Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Nienke91 yes!! Die zit, broeden maar! En dat kun jij goed, dus graag weer meteen nestelen en zitten blijven! Wat een score hey, fantastisch. Hoop op een paar prachtige emmies voor in de vriezer!

Nienke91 vindt dit leuk.
  2. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Wat een mooi nieuws @Nienke91 ! Nu lekker broeden inderdaad, Hoe gaat het met je? Hoor je vandaag of morgen dan hoeveel er de vriezer in gaan?

Hier begint het wat beter te gaan. Heb me echt heel beroerd gevoeld afgelopen dagen. Heel anders dan ik gewend ben na een punctie, dus denk ook wel dat dit een milde overstimulatie was. Nouja, gelukkig de laatste keer ooit! Onze laatste embryo is er ook mee gestopt. We hebben gister gelijk alle papieren gekregen voor ECD en maandagochtend gelijk een afspraak om alles door te spreken. Ze houden ook van lekker tempo daar. :)

Hoe is het met jullie? Nog plannen voor het weekend?

puppy28, Cactus92 en Nienke91 vinden dit leuk.
  3. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Bedankt voor alle lieve berichtjes! Hier gaat alles goed, nog steeds op die enorm dankbare wolk haha. Verder voelt 't een beetje onwerkelijk. Heel grappig hoe lang je dan moet wachten en nu is het alsof er nooit iets aan de hand is geweest en is inééns de terugplaatsing geweest... Moet er achteraf ook de hele tijd om lachen want ik moest ZOOOOOO nodig plassen en die artsen namen allemaal zo lief de tijd en ik was alleen maar grapjes aan t maken over hoe nodig ik moest plassen enz. Achteraf denk ik wat hebben die wel niet gedacht :roflmao: nou ja dat dus... Hoeveel er eventueel ingevroren kunnen worden wordt binnen 2 weken online geplaatst in m'n portaaltje. Dat tempo daar... :o: En vrijdag de 27e mogen we testen. Moet nu al lachen om de vraag of we dat vol gaan houden... :roflmao:

Ahg lieve @Muisje101 wat fijn om te lezen dat het lijf een soort van bijgekomen lijkt te zijn. Hoop dat die stijgende lijn aanhoudt. En je hoofd? :) Hoe is het daar? Wel inderdaad super dat zij ook graag doorpakken, zo mogen we het zien! Ik ben super benieuwd maandag... En dit zat dus sowieso ook bij het pakket in toch?

puppy28 en Cactus92 vinden dit leuk.
  4. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Nienke91 27e pas testen? Ze zijn werkelijk daar met àlles laat! :roflmao:
    Hoe voel je je?

@Muisje101 gaat het wat meis?

Nienke91 vindt dit leuk.
  5. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @Muisje101 Hoe gaat het met je? En hoe is de afspraak gegaan vanochtend?

@Nienke91 Haha dat 'plas-probleem' herken ik wel heel erg. Dat was de laatste keer bij mij ook een drama, maar hey......:rolleyes:.
    Hoe voel jij je verder? Ik vind de 27e ook wel heel erg laat hoor! Maar lekker doen waar jij je goed bij voelt, of dat nu eerder is of niet :). Ik hoop zo op goed nieuws!!

Nienke91 vindt dit leuk.
  6. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    Hoe is het met iedereen? @Nienke91 hoe voel je je? @Muisje101 ben je wat opgeknapt en hoe was het gesprek? @puppy28 wat heb jij de komende tijd staan?
    En meiden met de kindjes, hoe is het daar en vieren jullie nog Sinterklaas?

7. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Hahaha nou het had echt geen minuut langer moeten duren en ik had hetzelfde verhaal gehad als jij @puppy28 :p

Hier gaat alles goed! Voel me prima, nog nergens 'last' van helaas haha. Krijg wat gevoelige borsten maar had ik vorige keer ook zo erg! Utro denk ik, our friend. Heb ook wel het idee dat ik wat steekjes en krampjes heb gevoeld maar ja, die had ik misschien ook gehad zonder terugplaatsing alleen er dan niet op gelet :roflmao:. Wat blijft het toch een rare gewaarwording hè die wachtweken.

Ook zo benieuwd hoe het met die lieve Muisje is en hoe het was gisterochtend!

Ja stiekem ook even kwijt wanneer jij weer mag spieken naar de baby @puppy28 :oops:, ben benieuwd! @thousandoaks jij sowieso volgende week weer toch? :D

En inderdaad, hebben de mini's onder ons hun schoen al mogen zetten? :p

Cactus92 en puppy28 vinden dit leuk.
  8. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @Nienke91 Haha, nou gelukkig maar dat je dat bespaard is gebleven. Het is allemaal al spannend genoeg op zo'n moment. Fijn dat je je goed voelt. Het is inderdaad heel apart die wachtweken. Vooral ook al die gedachtes die door je hoofd flitsen, heel bizar als je je daar bewust van bent. Nog even volhouden meis!!

@thousandoaks Ik heb voor aankomende week gewoon weer een pretecho staan:rolleyes:. Ik kan het nog niet helemaal loslaten en een paar weken ertussen laten ofzo, haha. Op 23 nov hebben we de 20-weken echo. Daar ben ik ook best wel zenuwachtig voor.
    Hoe gaat het met jou? Jij ook nog ergens een echo gepland?

Cactus92 vindt dit leuk.
  9. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    Haha, dat plassen! Ik had eerlijk gezegd niet echt iets extra's gedaan omdat voor m'n gevoel mijn blaas altijd wel halfvol is :D

@Nienke91 ughh die wachtweken!!! Overigens vind ik twee weken wachten niet eens zo gek met een driedaagse embryo, maar 1,5 week wachten lijkt me toch ook al wel voldoende ;) Nou ja, lekker doen wat jij fijn vindt natuurlijk <3 Ik hoop ZOOOOOO hard op een plakker!

@puppy28 spannend die 20 weken echo, die vond ik ook tamelijk vreselijk, haha. Maar later zei de vrouw die de echo maakte - zij heeft ook al eens pretecho's bij ons gedaan - dat de kans dat er iets uit de 20 weken echo komt mega klein is als je al zo vaak pretecho's hebt gehad. Ze kijken stiekem echt wel of alles er mooi uitziet.

Wij hebben volgende week woensdag controle in het ziekenhuis én geloof ik ook even een groeiecho. Maar mn echo-behoefte neemt flink af nu ik haar zo goed voel. Hier verder bezig met alle voorbereidingen. Laten we zeggen dat het in m'n verlof (nog 10 weken) vooral veel gamen en Netflix zal gaan worden... Heerlijk relaxed.

puppy28 vindt dit leuk.
  10. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    #4770 Nienke91, 17 nov 2020
    Laatst bewerkt: 17 nov 2020
    Oh fijn @puppy28! Groot gelijk dat jullie nog lekker gaan kijken voor die 20 weken echo. Heel spannend inderdaad. We gaan er vanuit dat alles goed is met die kleine kanjer! <3

@thousandoaks netflix en relaxen, klinkt super goed! En nog 10 weken tot je verlof... Ff serieus dat klinkt echt heel snel haha!

Ik hoop het wel vol te houden tot de 27e... Maar ben ook erg benieuwd :roflmao:! In elk geval... Nog 3 embryo's ingevroren...!!!! Wat een rijkdom. Bizar toch! Heel dankbaar :D.

puppy28, Lien4, Killy88 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Nienke91; Wat fijn dat je zo lekker op jouw dankbare wolk zit. Gek dat die tp er dan ook ineens is. Gelukkig gaat het gewone leven ook gewoon door als je zit te wachten. Dat moeten plassen is echt afschuwelijk he?! Ik heb het vast hier al eens eerder verteld; ik had in Nl een keer een tp gehad waarbij m’n blaas niet vol genoeg was, best naar. Dus de volgende tp in Spanje had ik 1,5L water achterover gegooid in 20 minuten. En toen had alles vertraging.. dus ik zat daar met m’n benen gekruist. Echt afschuwelijk. Werden we in de ruimte gezet waar die tp was, was het super koud én er stond een of ander waterapparaat bubbeltjes te blazen. Dus ik hoorde de hele tijd stromend water. Gaan ze natuurlijk met die echo ook nog eens lekker op je blaas duwen, ik had het niet meer! Bijna over die dokter heen geplast. En toen moest ik nog 20 minuten blijven liggen. Heel ontspannen.

Is de 27e gewoon een random gekozen datum in de toekomst? Het voelt als 235dpo. Dapper als je dat zou volhouden.

Wooooooow, 3 embryo's ingevroren? Whut?! Dat is geweldig lieverd! Zo blij voor je!

@puppy28; lekker dat je weer een pretecho hebt staan meis. Lekker van genieten toch? Je hebt hier zo lang op moeten wachten, ik zou lekker gebruik maken van deze mogelijkheid. Hoe voel je je verder?

@thousandoaks ; wat fijn dat je jullie kindje zo goed voelt. En dat alle voorbereidingen al zo'n eind op weg zijn. Wordt het helemaal zoals je je had voorgesteld?

Het gesprek was gister erg goed. Voor het eerst in al die jaren heb ik een dokter moeten afremmen qua tempo ipv opjagen. Ze stelde voor om in december al terug te komen voor een tp, maar wij willen de maand december lekker vrij en het staat dus nu voor januari op de planning. En dat lijkt me perfect! Ze hebben een heel supersonisch plan bedacht voor de tp, dus ik kan niet wachten!

puppy28, Cactus92, Nienke91 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Hahaha ook al zo'n goed plas-verhaal! Wat erg hè! :roflmao: Zou het ook echt vreselijk gevonden hebben als ik dan nog eens 20 minuten had moeten blijven liggen... :confused:
    Maar hey! Wat een positief nieuws vanuit het altijd zonnige Spanje! Super fijn! Benieuwd naar het supersonische plan... Dus in januari vanuit NL starten met hormonen ed en dan vliegen voor de tp? Of vlieg je sowieso weer meermaals?

Hahahaha moet zo lachen om jouw voelt als 235dpo :roflmao:. 15 dagen na tp klinkt iets minder lang haha! En dat raadt men uit Utrecht aan. :cool:

puppy28, Cactus92 en Muisje101 vinden dit leuk.
  13. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Misschien is alles wat vanuit Utrecht komt wel goed joh? Ze hebben in ieder geval een emmy bij je in je buik gestopt, én 3 ijsbeertjes gemaakt, dus tot dusver doen ze het écht belangrijke werk wel goed.

Ik start op 1 december met een maandje pil, dan bij die menstruatie die daarop volgt start ik al met progynova. In de tussentijd checken we nog een keer m'n schildklier en stellen we die misschien nog wat strakker af. Progynova is gelijk 3x daags, dat ben ik ook niet gewend. En dan vliegen we begin januari, dus rondom de punctie bij de donor, naar Spanje. Daar blijven we dan een week. Natuurlijk voor mijn man z'n bijdrage, maar ook voor een progesteron check op dag 3 en dag 5. En dan op de dag van de tp, spoelen ze eerst m'n baarmoeder met hcg, voordat ze een embryo terugplaatsen. (Dat klinkt echt gestoord, maar dat doen ze omdat ze genetisch bewezen hebben dat ik een verhoogde kans heb op innestelingsproblemen). En natuurlijk gewoon utro erbij. En na een tp kunnen we dan weer terug naar huis en gaan we bidden, hopen en smeken om een goede uitkomst.

Best een supersonisch plan toch?

Nienke91 vindt dit leuk.
  14. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    Ik moest ook hard lachen om 235dpo én om ijsbeertjes, dus @Muisje101 good job, hahaha.

Wbt alles hier, ja, het is onwerkelijk om echt alles 'gerealiseerd' te zien worden. En ik geloof dat we hier allebei nogal last hebben van nesteldrang want opeens worden allerlei klussen opgepakt die al jaren liggen. Of ja, jaren, dit huis is uit 2017, maar we hadden nog best veel plannen. En mijn man stofzuigt iedere ochtend voordat ik beneden kom, LOL.

@Nienke91 wat heerlijk dat je gewoon nog 3 embryo's in de vriezer hebt zitten. Ik zeg: deze plakt en wie weet dan over paar jaar broertje of zusje erbij. Ik blijf me soms verbazen over het kansspel dat die eicelbanken zijn. Als in, dat wij bijvoorbeeld allebei maar 1 embryo hadden in Leiderdorp, en sommigen daar dan 3 uit 4. En andere dames weer maar 1 embryo in Utrecht. Ben enorm blij voor je dat jij dit keer aan de allerbeste kant zit.

@Muisje101 eerlijk gezegd klinkt het wel echt als een supersonisch plan. Ze doet er zo te lezen echt alles aan om de terugplaatsing te laten slagen, I like it. Die hcg voorbereiding gebeurde geloof ik ook bij mn vriendin in Amerika. Doen ze ook nog prednison erbij in een lage dosis, of dat niet? 3x progynova klinkt bekend trouwens, dat doen ze hier ook. Overigens helemaal niet verkeerd om in januari naar Spanje te gaan :D En er is dus al een donormatch?

Nienke91 vindt dit leuk.
  15. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Muisje101 :roflmao::roflmao::roflmao: Zo voelt het ja!
    @Nienke91 15 dagen na tp is nog altijd 18 dpo en dat voelt idd als 235 dpo :roflmao:, maar jij bent echt de beste als je dat vol houdt! En vooral doen wat goed voelt uiteraard. Utrecht gaat op safe... en wij gaan nagelbijten :p

@Muisje101 zo hey, dat klinkt supersonisch ja! Nooit van gehoord.. maargoed, ze bedenken steeds wat nieuws en ... als het maar werkt!! En lekker hoor, even op adem komen in december, jullie hebben gelijk.

@thousandoaks wat een heerlijk gevoel hè, zo'n kindje in je buik.. en je voelt het dus goed, ondanks de placenta?
    En lekker joh, zo'n soort van nesteldrang en lekker de boel oo orde maken in huis.
    Enne, doe mij ook maar zo'n man! :roflmao:

@puppy28 lekker doen hoor, pretecho's! Niks zo fijn als naar je kindje kijken en steeds weer die geruststelling. En je 20 weken echo is al snel!! :eek: Gaat zo hard...

Hier nog steeds volop genieten van een heerlijk blij meisje. 4.5 maand alweer..
    En mama viert uiteraard Sinterklaas! Heb al een marsepeinen varkenskop, 3 zakken kruidnoten en een taaikoe achter m'n kiezen :p
    Maar aan N gaat het nog volledig voorbij ;)
    Maar @Equivoque kan toch al wel een soort van los op het Sinterklaasfeest toch? Bedoel, M is al 1 jaar... :D

Nienke91 en puppy28 vinden dit leuk.
  16. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    @Nienke91 Wow 3 ingevroren emmys!!! Wat een geweldig resultaat! Ik ben zó blij voor je ❤️❤️❤️

jezus, 27 november. Die zijn niet goed!!! 9/10dpo is prima in mijn wereld :D

Nienke91 vindt dit leuk.
  17. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    (Overigens testte ik bij de kleine man ‘pas’ 12dpo heel heel heel licht positief. Ik zei altijd dat het dan niet meer kon, maar dus toch!)

18. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Oh ja @Nienke91 fantastisch, 3 embryo's voor the fridge!!! Bizar...

Nienke91 vindt dit leuk.
  19. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Nienke91 wow, je hebt de jackpot meid! Die ijsbeertjes ga je voorlopig niet nodig hebben hoor, want dit wordt gewoon een plakkert!
    En @Muisje101, 235 dpo :roflmao::roflmao::roflmao: dat is 38 weken zwangerschap geloof ik? Dan is een test vast wel betrouwbaar ja!

@Muisje101 spoelen met hcg?? Dacht dat ik alles wel gehoord had, niet dus! Hoe verzinnen ze het! Maar boeien, als het maar werkt! Lekker om december even vrij te houden, doe je goed. En dan knallend het nieuwe jaar in!

@puppy28 de 20 wekenecho komt al dichtbij! Inderdaad spannend maar precies zoals @thousandoaks al zegt, echt grote afwijkingen hadden ze vast al gezien. Geen garantie natuurlijk, maar het is ook gewoon supermooi om je kindje zo uitgebreid te kunnen bewonderen, dus vergeet ook niet te genieten!

@thousandoaks dikke prima zo'n man! Hij krijgt dus ook nesteldrang ;)?

M heeft afgelopen zaterdag inderdaad vol bewondering naar de intocht van Sinterklaas gekeken en gesmuld van de taaitaai! Normaal kan de tv haar aandacht niet echt vasthouden, dus ze vond het echt wel interessant allemaal. Maar wat het echt betekent, daar heeft ze natuurlijk nog geen benul van ;) (en échte schoenen heeft ze nog niet, dus die kan ze toch niet zetten :p)!

Nienke91 en puppy28 vinden dit leuk.
  20. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @thousandoaks; wat heerlijk dat jullie beide zo lekker aan het nestelen zijn. Wauw, dat jouw man elke ochtend nu stofzuigt, wat enthousiast! Wel leuk dat jullie alle plannen aan het uitvoeren zijn. Ons huis is ook uit 2017 en ik herken hoeveel plannen je nog kan hebben. Wat fijn dat jij dat hcg spoelen herkent vanuit Amerika, ik had er nog nooit van gehoord, dus blij dat het bij jou enige herkenning oplevert.

@Cactus92; Hoezo kinderfeest? Wij mogen ook Sinterklaas vieren toch? Heb hier ook al een zak kruidnoten liggen. Wat fijn dat je zo’n blij meisje hebt. Hoe gaat het mentaal met je? Heb je nog begeleiding op dat gebied? Of was het echt hormoon-gerelateerd?

@puppy28; Zoals alle meiden als zeiden, grote afwijkingen zie je ook op pret-echo’s. Veel echoscopisten die de 20-weken echo’s maken, maken ook de pret-echo’s. En die kritische blik kan je toch niet uitzetten, alleen zoek je er niet bewust naar bij een pret-echo. Maar het hartje enzo bekijk je toch altijd wel, en de blaas enzo. Ik hoop dat je ook een beetje kunt genieten van die echo’s!

@Equivoque; Wat leuk dat M zo heeft genoten van de intocht. Vieren jullie nog Sint met familie? Of blijft het dit jaar nog even bij de intocht kijken en taaitaai smullen?

@Killy88; Hoe is het met jullie?

@Nienke91; Hoe gaat het met je? Is utro nog zo kut?

Er is nog geen donor match omdat mijn man eerst bloed moet laten prikken voor z’n bloedgroep. Pas dan kunnen ze gaan matchen. Weet niet helemaal waarom. En bloedprikken kan pas vrijdag, dus dat duurt nog even voordat die uitslag er is.

puppy28 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina