Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke91

    Nienke91 Bekend lid

    8 jan 2019
    503
    721
    93
    Vrouw
    Wauw! Bedankt voor jullie uitgebreide reacties!

    Wat ik ook zo mooi/interessant heeft is dat iedereen er weer een andere kijk op heeft. Zoals jullie waarschijnlijk ervaren hebben is je leven een grote rollercoaster, t ene moment denken we ja het liefst anoniem en het volgende moment denken we nee toch niet. Al jullie meningen doen mij dan ook goed, dan ga ik weer denken van oh ja hmmmm dat is ook zo...

    @Cactus92 wat ontzettend dapper dat je dit proces ‘alleen’ doorstaat! Ik zeg t tussen haakjes omdat ik hoop/denk dat je hele lieve mensen om je heen hebt;). En.... ONWIJS gefeliciteerd met je zwangerschap! Wij zijn ook in behandeling bij t MCK, waar we hoogstwaarschijnlijk 4 eitjes mogen kopen. Wel gaven zij natuurlijk aan dat een eigen donatrice zoeken meer kansen biedt enz. Vandaar ook mijn verdieping nu.

    @Equivoque thanks ook voor de tip! Heb al aardig wat terug gelezen maar zal nog eens verder terug lezen :). En mooi dus ook, jouw beredeneringen voor wat betreft wel of niet anoniem.

    @Maris80 ook van harte met jouw zwangerschap! Misschien dat ik jou ooit privé benader voor wat betreft jouw weg. Ook Spanje cirkelt ergens in mn hoofd uiteraard ;)!

    @Jolandadjk veel van jou gelezen, heel heftig! Je komt ontzettend sterk op me over, knap van je! Fijn dat je er over kunt kletsen denk ik, mijn inziens scheelt dat wel iets...

    @Killy88 ik lees spannende dingen voor jou en je vrouw! Fijn dat jullie van start kunnen gaan, nu duimen maar!
     
    Maris80 vindt dit leuk.
  2. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Nog even dus om er wat meer in te geloven. En ja natuurlijk snap ik dat niemand zekerheid kan geven, en dat er zoveel mis kan gaan...maar dat is in alles!

    Voor nu, zijn alle tekenen echt positief en wie weet sta jij binnenkort ook ineens een kamertje in te richten en te zuchten in babydump prenatal of wherever welke kinderwagen je nu toch het beste kan nemen ;)
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  3. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Killy88 als je vrouw goed reageert op de stimulatie, kunnen er best meer dan 12 eitjes groeien! Dat heb ik zowel bij mezelf als bij mijn donor meegemaakt.
    De punctiedatum daarentegen, daar kun je nog niet zoveel over zeggen... soms groeien ze als een speer en soms hebben ze wat langer nodig.

    @peque jeetje zeg, wat schiet het al op bij jou! Bijna 24 weken alweer... een hele mijlpaal, vanaf nu is het kindje levensvatbaar!
    En nee, ik ben ook niet iemand die echt uitkijkt naar zwanger zijn en bevallen... ik heb zelfs heel lang getwijfeld of ik het überhaupt wel wilde. Nu ik weet dat het niet vanzelfsprekend is lijkt het me wel heel bijzonder! Maar dat het niet per se leuk is, dat geloof ik meteen...

    @Nienke91 lees en klets lekker mee! Het is geen beslissing die over één nacht ijs gaat, maar het helpt om het erover te hebben met elkaar. Was je bij mck ook al bij een psycholoog geweest? Dat is sowieso verplicht in dit traject, en kan in het oriënterende stadium ook al nuttig zijn.
     
  4. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    @Equivoque ja het gaat nu inderdaad onwijs hard al kan t wat mij betreft niet spoedig genoeg over zijn ;)

    iedere zwangerschap is een wereld, en ik mag zeker niet klagen hoor. Heb geen een keer boven de wc pot gehangen al was ik de eerste 12 weken 24/7 misselijk. Hier is het vooral extreme vermoeidheid (het leek eerste 4 maanden wel of ik continue slaappillen nam, zo moe) en tig andere kwaaltjes. en volgens mij telt t toch mee dat ik net effe wat ouder ben.

    En ja t is heel bijzonder, ja we zijn heel blij dat we nu zo ver zijn, dankbaar voor alle mogelijkheden vandaag de dag. Maar genieten? Nee :))

    @Nienke91 Voor ons is er nooit de keuze geweest wel of niet anoniem, het was de keuze of anoniem of niet.
    wij hadden eigenlijk onze kinderwens al opgegeven, na herhaalde miskramen. Nooit een oorzaak gevonden maar omdat ik toen al tussen ouder was, (rond de 40) hebben we het er uiteindelijk bij gelaten. Tót ik onverwachts weer zwanger was vorig jaar rond deze tijd. Dat zette onze wereld even helemaal op de kop al was het een maand later weer uitgelopen in een miskraam.

    Die maand heeft ons wel met de neus op de feiten gedrukt, we merkten hoe graag we het wilden, hoe gewenst het was, zelfs op mijn leeftijd en we stonden er ook heel anders voor dan jaren geleden.

    Mijn “houdbaarheidsdatum” in nl was echter verstreken en we hebben dan ook meteen contact opgenomen met verschillende klinieken in Spanje. Uiteindelijk beland bij een kliniekt in Sevilla waar we heel erg goed zijn geholpen. Mocht je daar vragen over hebben als andere optie, dan ben ik meer dan bereid vragen te beantwoorden! Ik wens je heel veel succes geduld en sterkte in dit traject!
     
    Nienke91 vindt dit leuk.
  5. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Nienke91 Ik wilde ook liever een bekende donor, om de redenen die @Equivoque @Jolandadjk aangeven. Het korte lijntje met de donatrice, met het belang van het kind voorop. Contact kunnen leggen, of al reeds hebben, zodra mijn kindje daar aan toe zou zijn. Wellicht komt dat moment niet, maar zowel, dan is het meteen binnen bereik.
    In eerste instantie wilde een nichtje en een collega beiden doneren, eicellen. Maar toen het aanbod van de embryo's kwam was mijn keuze snel gemaakt. Niemand hoefde meer de risico's van een ivf te ondergaan, want die zijn er, en ik vond dat toch wel zwaar op mijn schouders vallen, persoonlijk. Stel dat mijn nichtje/collega net die ene is waar er een nare complicatie ontstaat.. Doemscenario maar toch, ik voelde dat zo.
    Toen er uit beide donaties geen doorgaande zwangerschap kwam was de embyobank nog de enige optie voor mij. Da's uiteraard ook niet anoniem, maar wel tot het moment dat mijn kind de leeftijd heeft dat ie de contactgegevens krijgt. Dit was best even slikken voor me, om deze stap te nemen. Niet met oog op mezelf, maar omdat ik het persoonlijk (en ik veroordeel niemand die andere keuzes maakt), een must vind dat mijn kind altijd kan weten wie de biologische ouders zijn, zijn/haar roots kan terugvinden. Ik voel me verplicht tegenover het kind. Zoals Nederland ook eigenlijk bij wet heeft vastgelegd. Die kans is er nu nog, alleen had ik een korter lijntje geprefereerd.
    Nu besef ik mij dat ik deze mogelijkheden ook had en dat dat niet voor iedereen is weggelegd en je soms misschien niet anders kunt dan wel de keuze maken voor anoniem.
    Maar nogmaals het is heel persoonlijk. Overdenk het goed en neem alle overwegingen mee.
    Maar we hopen natuurlijk dat er uit de 4 eicellen van MCK een houden embryootje ontstaat!
    Veel wijsheid en succes. En geduld idd.
     
    Nienke91 en peque vinden dit leuk.
  6. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Cactus92 heel veel succes morgen. Ik duim (nog steeds heel hard) voor een super positief bericht morgen!

    Ik lees nog steeds met jullie mee hoor. Ga binnenkort ook weer reageren maar kan me er nu even niet zo goed toe zetten..
     
    Cactus92 en Killy88 vinden dit leuk.
  7. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Yes @Cactus92 Succes morgen! Hoe laat mag je? Doe je daarna even een update, zit ik altijd zo op te wachten als ik weet dat je een afspraak hebt :)

    Wij vanavond de eerste gonal (bij vrouw) gezet. Ik vond het wel even spannend, maar het stelde niets voor. Hatsjeee, ik stak hem er zo in ;)
     
  8. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Begrijpelijk. Rustig aan <3
     
  9. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Neem rustig je tijd, geeft niks. Als we je maar niet uit het oog verliezen.. Knuffel!
     
  10. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Dikke knaltest vanavond bij moeders voor moeders, dus ga er gesterkt op aan morgen. Soort van..
    10.15u mag ik. Niet meteen stressen als ik nog geen update heb gegeven, eerst naar huis rijden, familie inlichten.. Ik doe m zo snel mogelijk! :D

    Ja stelt echt helemaal geen reet voor die gonal spuiten! Hoppa! En doet ook green pijn hoor.. Dus als je vrouw piept en je uitbuit.. don't fall for it :roflmao:
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  11. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    #1431 Killy88, 10 jan 2019
    Laatst bewerkt: 10 jan 2019
    Oh wat goed dat je gaat plassen! En dan nog zon knaltest (hoe kan t ook anders) onder je neus is helemaal fantastisch!


    :roflmao::roflmao::roflmao: Hahaha bedankt voor de info! Maar ze moet niet wagen te piepen, denk dat mijn aandeel niet in verhouding gaat staan tot de punctie ;) maar goed, first things first! Schiet haar maar lek :D:D:D

    Ps: Ik zal niet stressen, maar toch regelmatig even kijken ;)
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  12. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    @Cactus92 succes vandaag! Hier wordt hard voor je geduimd!
     
    Killy88 en Cactus92 vinden dit leuk.
  13. Spookje8

    Spookje8 Lid

    11 jan 2019
    9
    13
    3
    Vrouw
    Lieve allemaal,

    Ook ik lees al een tijdje mee op dit forum en had me tot op heden niet geregistreerd of gepost. Ik leef net als alle andere dames erg met iedereen mee, juist omdat ik weet hoe zwaar het traject is.

    De reden dat ik nu reageer is omdat ik het berichtje van @Nienke91 las. Graag zou ik je @Nienke91 willen meegeven dat je ook niet anonieme eiceldonatie in Engeland kunt doen. De regels daar zijn min of meer hetzelfde als hier. Al scheelt de leeftijd waarop kind mag opvragen 2 jaar, vanaf 18 jaar adres i.p.v. 16 jaar hier in NL.

    In Engeland heb je ook een organisatie die een donor voor je zoekt, naar jou wensen. Ze proberen waar mogelijk ook rekening te houden met je persoonlijkheid. En je krijgt/koopt alle eitjes van de donor die ze voor je gevonden hebben die vrij komen bij stimulatie. Zoals je misschien wel begrijpt is dit wel tegen betaling en niet gratis. Al heb ik het idee dat de prijzen niet veel verschillen met het 'exclusieve' donor tarief van Spanje.

    De kosten van de kliniek waar je uiteindelijk behandelt gaat worden komen daar nog bij. Soms bieden klinieken die al samen met die organisatie werken een pakketprijs.

    Mocht je @Nienke91 of iemand ander meer willen weten, laat het me maar weten.

    @Cactus92 Heel veel succes en sterkte met de spanning voor zometeen. Ik duim voor je!

    @allen: ook succes & sterkte met jullie traject!
     
    Nienke91, Cactus92, Killy88 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Meiden, goed nieuws hier! Alles gaat super goed! Alles erop en eraan.. Hartje stevig.. goed gegroeid.. Ppff begint nu eindelijk soort van door te dringen. Al blijft de angst hoor. Maar vandaag kan even niet meer stuk!
    Voor wie het zien wil, een leuke echo foto van vooraangezicht. De zwarte holte in t midden daar zit een buikje, maar net op de foto hield ie m in :) Armpjes, beentjes.. Hoe is het mogelijk..
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Nienke91, Mythique, Spookje8 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Wow wat prachtig @Cactus92 Nu wordt het toch echt werkelijkheid he!
    Ga genieten nou, voor je het weet zijn de weken voorbij!
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  16. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Ge-wel-dig!!!! Super super super!! Wat een heerlijk nieuws! ik ben zó blij voor je!!
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  17. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Wat een super nieuws @Cactus92!! Gefeliciteerd! Nu gaan genieten van je wondertje! Het is je onwijs gegund.
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  18. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Wat fantastisch @Cactus92! Je mag het nu toch echt voorzichtig gaan geloven hoor! En proberen te genieten inderdaad...
    Maak je ook zo'n mooie banner?

    @Spookje8 wat een goede tip, Engeland! Dat wist ik niet.
    Waar zit jij nu zelf in het traject?
    Wees welkom om mee te schrijven hier!
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  19. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ja echt een supertip @Spookje8
    Ik wist dat ook niet. Wist alleen Finland.. Maar geweldig!
     
  20. Maris80

    Maris80 Actief lid

    23 okt 2012
    214
    254
    63
    Vrouw
    @Cactus92 Gefeliciteerd met je mooie echo :thumup:

    Na menig verhaal van ieder hier te hebben gelezen moet me toch even wat van het hart. Schijnbaar is “anonieme” eiceldonatie niet in het belang voor het kind, fijn om te horen! Dus bij voorbaat keuren jullie anonieme donatie af! Nou dames ik dacht hier op dit stukje van het forum wat lotgenoten te treffen maar schijnbaar is het alleen goed als je een “bekende” donor hebt.

    Ik ben heel blij met mijn anonieme donor, en ik ben heel blij om zwanger te mogen worden middels anonieme eiceldonatie. Ieder zijn eigen beslissing toch. Dat afkeurende toontje vind ik niet leuk en ook zeer ongepast!

    Heb even moeten bedenken of ik wel of niet zou reageren maar ik kan het niet aan me voorbij laten gaan dat er zo klakkeloos wordt neer geschreven dat anoniem niet in het belang van het kind zou zijn, want dat is wat jullie in feite zeggen.

    Anoniem of bekende donor maakt geen ruk uit. We moeten blij zijn dat deze optie uberhaupt bestaat voor vrouwen zoals ons.
    Ik kan je 1 ding vertellen, “onze” eiceldonatie kinderen zijn zo gewenst, ik denk dat menig andere vrouwen niet zo sterk in hun schoenen zouden staan als “wij”

    Dus kom alstublieft niet aan met die nonsens van anonieme donatie is niet in het belang van het kind!!
     

Deel Deze Pagina