Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hmm, zit wat in natuurlijk... maar de vorige keer kreeg ik het eerste bloedverlies ook al op dag 12 dwars door de utrogestan heen, dus je kunt je afvragen of progesterontekort echt de oorzaak is. Bewijs is er eigenlijk niet echt, het zou echt alleen voor mijn eigen gemoedsrust zijn. Maar dat is in dit traject ook wel wat waard natuurlijk.
    Achteraf bedenk ik me trouwens dat deze arts ook zei 'starten de dag na de eisprong', maar de vorige keer moest ik starten de dag na de positieve ovulatietest... denk dat ze zich vergist heeft, want als jij vrijdag moet starten en woensdag transfer dan zit je ook al op dag 6 van de progesteron.
    Moest jij het bij je zwangerschappen eigenlijk nog doorgebruiken of mocht je stoppen na de positieve test?

Spannend weer hè... ik heb gevraagd om de slechtste (de morula) als eerste te ontdooien. Normaal doen ze dat andersom, maar ik wil niet weer met zo'n domper eindigen... hopelijk kan ik zo nog wat motivatie voor het laatst bewaren.

@Cactus92 Hoe zit dat bijna precies bij jou: je hebt in principe recht op 2 embryo's uit de bank, maar stel dat er een niet goed ontdooit, heb je dan nog 'recht' op een vervangend embryo of heb je dan gewoon pech?

2. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    @Equivoque ik gebruik nog steeds utrogestan. Ik moest 5 dagen voor de tp beginnen en begin van week 11 mocht ik eindelijk beginnen met afbouwen van 3 naar 2 per dag. Over een paar dagen mag ik van 2 naar 1 voor een week en dan kan ik er eindelijk mee stoppen.

Heb er eigenlijk niet eens aan getwijfeld het niet te nemen, vertrouw volledig op mijn arts wat dat betreft.:oops:

3. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @peque: in een kunstmatige cyclus moet dat sowieso, want dan maakt je lichaam zelf die hormonen niet aan. Dat is anders dan een natuurlijke cyclus ;)

4. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Oh sorry, dacht dat de vraag gericht was op een kunstmatige cyclus, my bad!

5. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Cactus92 is me voor, ik wilde ook schrijven dat je misschien duphaston zou kunnen vragen in plaats van utrogestan. Ik slik dit nu ook..

Fijn dat jullie dat het er bij jullie weer goed uit ziet! Hopelijk straks samen op het bankje.. Ik stuur geluk jullie kant op hoor!

6. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Equivoque : fijn dat er al een ei was en opbouw bms. Nog beide even mooi door laten ontwikkelen en dan er weer voor gaan. Spannend! Goed dat je hebt aangegeven de cryo's in een andere volgorde te willen...
    Ik heb ervaring met een cryo in natuurlijke cyclus zonder utrogestan. Ik heb toen alleen Pregnyl gespoten t.b.v. de eisprong. Ik heb in mijn eigen cyclus en ook tijdens de IUI's altijd vanaf 9dpo beginnend bloedverlies (meestal bruin met wat rood en dan breekt het een paar dagen later door, bij de IUI's soms dan ook al echt doorbreken menstruatie). Ik kreeg hoop toen ik dus op 10dpo nog geen bloedverlies had. Op 11dpo en 12 dpo wel wat bruinverlies, maar bleek uiteindelijk echt zwanger te zijn (wat helaas is uitgelopen op een missed abortion bij 9 weken).
    Het is een moeilijke keuze, waar doe je goed aan... Zou je het nog aan de arts kunnen vragen?

@Cactus92 : jij gaat ook alweer de goede kant op! Spannend meis!

Op naar een gezellig wachtbankje samen met allebei een positief resultaat!

Hier gisteren ook nog veel bloedverlies met stolsels (sorry voor de details) gehad. Als het vandaag niet minder wordt, ga ik Gent bellen...

7. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ik moest starten in de avond op de dag van de eisprong. En na mijn positieve test ben ik gestopt, kreeg altijd voor zoveel dagen mee. Het is een kleine ondersteuning om die lf iets te verlengen, zodat het embryo echt de kans krijgt zich in te nestelen en niet voortijdig eruit gespoeld wordt. Wat wel mijn gevoel is, zoals ik zei, dag 9 al dik kramp en dag 10 de boel eruit.. Maar is dit eenmaal gebeurd neemt het lijf het prima over schijnbaar. Bij mij werkt het echt verlengend, maar idd niet bij iedereen heel lang. Maar dag 12 is prima natuurlijk. Alleen ik snap wel wat je bedoelt.. hoe werkt het dan, als het maar 2 dagen verlengd en dan dwars door de extra progesteron toch erdoor komt.. Vraag het eens na.. ben eigenlijk ook wel benieuwd..
    Ik start vrijdag omdat de progesteron natuurlijk aangemaakt wordt vanaf de eisprong. En dan 5 dagen na die "eisprong" de tp. Ik krijg sowieso een tp van een 5 daags embryo. Ze hebben embryo's van 2 paren voor me geselecteerd, dag 4 embryo's en dan dagje in de kweekstoof natuurlijk. Het mooiste krijg ik en de rest vriezen ze weer in volgens mij. Maar ik zal denk ik niet de info krijgen die jij hebt wat betreft kwaliteit. Bij ons zeggen ze gewoon, het is een mooi vitaal embryo, heeft zich goed doorgedeeld. Het is dat ik dan nog vraag naar welke fase, maar ze doen altijd een beetje vaag daarover, alsof je als leek niet meer info nodig hebt. En ik wil juist alle info hebben.. Maarja, helaas hangt er geen kaartje aan het embryo waarop staat dat ie zeker weten uit gaat groeien tot een wolk van een baby.. dus misschien is meer info ook wel niet relevant.. Alle teruggeplaatste embryo's hebben een kans. Maar natuurlijk wil ik die super blasto. Of al reeds hatchende..
    Snap ook dat jij gaat voor safe the best for last.. Het is al zo vreselijk dit. In mijn omgeving zitten ze nu alweer op het puntje van hun stoel, de ooeehh spannend hoor ik weer regelmatig. Maar ik denk alleen maar, get it over with, deze hel van een poging. Wachten.. en hoogstwaarschijnlijk weer teleurgesteld worden..
    Gelukkig moeten we er samen door!! En wie weet wel gezellig op de wachtbank deze keer :)

8. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Dank weer voor het meedenken dames!

@Jolandadjk inderdaad, je hebt dit ooit eerder verteld. Goed te weten dat het dus wel gewoon kan!
    Maar hebben ze jou dit dan eigenlijk nooit voorgesteld? Want ongesteld op dag 9 dpo is wel heel kort natuurlijk... maar het geeft wel aan dat sommige artsen niet echt geloven in een (te) korte luteale fase.
    Hoe is het vandaag gegaan met het bloedverlies? En hoe gaat het verder met je?

@cd28 Op zich heb ik geen moeite met de utrogestan. Het gaat mij meer om wel of niet gebruiken.
    Begint het nieuws al een beetje door te dringen? Heb je ook al kwaaltjes?
    7 november duurt dan toch nog best lang hè...

@Cactus92 ik hink inderdaad nog op twee gedachten, puur natuur of baat het niet dan schaadt het niet. Ik heb ook ooit gevonden dat bij succesvolle zwangerschappen de innesteling uiterlijk op dag 9 plaatsvindt. Als het later is gaat het meestal mis. Dus dat zou ik moeten redden... maar toch, wat jij zegt, is het dan al niet eerder in gang gezet? Tja, waarschijnlijk beslis ik op het laatste moment in blinde paniek om toch maar aan de utro te gaan... heb nog voor 2 weken thuis dus dat kan nog ;)
    Ik verwacht pas vrijdag of zaterdag een smiley op de test, dus je mag alvast een plekje voor me warm houden!
    Ik heb de laatste tijd veel gelezen over kwaliteit van embryo's en slagingskansen. Tussen de toppers en de middenmoters zit wel een verschil, maar dat valt mee. Bij een gemiddeld embryo is de kans nog steeds heel redelijk; iets van 30% gemiddeld. Eigenlijk is alleen de slechtste categorie interessant om te onderscheiden, want dan wordt het beduidend minder. Buiten dat heeft alles een kans. Dus dat is net genoeg om me nog een beetje gemotiveerd te houden, zonder al te veel valse hoop te hebben. Precies goed toch? ;)

9. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Equivoque het kan ook zeker hoor! Mijn lf is wisselend, maar ben van mijn eigen eicel zonder extra ondersteuning met iui ook zwanger geweest, dus het kan. Maar er zullen zoveel factoren zijn.. een iets minder snel ontwikkelend embryo zal ook later innestelen, een diapauze kan ook nog, en ik denk zeker dat eerst het baarmoederslijmvlies loslaat en dan pas eruit wordt gemikt. Dan pak je al een dag weg van je lf..
    Maar uiteindelijk is het wat voor jezelf goed voelt natuurlijk. Voor die 2 weekjes zou ik het zelf een fijn gevoel vinden.
    Nouja je hebt die bollen nog liggen, dus als je je bedenkt, lekker kliederen met die krengen!
    Ik ga die wachtbank warm houden, zeker. Jij komt er dan donderdag of vrijdag bij zitten waarschijnlijk?
    En die embryokwaliteit... ik denk dat alles wat geplaatst wordt idd een kans heeft.. En veel valt en staat bij de leeftijd van de eicel(donor). Ik krijg een embryo van zeker geen jonge vrouw.. want de meeste mensen zitten al jaren in dit traject voordat ze via ivf kinderen krijgen.. Dat maakt uiteindelijk de slagingskans ook weer kleiner..
    Gemotiveerd zonder al te veel hoop dan idd.. misschien ook maar beter ja..

10. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Equivoque : vanaf de 4e IUI had ik 3x Pregnyl 1500ie ter ondersteuning van de lf. Bij IVF/ICSI heb ik maar 1 cryo terugplaatsing gehad, dus toen zonder ondersteuning. Geen idee waarom niet, maar heeft toen goed uitgepakt.
    Je krijgt nu geen echo meer toch, wachten op een positieve ovulatietest...
    Wat betreft kwaliteit, een vriendin van mij heeft eerst 3 toppertjes teruggeplaatst gekregen, niet zwanger. 3e cryo was op dag 4 maar 6 cellen en is toch uitgegroeid tot hun prachtige dochtertje... Wat ik hiermee wil zeggen, is dat er altijd een kans is. Ik ga duimen voor een goede ontdooiing en terugplaatsing van een mooi eskimootje!

@Cactus92 : jij morgen de tp toch? Succes meis! Mijn duimen draaien voor een mooi embryo!

Hier gisteren nauwelijks bloedverlies gehad en vanochtend ineens weer heel hevig... Ik heb dit in alle pogingen met allerlei hormonen nog nooit gehad. Het lijkt meer op de nasleep die wij hadden bij de miskraam. Het voelt echt heel vervelend, wil vaak naar het toilet, bang om door te lekken... Pfff, kan het nu gewoon stoppen...

11. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ah wat ontzettend vervelend! En dan ook gewoon nu, nu alles zo afloopt, zo'n rotmenstruatie.. Ik denk ook dat het door die progynova komt. Is toch allemaal in hogere dosis dan je van nature zou hebben. Ik heb bv hele dag af en aan hartkloppingen/overslaan hart. Heel vervelend. Vooral wanneer ik in bed lig heel naar. Dus het brengt wel wat teweeg ook.
    Ik hoop dat het snel minder wordt!!

Ik start morgen met duphaston en heb woensdag de tp pas. En dan zal equivoque een van de dagen daarna aan de beurt zijn. Dus we hebben nog even duimrust hier. Ga jij eerst maar even lichamelijk herstellen.
    Hoe gaat het verder, mentaal?

12. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Jolandadjk wat vervelend zeg... na alle ellende heb je hier helemaal geen zin in! Ik hoop dat het snel stopt!

@Cactus92 nou, ik ga je toch al vanaf woensdag vergezellen op het bankje... vanochtend opeens een smiley! Terwijl er gisteren nog nauwelijks een streepje te zien was, dus wel verrassend. Maak me wel een klein beetje zorgen over de dikte van het slijmvlies, dat was eergisteren nog pas 6,5... maar ik word vanmiddag gebeld door de arts gebeld over de planning, dan zal ik het nog even bespreken. Kan ik het ook mooi nog even over de utrogestan hebben ;)

13. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Leuk!! :D Samen op t bankie!
    Geen zorgen, dat slijmvlies is vast nog wat bijgegroeid in korte tijd! En 8 mm is ie vast, ben benieuwd!
    En een innestelingsprobleem heb je niet, je bent al 2x zwanger geweest, dus no worries. Misschien is dan toch de utro om het wat extra boost te geven, heb je die twijfel ook meteen getackeld!
    Ben benieuwd wat je voor antwoorden krijgt over de extra progesteron..
    Artsen hebben vaak een eigen kijk op dingen en hun eigen ervaringen. Je doet wat je denkt dat goed is en aannemelijk klinkt uiteindelijk.
    Laat ff weten hoe laat je moet! Ik half 4.

14. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Het utro-dilemma is opgelost: we gaan voor een eenmalig shotje pregnyl op dag 5. Wel zo makkelijk :D!
    Ik weet nog niet hoe laat, dat bellen ze dinsdagmiddag pas over. Dan gaan ze de planning maken. Maar tot nu toe was het altijd aan het eind van de ochtend. Zit ik alsnog als eerste op het bankje :p

15. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Whaha Jahoor, gewoon toch als eerste op die bank! Regel ff pepernoten en gevuld speculaas wil je :p
    Helemaal top, shotje pregnyl!
    Wat zei de arts verder over die verlenging van de lf?

16. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    De arts die mij belde was er niet zo in thuis, dus daar werd ik niet echt wijzer van. Maar eenmalig pregnyl deden ze vaker bij IUI's, net genoeg om het over die 10 dagen heen te tillen. Bedacht me later wel dat ik deze keer iets eerder wil testen (als dan het nog nodig is) ivm een feestje op vrijdag... maar dan zitten we inmiddels op 9 dagen na de pregnyl, moet er dan wel weer uit zijn denk ik zo.

Pepernoten, speculaas, taai taai: komt voor (of van:p) de bakker!

17. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ja, tis een prima oplossing zo! Moet je een hele of halve ampul spuiten?
    Hele 5000 duurt 8 tot 10 dagen meen ik? Wel de tricky dan, met testen..
    Jammer van die arts, dat ie geen goed antwoord had..

18. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Volgens mij 1500. En het is inderdaad met een slag om de arm... maar als hij op 14 dpo omo-wit blijft, gun ik mezelf wel een drankje op dat feest!

19. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ja, dan zal die wel uit je lijf zijn. Ik heb alleen ervaring met 5000 om eisprong handje te helpen of op te wekken. Maar je hebt ook die 1500 natuurlijk. Ja bij omo wit ga je los.. maar hopelijk moet je aan een watertje!! :)

20. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Equivoque en @Cactus92 nu gaat het dan toch ineens weer snel. Ik ga heel hard voor jullie duimen! Hoop zo dat het gaat lukken!

@Jolandadjk wat naar dat je dit dan ook nog eens krijgt. Hoe gaat het nu met je? Kun je het wel een beetje aan? Pas je goed op jezelf?

Hier is het nog steeds heel onwerkelijk. Heb mijn miskramen/m.a. steeds rond 7/8 weken gehad dus ben wel heel blij maar ook wel erg bang voor de eerste echo.
    Manlief wil het liefst elke dag testen haha, heb hem maar uitgelegd dat je daar echt niets aan hebt. Had er nog 1 liggen, die was al heel oud.. die vanmorgen gedaan, controle streep is ook lichter dus als je daar naar kijkt zou de lijn opgelopen zijn. Gelukkig zijn ze nu op.. vind dat zenuwslopende pff

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina