Nee helaas vandaag was het toch wel zoveel dat ik opnieuw moet beginnen. Volgende week vrijdag de nieuwe startecho. Wel echt een enorme teleurstelling..[/QUOTE] Aahh wat een enorme teleurstelling!! Maar hoe kan dit nou?? Wat geven zij voor verklaring?
Heb geen verklaring gekregen. Alleen dat ik door moet gaan met de medicatie en volgende week weer komen. Ga het dan wel vragen, hoop dat het een eenmalig iets was.
Ah nee, wat een enorme tegenvaller! Je leeft er zo lang naartoe, dan verwacht je niet dat het hier al misgaat... Als ik me niet vergis had je ook een beetje een twijfelachtige menstruatie, of niet? Misschien dat het daardoor komt? Wel apart dat je nu door moet gaan met de medicatie, moet er niet eerst een menstruatie zijn om opnieuw te kunnen beginnen?
We hebben een echo gehad maar nog vrij vroeg, alles was nog heel klein (8mm). Er zijn geen uitschieters en dat is goed, ze willen nu gelijkmatige groei om te zorgen dat bij punctie ook echt alles rijp is. Bij mij 6mm met goede opbouw na 5 dagen slikken, moet nog wel wat bij maar hoef nog niet de dosering te verhogen. Zaterdag weer terug!
@LenaMill , lief dat je aan me denkt. We gaan waarschijnlijk in september een poging met ECD doen, zijn op dit moment nog aan het wachten op de uitslag van het genetisch onderzoek bij onze donor. Daarna eerst lekker op vakantie... Hoe is het met jou en jullie kleine mannetje? @cd28 : ach wat een tegenvaller zeg! Zou dat dan inderdaad alsnog je menstruatie zijn geweest? Wel bijzonder dat ze geen verklaring geven maar alsnog wel door laten gaan met de medicatie... maar hopelijk volgende week meer duidelijkheid. Dikke knuffel voor jou! @Equivoque : fijn dat het er op het eerste gezicht nu goed uit zag. Rustig aan verder groeien, zowel de follikels als het baarmoederslijmvlies... Hier uitslag van bloedonderzoek + echobeeld doorgegeven aan Gent. Antwoord was dat ik mogelijk richting eisprong zit in de loop van de week. Ik denk zelf dat die gisteren is geweest... ik wacht gewoon weer even af en als ik over ongeveer 2 weken niet ongesteld wordt, dan maar weer laten bekijken.
Super! Spannend weer, Jolanda! Geniet nog maar goed van jullie vakantie met twee. Met een kleine erbij is het nooit meer hetzelfde. Hahaha. Korneel doet het heel goed. Hij is al 7,5 maand. Is volop aan het rollen en probeert te kruipen. Achteruit lukt dit al wat, maar vooruit nog niet. Hij heeft ook al 7 tandjes. Het gaat snel! Veel werk met een kleine erbij, we zijn druk bezig continu, maar het is zooooo de moeite waard!!
Vandaag weer echo gehad. Slijmvlies was goed, 9mm. Eitjes groeien rustig door, de grootste was 13,5 dus nog even te gaan. Er waren er een stuk of 8 à 10 van 12-13mm en heel veel kleintjes van 10, dosering nu iets omhoog en hopen dat er daar nog een paar van mee gaan doen. Ik vind het altijd zo lastig om te zien op zo'n echo, voor mijn gevoel waren het er minder dan ze uiteindelijk opschreef... leek mij alsof ze steeds heen en weer ging en een paar keer dezelfde follikels opmat . Merk nu echt dat ik het na het tegenvallende resultaat van de vorige keer lastig vind om vertrouwen te hebben... Maar ik ga er toch maar vanuit dat ze er meer verstand van heeft dan ik ! Punctie is waarschijnlijk pas eind volgende week. @cd28 al een beetje bekomen van de teleurstelling? Hopelijk kun je snel weer verder! @Cactus92 hoe gaat het nu met jou? Een volgende poging duurt dus nog even. Nog wel iets leuks in het vooruitzicht? Ga je nog op vakantie? @Jolandadjk over vakantie gesproken, is het aftellen al begonnen? Héérlijk zeg, Mauritius! Ben benieuwd of het een aanrader is. We hebben natuurlijk pas een korte vakantie gehad, misschien lekker om er nog even uit te gaan in het najaar ofzo. Al wil mijn man liefst nog een keer naar Lapland... @frummelke86 ook aan jou wordt gedacht! Weten jullie al wanneer jullie in Tilburg terecht kunnen?
@Equivoque dat klinkt goed! Hoop met je mee dat er nog een paar mee groeien. Snap dat het moeilijk is om vertrouwen te houden maar het gaat vast heel goed!! Tja heb weinig keus als me erbij neer leggen en weer door gaan. Ben er wel erg mee bezig merk ik omdat ik me af vraag of het wel beter zal gaan de volgende keer. Gister tante geworden, super blij voor mijn zusje maar het drukt je ook even met je neus op de feiten..
@Equivoque : klinkt wel goed het echobeeld nu. En ja, ik vind het soms ook lastig te zien, lijkt dan inderdaad of ze sommige dubbel tellen. Laat ze nu maar gelijkmatig doorgroeien, op naar een goede oogst! We zijn aan het aftellen, nog een paar weekjes... Als we terug zijn, zal ik laten weten hoe we het ervaren hebben. Mijn man zou ook nog wel een keer terug naar Lapland willen. Ik op zich ook wel, maar vind het ook leuk om andere landen te zien... @cd28 : ondanks het dubbele gevoel, toch van harte gefeliciteerd! Je kunt inderdaad niet anders doen dan afwachten, maar het is wel lastig...
Hallo, even een update hier: de punctie wordt vrijdag. Ze moesten het overleggen omdat de grootste al 18 was/waren, maar toch besloten om tot vrijdag te wachten (ik neem aan om nog zoveel mogelijk kleintjes mee te krijgen). Hoop maar dat dat een goede beslissing blijkt... Spannend wel weer! Ik ben niet mee geweest vandaag, vind het wel lastig dat ik nu niet precies weet hoe het eruit zag en waarom deze beslissing is genomen. Maar ja, heb er verder toch geen controle over dus maar erop proberen te vertrouwen dat het goed komt! @cd28 inderdaad ook nog gefeliciteerd en sterkte tegelijk! Hopelijk snel een speelmaatje van jullie erbij.
@Equivoque : ik snap je onrust, maar ze zullen vast een overwogen keuze maken... Bij mijn laatste poging hebben ze ook een eitje 'overrijp' laten gaan om meerdere kleintjes mee te laten doen. Maar vrijdag dus de punctie, spannend weer! Duimen draaien voor een goede opbrengst! Wordt er bij jou nog een keer een echo gedaan om te zien hoe het met jouw baarmoederslijmvlies is? @cd28 : hoe is het bij jou? Is het bloedverlies al gestopt? Jij hebt woensdag toch weer controle? Ik hoop dat het er dan goed uit ziet...
Lieve meiden, ik reageer later! Kreeg steeds geen meldingen in mn mail!! Zie nu dat ik al flink wat gemist heb.
Volgens mij gaat het wel om meerdere eitjes die nu misschien overrijp worden, want ze hadden het in eerste instantie mogelijk al over woensdag en ze plannen pas als er minimaal 3 zijn van 18mm. Ik weet alleen niet hoeveel. Dus hoop maar dat er daardoor niet teveel verloren gaan; of de kleintjes daadwerkelijk meekomen is natuurlijk nog wel even de vraag... Maar gezien het grote aantal onrijpe eitjes de vorige keer inderdaad wel een logische beslissing. Ben er alleen zo vreselijk onzeker over, er hangt ook zoveel vanaf! Ik hoef in ieder geval geen echo meer, het was de vorige keer goed en dat kon volgens de arts weken zo blijven met estradiol.
@Equivoque dat klinkt wel logisch vind ik. Maar op vertrouwen dat zij wel het beste zullen weten wat verstandig is. Ik ga voor je duimen! Bij mij is het bloedverlies gestopt en mag vrijdag weer voor een echo. Zullen maar doen dat dit een proefrondje was haha
@Equivoque : ik herken je onzekerheid zo goed! Het hele traject geeft enorm veel onzekerheid en zoals je zelf al zegt, er hangt veel vanaf! Helaas hebben we er tegelijkertijd weinig invloed op en moeten we vertrouwen op de deskundigheid van de artsen. Succes meid! Ik blijf voor je duimen! @cd28 : fijn dat het bloedverlies gestopt. Even een extra aanloop op een hopelijk nu positieve ronde! Hier sinds gisteren ineens ook weer wat bloedverlies. Ik snap er nu echt niks meer van. Het is erg vroeg voor een eventueel naderende menstruatie, gezien het vorige bloedverlies en het echobeeld 1,5 week geleden, zou mijn NOD rond volgende week dinsdag zijn (3-7). Maar goed, we kunnen wederom niks anders doen dan afwachten...
Vandaag laatste echo voor de punctie en ze verwachten 15 bruikbare eicellen. Wat er daadwerkelijk uit komt is natuurlijk altijd even afwachten, maar hier zijn we alvast heel blij mee!!! @cd28, hopelijk voor jou dan ook goed nieuws vrijdag! Als alles goed is, wanneer gaan ze dan de eicellen ontdooien? En doen ze dan alles ineens?
Hmm, inderdaad wat vroeg voor menstruatie maar een korte lf zou misschien best kunnen na zo'n gekke cyclus? Inderdaad maar weer even afwachten of het doorzet dan...