Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Cactus92 hè bah, wat jammer dat je vakantie een beetje in het water is gevallen! Je had een relaxte zonvakantie nou net zo hard nodig, én verdiend :(...
    Misschien is het gewoon een slechte generale repetitie voor zondag, je weet het niet...
    Wat ga je alweer snel zeg! Ga de duimen vast weer trainen!

Nou dames... zou er niet een cursus "vind een nieuw doel in je leven" voor ons bestaan? Misschien krijgen we wel groepskorting als we allemaal meedoen :p
    Maar zonder gekheid, hoe vervelend het ook is, des te fijner is het om te horen dat we allemaal met dezelfde dingen worstelen. Maakt het allemaal toch weer iets minder eenzaam.

2. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Equivoque wat jij schrijft ervaar ik ook. Het te weinig leuke dingen doen. Ik denk echt dat het komt omdat je enkel met dit traject bezig bent en daar alles voor opzij zet. En dan hebben wij ook nog eens wel een dochter. Toch moet alles ervoor wijken en voel ik me naar haar toe soms gewoon schuldig. Ik verwijt mezelf dat ik niet genoeg van haar eerste jaren heb genoten en dat kun je niet meer terug halen.
    Wel lekker voor jullie om nu even geen behandelingen en ziekenhuisbezoeken te hebben. Even tot rust komen en dan volgend jaar de ultieme poging. Het moet gewoon lukken!!

@Cactus92 Wat jammer dat je geen lekkere zonvakantie hebt gehad. Ik had gehoopt dat je je lekker had kunnen opladen. Wat ontzettend spannend dat je nu de laatste poging gaat hebben. Ik ga onwijs hard voor je duimen!

@Jolandadjk een hele grote knuffel voor jou.. Het is een rouwproces wat je door moet en dat kost heel veel tijd. Fijn dat het lichamelijk wel iets beter met je gaat.

Met mij gaat het op zich wel redelijk. Vorige week heb ik onze donor gebeld dat we stoppen met het traject. Ook MCK hebben we geïnformeerd. Bij MCK zeggen ze dat we nu misschien de beslissing nog niet moeten nemen. Onze donor begrijpt het heel goed en dat is wel fijn.
    Soms denk ik dat ik geen emotie meer heb. Het lijkt net of niets mee binnen komt. De laatste jaren heb ik aardig wat voor de kiezen gehad, niet alleen met dit traject en op de een of andere manier lijkt het wel of ik afgestompt ben of zo... klinkt misschien heel raar maar ik weet ook niet zo goed hoe ik het moet schrijven. Af en toe denk ik dat ik misschien daarom wel met iemand moet gaan praten.. nog maar eens even over nadenken.

Aan de andere kant geeft het ook wel rust dat er nu een beslissing is genomen. We weten nu waar we aan toe zijn. In huis zijn we het een en ander gaan veranderen. Onze dochter zou een andere kamer krijgen mocht er wel een kleintje komen maar dat stellen we nu uit en gaan wat andere dingen aanpakken. Leuke projectjes voor deze winter.
    Ook hoop ik binnenkort mijn hobby (paard) weer op te pakken. Dit stond allemaal op een heel laag pitje want stel dat... Eerst lichamelijk nog even helemaal herstellen en van de griep af want die heb ik ook sinds donderdag..

3. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Cactus92 : wat vervelend dat je vakantie minder lekker is geweest en je dus ook minder goed opgeladen bent. En dan nu op naar de laatste poging en die komt nu toch al heel snel. Hopelijk lukt het weer wat positiviteit te vinden voor de terugplaatsing zondag om daarna de wachtweken door te komen. Wij gaan in ieder geval weer heel hard voor je duimen!

@cd28 : dat van je afgestompt voelen herken ik wel. Ik merk nu dat het vooral tijd nodig heeft om weer emotie te voelen, om het echt binnen te laten komen. Eerst is er overleving, uit zelfbescherming het niet voelen, bang om overspoeld te raken wanneer je er wel mee bezig bent. Nu kan ik het meer gedoseerd binnen laten komen, waardoor ik wel verdrietig kan zijn, maar daarna ook weer 'gewoon' verder kan.
    Hebben jullie de knoop definitief doorgehakt of brengt zo'n uitspraak van het MCK jullie weer aan het twijfelen?
    Fijn dat jullie donor zo begripvol is, kan me voorstellen dat het voor haar ook lastig is...

Het klopt ook wat je zegt dat we alles voor het traject aan de kant hebben geschoven, want wat als... dat vind ik nu ook heel gek, om gewoon weer alles te kunnen. Ik zei laatst tegen mijn man dat ik zo graag wil dat alles weer 'gewoon' is, maar daarmee bedoelde ik de tijd van in traject zijn en nog de hoop hebben dat er een kindje gaat komen... Logisch dat dit de zo bekende tijd is, we zijn tenslotte in totaal ongeveer 7,5 jaar bezig geweest met alles rondom de kinderwens, waarvan 4 jaar in de MMM (of 5 jaar als je de onderzoeken een jaar eerder meerekent).
    En @Equivoque : als er zo'n cursus is, dan hou ik me aanbevolen! Ik denk soms ook dat het wel goed zou zijn om met iemand te gaan praten om de boel eens te doorlopen en op een rijtje te zetten. Tegelijkertijd gaat zo'n iemand geen keuzes voor mij maken... Pfff, wat is het soms moeilijk allemaal...

4. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hallo dames, heb een drukke week gehad dus even geen tijd en puf om te reageren.

@Jolandadjk en @cd28 een hele dikke knuffel voor jullie! Ik vind jullie allebei stoere dames.
    Ik vind het gevoel van je afgestompt voelen ook helemaal niet gek. Mijn eigen ervaring is dat het verdriet pas een paar weken later stiekem om de hoek komt kijken, als je het eigenlijk niet meer verwacht. In het begin overheerst nog de adrenaline, de opluchting dat de tijd van behandelingen en teleurstellingen voorbij is en ook wat @Jolandadjk zegt: zelfbescherming tegen het verdriet dat misschien wel te groot is. Ik hoop natuurlijk dat het jullie bespaard blijft, maar het is ook helemaal niet gek als dat later pas komt. Jammer is dan altijd dat de buitenwereld denkt dat je het ergste wel gehad hebt, maar dan zijn wij er gelukkig nog!
    Doe rustig aan en inderdaad, pak zeker ook de leuke dingen in het leven weer op.

@Cactus92 zondag alweer terugplaatsing! Ben je er klaar voor, of meer een houding van "let's get it over with"...?
    Vind het trouwens wel apart dat het op zondag wordt gepland in een kunstmatige cyclus, de meeste klinieken houden de zondag toch zoveel mogelijk vrij? Maar wel relaxed zeg, hoef je ook geen rekening te houden met werk enzo!
    Ik duim in ieder geval dat ze een topper voor je klaar hebben liggen zondag!

5. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Hai meiden, daar ben ik dan weer. Heb het moeilijk op t moment, beetje tegen depressie aan en ben dus druk bezig mezelf overeind te houden. Afgelopen dagen weer wat meer lucht kunnen krijgen, hopelijk blijft dat zo. Maar neemt veel energie. Ik lees dan wel mee hier, maar wil als ik reageer ook goed reageren op iedereen, dus dan stel ik t weer uit.. En ben je zo weer paar dagen verder.
    Het afgestompte gevoel wat jullie beschrijven herken ik ook wel. Vooral nu met de laatate poging. Om me heen is mijn achterban, die al behoorlijk geslonken is in de loop der jaren, weer positief en ze vinden het allemaal weer "spannend". Ikzelf voel er helaas weinig bij.. geloof er geen barst meer van. Voel me zelfs, geheel onterecht, beetje gefopt ook door mn kliniek, die in het begin van het traject zo positief was. Niet met garanties of zo natuurlijk, maar gewoon dat de kans heel reëel is, er veel mensen zwanger zijn bij hen op deze manier etc. Ik heb gewoon gedacht dat ECD dè oplossing zou zijn.. nu ging het toch ècht gebeuren! En wat kom ik van een koude kermis thuis.. Kan die kliniek natuurlijk niks aan doen, het is nu eenmaal niet maakbaar... En zo razen er allerlei gevoelens door me heen en soms voel ik ook helemaal niks. Zoals nu.. Voorgaande keren zo vol hoop de poging in.. dat werd steeds minder en nu denk ik idd @Equivoque let's get it over with
    En toch zie ik als een berg op tegen de laatste test.. tegen het definitieve einde...
    Een cursus leuke dingen doen of nieuw doel vinden in het leven of hoe om te gaan met je kinderrijke omgeving... genoeg om te willen leren voor die moeilijke toekomst waar ik bang voor ben.
    Ik hoop dat alle gelukwensen en kaarsjes, draaiende duimen en gebeden me helpen en ik een positieve test heb, als verjaardagskado.. Zelf ga ik er al niet meer vanuit..
    Ik laat jullie weten later vandaag hoe het gegaan is.
    Knuffel voor jullie, allemaal met jullie eigen moeilijke proces.

6. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Cactus92 even snel een berichtje om je toch veel succes te wensen. Ik reageer later uitgebreider.
    Een digitale knuffel voor jou..

7. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Dankjewel!!

8. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Cactus92 : succes vandaag! Hopelijk krijg je een toppertje teruggeplaatst en word je over een week of 2 verrast met een positieve test. Alle duimen en kaarsjes proberen hier aan bij te dragen...

@Equivoque : lief, dank je wel! Jij ook rustig aan doen hè

Hier gaat het ook even niet zo goed. Ik zit er behoorlijk doorheen, veel onrust op mijn werk, de decembermaand en dan afgelopen week allemaal van die kleine dingetjes die niet goed verlopen en waar je weer achteraan moet. En juist daar heb ik geen puf voor... Maar goed, we worstelen nog even door. Ik hoop dat er in januari weer wat meer rust komt...

Cactus92 vindt dit leuk.
  9. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ik heb wederom een beginnende blasto gekregen, net als vorige ronde. Ik vroeg meteen, hoort ie niet al verder te zijn, maar zij zeiden meteen nee. Hij had zich goed herpakt na ontdooing en lag prima op schema. Dus, dat zal dan zo zijn. Verder geen abcjtes, daar doen ze niet aan in MCK. Kwaliteit was gewoon goed. Dat moet ik dan maar geloven. Alles zag er goed uit, dus de duimen kunnen weer draaien. Ik probeer me weer positief op te stellen, al valt dat niet mee. Maar ik probeer het.

@Equivoque het verbaasde mij ook ja, dat ze deze tp op zondag deden, had net zo goed morgen gekund. Maar las nou op de digi poli dat ze het zo druk hebben dat ze zelfs soms geen ivf aan kunnen bieden, dat mensen soms een maand moeten wachten. Langdurig ziek personeel etc. Dus misschien pakken ze deze meteen maar mee op zondag zodat er maandag weer ruimte is voor de onverwachte gevallen..
    Ik klaag niet, lekker rustig gegaan allemaal.

10. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Nou @Cactus92 we gaan gewoon weer duimen hoor! Na ontdooien is beginnend blasto op dag 5 helemaal prima lijkt me, ze hebben immers ook wat tijd nodig om zich te herpakken. En die vorige van mij die een dag achter lag, heeft tenslotte ook een positieve test opgeleverd. Dus over hoe ver ze zijn en de kwaliteit maak ik me nu minder zorgen. Het kán gewoon...

We hebben hier een druk logeerweekend achter de rug van onze twee petekindjes. Allejezus wat een circus.... met zo'n verregende dag echt geen land mee te bezeilen! Ik vind het vreselijk om hier te moeten zeggen, maar we vragen ons nu toch wel even af of we dit nu echt wel willen... laten we zeggen dat ieder voordeel z'n nadeel heb zeg maar :p

11. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    :roflmao: ik moet zo lachen om jouw eerlijkheid.. En neem van mij aan, kinderen zijn nog veeeeel vervelender wanneer hun eigen ouders erbij zijn! :eek::D
    Hè, deze had ik ff nodig.

Ja je hebt gelijk hoor, de kwaliteit, wat zegt het precies. Al zoveel gelezen over allerlei stadia en wel of niet zwanger.. Wachten, hopen.. het is het enige wat ik kan doen..
    Fijn dat je voor me duimt! Duim ook meteen voor een lief, meegaand, zoet kindje.. ook op regenachtige dagen.. :p

12. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Haha ja, het zou toch wat zijn... komt die lang gekoesterde wens eindelijk uit, krijg je er nog spijt van... :roflmao:
    Maar het zou natuurlijk best een rotkind kunnen worden, zonder onze eigen genen... daar kunnen we dan wel mooi iemand anders de schuld van geven! :p

13. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    :roflmao: :roflmao:

14. Equivoque

Equivoque Fanatiek lid

9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Cactus92 Hoe gaat het met je? Is het symptomenzoeken (tegen beter weten in) alweer begonnen?

Ik hoop dat iedereen een fijne sinterklaasavond heeft! We brengen het hier (noodgedwongen) alleen op de bank door. We verwennen onszelf maar een beetje met wijn en lekkere hapjes, om er toch nog een heerlijk avondje van te maken ;)

15. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Naar omstandigheden gaat het wel op het moment, beetje stabieler dan vorige week. Het valt mee met het scannen, dag 8, misschien ook wat vroeg. Heb me voorgenomen het niet te doen, want vorige ronde heb ik gemerkt dat het echt van de progynova/duphaston komt..
    Stiekem laait er natuurlijk wat hoop op af en toe, die ik dan weer weg druk.
    Jullie hebben gelijk, je probeert er wat van te maken. Maar het had zo anders moeten zijn.. met blije kindjes en een versiert huis..
    Wij hebben gegourmet met familie. Teveel gegeten en teveel chocola etc. Dus daar alleen al buikpijn van..
    Kom voor nu mijn dagen redelijk door, zo anders als in het begin van het traject, toen het allemaal zo zenuwslopend was.. Dat gaat nu al veel "makkelijker". Waarschijnlijk door mijn negatieve houding.. en volgende week piep ik vast anders...

16. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Ik duim ook voor je mee, hoop op een gelukkige afloop!

17. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Cactus92 wanneer mag je testen?

Mijn duimen hebben het nog nooit zo druk gehad als dit jaar ;)
    Hoop echt dat jij ervoor zorgt dat we het jaar positief gaan afsluiten.

18. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Dankjewel!! Ga jij goed??

19. Cactus92

Cactus92 Fanatiek lid

4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ik mag volgende week donderdag testen.. dag 16.. ppfff waar haal ik de moed vandaan? Even nog in onwetendheid is voor nu wel fijn..
    Ja we hebben al wat af geduimt hè.. en al heel wat tranen gelaten..
    Maar wie weet hè.. zorg ik voor die positieve afsluiter ja!!

20. peque

peque Bekend lid

26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    So far So good, Nipt was helemaal in orde en binnenkort de 20 weken echo, hopen dat we daar ook goed doorkomen en ons mannetje helemaal gezond is ;)

Deel Deze Pagina