@thousandoaks Ooh wat leuk een meisje, gefeliciteerd! Voelde je dat zelf ook al aan of geen gevoel bij? Heerlijk zeg om het nu te weten! Kun je lekker gericht gaan shoppen! Ik heb nog niet gekeken of hier een soort echocentrum in de buurt zit, ik ga er vanuit van wel. Voor wat betreft de afspraak in het ziekenhuis..je hebt gelijk inderdaad, ik heb de afspraak toch maar laten staan. Vind het ook wel prettig om de gedachte van de gyn. hierover aan te horen en wil uiteraard ook nog even spieken hoor morgen haha. @Cactus92 hihi, ik moet nog even uitvogelen hoe dat werkt met zo'n banner. Na de echo morgen, zal ik er even mee aan de slag gaan. Ook weer een soort van mijlpaaltje eigenlijk he, die banner haha. Hoe gaat het met jou en je kleine hummeltje? @Nienke91 Dus donderdag it is! Ik zou het wel echt heel bizar vinden als ze je niet door zouden laten gaan. Kan het me bijna niet voorstellen hoor. Je wacht nu al zo lang! Ik ga voor je duimen dat je gewoon snel mag beginnen! Hoe laat heb je de afspraak?
Das lief! Ik heb ook gewoon zin om weer te starten ofzo, of is dat gek? Haha! Nou 't is een telefonische afspraak, ze belt me 'in de middag'. Maar goed wel met dé ECD arts, dus die zou me iets moeten kunnen vertellen. Hoe laat mag jij morgen? @puppy28
Nee dat is helemaal niet gek! Net zoals bij Muisje zit er straks gewoon eindelijk weer vooruitgang in (we gaan er gewoon vol vanuit dat je een go krijgt donderdag as), en dat na al dat lange wachten! Wij hebben morgenochtend om 08.15 uur al de echo, en dan in de middag pas de afspraak/intake met de gyn. Beetje gekkig geregeld maar kon niet anders vanwege drukte.
@puppy28 ik wist echt 100 procent zeker dat het een meisje zou zijn, gek genoeg. En wie weet dat er inderdaad nog een piemel tevoorschijn komt (@Nienke91 @Muisje101) maar dan zou ik echt geschokt zijn, hahaha. We hebben al best veel kleren voor de baby maar heb nu ook wat roze erbij gekocht. Wat betreft jouw afspraak, ben ook wel benieuwd of de gyn dan morgen ascal voorschrijft? De bloedverdunners die je vanaf 12 weken mag slikken? Hoever ben jij nu ook al weer? Onze 20 weken echo is inmiddels ook ingepland: 20 oktober mogen we... @Nienke91 ik hoop zoooooo erg dat jullie na donderdag gewoon kunnen starten <3 En dan dat jij en @Muisje101 je snel kunnen aansluiten bij de zwangeren in dit topic <3
Ik wist ook 100% zeker dat ik een meisje zou krijgen, maar zie hier Maar ontzettend leuk @thousandoaks !! Zou nog wel even een slag om de arm houden
haha nee bij de 20 weken echo moest ik er écht aan geloven haha Maar toen was ik al wel 8 piemel echo’s verder haha!
@thousandoaks tegenwoordig is roze niet meer alleen voor meisjes.. dus dat scheelt hihi. Maar denk ook dat er weinig kans is dat je nog wat anders te horen zult krijgen. Ik ben ook heel benieuwd. Las inderdaad dat Cactus ook ascal heeft gehad. MCK heeft daar nooit met mij over gesproken, dus hoop dat de gynaecoloog er morgen zelf mee komt (dat geeft mij meer vertrouwen), en anders dan vraag ik het zelf gewoon. Ben vandaag 8 weken en 3 dagen, dus dat schiet alweer op. Oeh 20 oktober is ook alweer snel zeg! Wanneer ben jij precies uitgerekend?
@Killy88 hahahaha, piemelecho's!!! Ik moet zo lachen! Ik heb er eerlijk gezegd wel vertrouwen in dat het een meisje blijft. En anders krijgt onze zoon zeker roze broekjes aan @puppy28 Staat er ook niet in jouw verwijsbrief naar de gynaecoloog dat je ascal moet slikken? Oeh, ik zou het inderdaad anders zelf even vragen. Het schijnt de kans op zwangerschapsvergiftiging te verlagen met zo'n 25 procent. Ik ben 12 maart uitgerekend! En jij? Als ik goed reken... 18 april? Ik vond voorbij de 8 weken trouwens echt een mijlpaal, zeker omdat de baby dan geen garnaal meer is op de echo, maar een heel lief gummiebeertje <3
@thousandoaks wat leuk, een meisje! En ik kan het weten, haha! Ik dacht zelf trouwens echt dat het een jongetje ging worden hoor... heb haar in gedachten ook aangesproken met jochie, hihi! Ach en uiteindelijk maakt het ook echt geen bal uit... als ik ooit nog eens zwanger zou zijn, zou ik me juist weer helemaal niet meer kunnen voorstellen dat ik een jongetje zou krijgen! Gek hoe dat werkt! @puppy28 jeej, morgenochtend weer lekker spieken! @thousandoaks zegt het precies goed, met 8 weken is het inderdaad een gummibeertje haha! En inderdaad wordt het dan ook zo langzamerhand wel tijd voor een banner! Overigens heb ik ook vanaf 12 weken ascal geslikt, en daarnaast 1000mg calcium. Heb toen ook in de literatuur gezocht en tot mijn verbazing was het effect van calcium nog veel groter dan van de ascal, dus dat zou ik er zeker bij nemen! @Muisje101 fijn dat er zo'n grondige onderzoeken zijn gedaan! Dat geeft in ieder geval wel het gevoel dat ze niet iets over het hoofd zien. Ik bewonder je moed hoor, om iedere keer weer naar Spanje te gaan en wederom opnieuw met je eigen eitjes te gaan proberen. Laat het deze keer alsjeblieft een keer beloond worden! @Nienke91 Ik snap je terughoudendheid voor de afspraak donderdag helemaal hoor! Iets met in het verleden behaalde resultaten... als ze nou nog moeilijk gaan doen dan zeg maar dat we weten waar haar huis woont (komen we wel achter), dan gaan we hoogstpersoonlijk met rotte eieren gooien (leuke metafoor ook, haha)!
@Equivoque en @thousandoaks heb net even gekeken in mijn verwijsbrief, maar staat idd niets over ascal of andere medicatie. Ik ga het morgen zeker even aankaarten, al helemaal als het zoveel kan schelen. Dankjewel voor de tip van die calcium, die ga ik ook even benoemen! Die banner daar wacht ik nog even me tot morgen hihi... ben wel heel benieuwd hoe de echo er nu uit zal zien. Vorige keer was het zo wazig door die stomme blaas. Nu zeker even goed naar het toilet voordat ik naar binnen ga. Net wel een beetje bruinachtig spul (sorry) vermengt met de utro. Heb dat nu al een tijdje. Het is echt super weinig maar ik vind het niet fijn. Hebben jullie dit ook gehad?
@puppy28 het kan zomaar zijn dat je de 8 weken echo uitwendig hebt en dan moet je juist een gevulde blaas hebben. Wij hadden een 'vitaliteitsecho' met 8 weken (niet bij MCK dus) en die was uitwendig namelijk. Als je redelijk slank bent kiezen ze daar meestal voor. Of heeft de rest andere ervaringen? Bruinverlies met utro heb ik ook gehad idd, niet veel overigens, maar zeker wel gehad. @Equivoque kan me voorstellen dat als je al een dochter hebt, je ook geen jongetje meer voor je ziet. Daarover gesproken: ik weet dat dit normaal heel onbeleefd is om te vragen, maar op dit forum hopelijk minder: hebben jullie eigenlijk de wens voor een tweede kindje? Ontzettend bedankt voor de calciumtip, ook ik ga 'm opvolgen Ik doe mee met rotte eieren gooien hoor, @Nienke91 Of nee, ik ga die hele wachtlijst wissen en alle eitjes aan jullie geven!
@thousandoaks Fijn om te horen dst het herkenbaar is, voel me er toch steeds angstig bij.. voor wat betreft die echo...nou ja, ik kijk morgenvroeg wel even.. als t uitwendig niet lukt moet ze het maar inwendig doen... Maareh je zit er trouwens niet ver naast betreft de datum, 23 april ben ik uitgerekend. Jij bent op de verjaardag van mijn man uitgerekend haha.
@puppy28 dat minimale bruin heb ik ook lang gehad... stelde niks voor, maar vond het verschrikkelijk! Maar je bent niet de enige, dat scheelt misschien iets... @thousandoaks een tweede, ik weet het eigenlijk nog niet. Ik vond de zwangerschap en babytijd prachtig en word een beetje weemoedig bij de gedachte dat dat voorgoed voorbij is. Aan de andere kant hoef ik (op dit moment tenminste) ook niet zo nodig twee kinderen, één vind ik wel lekker overzichtelijk eigenlijk en ze krijgt de volledige aandacht. We hebben nog één embryo in de vriezer, dus wat we daarmee willen... als je je zinnen erop zet en het lukt niet, eindig je met een teleurstelling terwijl het ook gewoon goed is zo. Kortom, ik weet het echt nog niet. Komt tijd, komt raad denk ik! Hier alles meer dan goed, ze is morgen alweer 11 maanden eek:!!! Waar blijft de tijd...) en is zo'n heerlijk kind! Ze kan zich prima vermaken, kruipt het hele huis door en speelt dan nog liever met onderzetters dan met haar speelgoed! En af en toe zoekt ze je ook echt op voor een lekkere knuffel ♥️♥️♥️
Dankjewel lieve @Cactus92 voor je berichtje, had 'm nog vóór de echo gelezen hihi. Wederom een goede echo (inwendig, dus goed gegokt met de lege blaas dit keer haha), we hebben de beeb zelfs zien bewegen. Dat was zo schattig om te zien! Durf het nu wel aan om een banner onder mijn naam te zetten. Zo speciaal <3. Vanmiddag heb ik een gesprek met de gynaecoloog. @Equivoque Inderdaad toch fijn om te weten dat meerdere er last van hebben gehad. Wat leuk om te lezen hoe goed ze het doet. De tijd vliegt inderdaad!
@Nienke91; nog 2 nachtjes slapen! Ik ben zo benieuwd! Ik kan me wel voorstellen dat je bang bent voor teleurstellingen. Dat is wat je de afgelopen keren ook steeds hebt gekregen daar, maar daardoor lijkt de kans op een positieve ervaring groter geworden toch? Mijn duimen draaien in ieder geval voor een goed gevoel voor jullie. Ik herken die zin om te starten wel heel erg. Dan heb je tenminste weer een kans, anders staan we wel heel erg stil. Wat soms ook heel lekker is, maar het moet nooit te lang duren voor mij. Ik doe overigens mee met de rotte eieren actie hoor als ze nu weer stom doen donderdag. @Equivoque; 11 maanden? Doe normaal! @puppy28; wat fijn dat de echo weer goed was! En een prachtige banner! Het bevalt stiekem best goed in quarantaine. Ik volg nu een online cursus voor werk en daarna direct de tuin in voor het lekkere weer. Ik heb zondag enorme last van maag-darm bijwerkingen *ahum* van de metformine gehad, maar gister en vandaag lijkt het een stuk beter te gaan. Begin nu al nieuwsgierig te worden naar de uitslagen, maar we zijn pas een halve week verder, dus ik moet echt nog even geduld hebben.
Haha ik moet echt lachen om jullie allemaal. Wat een heerlijke positieve vibe hier! Wat moest ik toch zonder dit topic? @puppy28 top!!!! Goeie echo, mooie banner, helemaal leuk ❤️❤️❤️ voel je je goed ook? Hoe was t bij de gyn? @Equivoque ik geloof die 11 maanden eigenlijk ook niet... maar ok, als jij t zegt! Dus er wordt gewoon snel een kaarsje uitgeblazen! En binnenkort de eerste pasjes... ❤️ @Muisje101 pfff ja nog ff geduld op die uitslag. Kan de tijd soms (meestal) toch kruipen hè? Maaaar het zonnetje hebben we in elk geval mee deze dagen. Me happy
Even een kleine post, vandaag eiceldonatiegynaecoloog gezien en snelle echo gehad; ik heb haar gevraagd naar calcium slikken en het klopt idd wat @Equivoque zegt (wist je al ). Alleen volgens de gyn wordt het in NL niet standaard voorgeschreven omdat wij Nederlanders gemiddeld genoeg calcium binnenkrijgen via onze voeding door het eten van zuivel. Maar het kan natuurlijk allemaal geen kwaad.