Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Dank je!
    Zoals verwacht nog niet veel te zien, alles was nog klein en slijmvlies begon net pas weer op te bouwen. Dus rustig aan en over een paar dagen beginnen met de ovulatietesten. Ik heb wel vast Duphaston meegekregen, mocht ik positief testen dan ga ik daar ook mee door tot 12 weken. Gewoon slikken dus, wel fijner dan utrogestan!
    @Cactus92 slik jij ook 3x1?

    @Killy88 jullie alvast succes voor donderdag! Hopelijk valt Pasen vroeg dit jaar ;)
     
  2. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    @Equivoque

    Fijn dat het weer langzaam aan het opbouwen is! Denk dat we echt samen op t bankje komen dan!

    Is het een keuze of je duphaston of utrogestan krijgt? Anders kan ik dat mooi donderdag aanvragen, zie ontzettend op tegen die smurrie!
     
  3. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Oh, jammer dat er nog niet veel te zien was. Heb je vaker een trage? Ik ben geen graadmeter natuurlijk met mijn idiote snelle eisprongen..
    Ik slik idd ook 3x1. Maar vanaf 10 weken 2x1, dan 11 weken 1x1 tot 12 weken. Hoorde ik net van de arts. Dan neemt de placenta het over. Vanaf week 11.
    Maar tot 12 weken prima toch, kan geen last. Goed geregeld, weg met die vieze utro. :thumup:
     
  4. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Gewoon duphaston vragen hoor! Kost niks, veel beter. Niet te doen die utro. Ik kreeg daar ook zwaar irritatie van, zoals met een schimmel.
    Ik had eerst na utro crinonegel, ook al veel beter, 1x per 24 uur. Maar duurder. Maar dit is perfect.
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  5. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Ik moest er wel echt zelf naar vragen, utrogestan is nog wel de standaard. Maar het kan dus wel, zou het zeker even aankaarten!
     
  6. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Ja, dag 15 is voor mijn doen al vroeg ;)... meestal 16-18. Dus had ook niet verwacht al iets te zien. Ben alleen helemaal vergeten te vragen wanneer ik het beste kan beginnen met testen, maar denk dat vrijdag (of misschien zelfs zaterdag) wel vroeg genoeg is.
     
  7. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Oh bedankt meiden! Ga ik donderdag dan wel even op aandringen op hoop van zege :D;)
     
  8. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Dank voor het warme welkom

    Bij de eerste ICSI in Nl waren er maar 2 eicellen, waarvan 1 bevrucht en maar doorgedeeld tot 4-cellig op dag 3. Bij de tweede ICSI in Nl waren er 4 eicellen, waarvan 2 bevrucht en maar 1 doorgedeeld tot 4-cellen op dag 3. Nu in België een kort schema gedaan, 10 rijpe eicellen (yay), 6 bevrucht (yay), en toen we voor de tp in België waren op dag 5, bleken ze allemaal gestopt te zijn met delen. Het lijkt er dus op dat het aan mijn eicellen ligt, want die vallen gewoon allemaal uit elkaar na de bevruchting.

    @Equivoque: Dank voor jouw lieve bericht. Ik heb diep respect voor hoe je er in staat. Fijn dat je nu orale medicatie meekrijgt ipv die stomme utrogestan.

    @Killy: Succes donderdag!

    We hebben overigens net gehoord dat we eind februari een afspraak in Spanje hebben. Dan ‘pas’ omdat ik dan geen vrij hoef te vragen van mijn werk. Ik vind het een heel fijn idee dat niet de hele wereld er dit keer vanaf weet. En het is wel heel fijn om alles weer even te laten bezinken. Zijn er bij jullie veel mensen op de hoogte van waar jullie staan in het traject?
     
  9. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    @Muisje101 onze ouders zijn deels op de hoogte en mijn werk. Dit omdat ik ruim 100km van huis werk en dus niet ‘eventjes’ op en neer kan. Gelukkig heb ik een coulante werkgever die mij / ons alle ruimte biedt. Maar elk nadeel heeft zn voordeel: Geertgen (waar we onder behandeling zijn) ligt werkelijk naast de deur, dat is 5 minuten rijden :)

    Voor je het weet is het eind februari! Bij welke kliniek heb je een afspraak gemaakt? Spannend zeg, hopen dat jullie daar meer succes gaan hebben ❤️
     
  10. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Muisje101 wat een slijtageslag hè, die periode na de punctie... en dan weer gebeld worden met "We hebben helaas geen goed nieuws voor u" (of, als ik het goed lees, er pas achter komen als je al in het ziekenhuis bent voor de terugplaatsing??? Vreselijk zeg, hadden ze dan niet al wat eerder kunnen bellen?)
    Wel goed dat je nu even rust hebt tot eind februari, die afstand is wel echt even fijn. Niet dat je dan opeens het licht ziet, maar wel om zelf weer even op te laden.
    Dank voor je compliment, ik bloos ervan! Als ik het terug lees klink ik inderdaad heel stoer, maar nu er weer een terugplaatsing in zicht komt begin ik weer een beetje mijn oude labiele zelf te worden...:confused: Ach ja, het zal er wel bij horen!

    Bij mij weten best een aantal mensen ervan, maar wanneer we een terugplaatsing hebben houden we tegenwoordig wel voor onszelf.
    Maar toen wij halverwege 2017 te horen kregen dat het met mijn eicellen niet ging lukken, hebben we dat wel al met een aantal mensen gedeeld. We dachten toen helemaal nog niet aan ECD, maar aan adoptie. Toen het aanbod kwam zijn we dat eigenlijk pas serieus gaan overwegen. En ja, als je dan de molen weer in gaat (en zeker als het dan lukt) heb je wel wat uit te leggen, want het kon toch helemaal niet? Dus goed om er nu over na te denken wat je met wie deelt. Je kunt natuurlijk ook vertellen dat jullie nog een poging gaan doen zonder de exacte details, want het is aan de andere kant ook wel weer fijn als je bij tegenslagen in het traject niet zoveel hoeft uit te leggen.
     
  11. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Muisje101 : jullie hebben ook al een heftig traject doorlopen zeg! Helaas heel herkenbaar een afvalrace en geen terugplaatsing is moeilijk te verteren (niet zwanger na een terugplaatsing is ook lastig, maar alles doen t/m punctie en dan geen terugplaatsing vond ik zelf veel moeilijker, 2 keer meegemaakt).
    Ik snap heel goed dat je geen twee jaar wilt wachten en zoals ik het nu lees, gaan jullie kijken of Spanje wat is voor jullie. Spannend! Heb je dan het intakegesprek?
    Bij ons waren veel mensen op de hoogte van ons traject. Echter toen vorig jaar bleek dat de eicelkwaliteit de boosdoener was, hebben we dit maar met heel weinig mensen gedeeld. Wel dat de kansen heel klein waren (omdat we toen ook wel op het punt stonden te gaan stoppen). Dus toen wij kozen om door te gaan met ECD, kon ik gewoon zeggen dat we nog een poging gingen wagen met een iets ander bouwstofje (zonder daar over uit te wijden, maar dus ook zonder te liegen). Onze directe omgeving was hier overigens wel van op de hoogte. Dit gaf ons de ruimte om te delen met de omgeving wat we wilden op welke tijd (ook rekening houdend met mocht er een kindje komen, je ook dan zelf keuzes zou kunnen maken wie je wanneer zou willen vertellen over de ECD).

    @Equivoque : jammer dat er nog weinig actie te zien was, maar dit gaat wel komen. Bij mij ging dit meestal ook vrij traag (ook in stimulatiefase)... Fijn dat je Duphaston krijgt, hopelijk geeft je dit ook wat meer rust na de terugplaatsing!

    @Killy88 : voor jullie ook al bijna de eerste echo! Ik hoop dat dit bij jullie beide een mooi beeld geeft van hoe het ervoor staat!
     
  12. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Lief @Jolandadjk
    Ben zelf ook ontzettend nieuwsgierig aan het worden. Zojuist de eerste spuit cetrotide gezet, dat klaarmaken vond ik wel een beetje spannend. Maar, gelukt! Morgen nog een dagje uitzitten en dan zullen we donderdag wijzer worden hoe het ervoor staat!

    Hoe is het met jou? Kom je al een inieminie beetje tot rust...?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Das een beste spuit!! :eek: Eerst de boel verdoofd?? Met Ben@Jerry's.. :p
     
  14. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Haha nee ik doe niet aan betutteling :p Ben en Jerry’s is overigens wel een heerlijk idee haha, misschien dit weekend maar eens in huis halen :o:

    @Cactus92 hoe ziet je vervolg er uit? Blijf je onder behandeling bij gynaecoloog de komende weken? Komen er nog extra echo’s?
     
  15. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Je mag jezelf best lekker betuttelen hoor. Bak ijs op je buik, spuitje erin en smullen maar :p

    Ik hoop morgen de verwijzing voor de gynaecoloog te krijgen, dan ga ik er als een speer achteraan. Omdat het een risicozwangerschap is blijf ik onder controle van de gyn. Ik heb geen idee of er echt extra controles en echo's aan vast zitten, neem aan van wel, maar weet het niet.. Als het allemaal niet nodig is, dan zou een gewone verloskundige wel volstaan, dus bereid me voor op een V.I.P. treatment. :D
     
  16. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Afdwingen de VIP treatment, die heb je na al die jaren wel verdiend!

    Uitmelken die gynaecoloog / verloskundige. Elke week jezelf melden voor een echo :D
     
  17. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Dat dacht ik ook ja! En als je iets leert in dit traject is het altijd je mond open halen, zelf onderzoeken en afdwingen dat ze bepaalde dingen doen zoals jij het wilt. Maargoed, of het plaatselijke streekziekenhuis onder de indruk van me zal zijn...
     
  18. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    laten we het streekziekenhuis voor nu het voordeel van de twijfel geven ;)
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  19. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Hoi Meiden,
    Wij komen zojuist terug van Geertgen. Ben nog even aan het nadenken wat ik er precies van moet vinden. Van de 12 follikels zijn er 9 gaan meedoen tussen de 15/21 mm. Er liggen er nog 3 klaar van 14 mm.
    Nu stelde drs Schoonenberg voor de punctie zaterdag te doen. Dit overleggen ze vanmiddag. Als het zaterdag niet past wordt het maandag, dan kunnen we nog 2 dagen stimuleren om die kleintjes proberen te activeren, maar die grootste verliezen we dan. Tussen 1 en 5 worden we gebeld wanneer de punctie gaat plaatsvinden. Heb wel het idee dat het meer met hun planning te maken heeft, dan met ons als patient. Maar goed.
    Mijn bms was 6 mm dik. Ze wilde dit nog naar 7 trekken dus ipv 3 tabletjes stap ik over op 4. Nog tijd genoeg voor die mm, want terugplaatsing is op dag 4 of 5. Wat denken jullie over 9 follikels?

    Ik heb naar de duphaston gevraagd. Ze vroeg allereerst hoe ik daar bij kwam. Ze had er contact over gehad met een arts in Gent en raadde me nog wel utrogestan aan, omdat duphaston nog niet medisch bewezen was. Het bleef mijn keus, maar ik heb dus maar braaf de arts gevolgd.
     
  20. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf nooit ivf gehad en ook geen eiceldonatie meegemaakt van dichtbij, dus kan er weinig zinnigs over zeggen. Weet wel dat mijn arts zei dat alles vanaf 14 mm uitrijpt door de pregnyl. Dus dan zouden die 3 er nog bij kunnen komen, als je zaterdag de punctie hebt.. Wat een vervelend gevoel dat ze weer meer met eigen planning bezig zijn dan met de cliënten.. Dat wil je er helemaal niet bij hebben nu!
    Ik snap heel goed dat je hun advies opvolgt hoor, zou ik ook doen.
    Maar het klopt niet. Er is uit onderzoek gebleken dat progesteron slikken hetzelfde effect heeft als vaginaal inbrengen. Dat heeft MCK maanden terug al in hun digitale poli geplaatst, vandaar dat ze bij ons over zijn op duphaston. Ben zelf ook zwanger in kunstmatige cyclus met duphaston. Werkt dus prima. Maar snap je hoor, je vertrouwt op je arts, moet ook. Wat je nog wel kunt doen is om crinonegel vragen, da's 1 keer per 24 uur, met pipet. Ideaal. Wel 36 euro bijbetaling per 2 weken, maarja, gemak dient de mens. Maar kijk maar wat goed voelt.
    En wat betreft de hoeveelheid follikels.. als het allemaal mooie eicellen zijn en goeie bevruchtingen en delingen, dan is dat een prachtige score toch? Helaas weet je dat nooit van te voren, die hel is de eerste hobbel, wachten wat er gebeurd.. Dat is de ervaringen die ik hier heb gelezen iig.
    En nog ff ophogen en 1 of 2 mm erbij voor het slijmvlies, je hebt nog even idd. Hoe is je slijmvlies normaal, in de natuurlijke cyclus? Of hebben ze dat niet bekeken?
     

Deel Deze Pagina