@cd28 het is inderdaad een zenuwslopende tijd voor jou... zo jammer dat na alles wat we hebben meegemaakt, genieten van een positieve test er niet echt meer in zit. Superstom, maar ik denk echt een positieve test er meer in hakt dan een negatieve... dan weet je tenminste waar je aan toe bent, en anders zit je nog weken in onzekerheid. Ik blijf me erover verbazen dat het bij anderen zo vaak in één keer goed gaat! Nog 2,5 week... hou vol!
@cd28 ik sluit me volledig aan bij equivogue! Niet te doen dit, dat wachten, de angst.. Zelf ook 2x op de 1e echo slecht nieuws.. Leuk wordt het nooit meer helaas.. genieten is haast niet mogelijk.. En inderdaad, de verbazing dat het bij velen allemaal in 1x goed gaat! Zet m op, je moet er helaas doorheen. En hopelijk keert nu het tij en gaat het goed deze keer!
@Cactus92 : dan had ik het verkeerd begrepen. Vandaag dus starten met de Duphaston en nog een paar daagjes geduld... @Equivoque : dat het dan ineens toch zo snel kan gaan! Jij dus ook woensdag de terugplaatsing! Pregnyl 1500 is volgens mij vrij vlot weer uit je lichaam, maar ik heb bij de IUI's telkens 3x 1500 moeten spuiten, naast de 10.000 om de eisprong op te wekken. Dus dan bleef het sowieso lang in het lichaam aanwezig... Het verlengde bij mij mijn lf wel heel goed! En hopelijk kun je inderdaad geen drankje drinken op het feestje! @cd28 : het blijft nog even spannend, de verlengde wachtweken zijn killing, zeker als je al eerder een miskraam hebt gehad. De duimen blijven voor je draaien! Hier is het bloedverlies gelukkig aan het afnemen, verder ook geen last meer van mijn buik. Dus dat is fijn! Wel heel erg moe, deze week weer gewerkt en ik merk dat dat er inhakt. Ook emotioneel, aangezien collega's op de hoogte waren van ons traject en nu dus ook de vragen kwamen hoe het gaat. Super lief hoeveel er meegeleefd wordt, maar ook slopend om het er telkens over te hebben... Maar goed, dat was deze week, dat zal de aankomende weken veel minder worden... Emotioneel voel ik me vooral leeg. De wereld draait door, maar ik sta stil, weet niet welke kant ik op moet. Het voelt alsof we worden geleefd, je doet je ding, maar is dit dan wat het is? Maar ja, wat wil ik ook, het is pas een week geleden dat we deze boodschap gekregen hebben, dus ja, we nemen hier ook maar rustig tijd voor en zoeken afleiding in werk en leuke dingen doen.
@Jolandadjk even een hele dikke knuffel voor jou! Het voelt ook zo eenzaam... weet dat er veel aan je wordt gedacht.
@Jolandadjk ook ik leef erg met je mee.. Het moet een vreselijk gevoel zijn, leeg en niet weten wat je moet.. welke kant op.. Dit gevoel hebben we tijdens dit hele traject al regelmatig, maar de definitieve deur dicht.. Hele dikke knuffel! Kan zo weinig meer doen dan dat.. behalve je snappen en je laten weten dat er veel aan je gedacht wordt.
Ik ben bang dat het mis is... verlies heel veel bloed. Morgenochtend maar bellen met mck maar denk niet dat dit goed gaat komen
Neeee! Wat verdrietig meis! Ik blijf voor je duimen dat het toch nog goed gaat komen, maar vrees met je mee... Sterkte en een hele dikke knuffel!
Het is wel weer gestopt. Heb amper geslapen vannacht. Hoop zo dat het hier bij blijft. Maar heb er een hard hoofd in..
@cd28 wat erg, wat onzeker!! Het is weer gestopt nu... Meteen maar bellen zo! Kan meerdere dingen zijn natuurlijk.. Staat bekend om bloedverlies, helemaal rond 6 weken. Op fb had iemand dit ook van de week en toen vermoedde ze een gesprongen adertje.. Maar je hebt niks aan deze voorbeelden.. je bent mega ongerust natuurlijk! Je mag vast meteen komen op echo. Daar doen ze nooit moeilijk over daar. Laat het ons weten! Sterkte!
Ik had ook ineens bloedingen maar tijdens de echo was alles goed. Adertje zeiden ze toen, schijnt erbij te horen. was behoorlijk schrikken, dat wel! Ik duim voor je!
Ik heb ze gebeld en ze zegt dat we niets anders kunnen dan afwachten. Kan een innestelingsbloeding zijn zegt ze. Over een paar dagen opnieuw testen. @peque ik hoop maar dat het zoiets is. Was overdag druk in de tuin geweest. Tja daar kan het mijn inziens niet van komen maar manlief vond het niet fijn dat ik dat had gedaan. Kan toch niet de hele dag niets doen denk ik dan.
Nee geloof ook niet dat het door werken in de tuin komt hoor, moet je zeker ook niet gaan denken want dan draai je door en kan je inderdaad helemaal niets meer doen (wat trouwens ook niet goed is!) Innestelingsbloed, gesprongen adertje, er zijn zoveel redenen die helemaal niet negatief hoeven zijn. Bij mij hebben ze er expliciet bij gezegd na de tp dat ik vooral niet moest schrikken als ik wat bloed zou verliezen, het kan er gewoon bij horen. Enige wat je kan doen inderdaad is rustig afwachten en proberen er niet continue aan te denken (makkelijker gezegd dan gedaan, I know!) Ik mocht in eerste instantie pas op 8 of 9 weken komen voor een echo maar na lang aandringen (en zeggen dat al die stress en onzekerheid zeker niet goed kon zijn!) toch paar weken eerder mogen komen, om te kijken of de groei in ieder geval goed zat en eventueel hartje te zien. Die spanning is gewoon killing. Vroeg in begin van andere zwangerschap ben ik gewoon voor een pretecho gegaan in Lommel (be) omdat ik liever duidelijkheid heb dan al die onzekerheid. (Beetje ongeduldig typetje hier) Nog een keer testen heeft geloof ik niet echt veel zin. Je kan niet echt verschil meer zien zodra je gewone streepjes hebt plus je weet niet hoeveel (en of) de hCG verhoogd/veranderd is... Heel veel succes in ieder geval, ik blijf duimen!
@cd28 ja, je kunt idd niet anders dan afwachten.. ze kunnen nu ook nog niet zoveel zien natuurlijk. Maar vreselijk.. nog een hoge druk op deze extra wachtweken.. Bloeden nu echt weer over? Testen heeft een ik geen zin nee, de hcg blijft in je lijf, voor langere tijd. Veel sterkte!! Killing.. ik duim!
Ja voor nu is het gestopt.. Ik dacht ook dat testen weinig zin heeft. We wachten maar af, het is idd best slopend. Je durft ook amper meer naar de wc.. Wel erg fijn dat ik hier mijn zorgen kwijt kan, thanks dames
Oh jeetje @cd28 wat een schrik! Wat blijven die verlengde wachtweken toch slopend. Hoe ver ben je nu precies? Ik had de eerste keer ook een bloeding met 5w2d, was wel bruin bloed. Toen was het ook te vroeg om iets op de echo te kunnen zien. Zou je misschien nog wel kunnen afspreken om de echo iets vroeger te plannen? Volgens mij moet je rond 6-6,5 week iets kunnen zien, al is hartactie dan nog wel twijfelachtig. Maar je wil natuurlijk zo snel mogelijk weten of het goed zit... Pfff, dat geduld moet je dan ook maar weer zien op te brengen... heel veel sterkte!
Nu 5w1d, bij mij was het helder rood. Gelukkig geen stolsels.. Ik mag 7 november komen. Nog 2,5 week volhouden. Moet ze deze week laten weten hoe het gaat dus dan kijk ik of het eerder mag.
@cd28 : hoe gaat het met je? Ik hoop van harte dat er geen bloedverlies meer geweest is. Wat een spanning meis! @Equivoque en @Cactus92 : hebben jullie nu allebei aanstaande woensdag de terugplaatsing? Krijgen jullie nog eerder iets te horen over de ontdooiing? Sorry dat ik het even niet meer weet, onthouden is op dit moment erg moeilijk... Hier gaat het wisselend. Ik ben enorm moe en emoties liggen hoog. Bloedverlies is nog steeds niet over, al is het gelukkig wel nog maar heel weinig....
@Jolandadjk dat geeft helemaal niks! Het is best lastig goed bij te houden wie wat moet en wanneer en heeft nu voor jou geen prioriteit. Zou het goed begrijpen als je het niet meer aan kon ons te volgen en te steunen.. dus allang al blij dat je er nog bij bent! Dus wees niet zo streng voor jezelf. En blijf ook van je af praten over je gevoel en proces! Wij hebben allebei een tp ja woensdag. @Equivoque eerst waarschijnlijk en later die dag ik. Bijzonder dat dat zo uitkomt. Ben er nog niet zo mee bezig eigenlijk.. omdat mijn vertrouwen en geloof op het nulpunt zitten.. Hopelijk veranderd dat na de tp. Ik krijg altijd minimaal info over het embryo. Ga ervan uit sowieso een tp, dat is me gezegd. Maar hoe en wat...
@Jolandadjk moe en emotioneel, dat is natuurlijk volkomen normaal in deze situatie maar niet leuk... je bent wel gewoon aan het werk begreep ik? Aan de ene kant zou je waarschijnlijk het liefst willen wegkruipen onder de dekens, aan de andere kant is wat afleiding ook fijn. Zo lastig om hiermee om te gaan. Pas goed op jezelf meid! @cd28 hoe gaat het met jou, een beetje bekomen van de ergste schrik? Hopelijk geen bloed meer gezien? Ik ben vanochtend nog een keer gebeld of we inderdaad nog steeds het minst ver ontwikkelde embryo eerst willen ontdooien. Volgens mij vonden ze dat een beetje gek... begin nu ook een beetje aan mezelf te twijfelen eigenlijk. Het geeft in ieder geval aan hoe weinig vertrouwen ik nog heb... nou ja, misschien word ik verrast. We zullen zien hoe het uitpakt. Ik word morgenochtend pas weer gebeld hoe laat ik mag komen voor de transfer.