Stollingsprobleem?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door YasmijnN, 29 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Hallo iedereen,

Ik weet niet of meer hier ervaring mee hebben, maar mijn moeder heeft stollingsproblemen en het schijnt dat dat voor zwanger worden niet een heel positief iets is.

Ik wil graag laten testen of ik dat ook zou kunnen hebben, anders plaats ik de volgende embryos misschien niet in de meest optimale situatie terug.

Ik heb eerder zwangerschappen gehad, vroege mk, mk em bbz maar geen goede zwangerschap. Mijn arts vind het niet nodig om de stolling te laten controleren.. is toch raar of ligt dat aan mij? haha.

Zou ik erover door zeuren? Wil nooit de zeurpiet zijn, maar wil wel dat mijn angsten weggenomen worden en dat proberen ze niet eens.

Iemand ervaring met problemen met bloed stolling? Zo ja wat werd daar aan gedaan?

2. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Hallo YasmijnN,

Ik zou er gewoon om vragen hoor, het is jouw lichaam. Stollingsproblemen kunnen wel zorgen idd dat een zwangerschap niet stand houdt, maar ligt eraan welke factor het betreft. Zelf heb ik in het verleden ziekte van von willebrand gehad waardoor ik bepaalde stollingsfactor miste. Dit is in december voordat wij startte met de 1e ICSI behandeling uitgebreid getest door een hematoloog. Gelukkig was dit in orde en mochten we starten.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    #3 Vlinderbloem, 29 feb 2016
    Laatst bewerkt: 29 feb 2016
    Ik zou het zeker navragen. Ik heb zelf een stollingsstoornis en mijn dochters moeten zich later idd. laten onderzoeken voor ze bijvoorbeeld aan de pil willen, of zwanger raken.
    Hun zwangerschap zal dan ook (als ze het hebben) medisch worden en ze zullen antistolling moeten gaan spuiten en in het ziekenhuis bevallen.

Nu is het niet gezegd dat jij dat ook allemaal moet, maar ik zou het zeker even laten uitzoeken!

4. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Uit bloedonderzoek is gebleken dat mijn stollingswaarde te hoog is (factor VIII) bij mijn laatste icsi piging heb ik fraxiparine (bloedverdunners) moeten spuiten. Ik ben uit deze poging zwanger geraakt en heb een tweeling van nu bijna 5 maanden.
    Het is wetenschappelijk niet bewezen, maar wel toevallig dat ik na alle mislukte pogingen en terugplaatsingen nu wel zwanger ben geraakt.

Het laten onderzoeken kan nooit kwaad lijkt me

Succes!

5. limburger

limburger Niet meer actief

Probeer het onderzoek anders via je huisarts te regelen?

6. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties, ja ik ga het bij de huisarts aanvragen want wil het toch wel graag weten. Zo te horen kan het dus ook echt een probleem zijn.

Ik ga proberen om het voor elkaar te krijgen en niet genoegen te nemen met 'nee hoeft niet'.

7. Kleinekat

Kleinekat Lid

7 dec 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Word dat niet standaard in een onderzoek meegenomen als je bezig bent met zwanger worden?
    Bij mij kwam naar boven dat ik een antifosfolipiden syndroom heb , wat dus ook met je stolling te maken heeft. Mocht ik zwanger worden dan moet ik ook bloedverdunners gaan slikken en spuiten .

8. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik zou als ik jou was de overstap maken naar een buitenlands ziekenhuis maken. Zowel immuun/ stollings problemen als laag amh is geen specialiteit van Nederlandse ziekenhuizen. Als ze al iets ondernemen is het beperkt achterhaald.

Deel Deze Pagina