Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thousandoaks

    thousandoaks Actief lid

    15 feb 2019
    239
    261
    63
    @Muisje101 volgende week dinsdag mag ik weer m'n bloeddruk laten meten! Ik ben er wel achter dat ik wat ik heb echt mild is, als in, matige hypertensie. En dat veel artsen nog niet op dit punt al medicatie voorschrijven. Maar heb het idee dat ze rond ecd extra voorzichtig zijn als er ook maar iets gaat wijzen in de richting van placenta-uitputting.

    Ik snap je heel goed trouwens wbt het niet-willen-weten. Het kan soms verlichting geven als je een heel goed bericht krijgt, maar telkens maar toeleven naar een telefoontje en dan de dag erna weer een update is zo slopend...

    @Nienke91 denk aan jou vandaag!!!!

    En ja, kerst, oud & nieuw... Een raar jaar. Wij hebben op een aantal dagen 2 gasten, maar helaas geen viering met onze ouders en alle broers/zussen. Maar goed, alles om maar het aantal besmettingen naar beneden te krijgen.
     
  2. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Jeetje @Killy88 wat een zorgen inderdaad! Lijkt me echt schrikken! Fijn wel dat het slapen goed gaat (ssst niet te hard op zeggen :roflmao:). Hopelijk is het hartruisje straks inderdaad weer als sneeuw voor de zon verdwenen ook! En is ie nu even overal vanaf. Wel knap dat ie nog steeds zo’n heerlijk tevreden mannetje is, wat een grote mini kanjer zeg! ❤️

    @Muisje101 haha das wel een goeie tekst inderdaad! Zo is het eigenlijk ook! Veel mensen op mn werk blijven ook maar zeggen jeetje hoe doe je het toch etc. Ja geen idee, maar zonder door te strijden word ik sowieso niet zwanger! En hoop gewoon dat het ook zo blijft, en dat ik niet ineens instort. Maar dat geloof ik opzich niet, voor nu iig. Let ook wel echt op mezelf hoor, word wat egoïstischer ook. Werk een stuk minder over, lig soms een hele zondag op de bank zonder me schuldig te voelen :p.
    Maar hey!!!! Progynova it is! You go girl! Ga je daar een beetje goed op? En wat fijn dat je schildklier goed is! Super spannende tijden weer voor jou! Ben alvast begonnen met keihard duimen hoor ❤️

    @thousandoaks bleh stom gedoe, stomme pillen. Hoop dat t helpt en de bijwerkingen een beetje mee blijven vallen voor zover mogelijk ❤️

    Ik een nieuwe term geleerd vandaag! ZOL, zwangerschap op onbekende locatie, HCG gestegen dus, wat een gezeik! Nou ja, ze volgen t super netjes op in Utrecht. Maar het is absoluut geen torenhoge waarde, echo was echt nergens iets te zien (baarmoeder lag er weer heel knap rustig bij) heb echt nergens last van qua pijn of koorts ofzo. We gaan er hierom ff vanuit dat t misschien nog gestegen is van ma tm don, en nu weer aan t dalen is. :) Ze moeten dan dus protocol ZOL volgen, maar zal wel loslopen. Hoef ook niet over 2 dagen weer terug, mag volgende week. :) En in de tussentijd ga ik stiekem gewoon morgenochtend chef planning bellen hoor, wel weer zin in de volgende poging! :cool:

    Iedereen alvast fantastische feestdagen! Voor alle moeders onder ons, geniet!!! Eerste kerst voor de mini’s voor enkele hier! En voor de anderen kan ik het niet mooier verwoorden dan Killy. Helaas nóg een jaar ‘het volgend jaar gezin’... maar dat kunnen wij! ❤️
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  3. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Chef planning gesproken en ze hebben 1 februari plek voor de eerste echo om t slijmvlies te meten, valt me echt alles mee hoor! Zou in mijn geval betekenen dat ik ergens halverwege januari al start met provera. Word vanmiddag teruggebeld voor definitief plan.

    Leuk @Muisje101 een soort van samen op! Al hoewel we er natuurlijk vanuit gaan dat jij iets voor mag gaan lopen dit keer. <3
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  4. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @thousandoaks fijn dat het milde hypertensie is. Laten we hopen dat het daarbij blijft. Ben benieuwd of jouw bloeddruk volgende week gewoon weer netjes is. Fijn dat jullie toch nog wat leuks gaan doen, maar jammer dat het inderdaad een rare Kerst gaat worden!

    @Nienke91; Eerst even reageren op jouw bovenste berichtje. Wat een gezeik inderdaad! Irritant dat het dan toch weer een beetje doorstijgt. Gelukkig zag jouw baarmoeder er gewoon goed uit en dat je pas over een week terug hoeft. Eerst even Kerst vieren enzo. En als reactie op jouw tweede berichtje; yay! Wat fijn dat je alweer een plan hebt liggen. Dat helpt toch altijd goed bij de verwerking vind ik. Dat het niet zo'n eindeloos gat is waar je in komt. Gezellig om een beetje samen te lopen. Driemaal is scheepsrecht bij je?

    Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe het gaat met de donor, maar ik ben niet nieuwsgierig genoeg om er naar te vragen. We krijgen zeker 3 dagen van te voren te horen wanneer we in Spanje moeten zijn, en dat vind ik vroeg genoeg. Ik denk ook niet dat de donor al begonnen is met stimuleren, want de punctie verwachten ze pas de eerste week van januari. In de tussentijd probeer ik mezelf maar lekker af te leiden met alle Kerstvoorbereidingen.

    Ik hoop dat jullie allemaal mooie dagen zullen hebben, al zal het vast ook bij jullie allemaal aangepast zijn.
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  5. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    @Killy88 hoe gaat het ondertussen met jullie kleine man?

    @Nienke91 Jeetje zeg, hopelijk zal het hcg vanaf nu gewoon zakken. Wel fijn dat ze het allemaal nog checken. Maar hey, dat is goed nieuws, in februari al de eerste echo!! Dat is inderdaad al redelijk snel. Wat fijn!
    Hoe voel je je verder?

    @Muisje101 voor jou breken er ook weer spannende tijden aan! En ik snap de strategie heel erg goed! Mijn duimen blijven voor je draaien!

    @thousandoaks dat lijkt me ook wel even schrikken. Maar gelukkig wordt het allemaal goed in de gaten gehouden. Zo ook hier. Mijn bloeddruk zit steeds op de 135/80. Nog niet echt iets om me zorgen over te maken maar door het vele vocht dat ik vasthoud, wel iets om in de gaten te houden.

    Hier gaat het verder wel oke, af en toe last van de hormonen. Kan soms echt om iets heel kleins finaal uit de pan flippen. Mijn man maar ook mijn ouders hebben het soms zwaar. Hoop dat die fase snel over gaat want word er zelf ook niet heel blij van.
    Voor wat betreft de beeb voelen, daar twijfel ik nog steeds over al heb ik wel een vermoeden...(of ik hoop het gewoon natuurlijk haha). Nog steeds veel plopjes of luchtbelletjesgevoel en dan vooral s’ochtends als ik net wakker word en s’avonds als ik rustig op de bank zit. Voor mij kan het de baby zijn, maar net zo goed mijn darmen. Mijn placenta zit aan de voorkant vandaar de twijfel.

    Ik wens iedereen alvast hele fijne dagen zo ver als dat mogelijk is (weet helaas dat het soms lastig kan zijn :() ❤️
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  6. thousandoaks

    thousandoaks Actief lid

    15 feb 2019
    239
    261
    63
    @Nienke91 Een plan hebben liggen is zo fijn! Wat dat betreft herken ik je gevoel wel hoor, een poging zonder bevruchtingen of met maar één embryo is zo anders dan dat er nog embies op je liggen te wachten in de vriezer. Nu duimen en hopen dat je hcg snel zakt en dan in januari snel weer verder!! <3

    @Muisje101 Toch een bijzonder idee he, dat er... Over een week? Iemand gaat stimuleren zodat jullie hopelijk een kindje gaan krijgen. Ik zeg het te vaak denk ik maar 2021 moet jullie jaar gaan worden. En dat van @Nienke91. Heb je zoiets van: laat die feestdagen maar snel voorbij zijn, dan kunnen we verder (nog afgezien van de emotionele lading), of hebben jullie wel leuke dingen gepland?

    @puppy28 Dat klinkt qua bloeddruk als nog binnen veilige marges! Herkenbaar hoor wbt hormonen, maar moet zeggen dat ik in het traject ook al af en toe flink chagrijnig kon zijn :') Die plopjes klinkt echt als de baby hoor. Heb je ook niet dat je hem voelt als je echt even een halfuur rustig op de bank gaat liggen met je handen op je buik?

    Mijn schoonmoeder vroeg laatst aan mijn man of mijn bloeddruk misschien hoog is omdat ik me zorgen over mijn bloeddruk maakte (volgen jullie hem nog?). Toen werd ik me even een partij kwaad, lol. Ik ging weer helemaal terug naar ons traject waarin ik zooo vaak de vraag kreeg of ik echt niks kon doen aan die slechte eicellen (zo van: ja maar werk je niet te hard / ben je niet te gestresst etc). Ik werd juist gestresst van dat soort gezeik. Nou ja, ik wijt de boosheid maar aan de hormonen en en klein trauma :p
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  7. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    :pOch die hormonen!!! Ik heb ook meerdere uitbarstingen gehad. En geloof me, je bent er ook nog niet zomaar vanaf als de baby er eenmaal is. Gavi is vrijdag 7 maanden en ik heb er nógsteeds last van. Kan zó weinig hebben, vooral van betweterige mensen. Waar ik eerder nog eens wat kon weg slikken, ga ik nu óveral tegenin. Ik weet potverdikke zelf wel wat mijn kind nodig heeft. Adviezen die ik in t begin kreeg: ‘laat maar huilen in de nacht’ (zó achterhaald) ohhhh mn nekharen!!! En dan slaap je zelf ook nog eens nauwelijks, dus bereid je voor op meer ;)

    Hier alles oke. Ik ben vooral benieuwd of Gavi zn echo door gaat donderdag, omdat ze weer gaan afschalen, maar toen ik vanmiddag belde kreeg ik een kattig antwoord: Wij weten ook nog niks, U wordt vanzelf gebeld. Ooooookeeeee. Alsof het geen haast heeft. Kind is al 7 maanden. Mocht een spreidbroekje nodig zijn, zijn ze onderhand al 4 maanden later dan het normaal ontdekt zou worden. Fuckers.
    Zo. Dit was mijn dag :mad::D
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  8. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    (Maar ik heb vakantie sinds vanmiddag 4 uur. Dat is wel lekker ;) )
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  9. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Lieverds, alvast fijne kerstdagen gewenst!
     
    thousandoaks vindt dit leuk.
  10. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Nienke91 moest jij vandaag weer naar het ziekenhuis voor controle? Hoe is het met je?

    Hebben jullie allemaal fijne dagen gehad?

    Vanochtend had ik m'n controle echo op dag 10 van progynova, bms was 8 mm dik, dus ik ben wel tevreden. Nu is het wachten op bericht uit Spanje.
     
    Nienke91 en Cactus92 vinden dit leuk.
  11. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ooeeeh spannend!! En prachtig, 8 mm dag 10.

    Leuke dagen, eerste kerst met mijn lieverd.. bijzonder... ❤ Terugkijkende op vorig jaar en ook de jaren ervoor..
     
    Zuul, Muisje101 en Nienke91 vinden dit leuk.
  12. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Dag lieve allen! Hoe was jullie kerst? Hier was het gezellig! Wat anders dan anders maar dat mocht de pret niet drukken. Drie dagen lang veel te veel en lekker gegeten. Oh en dat ga ik nóg een week doen trouwens! Oh en de wijntjes houd ik ook nog ff een week vol! :p

    @Killy88 is G zn echo nog door gegaan? Hoop dat je na die ene dag wat betere dagen hebt gehad trouwens, haha!

    @Muisje101 kijk! Dat gaat goed! Super mooi op dag 10! Wanneer verwacht je iets te horen uit Spanje? Gewoon echt elk moment toch? ❤️

    @Cactus92 ahg ja... lijkt me heel bijzonder hoe jij de feestdagen eíndelijk samen met je mooie meisje beleeft. Genieten! Dat is jullie zo gegund! ❤️

    Vandaag inderdaad weer voor controle geweest! Helaas wil t HCG dus niet dalen... zo bizar. Stijgt ook niet, maar gek zat! Echt nergens iets te vinden verder. Uiteindelijk allerlei overleggen tussen artsen; we geven t lichaam nog een week de tijd en als t niet wil dalen moet ik een of andere kuur om celdeling af te breken / te stoppen. Een soort chemo kuurtje, das t enige woord wat bij mij bleef hangen. Gelukkig ben ik inmiddels gerustgesteld dat dat enger klinkt dan het is haha. Maar goed, beter fikst t lijf t zelf eventjes nog.
     
    Muisje101 vindt dit leuk.
  13. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Lieve @Nienke91 , wat rot dat het niet wilt dalen! Laten we nu toch hopen dat het volgende week wel weg wil! Weer op maandag terug? Ik wil je zeker niet bang maken, maar misschien kan je hier nog wat duidelijkheid over krijgen voordat het zover is; Ik heb altijd geleerd dat als je methotrexaat gebruikt, dat is dat 'chemo kuurtje', dat je dan 6 maanden niet zwanger mag worden. Nogmaals, echt niet om je bang te maken, maar ik wil je alleen informatie geven zodat je er nog naar kan vragen als het zo ver moet komen.
     
  14. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Thanks voor je info @Muisje101! Ze hadden het inderdaad over minimaal 3 maanden niet zwanger worden. Ergens maakte ik me daar niet meteen zorgen over, het is wat het is zeg maar. Voelt echt anders nu die kanjers nog in de vriezer liggen ;) (zegt ze nu heel stoer:roflmao:). Weer op maandag ja, zelfde arts, super fijn persoon! Ik ga er nog wel vanuit dat t met een sisser afloopt. Ik lees op internet :roflmao: dat we t over dat medicijn hebben bij een waarde vanaf 1500 of hoger, bij mij is t onder de 100... zijn niet echt schokkende waardes. Als is t maar 1 afgenomen kunnen we wel afwachten vind ik. :p Gister was ik wel ff uit t veld geslagen. Meer omdat ik dan denk; ik wil prima positief blijven en op 2 benen blijven staan maar dan wel alles ff normaal ajb :rolleyes:. Maargoed, nu gaat t wel weer!

    Heeft Spanje al wat laten horen?
     
  15. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Tjee @Nienke91 wat kom jij sterk over!
    Ik duim voor een gezakte waarde!

    Muisje voor jou ook heel veel succes!
     
  16. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Ff snel! Gavi zn echo was goed, mankeert niets aan zn heupen! :)


    He shit dat het niet wil dalen Nienke. Hopelijk lost het gauw op!
     
  17. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Killy88 super fijn! Dat is mooi het jaar afsluiten.

    @Nienke91 goed dat ze dat al genoemd hebben. Je klinkt zó veerkrachtig. Ik snap wel dat je geruster bent nu je die ijsbeertjes in de vriezer hebt. Maar het is gewoon al gek genoeg met die infertiliteit. Als het dan ook nog ingewikkeld gaat worden, dan is dat wel een beetje teveel van het goede. Ik hoop gewoon dat het maandag gedaald is, fijn dat je een klik hebt met deze dokter.

    We gaan zeer waarschijnlijk zaterdag rijden naar Spanje. Voorlopig staat de punctie datum op maandag, die dag moet mijn man om 9.00 uur in de kliniek zijn. Dus het gaat nu ineens heel snel, wel heel fijn, ook wel overweldigend. Deze week dus nog even de kerstboom aftuigen en dan kunnen we gaan inpakken!
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  18. thousandoaks

    thousandoaks Actief lid

    15 feb 2019
    239
    261
    63
    Hey meiden, hier geen controle gehad vanochtend, wel een coronatest. Had zo gehoopt eraan te ontsnappen, maar op de valreep van 2020 toch nog mega verkouden geworden.

    @Nienke91 wat shit he. Ik snap je opmerking wel hoor, er ligt nog een mooie batch op jullie te wachten, maar je wilt natuurlijk ook gewoon zo snel eigenlijk door. Ik hoop ook dat het maandag gedaald is en dat er geen andere medicatie aan te pas hoeft te komen. Wat je zelf zei, ik weet dat ze het meestal pas inzetten als het hcg maar door blijft stijgen, maar nog wel onder de waarde zit van een operatie (bij een bbz).

    @Killy88 fijn nieuws!!!

    @Muisje101 wat spannend zeg, hoe vind je het om met de auto die kant op te gaan? Pff, snap je gevoel, fijn, snel, maar ook overweldigend. En dan breken er spannende dagen aan en ga je lekker PUPO naar huis hoor <3
     
  19. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Het is bevestigd! We gaan morgennacht rijden. Ik heb wel zin in een roadtrip, even er uit. We hebben een heerlijk appartement geboekt, met een losse slaapkamer, zodat we niet op bed hoeven te zitten werken. We gaan daar beide gewoon werken namelijk.

    Maandag is de punctie van de donor, en dan horen we ook ergens hoeveel eicellen er zijn. Als we het halen is er een tp op zaterdag! Doodeng, maar ook wel heel veel zin in. Lekker dubbel.

    @thousandoaks ; balen dat je verkouden bent! Heb je al een uitslag?

    @Nienke91 hoe is het met jou meis?
     
  20. thousandoaks

    thousandoaks Actief lid

    15 feb 2019
    239
    261
    63
    @Muisje101 yes! Negatief! :) Wel wat gedoe om het ziekenhuis weer in te komen maar mn bloeddruk is nu goed.

    Kan me zooo voorstellen dat je zin hebt in een roadtrip! En dit keer is het anders, met geen eigen punctie én de kans op mooie embryo’s met donoreicellen is zoveel groter! Ik zit hier met je mee in spanning, hoop zó erg op goede berichten!!!

    Weet je eigenlijk al of je één of twee embryo’s terug krijgt geplaatst? In Nederland gaan ze bijna overal heel expliciet voor één, was bij ons ook zo.
     

Deel Deze Pagina