekend mee? Volgens mij schrijven ze vagisan voor mocht je 'vaginale klimaat' (haha, ofzoiets) niet goed zijn. Wat is metformine en wat doet het? Zo zo zo spannend alle uitslagen. Hoe kijk je daar zelf tegenaan?
@Muisje101 rust maar lekker uit en straks in NL lekker in quarantaine... ook even lekker qualitytime voor jullie met zn tweetjes. Dat vaginaal microbioom is volgens mij zoals thousandoaks al zegt de Receptivitytest. Ik heb deze in DD gehad. Ze gaan dan kijken of er bepaalde bacterien zijn die een negatieve invloed zouden hebben ten tijde van een tp.. ofzoiets was het.. Mocht deze negatief uitvallen, is er nog geen reden om je zorgen te maken. Bij mij was deze negatief maar volgens de arts in DD zit er om de zoveel maanden een curve waardoor ie dan weer positief zou kunnen zijn. K vond het destijds een vaag verhaal. Wel fijn dat je baarmoeder er zo goed uit ziet, hoef je je daar ook geen zorgen over te maken! Krijg door jouw schrijfstijl ook helemaal een goed gevoel over die kliniek. Had ik al wel door mijn eigen intake, maar wordt nu alleen maar versterkt. Fijn! ❤️ @thousandoaks waar is jouw mooie banner??
@thousandoaks nog even reageren op jouw vraag.. ik heb mijn afspraak met het ziekenhuis van 15 sept nog niet afgebeld. (Voel me ergens wel schuldig hoor). Via de verloskundige heb ik pas 30 september weer een echo. Ze hebben het echt ongelooflijk druk. Ik was op dat moment ook even niet scherp om een eerdere datum op te eisen. Ik heb 25 september ook nog een echo in Leiderdorp. Ik weet niet of ik hierdoor in de problemen ga komen qua zelf betalen met echo’s maarja pech dat heb ik er wel voor over. Zit alleen nog even te dubben dus over die afspraak in het ziekenhuis. Wel of niet door laten gaan...Dag later heb ik intake bij de verloskundige.. misschien dan even over hebben of ik eerder een echo kan. Hoe gaat het met jou verder?
@puppy28 Volgens mij kan het toch ook geen kwaad om een soort intake te doen in het ziekenhuis? Ik heb het idee dat de meeste ecd-dames dat doen, en een deel stroomt dan door naar de verloskundige, en een deel in het ziekenhuis. Wat betreft de echo's, ik heb twee echo's in Leiderdorp vergoed gekregen van de verzekering. Wij hebben wel best al een aantal pretecho's laten maken, maar die zijn 35 euro per stuk en worden gedaan door dezelfde dames die ook medische echo's maken, dus ik vind het eerlijk gezegd wel best. Zit er ook zoiets bij jullie in de buurt? Hier is alles prima! Vandaag 14 weken zwanger en morgen hebben we de geslachtsbepaling. Wat volgens sommige mensen wat vroeg is, maar volgens het echocentrum prima. We gaan het zien. En woensdag hebben we onze eerste afspraak bij de eiceldonatiegynaecoloog in het ziekenhuis, die geloof ik óók een echo gaat maken... Helemaal niet erg, haha. @Nienke91 jullie afspraak in Utrecht komt steeds meer dichterbij!!
Dank voor de uitleg meiden over het microbioom. Metformine wordt normaal gebruikt bij diabetes en zorgt er voor dat je wat gevoeliger wordt voor insuline. Ze legde uit dat bij PCOS dat verminderd zou kunnen zijn, en dat als je dat gebruikt m’n cyclus wat beter zou kunnen worden én de kwaliteit van de eitjes beter zou kunnen zijn. Nog een verschil tussen deze kliniek en de vorige is dat de vorige kliniek voor max 7-9 eitjes wilde gaan bij een stimulatie, terwijl deze kliniek zegt dat ze voor 15 gaan per stimulatie. Dus daar ben ik ook wel echt blij mee. Ben overigens niet zenuwachtig voor de uitslagen, maar wel erg benieuwd. Was net m’n koffer aan het uitpakken, maar ik heb gewoon een USB meegekregen met alle echo-beelden er op. Hoe cool is dat! @thousandoaks; veel plezier vandaag! Zeker vroeg voor een geslachtsbepaling, maar sowieso leuk om te gaan kijken! @Nienke91 ; hoe is het met je? kijk je uit naar de afspraak? @puppy28 ; lastige keuzes, maar je kan eigenlijk geen foute keuze maken. Dus volg je gevoel! Hoe is het met alle mama's?
@Muisje101 duidelijk wbt metformine; ik vind het ook wel apart dat de vorige kliniek tot 7-9 eitjes wilde gaan, ik lees vaak in onderzoeken in dat 15 follikels een soort gouden nummer is. Daarna wordt de kwaliteit vaak wat minder. Dus waarom dan niet voor wat meer gaan. Heb je al enig idee van de medicatie/dosering, of is het daar nog te vroeg voor? Volgens de echo van vandaag krijgen we een dochter! Ze heeft uitgebreid gekeken, van de zijkant, tussen de beentjes, etc. Nu maar hopen dat er toch niet over een paar weken een piemel tevoorschijn komt Maar de echoscopist zei dat ze dat eigenlijk maar zelden meemaakte, ze maakt ook 20 weken echo's en had in een lange tijd laatst 1x meegemaakt dat iemand toch een jongen krijgt.
Wat leuk meis! Gefeliciteerd! Vriendin van mij kreeg volgens de 20 weken echo een meisje, maar er werd toch echt een jongetje geboren. Dus alles kan, maar dat soort verhalen zijn natuurlijk zeldzaam. We hebben over protocollen en dergelijke nog niet gehad. Eerst de uitslagen, dan 'toestemming' voor een eigen poging in zo'n garantiepakket en dan verder kijken. Door het zo in stukjes op te breken kan ik het nu ook even loslaten. En dat is heel lekker.
@thousandoaks wat leuk! Gefeliciteerd! @Muisje101 eerlijk waar?? En had je vriendin alles voor een meisje geregeld?
Wow @Muisje101 je bent inderdaad binnenste buiten achterste voren gekeerd zeg, maar hoe fijn! En het gevoel alleen al bij de kliniek dus. Dat is mijn inziens ook zo veel waard. ❤️ Spannend hoe t nu verder gaat! En alle uitslagen! Ben ook benieuwd voor jou, haha. Hoe bevalt t nu in quarantaine? Thuis aan het werk of heb je nog vrij? @thousandoaks zo leuk, een meisje! Nou ja, alles is leuk haha! Ennuhhhh getwijfeld of ik dit ging delen, maar volgens mij kan jij t hebben , ik heb heul toevallig half jaar geleden twee kennissen achter elkaar mee gemaakt; 16 weken gaf jongetje aan en 20 weken toch een meisje haha! Maar dat was andersom dus dit komt hè le maal goed met dat kleine meisje! Hoe gaat ie met jou @puppy28? Wanneer mag je weer voor een echo? Hier alles goed. Maar erg benieuwd naar donderdag! Ergens heb ik heel sterk t gevoel dat ze ons weer teleur gaan stellen ofzo. Nou ja, we wachten rustig af. Nou ja rustig... helemaal niet rustig . Fijne zondag allemaal ❤️