Eicelkwaliteit: eicel gaat kapot bij injecteren zaadcel

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door JosjeM, 3 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik snap heel goed dat je eerst even afwacht. Dat is altijd het beste, nauwkeurig analyseren. Wat mij persoonlijk hielp in de MM was de volgende stap altijd iets onderzoeken. Voor mij werkte dat als strohalm om weer door te gaan.

    Over MOAT/ AOA van UZ Gent verus calcium activator van DD, dat is niet hetzelfde.
     
  2. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    En ik lees nu dat je in de ww van een TP zit! Altijd hoop houden, dat verdien je en het embryootje ook.

    Ik ben zelf zwanger geraakt van twee niet fantastische tot matig ontwikkelde embryo’s. Ze bleven alletwee plakken, daarvan viel de arts zelf ook van van zijn stoel.
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  3. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Meis, raad je aan seconde opinion aan..

    Onze eerste poging in het emc, 9 bruikbare rijpe eitjes, 1 slechte bevruchting die stopte met delen. Hun conclusie zonder verder onderzoek.. ik zou slechte oude eitjes hebben. Second opinion Gent.. al mijn bloedwaarden waren goed, amh hoog, overgegaan van gonal naar menopur.. nu na jaren 14 tp verder en 5x zwanger(2x mk, verlies dochter, verlies tweeling en nu bijna uitgerekend met nog 1 cryo in de vriezer en dat voor mijn 41 jaar). Dus wat ze ook zeggen, ga altijd door voor een second opinion, in het buitenland zijn ze gewoon veel verder en minder in standaard protocollen..

    Succes een hoop gewoon dat deze blijft plakken voor je!
     
  4. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    @Champetter vind het wel moeilijk om hoop te houden. Het zou echt een wondertje zijn als deze kleine emmy zich in mijn baarmoeder parkeert en daar de komende 8 maanden blijft zitten. Kan al wel janken bij het idee, maar dat zal de utro wel zijn :D

    Ik heb 21 maart pas een afspraak met mijn arts, maar ik denk dat het wel beter is. Even in rustiger vaarwater komen (mits ik niet zwanger blijk natuurlijk) en bedenken hoe en wat.
    De tegenslagen dat het na een jaar niet gelukt was om spontaan zwanger te raken, uitslag van slecht zaad en 8 mislukte IUI’s zijn nog wel goed te verwerken. Want ICSI zou dé oplossing voor ons zijn. Nu dat ook niet zo blijkt, komt dat rauw op ons dak. Hoe groot is de kans dat je beide wat mankeert..
     
  5. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ik wil ook een second opinion, maar wel na het gesprek met mijn eigen arts. En ik moet het e.e.a. uitzoeken betreft mijn verzekering wat wel en niet vergoed wordt. Mijn verzekering is niet gecontracteerd bij VivaNeo in Dusseldorf helaas. Niet gedacht het nodig te hebben..

    Dankjewel voor je tips, waardeer ik heel erg!
     
    poppetje77 vindt dit leuk.
  6. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik voel met je mee hoor @JosjeM . Ik zie de MM als een trein, 1 stapt uit een halte verder de ander in Den Helder, via 80 omwegen, seinstoringen, winterreces en ga zo maar door.

    Het is ook vaak de killer, niet passend traject op niet passend traject. Ook wel een beetje hoe de Nederlandse fertiliteit werkt. Allemaal kosten gestuurd. Maar de mentale schade ( die vaak ook hoge kosten met zich mee brengt door uitval en ondersteuning) is jammergenoeg minder van belang voor de ziektekosten verzekeraar. Niet urgente medische zorg zegt men dan, en dat doet pijn. Ik weet er alles van.

    Ik zou toch even bellen naar je ziekenhuis, of 21 maart naar voren gehaald kan worden. Enerzijds is het misschien even uitpuffen maar anderzijds zit het toch 24/7 in het hoofd.
     
  7. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ik wilde jullie even laten weten dat ik helaas gisteren al wat bloedverlies heb gehad ondanks de utrogestan. Vandaag heeft het doorgezet.
     
  8. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Oh nee meid wat verdrietig:cry::cry::cry:. Ik kan het ook niet mooier maken voor je allemaal, maar weet dat ik snap hoe enorm dit verdriet is. Knuffel!
     
  9. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Bij jou ook nog niet raak zo te zien? :(
     
  10. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Nee, poging 2.0 ook mislukt. Heb 1 cryo nog, maar vind het zo moeilijk om weer vertrouwen en moed te vinden om door te gaan. Helemaal met zo'n eindeloze pauzemaand in het vooruitzicht.
    Hoe ziet het er voor jou nu verder uit?
     
  11. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Dat begrijp ik helemaal.. Ben je nog in overweging om eventueel de stap naar het buitenland te maken voor de derde poging? (Mocht dit nodig zijn uiteraard, daar gaan we maar even niet van uit!)

    Vooralsnog een afspraak voor 21 maart staan met mijn arts. We zijn nog in twijfel om de afspraak wat naar voren te halen. Maar aan de andere kant is een beetje rust niet verkeerd, we zitten ook midden in een verbouwing dus het wordt dan ook wat te veel van het goede misschien.
    We wachten af wat er gezegd wordt en ik wil geen overhaaste beslissingen maken. Ik heb een aantal vragen al opgeschreven in de hoop daar antwoord op te krijgen..
     
  12. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ja, ik heb 1 maart een intake in Gent. Maar weet nog niet of de extra stress die het reizen met zich meebrengt een goed idee is. Ik moet het tenslotte allemaal alleen doen.

    Doe vooral wat goed voelt zou ik zeggen. Als dat even rust is doe dat. Als je sneller antwoorden wilt is dat ook echt superlogisch. Heel veel sterkte in ieder geval!
     
  13. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Oh spannend zeg, 1 maart is al gauw! Is Gent ver reizen voor je? Het lijkt me sowieso al ontzettend zwaar om dit traject alleen te moeten doen.. Petje af voor jou hoor!
     
  14. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ja, bijna 2 uur rijden. Ziekenhuis is nu 20 minuten zonder file en dat vind ik al stressvol, dus dat is wel echt een twijfel.
     
  15. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    En is Düsseldorf anders nog een optie?
     
  16. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Dat is voor mij nog verder en bovendien helpen die zover ik kan vinden geen alleenstaande vrouwen.
     
  17. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Oh, dat wist ik niet. Wat flauw zeg..
     
  18. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ja, niets aan te doen... Dus ik ga eerst in Gent kijken of ze iets voor me kunnen doen.
     
  19. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Op verzoek van @JosjeM heropend.
     
  20. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina