Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Nienke91 :eek: :confused::rolleyes::|

Adem in, adem uit... en start opnieuw. Na de apotheek volledig door het stof te laten kruipen...

Nienke91 vindt dit leuk.
  2. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Hahaha ja, gelukkig kan ik er inmiddels om lachen! Ik mag morgen voor een echo, als t slijmvlies mooi dun is gewoon starten met progynova. En anders nog even een kuurtje Provera :roflmao:. Zo, never a dull moment he!

3. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Doe normaal! Wat ruk is dat!! Snap nu wel waarom je niet ongesteld bent geworden tot nu toe. Wat stom.

Zoveel respect voor jouw veerkracht. Dan duim ik nu gewoon heel hard voor een goede echo morgen. Hoe laat mag je?

Nienke91 vindt dit leuk.
  4. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Misschien stel ik een hele gekke vraag,

Maar kun je na een sterilisatie ook nog eicellen doneren?

5. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Dat is helemaal geen gekke vraag. Dat kan inderdaad.

6. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Lief! Dank je! Om 08u al... hahaha das wel ff wennen. MCK woonde ik praktisch naast :roflmao:

Hoe gaat ie met jou?

7. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Bedankt!

Ik kon het nergens vinden en hield me best bezig gezien ik graag wil gaan doneren maar zelf hierna geen kinderen meer wil en dus tijdens de keizersnede gesteriliseerd ga worden.
    Nu ik weet dat dit kan, kan ik me straks iig gaan aanmelden als donor.

YellowEyes, Cactus92, Zuul en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Super gaaf dat je er over nadenkt @Vaasje! Succes met de laatste loodjes en de bevalling straks! ❤️

9. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Wauw, wat bijzonder. Succes met de laatste loodjes! En je zal iemand in de toekomst vast heel erg gelukkig gaan maken. <3

10. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Wow, 8 uur?! Wat vroeg! Wel lekker dat je gelijk weet waar je aan toe bent.

Hier is het pittig, maar ik sleep mezelf er nog steeds doorheen. Werk is druk, ik slaap slecht, ben veel aan het piekeren, mn lijf doet pijn, de kanker is weer terug bij mn schoonmoeder en mn man heeft ineens allemaal ziekenhuisafspraken, dat laatste is wel onschuldig, maar hij moet gewoon gezond zijn. Ik ben heel bang dat ik mezelf door alles heen sleep om straks wéér geen embryo's te hebben en mezelf dan voor mn kop te slaan. Ohja. En daar vanmiddag €1500 voor bij de apotheek gebracht. Eenmaal thuis belde de apotheker dat er nog een rekening van €200 aankwam. :cry:

Maarja, net een hardlooplesje van Evy gedaan, straks in bad, en dan is ook deze dag weer voorbij! Alweer bijna op de helft van de primolut!

11. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
  12. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    De baarmoeder ziet er fantastisch uit, de kanjer! Best wel fijn t even gezien te hebben aangezien ik al nachtmerries had dat ie t ineens niet meer deed ofzo. :roflmao:
    Slijmvlies was mooi dun, dus logisch dat er geen menstruatie is, gaat er ook niet komen zo. Ik had eerder mogen bellen, maar goed. Geen cystes verklevingen oid wat ze kon zien op de echo. Gas en gaan. Word vanmiddag nog even gebeld door de gyn maar mag naar verwachting vandaag starten met progynova en dan in de week van 26 okt weer komen voor een echo, spannend!

Maaaaaar @Muisje101 even een dikke knuffel voor jou!!!! Wat een k*t zooi toch allemaal gewoon effe :(. Hoe ernstig is het voor je schoonmoeder? Ziet de kans dat het goed komt er goed uit? Snap je angst in jouw geval ook zo goed wat betreft die embryo's... En kan wel zeggen nee joh komt helemaal goed! Maar dat zou echt nergens op slaan en makkelijk praten zijn. Ik hóóp wel dat het waar is, dat het wél goed komt en er wel mooie embryo('s) ontstaan met dé plakker! Kop op! Je bent niet voor niets al zover gekomen, you can do it! <3

Cactus92 en Muisje101 vinden dit leuk.
  13. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
  14. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    En @Nienke91 ? Ben je begonnen?! Wat spannend!! Fijn dat je door mocht hoor meis!

Helaas gaat het niet meer goedkomen voor m'n schoonmoeder. Ze zal hieraan gaan overlijden, alleen de vraag is wanneer. We hebben nu al een tijd 'bonustijd', dus we hopen dat dat nog een stuk gerekt kan worden. En hopen natuurlijk ook zo erg dat ze mag meemaken dat wij een kindje gaan verwachten. Nog t/m woensdag aan de primolut en dan alweer bijna starten! We zijn nog wel afhankelijk van of onze leningaanvraag wordt goedgekeurd, want ons spaargeld was helaas niet genoeg voor dit pakket. En de medicijnen moeten natuurlijk nog binnen komen. Maar, ik ga voor de positieve vibes. Gelukkig bijna weekend!

@thousandoaks @puppy28 ; hoe is het met jullie meiden? Al groeiende babybuiken?

@Cactus92, @Equivoque, @Killy88; Hoe is het met jullie en jullie baby's?

15. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    Hey lieve meiden!

@Nienke91 Wij hebben elkaar al uitgebreid gesproken natuurlijk. Had al tegen Nienke gezegd, duphaston was bij mij wel voldoende om ongesteld te worden, maar blijf het apart vinden dat dat ook wordt gebruikt om je lf te ondersteunen. Hoewel ze daar in NL volgens mij niet zo happig op zijn. Ik sta aan jouw zijlijn hopend op goed baarmoederslijmvlies, mooie eicellen en mooie embryo's komende weken.

@Muisje101 wil jou een onwijs dikke knuffel geven. Gun jullie het zo hard dat je schoonmoeder mag meemaken dat jullie een kindje gaan krijgen. Heb je een idee wanneer het eerste bezoek aan Spanje weer op de planning staat?
    P.s. heb je alle medicijnen al? Want er zijn geloof ik wel groepen waar mensen die iets over hebben het aanbieden, zo heb ik zelf een keer wat extra utrogestan van iemand gehad (achteraf bleek de verzekering dat wel te dekken, maar goed). Ik zat dit stukje weghalen als je mijn reactie hebt geliked :)

Hier, verrassing, we hebben vanochtend de 20 weken echo al gehad. Stond eigenlijk dinsdag, maar ik dacht maandag opeens: hoezo wachten tot na het weekend als het vandaag ook kan? Echt wat voor mij zouden m'n vriendinnen zeggen. En alles was goed! Ik was er eerlijk gezegd best gespannen over en ik vond het een vermoeiend gebeuren, duurde bijna een uur, en alles werd natuurlijk super intensief en minutieus bekeken.

Het was dezelfde dame toevallig die onze pretecho's heeft gemaakt en ze zei dat ze dan ook stiekem wel kijkt of alles oke is... Wat dat betreft best fijn die pretecho's.

Muisje101 vindt dit leuk.
  16. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hey lieve @Muisje101 ik wil je een hele dikke digitale knuffel geven! Wat een nieuws van je schoonmoeder, vreselijk! Hoop ook net zoals iedereen hier dat ze mag meemaken dat jullie een kindje gaan krijgen❤️. Ik ga heel hard voor jullie duimen dat het meteen de eerste keer raak mag zijn! Weet je al wanneer je ongeveer de eerste tp mag verwachten of ben ik nu te snel al?

@thousandoaks wat super fijn dat jullie 20 weken echo helemaal goed was en al wat eerder! Snap wel dat er gespannen over was! Kijk er zelf ook wel een beetje tegenop. Maar ik heb deze pas in nov. dus duurt nog wel even.

Hier nog geen echte babybuik, wel een darmenbuik:rolleyes:. Vraag me ook steeds af wanneer die echte babybuik nu komt, maar volgens mij is dat voor iedereen heel verschillend dus probeer me niet vast te pinnen aan een bepaalde week dat het er MOET zijn ofzo. Wij hebben dinsdag as weer een echo in het ziekenhuis en de eerste afspraak met de klinisch verloskundige. Weer even spannend dus.

17. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Muisje101 Ik probeer terug te vinden waar je iets schrijft over je zieke schoonmoeder, maar kan het niet terugvinden.. maar ik begrijp dat het ernstig is..:( Wat vreselijk.
    Uiteraard hoop ik ook dat zij mag meemaken dat jullie een prachtig kindje op de wereld gaan zetten.

@thousandoaks wat super, de 20 weken echo gehad! Geweldig, alles goed! Begint jouw buikje al?
    Ik ben trouwens blijvend zwanger geweest met duphaston, bij Fos, dus is prima. Uit onderzoek is gebleken dat het niet uitmaakt of je oraal of vaginaal gebruikt. Het is ideaal!
    Ze zijn niet happig nog overal, maar da's meer het "never change a winning team" gevoel denk ik. Ook Cyprus wilde er niet aan, maar buitenland is sowieso van de torenhoge progesteron toediening. Bij MCK zagen ze bij de verse tp minder zwangerschappen met duphaston, niet bij de cryo's. En ook alleen daar, niet landelijk. Zij zijn toen gestopt maar gaven aan er is waarschijnlijk een andere oorzaak voor. Dat kan ook natuurlijk. Ik heb dat toen helemaal uitgezocht. Dus gek is het gebruik echt niet :)

@puppy28 die buik... ik stond ook met 13 weken al te turen. Heb van mezelf al een klein buikje, maar waande hem groter. De zwangerschapsbroeken zakten er zo vanaf :roflmao: 26 weken... toen dacht ik echt, ja, dit mag naam hebben. Maar zal zéker per vrouw verschillen. Had van mezelf gedacht dat ik echt een tientonner zou worden tijdens een zwangerschap, maar was echt mooi zwanger en nog 5 kilo en ik ben weer mezelf.. Ook geen gekke veranderingen aan mijn lijf, en dat terwijl ik niet meer piepjong ben. Dus alles kan!
    Op naar dinsdag, ben weer benieuwd naar je springkikkertje!

@Nienke91 hoe gaat ie? Gestart?
    Achteraf hadden ze dus meteen wel kunnen starten, er is niks anders dan voor je de "provera" kuur deed. En dat is prima, ik ben ook zo zwanger geworden, dus niks mis met je bedje straks!! Spannend!!

@Equivoque paar daagjes te laat, maar van harte gefeliciteerd met M!!! Hoe was haar verjaardag? Groot feest, ondanks de corona? Beetje aanpassen, maar taart en kadootjes gaan gewoon door :D
    Ben benieuwd!

Hier alles goed! N groeit goed en ontwikkelt als een malle! Ze zit het liefst de hele dag rechtop.. 3.5 maand.. :rolleyes: en gister is ze omgerold van rug naar buik. Zal een toevalstreffer zijn, arm nog klem ook, maar toch. Trots! :roflmao:
    Ze is heel lief en ik kijk het mooie er vanaf:) Ze eet wanneer en hoeveel het haar uitkomt, weinig echt vast ritme. 's Nachts komt ze ook nog een keer, maar slaapt daarna verder en om 6.15/6.30u begint hier de dag.. Nouja, voor mij, want na 1.5u gaat mevrouwtje weer lekker tukken, maar ik moet doorrr :roflmao: Vrije uurtjes goed benutten. Nee, er valt hier niks te klagen, alleen maar te genieten. Nog steeds een roze wolk..
    Dus ondertussen alle goede vibes jullie kant op sturen :)

puppy28 en Zuul vinden dit leuk.
  18. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    @Cactus92 Haha, ik zie dat ik niet helemaal goed heb opgeschreven wat ik bedoelde! Ik bedoelde dat ik het zo grappig vind dat duphaston zowel wordt gebruikt als je lf te ondersteunen als om een ontrekkingsbloeding op te wekken. Heb nooit gesnapt hoe dat zit. Terwijl bijv. provera en primolut alleen voor dat tweede doel worden gebruikt, dacht ik. Zelf werd ik trouwens door duphaston heen ongesteld en door utrogestan niet, maar geloof dat dat ook per persoon verschillend is! :)

Hier al een behoorlijk buikje trouwens, draag ook van boven al zwangerschapskleding. Weet niet of ik het eerder al zei, maar mn buik is van zichzelf vrij plat (mn vet zit eerder op benen/billen) dus het verschil is nogal groot.

Wat heerlijk om te lezen hoe je geniet, en baby's van ongeveer die leeftijd, en zo richting de 4-5 maanden, vind ik zooooo heerlijk. Nog lekker klein maar niet meer zo heel mini :D

Dit weekend begonnen met de babykamer, muren geverfd, bedje en commode in elkaar. Ook allerlei leuke dingen besteld voor aan de muren (Etsy leeg gekocht). Wordt allemaal heel mooi en precies zoals ik het echt al jaren wilde...

@puppy28 leuk en spannend tegelijk dinsdag; krijgen jullie dan ook echt een echo waarbij ze het hele kindje bekijken, of is het gewoon meer: ah baby ziet er goed uit, hartje klopt mooi, etc?

Cactus92 en puppy28 vinden dit leuk.
  19. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Ahg @Muisje101 wat vreselijk van je schoonmoeder. Heel heftig. Ik hoop met jullie mee dat zij mee mag maken dat er een kleinkindje komt. <3
    Wanneer hoor je of de lening aanvraag wordt goedgekeurd? Wat een enorme spanning allemaal. Ik ga ook voor die positieve vibes voor jullie! Dikke knuffel!

@thousandoaks <3 fijn dat de kleine meid weer helemaal goedgekeurd is hè! Op de helft gewoon alweer.... Hoe dan!

@puppy28 hoe laat mag je morgen? Ik hoop voor jullie een beetje op tijd. Spannend weer, hopelijk weer een heel plezierige dag morgen!

@Equivoque Nou inderdaad! Nu Cactus het zegt! Jouw meisje is gewoon alweer één. Van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad ondanks Corona. En dat alles goed gaat met jullie.

@Cactus92 Haha wat een heerlijk bericht! Super fijn dat je zo geniet. Is je ook zo gegund! Eindelijk... Mocht wel eens tijd worden toch?! Wat gaat dat ook al hard eigenlijk he, 3,5 maand al. Ik kan het gewoon soms niet geloven, laat staan jijzelf :roflmao:. Nog ff en ze kruipt het huis door, gedaan met je rust! Haha! Ik hoop dat je nog lang op je roze wolk mag blijven zitten. Ik zou het lekker doen als ik jou was... <3

Hier gaat alles goed! Ik ben voor m'n gevoel wel extreem moe, maar deze tijd van het jaar helpt voor mij ook nooit echt mee. Ff omschakelen naar kou :o:. Heb soms een wat 'drukkend' gevoel in mn baarmoeder. En als ik ga plassen best wel aanwezig dat drukkende gevoel. Maar ik denk maar zo: zal wel een goed teken zijn! Verder mag ik volgens mij in m'n handjes wrijven hoe relaxed mijn lijf altijd reageert op deze hormonen. Wat een kanjer! :p

Cactus92 en puppy28 vinden dit leuk.
  20. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hey lieverds, vanochtend de echo gehad. Helaas mocht manlief niet mee (maar begrijpelijk). Ik heb voor het eerst het hartje mogen horen, wat is dat speciaal zeg! Verder is alles goed met de beeb, groeit goed! Ik ben weer opgelucht! Gisteren nog wel eventjes in spanning gezeten. Had mijn bloeduitslagen bekeken en zag daar staan dat ik negatief getest was op Rhesus C en dat dat extra aandacht nodig heeft, verder geen uitleg. Vanochtend even navraag gedaan en gelukkig niks om mij zorgen over te maken. Enkel een extra bloedcontrole in week 28 om te kijken of ik antistoffen aanmaak (komt niet vaak voor).

@Cactus92 Wat heerlijk zeg, dat mooie meisje! En wat gaat de tijd snel, 3,5 maand alweer! Lekker op die roze wolk blijven zitten hoor! Zo lang mogelijk van genieten!

@thousandoaks Oh kijk, dat zijn nu echt de leuke dingen.. de babykamer enzo! Kan niet wachten om daar ook aan te beginnen! Maar wil toch nog even de 20-weken echo afwachten, hihi! Ik ga ook alvast eens checken op Etsy. Ideeën heb ik al van pinterest gejat haha. Staat er nog ergens een echo gepland?

@Nienke91 Wat fijn dat je je goed voelt! De tijd van het jaar herken ik wel, kan er ook altijd zo slecht teken. Van mij mag het het hele jaar door lekker lente/zomer zijn hoor! Wanneer mag je weer langskomen?

@Muisje101 Lieverd hoe gaat het met je? <3

Cactus92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina