Eiceldonatie

Discussie in 'Donorschap' gestart door cd28, 2 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Wat een trage! Irritant.. Ik had een keer dat ik een nieuw doosje aan moest schaffen last minute, van die dure krengen. Had lekker 2 keer pd getest, want zat er ruim in, was mn laatste keer in natuurlijke cyclus. Nieuws doosje, 1e testje :)
     
  2. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Haha ja, precies! Dat voorzie ik ook voor de volgende ronde... nog een extra reden om de laatste keer toch maar kunstmatige cyclus te doen, ik weiger nog een nieuwe doos te kopen ;)
     
  3. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Potverdikke dat is vervelend :( Ik hoop dat het vandaag beter met je gaat ❤️

    Dat zou fantastisch zijn. We gaan ons best doen :)

    He shit! Het laat lang op zich wachten mehhhh :$
     
  4. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    Hèhè, daar was -ie dan toch vanochtend :)!
    Maandag dus de terugplaatsing; tenminste, als alles goed gaat. Ik heb er nog twee in de vriezer, een vroege blasto een die al wat verder is. Die vroege behandelen ze als een dag 4, dus ontdooien ze normaal gesproken een dag eerder, om nog even wat groei in te kunnen halen. Dus het plan was om die eerst te ontdooien, mocht dat niet goed gaan dan hebben ze die andere op dag 5 nog achter de hand.
    Alleen blijkt nu dat ze op zondag niet ontdooien, dus ik krijg nu toch de andere eerst teruggeplaatst. Maar als die niet goed ontdooit, is het dus even de vraag wat ze met die andere doen: laten zitten en deze cyclus overslaan, of toch ontdooien en terugplaatsen op dag 5. De verpleegkundige die belde wist dat ook niet precies, omdat het lab daarover gaat. Maar ze dacht dat dan de tp niet zou kunnen doorgaan. Achteraf bedacht ik me alleen nog dat we bij de vorige poging een vergelijkbare situatie hebben gehad, waarbij het tweede embryo (ook een vroege blasto) toch gewoon ontdooid werd op dag 5 (zonder voorafgaand overleg overigens).
    Het voelt niet helemaal goed om nu niet te weten wat er gaat gebeuren, dus ik wil nog even vragen of ze eerst met ons willen overleggen voordat ze de tweede ontdooien. Maar ik weet eigenlijk ook niet precies wat ik dan zou willen: tp die niet doorgaat, of wel een tp maar dan niet profiteren van die inhaalslag?
    @Cactus92 is nu zwanger van een vroege blasto op dag 5, en ik de vorige keer ook (kort), dus wat dat betreft is het misschien toch niet zo'n ramp om die vroege gewoon op dag 5 te ontdooien.
    Mocht iemand hiermee ervaring hebben dan hoor ik het graag!
     
  5. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Equivoque lastig idd.. Mijn gevoel is een beetje, uiteindelijk moet dat embryo gewoon innestelen en zn ding doen, of ze nou een beetje spelen met een dag of niet. Wel heel fijn om te zien natuurlijk dat het goed herpakt en doordeeld, die snap ik heel goed, maar uiteindelijk is de baarmoeder de plek waar het moet zijn.
    En kijkende naar mijn eigen verhaal, ook al weten we nog niet de precieze afloop, da's ook wat later ingesnesteld. Bij ons in de kliniek zeggen de artsen dat dat prima een aantal dagen in beslag kan nemen, zeker bij een cryo. Ik was ook sceptisch hoor, maar vooralsnog lijkt het erop dat het allemaal prima gaat.
    Maar kan je niet adviseren en wil ook zeker hun methode niet in twijfel trekken, ik ben geen embryoloog en heb te weinig ervaring. Maar mn gevoel zegt dat het geen bal uitmaakt uiteindelijk..
    Ik ga gewoon heel hard duimen dat je verre blasto gewoon goed ontdooit! Waarom verdorie niet? Genoeg pech en ellende geweest, nu graag positief nieuws!
     
  6. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    @Equivoque ik heb er geen kaas van gegeten, maar ben wel benieuwd naar de uitkomst.

    Ik zou iig ook even terugbellen met die vragen. Beter precies weten waar je aan toe bent.

    Laat het eventjes weten ❤️ hoop wel op een terugplaatsing voor je maandag!
     
  7. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Equivoque : ik heb zelf geen ervaring met het ontdooien en hoe het werkt met inhaalslag e.d. Ik heb maar één cryo terugplaatsing gehad. Dit embryo was op dag 4 ingevroren, op dag 4 ontdooit en toen een mooie morula (dus goed op schema). Hopelijk kun je morgen nog even overleggen?
     
  8. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Cactus92 je hebt natuurlijk helemaal gelijk... embryo's kunnen niet klokkijken, dus er zit altijd wel variatie in de ontwikkeling. En daardoor kun je er waarschijnlijk ook een beetje flexibel mee omgaan. Maar heel consequent is het natuurlijk niet hoe ze ermee omgaan, dus dat maakt onzeker...
    Maar laten we inderdaad maar gewoon uitgaan van een goede ontdooiing! 90-95% gaat gewoon goed en dat ene pechgeval hebben we al gehad!

    @Killy88 ik heb een mail gestuurd, telefonisch vind ik best een gedoe daar dus hoop dat het zo sneller bij de juiste persoon terechtkomt.
    Jullie worden morgen gebeld toch? Echt heel spannend, laat even weten hoe het zich ontwikkelt!
     
    Cactus92 vindt dit leuk.
  9. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Natuurlijk, ik laat het morgen weten. Ik heb alleen geen idee hoe laat ze bellen, dus dat is wel vervelend.

    Ben ontzettend benieuwd hoeveel van de 7 het gered hebben. Spannend!
     
  10. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Killy88 als ik het me goed herinner belden ze altijd rond 10:30, of eerder. In ieder geval s'ochtends dus. Heb je niet bij de punctie en brief meegekregen? Daar staat het ook op volgens mij!
     
  11. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Zondag belden ze inderdaad om 10:15. Dus ik ging daar al ongeveer vanuit. Nee, heb alleen een brief over de punctie gekregen, wat te doen etc. Maar goed, ik wacht het rustig af :)
     
  12. Muisje101

    Muisje101 Actief lid

    11 jan 2019
    474
    571
    93
    Vrouw
    @Equivoque: Klopt wat je zegt over de delingen van een embryo. Bij onze embryo’s zag je dat na de bevruchting ze meteen begonnen te fragmenteren, er bleven wel enkele doordelen, maar te langzaam en abnormaal. Schiet je dus niks mee op.. Fijn dat de smiley er eindelijk was! Je hebt er lang op moeten wachten dit keer. Lastige dingen met die TP. Vooral omdat je er voor je gevoel zo weinig controle over hebt omdat zij beslissen. Ik denk dat het geen kwaad kan, maar kan dat niet wetenschappelijk onderbouwen.

    @Cactus: Hoop dat je snel weer prettig contact hebt met het ziekenhuis in de buurt!

    @Killy: Wat een goede scores! Jammer dat het zo heftig is geweest voor jullie / jouw vrouw. En wat fijn dat jullie 7 bevruchte eicellen hebben! Bij elk goed nieuws feestjes vieren hoor! Gemiddeld is 50-60% bevruchtingen van de rijpe eicellen, dus dit is geweldig! Ik duim voor jullie voor morgen én overmorgen!

    @Jolanda: Wat vervelend dat je zo’n last hebt van jouw menstruatie. Heb je dat elke maand?

    Hier weinig nieuws. Reis naar Spanje is geboekt. Erg spannend en erg toe aan een beetje goed nieuws, op welk vlak dan ook.. dus hopelijk gaan we daar binnenkort de eerste stappen voor zetten.
     
  13. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Oh wauw @Muisje101 Je hebt de stap gezet en geboekt! En wanneer gaat dit avontuur ‘beginnen’? Spannend hoor! Fijn dat je nu ergens naar kan uitkijken en hopelijk kunnen ze jullie daar helpen ❤️
     
  14. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Oh sorry, eind februari! Heb ff terug gespiekt in je vorige post ;)
     
  15. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    @Muisje101 Geen nieuws? Wel nieuws! Reis geboekt, spannend!!
    En inderdaad goed nieuws, positiviteit, op wat voor gebied dan ook, alles is welkom..
    Maar deze stap is gezet! Dapper!
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  16. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Muisje101 goed dat die reis geboekt is! Dat geeft vast rust, hopelijk lukt het de komende maand om het een beetje van je af te zetten en bij te komen van alles wat je hebt meegemaakt.
     
    Killy88 vindt dit leuk.
  17. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Hoi meiden,

    Hier helaas een enigsinds teleurstellend telefoontje. Van de 7 eicellen zijn er direct 4 afgevallen. En 1 vertoont afwijkende cellen, dus die vertrouwen ze ook niet.

    De 2 die overblijven waren mooie morulas. Als het zo doorgaat wordt 1 vd 2 morgen om 11:30 teruggeplaatst.

    Even een domper, maar goed. We gaan het zien! ‘Je hebt er maar 1 nodig’...
     
  18. Equivoque

    Equivoque Fanatiek lid

    9 apr 2017
    1.046
    878
    113
    Vrouw
    @Killy88 Ik begrijp je teleurstelling; helaas ook heel herkenbaar. Maar met die twee morulas gaat het wel goed komen hoor! Als ze dat stadium bereikt hebben gaat het niet meer zo vaak mis. We duimen nog even door, hopelijk krijg je morgen een mooie blasto teruggeplaatst en heb je de ander nog achter de hand!
    Je krijgt bij de tp een foto van het geplaatste embryo mee, dus dat is wel leuk! Daar staat ook op welke kwaliteit het is.

    Ik ben vanochtend ook nog teruggebeld over mijn mail. Als de ontdooiing niet goed gaat, wordt toch gewoon de andere ontdooid. De kans wordt daarmee niet kleiner, maar door een dag eerder te ontdooien kun je nog even zien hoe het zich ontwikkelt. Ik heb nu gevraagd of het lab eerst ons eerst even wil bellen als dat aan de orde is, dan kunnen we dan nog beslissen. En hoeven we ook niet zo lang op het telefoontje te wachten, want dat is zo zenuwslopend...
     
    Cactus92 en Killy88 vinden dit leuk.
  19. Killy88

    Killy88 Fanatiek lid

    1 aug 2018
    1.394
    2.307
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je opbeurende woorden. Geeft me iets meer vertrouwen dat die twee het iig tot morgen gaan redden. Wat een spanning!

    Heb je dat maandag de terugplaatsing? Ook spannend zeg... hoop dat ze er maar 1 hoeven te ontdooien!!
     
  20. Cactus92

    Cactus92 Fanatiek lid

    4 apr 2018
    1.026
    955
    113
    Vrouw
    Jeetje wat schrikken zeg, wat een domper..
    Maar 2 morula's is top!! Echt waar!!
    Snap heel goed je teleurstelling.. Maar ook je gelukkig nog positieve instelling, je hebt er maar 1 nodig..
    Ik duim!!
     

Deel Deze Pagina