Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ja das echt balen.. opschieten nu, je wilt door!!

2. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hallo dames, even een berichtje uit de wachtkamer hier. We hadden om 9 uur een afspraak, maar het loopt enorm uit omdat ze met de punctiearts wil bespreken of we al meteen zouden kunnen starten. En die loopt uit, dus daar wachten wij nu ook op... wel frustrerend omdat we ook al rond deze tijd op het werk verwacht worden, maar wel fijn als we meteen door zouden kunnen natuurlijk. Het wordt deze keer een lang schema, omdat er de vorige keer heel veel onrijpe eicellen waren.

@Cactus92 wat spannend voor jou... knap hoor dat je kan wachten met testen! Met de kunstmatige cyclus lukte mij dat wel omdat er dan toch geen menstruatie komt, maar in de natuurlijke cyclus wilde ik toch liever weten waar ik aan toe was voordat ik bloed zag...
    Ik duim nog even voor je door!

@Jolandadjk en @cd28 zul je altijd zien inderdaad... heel irritant! Toevallig dat het bij jullie allebei rommelt, misschien ligt het aan het weer ofzo?

3. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Vandaag dpo 12, zwaar gevoel onderlijf. Beetje menstruatiegevoel licht en licht gevoelige onderrug. En alles straalt wat door naar liezen en benen. Normaal heb ik nooit een aanloop naar mn menstruatie toe. Dus wie weet is het positief.. gewoon wachten.. En mijn test is 2 keer op dpo 15 licht geweest, dus ik verwacht eerder sowieso niks, met mijn hcg aanmaak.

Dat wachten altijd.. op menstruatie, wachtweken, wachtkamer... :confused:
    Hopelijk snel aan de beurt! Laat je ff weten hoe of wat?

4. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hèhè, eindelijk onderweg en omdat we al allebei aan de pil waren kunnen we meteen starten. Lang schema betekent in dit geval eigenlijk niets anders dan kort schema met andere remmer die je al voor het stimuleren start; dus duurt in dit geval niet echt langer. Vanaf vandaag al triptofem, stoppen met de pil en vanaf cyclusdag 1 stimuleren. Dat zal dan komend weekend zijn.
    Ik mag zeker niet klagen hoor, maar dit betekent wel dat punctie en transfer toch gaan vallen in een periode die eigenlijk helemaal niet goed uitkomt... dat gaat wel wat extra stress opleveren vrees ik, maar daar moeten we dan maar mee dealen... Alles voor het goede doel, zullen we maar zeggen!

5. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Dat klinkt op zich alsof er wel wat aan de hand is... spannend hoor! Houdt de crinone bij jou de menstruatie helemaal tegen?
    Overigens maak jij het hcg niet aan, dat doet het embryo ;). Dus is misschien ook per zwangerschap anders.

6. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Zo hey, superspannend!! En hoeveel tijd zal dat dan ongeveer nemen tot aan een tp? Ik ben daar niet bekend mee natuurlijk, vanwege mijn embryodonatie..
    Nee het komt niet uit, ja het gaat extra stress opleveren, maar jij gaat dat nailen! Alles voor het goede doel!! :thumup:

7. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    #567 Cactus92, 6 jun 2018
    Laatst bewerkt: 6 jun 2018
    Ja das waar! Tis meer dat het al 2 x hetzelfde was. En dit embryo is op voorhand al niet de snelste, met zn morulafase op dag 5 :p
    Ach het is gewoon killing. Gevoel zegt nee, verstand zegt het kan echt nog wel! Maar die vroege test sla ik toch maar ff over.
    Als ik vandaag negatief test ben ik meteen van de leg en moet de rest van de week nog 30 kindertjes verblijden. (En zij mij :))
    Of de crinone helemaal tegenhoudt weet ik niet, was vorige keer zwanger. Utro hield het wel tegen. Zodra ik stopte kwam er spotting..
    En normaal voel ik een krampje licht en dan word ik het na een paar uur. Heb nooit dagenlang klachten zoals sommigen.
    Maarja, blijft koffiedik kijken nog even..

8. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Stimuleren begint op cyclusdag 1 en de punctie is dan afhankelijk van de groei, vorige keer dag 14 dus dat is vergelijkbaar met een normale eisprong zeg maar. En dan terugplaatsing op dag 4 of 5. Dus dat zou over ongeveer (ruim) drie weken zijn.
    Ik hoop echt zo op een beter resultaat... die periode tussen punctie en eerste tp vond ik echt killing hoor, het lab belt dan iedere dag over de ontwikkeling. Echt zenuwslopend, ik laat ze deze ronde mijn man bellen want ik trok het heel slecht. Als er dan uiteindelijk toch nog een voorraadje de vriezer in kan, maakt dat een wereld van verschil hoe je de wachtweken doorkomt!

9. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Nou dat is zeker waar, dat zou een wereld van verschil maken!! Maar zenuwslopend... goed dat je ze je man laat bellen, want je wordt gek van wachten op telefoontjes en zeker als ze geen denderend goed nieuws hebben.. We gaan er nu vanuit dat er een betere, grotere, hoopvollere opbrengst komt!
    De duimen kunnen dus gaan draaien! Wel lekker vlot, zelfde als tp in natuurlijke cyclus, qua tijd ongeveer.

10. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Nog gebeld vanmiddag: er moet toch nog wat meer overlap zijn met de pil, dus alles schuift 5 dagen op. Nog iets langer uitstel van executie ;)

11. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Spannend @Equivoque ! Een nieuwe poging alweer van start... hopelijk met wat meer opbrengst en zonder al teveel gedoe! Je kunt het!

Equivoque vindt dit leuk.
  12. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Even heel kort, vandaag toch de startecho gehad. Mijn menstruatie is zo weinig dat ik me af vraag of het er wel is maar zag iets dus toch maar gebeld. Straks de eerste spuit zetten en starten met de tabletjes.

Reageer later op jullie, moet nu eerst weg.

Cactus92 vindt dit leuk.
  13. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hèhè eindelijk beginnen!!!
    Vraag me alleen af welke spuiten je nog moet zetten? Ik krijg alleen estradiol.

14. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Decapeptyl moet ik spuiten om te zorgen dat mijn lichaam niets meer gaat doen en dan nu ook progynova slikken. Volgende week vrijdag weer terug komen.

15. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Hmm vanavond de bijwerkingen van de progynova gelezen, daar word je wel een beetje bang van...

16. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @cd28 : toch ineens al snel van start, spannend! Ja, die bijwerkingen van sommige hormonen zijn niet mis. Gelukkig hebben de meesten weinig last van bijwerkingen. Helaas had ik het bij de Estradiol (= werkzame stof van Progynova) wel, extreme misselijkheid, wat uiteindelijk opgelost is door de pleisters ipv pilletjes te gaan gebruiken. Wat ik bij de Progynova ook bijzonder vind, is dat er in de bijsluiter staat dat je het niet mag gebruiken bij een zwangerschap, terwijl wanneer je zwanger wordt bij een kunstmatige cyclus je Progynova nog een aantal weken moet gebruiken.
    Staat er ook al een echo gepland?

@Cactus92 : hoe is het bij jou?

Hier is sinds dinsdagavond het gerommel / spotting begonnen. Gisteravond dacht ik dat het zou doorzetten, maar vandaag weer helemaal niks... ik snap er niets van...

17. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Hi @Jolandadjk, ik moet zeggen, ben best aardig door deze weken heen gekomen. Had weinig vertrouwen, maar laatste dagen heb ik echt steekjes links vooral, richting liezen. Ik hoop dat het een goed teken is. Nu 14 dpo, gister laatste crinone en nu wacht ik het maar gewoon af.. Als ik morgen niet vloei dan test ik denk ik 's avonds. Ppfffff spannend...

Bij jou zal het toch wel doorzetten een dezer dagen?! Vervelend zo rommelig...

18. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Cactus92 je maakt het spannend!!! Nog geen bloed bij normaal een korte lf, dat lijkt toch een goed teken... ben heel benieuwd of je morgen goed nieuws komt brengen!
    En mocht het niet zo zijn, dan heb je nog wat achter de hand, toch?

@cd28 wees gerust, ik merkte echt niks van de progynova... Dus zo kan het ook ;)

@Jolandadjk zelfs terwijl je wacht op een behandeling moet je nog meer wachten... je zou toch bijna wortel schieten! Het zal vast wel loskomen nu, maar je wil nu ook wel eens weten waar je aan toe bent...

19. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Equivoque, ja spannend hè.. Ik durf eigenlijk ook niet te testen hoor.. laat ik eerlijk zijn. Ik kan goed wachten, maar durf ook niet.. Ja ik weet niet, bij mij wordt het goed tegengehouden ook denk ik, door de progesteron. En anders verwacht ik vannacht de eerste krampjes/spotting. Zie daar wel tegenop.. Maar wie weet. Denk jij dat dat een goed teken is? Heb een wisselende lf, ben wel eens dag 9 dikke kramp, dag 10 dpo ongesteld geworden. Maar ook wel na 11 of 12. Een aantal keer 13 of 14, maar ben er van overtuigd dat er toen wat gespeeld heeft.. mijn toenmalige arts ook. Maarja, kun je nooit echt bewijzen en maakt ook niet uit. Over het algemeen is het korter dus. Ben rustig en mijn gevoel zegt dat ik niet ongesteld ga worden, maarja, kan bij mij zo ineens hoppa, daar is het.
    Ja ik heb nog 4 kansen, mits die goed ontdooien. Maar hoop van harte daar niet aan toe te komen... En mocht dit allemaal niet goed uitpakken, dan houdt het voor mij daarna op.. Dus voelt toch als aftellen. Maar goed, zover zijn we nog niet! Ik hou jullie op de hoogte!!

20. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Cactus92 wat spannend voor je! Durf je vandaag te testen?

@Jolandadjk hoe gaat het bij jou?

Ik ben op zich niet bang voor de bijwerkingen. Weet dat dat kan gebeuren. Maar op de bijsluiter werden heel veel soorten kanker genoemd en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel erg van geschrokken ben.

Het enige wat ik nu heb is dat ik zo moe ben. Weet niet of dat hier van komt of van alles eromheen maar liefst zou ik mijn bed inkruipen..

Deel Deze Pagina