Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Nienke91 hoe is het met je? Aan het aftellen?

@puppy28 & @thousandoaks ; hoe is het met jullie?

Het voelt een beetje vreemd om hier nog te schrijven over de struggles terwijl ik de laatste schrijver ben die nog actief in behandeling zit. Ook omdat er een hoop blijheid is met alle zwangerschappen en ik niet zo blij ben op het moment en de sfeer niet wil verpesten.

Nevertheless, ik moet nog t/m 13 december aan de pil en mag daarna lekker stoppen. Yay! Dan ongesteld worden en starten met de progynova. Gelukkig is er weer een datum om naar toe te leven.

2. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    @Muisje101 andersom ben ik juist echt vooral geïnteresseerd in jouw traject en wat er de komende weken gaat volgen. Dus alsjeblieft, deel alles met ons (tot zover je dat zelf prettig vindt) want ik gun je die zwangerschap zo ontzettend. Hoop dat ik geen vragen dubbel stel, maar is er al een donor voor jullie gevonden en is vanaf jullie kant nu alles rond?

@Nienke91 ook zo benieuwd hoe het met jou is. Zit een beetje tussen: hoop dat je misselijk bent en veel kwaaltjes hebt, en: ik hoop dat je je goed voelt, in :D

@ Hier is alles oke. Vorige week even een irritant moment toen mijn bloeddruk op controle veel te hoog leek te zijn, en er al werd gesproken over medicatie. Maar bleek twee dagen later gewoon normaal te zijn. Echt, controle/bloeddruk meten met mondkapje: niet ideaal!
    Ben vandaag 26 weken en de baby is ontzettend actief aan het schoppen.

Verder merk ik, en dat is heel gek, dat ik me weer een beetje voel zoals vroeger. Dat klinkt heel gek, maar in al die jaren traject heb ik heel lang me zo vaak heel 'donker' gevoeld. En vond ik veel dingen niet meer leuk, was ik snel overprikkeld. Merk dat dat allemaal iets is weggezakt. Al doet het me dan wel weer 'verdriet' op de een of andere manier dat dit allemaal zo geweest is de afgelopen jaren. Nou ja, beetje gekke, nutteloze bespiegeling dit :)

Nienke91 en Cactus92 vinden dit leuk.
  3. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @Muisje101 ik heb precies hetzelfde als @thousandoaks! Wil dolgraag alles weten van jouw traject en hoop nog altijd met je mee dat het gewoon de eerstvolgende keer hartstikke raak gaat zijn! Maar hey, 14 december eindelijk stoppen! Dat is niet lang meer gelukkig! En wanner zou je op zn vroegst een tp kunnen verwachten? Of ga ik dan te snel? Hoop dat je je snel wat beter voelt lieverd! ❤️

@thousandoaks heel herkenbaar, bloeddruk meten met stom mondkapje en ik heb dan ook nog eens dat ik snel buiten adem ben steeds, werkt ook niet echt mee. Maar fijn dat medicatie je nog bespaard blijft, hopelijk blijft dat zo!
    Wat je schrijft over jezelf weer voelen als vóór dat hele traject, herken ik ook heel erg! Ik voelde dat eigenlijk al een beetje aan het begin van mijn zwangerschap. Alsof ik weer leef ofzo. Ik kijk weer naar leuke dingen om te shoppen. Durf ook naar huizen te kijken, ga zelfs weer graag boodschappen doen, heb eindelijk zin om kerst te vieren (alleen jammer dat het nu zo sober moet ivm covid), etc etc. Allemaal van die kleine dingetjes die ik eerst liever achterwege liet omdat alles in het teken stond van zwanger raken, geld sparen voor het traject, schaamtegevoel en verdriet. En idd als je er op terug kijkt, zal het volgens mij altijd een litteken blijven want het waren gewoon (voor mij) 6 hele zware donkere jaren waarin ik me altijd sterk heb moeten houden. Ik hou absoluut niet van zelfmedelijden, maar het maakt me wel verdrietig soms, wetende hoe ik me al die jaren heb gevoeld. Maar goed, met iets moois in het verschiet probeer ik ook om niet teveel naar het verleden te kijken. Oeps beetje lang verhaal geworden. Maar wel fijn om even opgeschreven te hebben.

Verder gaat het hier wel oke, heb sinds twee dagen last van een gespannen buik. Neem nu maar veel rust, maandag heb ik gelukkig weer een controle bij de gyn. Met mijn bekken gaat het gelukkig een stuk beter! Ben deze week gestart bij een bekken oefentherapeut en die heeft me hele fijne tips gegeven waardoor ik nu al minder last heb!

4. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Eens met de anderen lieve @Muisje101. Zeker blijven delen wat je wil delen. Ik vind absoluut niet dat je de sfeer verpest oid. Door hier je verhaal te delen kun jij het even kwijt. Buiten dat kunnen wij met je mee duimen, een lezend oog zijn en je aanmoedigen waar nodig. En wellicht kunnen de ervaringsdeskundigen onder ons nog eens met je meedenken. Hele dikke knuffel voor jou! Lekker nog minder dan een week aan de pil, yes! Inderdaad weer iets om naar uit te kijken. :)

@puppy28 lekker he, ff van je afschrijven! Goedzo! En fijn ook dat er herkenning is denk ik. Van @thousandoaks maar ook van de anderen. Ik ben in elk geval ontzettend blij te lezen dat je het gevoel hebt dat je weer leeft ofzo. You go girl! Tis ook allemaal niet niks. En ik kan me wel voorstellen dat het juist als je dan zwanger bent misschien wel allemaal eruit komt, of dat je je realiseert van 'what the fuck just happend de afgelopen paar jaar?'. Hoe was het bij de gyn vandaag?

@thousandoaks ja wat een verhaal he van die bloeddruk. Hoe zit dat nu dan, zelf meten wanneer je wil? Alles nog onder controle? Ook blij dat het niet meer zo donker is bij je! <3

Hier alles goed hoor lieverds! Gek genoeg sinds halverwege vorige week ineens wel weer vertrouwen ofzo. Wat natuurlijk ook juist weer doodeng is... :p eigenlijk nog steeds niet veel kwaaltjes. Maar m'n gevoelige borsten lijken iets meer toe te nemen (word er nu zelfs wakker van als ik 's nachts perongeluk op m'n buik beland). Wel nog wat krampjes maar neemt wel af... Heb eventjes geen testdrang meer gehad al hoewel het nu langzaam op komt: zal ik komend weekend nog testen zodat ik in elk geval bij een heel licht streepje/niks weet wat me te wachten staat maandag bij de echo? Andere kant: wat een onzin! We zien het maandag wel, nog een week!:rolleyes:

puppy28 en Cactus92 vinden dit leuk.
  5. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hey lieverd, ik snap helemaal dat het super eng is om op je lichaam te vertrouwen. Dat heb ik nu nog zelfs wel eens. Denk met onze geschiedenis dat dat ook niet helemaal weg zal gaan totdat we de kleine beeb in onze armen hebben.
    Oehh... kun je het nog volhouden met die testdrang? Tis al bijna zo ver, he! Ben zo benieuwd naar de echo!!! Zal vast allemaal goed zijn! We houden goede hoop :).

Hier gaat het wel goed. Bij de gyn was ook alles goed dus dat is fijn. Ik ben nog steeds niet van mijn "pretecho-verslaving" af, helaas o_O. Heb voor vrijdag a.s. weer een echo gepland staan. Vind het wel even fijn aangezien ik wat lichte krampjes heb (waarschijnlijk een groeiende baarmoeder).

@Muisje101 Ben jij inmiddels ook al aan het aftellen naar een pilloze periode? Hoe gaat ie verder met je?

6. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Hey meiden, hoe is het met iedereen? @Nienke91 ik denk aan jullie, ik hoop dat je al lekker op die wolk bent neergedaald. @puppy28 hoe is het met de pijn in jouw been/bil? Fijn dat je gewoon toegeeft aan die pretecho-verslaving. Groot gelijk heb je hoor! @thousandoaks hoe is het met de bloeddruk?

Ik ben moe en een beetje klaar met wachten. Nog 4 pillen, t/m zondag. Dus ik tel wel af, maar elke dag lijkt een eeuwigheid te duren. Ondertussen zijn we de reis naar Spanje aan het plannen, met de auto dit keer. We hebben een negatieve PCR nodig om het land in te mogen. We hebben nog niks gehoord over een donor, dus ook nog geen idee of er echt iemand is gevonden. Maar aangezien ik volgende week mag beginnen met progynova ga ik daar wel van uit. Volgende week ook even bloedprikken voor m'n schildklierwaarden, misschien gaan we daar ook nog wat aan sleutelen. Het komt allemaal dichterbij, maar het voelt ontzettend ver weg.

7. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    @Muisje101 pff ja kan me helemaal voorstellen dat de tijd zo langzaam gaat voor je. Ik keek daarom altijd uit naar het weekend omdat die voor mij altijd heel erg snel voorbij gingen, dat was mijn manier om het wachten iets draaglijker te maken.
    Hoelang doen jullie er dan over om met de auto te gaan? Lijkt me wel erg leuk hoor zo’n roadtrip. Ook ondertussen nog wen beetje genieten van alles wat je om je heen ziet, ipv altijd maar dat snelle gehaast. Heb je al een idee wanneer je ongeveer gaat vertrekken? Wat zouden ze met de schildklierwaarden kunnen doen als deze anders uitvallen dan verwacht? Ik heb het idee dat ze deze keer wel echt álles aanpakken, zo fijn! Mijn duimpjes blijven nog altijd voor je draaien meis!

De pijn is hier gelukkig een stuk minder sinds ik 2x per week naar een bekkenoefentherapeut ga. Heel erg blij mee!

8. thousandoaks

thousandoaks Actief lid

15 feb 2019
    239
    261
    63
    @Muisje101 ik ben ook benieuwd, idd wat @puppy28 allemaal vraagt. Weten jullie nu wanneer jullie vertrekken, of wachten jullie groen licht af vanuit de kliniek?

@puppy28 zo blij om te horen dat het lichamelijk beter gaat, bekkenklachten lijken me zo ontzettend vervelend

@Nienke91 bijna echo, bijna echo. Kom maar op met die mooie garnaal (eerst garnaal, dan gummiebeer, dan mini-baby ;))

Hier is alles ok, bloeddruk lijkt stabiel. Enige wat irritant is dat ik steeds behoorlijke slaapgaten in de nacht heb. Maar goed, dan ga ik lekker online kranten lezen, hahaha, en dan is het zo weer ochtend. Woensdag weer controle en groeiecho!

9. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Ja helemaal eens @puppy28! Ik denk ook dat t pas afgelopen is met de zorgen tot de baby veilig in je armen ligt. En dan beginnen er nieuwe zorgen trouwens, haha! Totdat hij of zij uit huis is en t blijkt goed te gaan, dan is je missie als ouder geslaagd! :p
    Super fijn dat alles goed was en de pijn minder lijkt te worden! Ennuh je hebt helemaal gelijk met die pretecho’s! Waarom niet?! Hoe was ie vrijdag?

@Muisje101 nog 2 pilletjes?! Oeeee bijna de laatste, you can do it! Zie je op tegen de progynova? Of gaat dat vaak beter? Spannende tijden voor jullie! ❤️❤️❤️

@thousandoaks midden in de nacht de krant lezen, klinkt goed... :o: haha! Ahg, hoop dat de gaten in de nacht tijdelijk zijn en je gauw weer lekker kunt slapen. Dat kun je nog wel even gebruiken voordat de kleine zich komt melden! :o:

Hier alles nog steeds goed! Geen testdrang meer gehad eigenlijk. Misschien omdat ik niet durf :roflmao:. Vind t wel fijn zo lekker positief erin staan. :o: Vandaag de hele dag een beetje bleeehhh en geen trek in eten. Niet echt misselijk maar soort weeïg achtig ofzo? Heel vaag. Nou ja ontvang t met open armen hoor. Nog twee nachtjes slapen dan weten we of mn gevoel klopt! :)

10. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Lieve Nienke, veel succes en plezier morgen!! :D <3

thousandoaks en Nienke91 vinden dit leuk.
  11. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Nienke91 veel succes morgen!! Ik denk aan je! Hoe laat mag je?

Nienke91 vindt dit leuk.
  12. Killy88

Killy88 Fanatiek lid

1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Succes morgen Nienke! Ik denk aan je! Hoe laat?

13. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Lief! Dank jullie! Ik wil t eigenlijk niet weten, doodeng :roflmao:! 11:00 uur! Dus eerst ff paar uurtjes werken en dan gaan met die banaan. :eek:

Cactus92 vindt dit leuk.
  14. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Heel veel succes morgen! @Nienke91 ❤️

15. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    F5-modus is geactiveerd. Zet hem op meis!!

puppy28 vindt dit leuk.
  16. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Hier ook F5 on repeat! Duimen draaien als een dolle!

17. Nienke91

Nienke91 Bekend lid

8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Dag lieve dames! Helaas... níks te zien behalve mega dik slijmvlies. Dus waarschijnlijk biochemisch. Natuurlijk wel meteen door de malle molen gehaald om een bbz uit te sluiten. Dus daarom duurde t wat lang, sorry! :p

Maar goed... stom! Wat een mindfuck he! Vanmiddag de bloeduitslag en plan van aanpak.

Liefs!

18. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Ohnee, dit is toch haast onmogelijk?! Je had zo'n knaller-test. Ik snap er helemaal niets van.
    Jeetje lieverd, ik wens je heel erg veel sterkte toe! We hadden toch op iets anders gehoopt en dan is dit gewoon 1 grote dikke domper, die veel pijn doet :(.
    Wel fijn dat ze meteen alles hebben gecheckt, hoef je je daar ook geen zorgen meer om te maken.
    Had het echt zo graag anders voor je gezien... sprakeloos gewoon :(.
    Hele dikke digitale knuffel voor jou ❤️!

Nienke91 vindt dit leuk.
  19. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.445
    1.031
    113
    Vrouw
    Jeetje @Nienke91 wat verdrietig!! Bizar na zo'n knaltest.
    Sterkte!

Nienke91 vindt dit leuk.
  20. Muisje101

Muisje101 Actief lid

11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Wat?! Hoe dan?! Ah sjit lieverd, wat verdrietig. Wat had ik je graag ander nieuws gegund. Ik hoop dat er niet nog allerlei gekke kronkels uitkomen vanmiddag. Heel veel sterkte. :(

Nienke91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina