Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Dat hebben ze in de zomer bekeken en toen was het precies zoals ze het wilden hebben. Ik dacht ook rond de 7/8 mm?

    Maar goed het is wat je zegt: Het gaat om de bevruchtingen en delingen, dus mijn motto: First things first, moet ik me dan ook aan houden. Eerst de punctie, dan pas druk maken!
     
  2. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Dan kom er vast nog 1 of 2 mm bij. Helemaal goed hoor!
    Ja, druk maken heeft nu nog niet heel veel zin. Maar snap je wel hoor, is gewoon heel spannend. Misschien kunnen de anderen er nog wat zinnigs over zeggen om je een steuntje te geven!
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  3. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Zaterdag 10:00 it is!
    Punctie
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  4. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Aaaah wat spannend!!!
    Ja, het is altijd een beetje een afweging of je beter de punctie kan plannen een paar onrijpe erbij hebt, of nog even wachten met het risico dat er een paar overrijp worden. En je hebt dan nu net de pech dat die zondag ertussen zit, dan doen ze geen punctie (Is op meer plekken zo). Anders hadden ze waarschijnlijk 1 dag gewacht als compromis. Maar het is dus het een of het ander, dan is het een kwestie van goed tellen en inschatten met welk scenario je de meeste eitjes meekrijgt. Inderdaad gaat alles vanaf 15mm wel mee, en soms heb je vanaf 14mm ook echt nog wel een groeispurt dus met een beetje mazzel krijg je nog iets meer mee. Maar 9 is een mooi aantal hoor! Onze donor had telkens 21 (!) eitjes maar lang niet allemaal goed, dus kwaliteit gaat echt boven kwantiteit. Ik heb ooit de vuistregel gehoord: 50% wordt bevrucht en daarvan redt 50% het tot dag 5. Maar dat kan per keer verschillen. De eerste keer hadden we 7 rijpe eicellen, 5 bevrucht en 3 over op dag 5. De tweede keer 14 rijp, 12 bevrucht en maar 4 over op dag 5. Dus wees wel bedacht op een afvalrace, maar dan houd je ook echt de beste over: ik heb tot nu toe 5 embryo's 'verbruikt' waarvan 3x zwanger (1x niet en 1 heeft ontdooien niet overleefd) dus dat is best een aardige score.
    Alleen jammer dat het nog niets heeft opgeleverd...

    En wat jouw bms betreft, hoe lang heb je nu estradiol geslikt? Meestal beoordelen ze pas na 10 dagen maar jullie gaan volgens mij wat sneller. Dus dat trekt echt nog wel bij, zeker met hogere dosering. De opbouw is belangrijker, dat er mooi 3 lagen te zien zijn.
    Tja, en wat die duphaston betreft... het punt is dat ze een vergelijkende studie hebben gedaan waaruit geen verschil kwam met de utrogestan en crinone. Dan zal de ene arts overtuigd zijn, en de andere wil dat eerst nog bevestigd zien in meerdere onderzoeken. Voor allebei is natuurlijk wat te zeggen, maar het zou wel handig zijn als binnen een kliniek consensus is over het beleid. De arts die ik had vond het wel goed, maar dat was wel een fertiliteitsarts en geen "echte" gynaecoloog. Benieuwd wie ik aan de telefoon krijg over het plannen van de terugplaatsing en of die er nog wat van zegt...
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  5. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Bedankt @Equivoque voor je duidelijke antwoord!

    Ik ben me heel bewust van de afvalrace, vandaar dat 9 even voelde als een domper. In de zomer lagen er 15 klaar, toen uitgangsecho nog maar 12. En dan google je wat en dan lees je de meest bizarre aantallen van 20 tm 40!! follikels. Nu we een paar uur verder zijn ben ik alweer een stuk meer tevreden. Kwaliteit boven kwantiteit!

    De estradiol slik in vanaf vorige week donderdag. Dus dat kan nog wel wat bijtrekken tot de (hopelijke) terugplaatsing. De drie lagen zagen er prima uit overigens!

    En over die duphaston was ze echt verbaasd dat ik daar over gehoord / gelezen had. Maar misschien lopen ze bij ons in brabant gewoon een klein beetje achter ;) Benieuwd of jij er nog iets over te horen krijgt idd. Het is toch dezelfde kliniek.

    Vanavond om 18u nog een keer de cetrotide en dan om 23u moeten we triptofem zetten. Ik heb allerlei spuiten langs zien / horen komen, maar triptofem nog nooit. Iemand bekend?
     
  6. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Ja, mij :D
    Triptofem is hetzelfde als decapeptyl. Als je het lang gebruikt werkt dat als remmer, maar als je cetrotide als remmer hebt gehad kun je het juist gebruiken om de eisprong op te wekken, in plaats van pregnyl. Daarmee krijg je nog een betere narijping, dus in jullie geval gekozen om nog zoveel mogelijk kleintjes mee te laten rijpen. Het geeft ook minder risico op overstimulatie dus bij heel veel eitjes doen ze het ook.
    Ik heb het zelf in Düsseldorf ook gehad en mijn donor bij de eerste punctie ook.
     
  7. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Potverdikke wat is het toch fijn dat jullie zo ervaren zijn haha! Thnx! Ik had al research gedaan maar kwam idd niet verder dan de remmers.

    Nou, dan doen we dat maar weer vanavond :D
     
  8. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Spannend voor jullie zeg! En zoals eerder gezegd, er ligt een mooi aantal klaar! Maar ik herken je gevoel wanneer je zulke andere verhalen leest. Je hoopt dat er voldoende goede embryo's overblijven na de ellendige afvalrace.
     
  9. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    We gaan nu maar hopen dat er van die 9 iig 1 of 2 goede toppers overblijven :) als jullie zaterdagochtend allemaal heel hard duimen en kaarsjes branden wil dat misschien lukken!

    ❤️
     
  10. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Killy88 vindt dit leuk.
  11. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    Klinkt goed hoor! De kans dat de kleintjes nog meerijpen is groot en dan heb je een prachtig aantal als uitgangspositie. Volgens mij gaan ze altijd voor 6 of meer. Dus dat er nu 9 lijken te zijn, is een prachtig aantal. Bij de punctie kunnen er zelfs nog een paar extra gevonden worden, maar 9 is ook echt goed.

    Bij die verhalen van 20-40 zijn het vooral onrijpe eicellen, dus daar heb je niks aan, en de risico's zijn groot. Je kan dood- en doodziek worden van overstimulatie.

    Al met al denk ik dat jullie goed nieuws hebben gehad. En dat al na zo kort stimuleren! Ben blij voor jullie!
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  12. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Ja de arts zei dat ze het liefst een aantal hadden tussen 8 en 12. Maar toch vond ik het een beetje tegenvallen, omdat we 225eh spoten had ik misschien meer verwacht. Op het eerste gesprek waarschuwde ze ons zelfs voor overstimulatie, maar goed we doen het met wat we hebben! En we hopen dat dit genoeg is ❤️ Dankjewel voor jullie lieve woorden allemaal, we gaan ervoor zaterdag!
     
  13. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Killy88 heel veel succes morgen!
    Schrik niet van de lange punctienaald... manlief ging bijna van z'n stokje toen hij die zag :roflmao:
    En ik heb het me eigenlijk nooit echt afgevraagd, maar dan hebben jullie natuurlijk ook donorzaad nodig (duh)... komt dat van de bank of hebben jullie een bekende hiervoor? Nu ik erover nadenk hoor je eigenlijk niet vaak dat er een bekende zaaddonor wordt gekozen, behalve bij co-ouderschap. Waarschijnlijk ook omdat het aanbod zo goed is, in tegenstelling tot eicellen natuurlijk...

    @Muisje101 er schoot me nog iets te binnen: ik heb ooit ergens gelezen (helaas weet ik niet meer waar) dat de eerste paar celdelingen van het embryo bepaald worden door de eicel en dat bij de latere ontwikkeling (vanaf dag 3 ongeveer) de zaadcel een grotere rol gaat spelen. Dus als dat klopt, zou het ook nog best aan het zaad van je man kunnen liggen dat de embryo's na dag 3 sneuvelen.
    En ik las ook pas een onderzoek waaruit kwam dat miskramen ook vaker dan gedacht veroorzaakt worden door zaadcellen met slecht DNA.
    Dus in dat opzicht is 50% donorzaad nog niet zo'n gek idee?
    De ellende is natuurlijk dat je het gewoon niet weet tot je het probeert...
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  14. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Oh bedankt voor de waarschuwing, ik ben als de dood voor (lange, dikke) naalden... vrouw niet gelukkig!

    Wij hebben een donor via cryos. We hebben een uitgebreid profiel gekozen met mijn kenmerken. Raakt waarschijnlijk kant nog wal,
    maar ik vond het een fijne gedachte haha! Die donoren zijn best prijzig, maar met icsi heb je (waarschijnlijk) niet zoveel rietjes nodig als met kid. We hebben 5 rietjes in reservering, dus t moet toch een keer lukken ;)
    En waarom wij een uitgebreid profiel hebben is dat ik het wel fijn zou vinden dat ik enige antwoorden kan geven als het kind ooit vragen krijgt. Iets van informatie, i.p.v. wachten tot 16. We hebben nu een behoorlijk pakket met info, dus hopen dat ze het goede rietje opgestuurd hebben :roflmao:
     
  15. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Killy88 heel veel succes morgen!!! Ik ga me suf duimen, ben heel erg benieuwd!
    En je komt er weer bekaaid vanaf, met die naald :roflmao: Morgen toch je vrouw maar beetje betuttelen en verwennen hoor!
    Hoop dat alles goed en zonder al teveel pijn verloopt en ik hoop dat zowel de laatste follikels als je bmslijmvlies nog even een sprintje hebben getrokken. :thumup:
    Laat het ons weten!
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  16. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Dankjewel lieve @Cactus92
    Haha ja ik zal lief zijn! Heb al kruimelvlaai en een mega reep milka in huis gehaald, beetje netflixen en hopen dat het gauw bijtrekt :)

    Bms meten ze morgen niet. Dat heeft (nu) nog 6 dagen om te racen, zal wel goedkomen! Ik laat jullie morgen horen hoe het is gegaan.
     
  17. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Je brengt me op ideeën :p Jam jam.
    Die vrouw van jou klinkt als een bikkel, komt vast goed!
    En ja dat slijmvlies kan nog lekker ff doorgroeien.
    Zeer benieuwd, ik hou t forum in de gaten morgen!!
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  18. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Heel veel succes vanochtend @Killy88! Ik ga heel hard voor jullie duimen dat er een mooi aantal eitjes gevonden wordt! En hopelijk valt het mee voor je vrouw, zorg vandaag maar extra goed voor haar...

    @Equivoque : hoe is het bij jou? De 'smiley' al gevonden?

    @Cactus92 : en hoe gaat het met jou? Heb je nog ergens weer een echo?
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  19. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Ja @Equivoque , hoe staat het ervoor??

    Ik heb gister mn verwijsbrief gekregen en alles is aangemeld bij de gynaecoloog in t ziekenhuis hier in de buurt. Ze bellen begin van de week hoop ik en ook hopelijk dan komende week de intake. Ben erg onzeker, dus hoop snel weer op positieve bevestiging.
     
  20. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Nog geen smiley vandaag, dus we plassen rustig nog even door! Terugplaatsing wordt dus in ieder geval niet vóór het volgend weekend.

    @Cactus92 ik snap helemaal dat je wel weer aan een echo toe bent! Bij mck dus geen afspraak meer? Hopelijk kun je volgende week snel terecht om even te gluren naar je kleine uk!

    @Killy88 punctie goed gegaan? Hopelijk zijn ze nu heel veel eitjes aan het tellen!
     

Deel Deze Pagina