IVF Nijmegen wie ervaring???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door meiske27, 18 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meiske27

meiske27 Actief lid

13 mrt 2009
    110
    0
    0
    Helaas,

Ook wij mogen starten met IVF. Ik heb pco en heb meerdere clomid, puregon behandelingen achter de rug zonder eisprong. Mijn eierstokken staan of stil of slaan op hol. Ook de leo heeft niet geholpen. Nu dus ivf ik vind het erg spannend allemaal.
    Wij hebben ervoor gekozen om naar Nijmegen te gaan. Nu krijg ik via de tel. alleen geen duidelijk antwoord over wachtlijst ja/nee? Heeft iemand daar een idee van? En wat zijn de ervaring met IVF in Nijmegen. Ik ben erg benieuwd.

2. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    #2 Sinja, 18 sep 2009
    Laatst bewerkt: 18 sep 2009
    Ik ben bezig met mijn 1e ivf-icsi behandeling in nijmegen. Naja, de behandeling is bijna afgelopen, gister terugplaatsing gehad en zit nu in de wachtweken!

Ik vind ze daar allemaal zo super! Echt meelevend, lief en leggen alles heel goed uit! Ben je nu onder behandeling in een ander ziekenhuis waar ze geen ivf doen? (gezien je eerdere behandelingen)

Wij zijn op de wachtlijst gezet voor icsi begin mei (toen waren alle uitslagen binnen) Begin juni had ik het pre-ivf spreekuur (gezamelijk afspraak waarin je uitleg krijgt over de gehele behandeling en een prikinstructie). Vanaf half juni mocht ik me aanmelden. Maar omdat het heel druk was moest ik een maand wachten en kon ik me eind juli aanmelden. De wachttijd was dus een paar maanden geleden zo'n 3 maanden (tot je je eerste spuit zet). Maar wellicht hebben andere meiden dit weer anders ervaren? En als je wellicht eerst nog wat onderzoeken moet doen kan het natuurlijk ook langer duren!

Mocht je nog vragen hebben mag je me altijd een berichtje sturen hoor! (of hier stellen)
    Ik ben in ieder geval echt heel tevreden over nijmegen!

Veel succes!

3. Dinkie

Dinkie Actief lid

4 okt 2008
    122
    0
    0
    Hoi meiske27,

Ik ga zeker even meelezen met je! Want ook ik wacht nu op mijn eerste afspraak in Nijmegen!
    Ik ben onbegrepen verminderd vruchtbaar, en heb er nu 6 IUI pogingen op zitten. Helaas gaan wij dus ook door voor IVF......

Ik ben ook erg benieuwd naar de wachttijden en ervaringen van het Radboud. En hoe lang het duurt voordat je de eerste afspraak hebt.

Liefs Dinkie

4. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hallo, ik ben ook onder behandeling in het Radboud zieknhuis Nijmegen. Heb er nu 2 ivf behamdelingen opzitten. Momenteel in de wachtweken. Ik heb 3 maanden moeten wachten al was er niet echt een wachtlijst. De 2e keer( september) kon ik meteen beginnen. Mijn ervaringen zijn verder goed, niet lang wachten in de wachtkamer, goeie verdoving met punctie , aardige artsen en verpleesters.

Succes

Groetjes Herma

5. meiske27

meiske27 Actief lid

13 mrt 2009
    110
    0
    0
    Sinja; Wat fijn om te horen dat je zo'n goed ervaringen hebt met Nijmegen. In het ziekenhuis waar ik tot nu toe zat bieden ze geen ivf vandaar. Fijn dat ik altijd vragen kan stellen. Nu dus afwachten voor je. Spannend zeg.
    Dinkie; Lopen we gelijk ja. Ik vind het erg spannend allemaal ook wel moeilijk het voelt een beetje dubbel van de ene kant voor ons de eerste kans maar je weet ook dat het het eindstation is. Heel veel succes voor jullie!!!
    Herma; Fijn dat je zo'n goede ervaringen hebt. Nu ook in de wachtweken spannend!!

6. Dinkie

Dinkie Actief lid

4 okt 2008
    122
    0
    0
    @meiske27: Ja is idd een dubbel gevoel. Ik hoop dat we beiden niet al te lang hoeven wachten, en dat het dan snel raak mag zijn:)!!!
    Jullie ook veel succes!!!

7. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik heb hele goede ervaringen met het Radboud. (zie banner in onderschrift)

Tussen ons eerste gesprek en de eerste Decapeptylspuit zat bij mij precies 3 maanden. In die maanden heb je voorlichting en nog wat testen. Vond die tijd toch verrassend snel gaan.

Ik vind de artsen en verpleegkundigen van het Radboud allemaal aardig, meelevend en behulpzaam. Als je vragen hebt, dan kan je altijd bij ze terecht en leggen ze alles uit of stellen ze gerust.

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik ben heel tevreden over Radboud, ben er alleen geweest voor de puncties en terugplaatsingen, ze waren erg betrokken en hadden ook veel contact met het ziekenhuis waar ik de echo's kreeg! En met resultaat...

9. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Groot voordeel van het Radboud is ook dat ze een digitale poli hebben. Als je dat wilt dan krijg je een cd-rom om te installeren en een wachtwoord. Je kan dan thuis je uitslagen van de onderzoeken bij houden en er zit ook een forum op. Je kan dan praten met lotgenoten, maar je kan ook vragen stellen aan het medische team. Persoonlijk vond ik dat echt heel prettig. Als je dan ergens over twijfelt kan je het direct vragen en in de loop van de dag krijg je dan antwoord, ook in het weekend.

10. meiske27

meiske27 Actief lid

13 mrt 2009
    110
    0
    0
    Fijn om te horen dat jullie allemaal zo positief zijn over Nijmegen. Hopelijk binnenkort hier ook een goed resultaat! Ben nu nog steeds aan het wachten op een vewijsbrief van mijn eigen gyn. (nu al 2 weken belachelijk). Pas dan kan ik me inschrijven in Nijmegen.
    Ervaar nu wel even rust en dat is ook veel waard! Het zal nog even duren voordat we echt aan de slag gaan met IVF tot die tijd ben ik bezig met accupuntuur wie weet wat dat ons nog brengt....

11. meiske27

meiske27 Actief lid

13 mrt 2009
    110
    0
    0
    Nog een vraagje; Moesten jullie alle onderzoeken (bloedprikken, uitstrijkje, zaadonderzoek) weer opnieuw ondergaan in Nijmegen? Of nemen ze de gegevens van het ziekenhuis over waar je onder behandeling bent geweest???

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij kregen de bloedonderzoeken, uitstrijkje en zaadonderzoeken opnieuw.

Het baarmoederonderzoek hoefde gelukkig niet opnieuw en ook deden ze geen nieuw cyclusonderzoek.

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    bij ons bloed en zaad, bloed nu ook van hem ivm hiv geloof ik

14. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Meiske hopelijk heb je snel een afspraak thuis!
    Voor onze 1e afspraak in t radboud moesten we 6 weken wachten en was nét op de dag dat mijn vriend een examen voor zijn studie moest afleggen, toen we de afspraak wilde verzetten werd het helaas nog 2 weken later. Maar gelukkig ging alles daarna vrij vlot!

15. meiske27

meiske27 Actief lid

13 mrt 2009
    110
    0
    0
    We wachten gewoon eventjes af. Is ook wel lekker even rust.Van de andere kant wil je snel duidelijkheid. Het zal allemaal wel even duren want ze hebben in Nijmegen volgens mij ook een dec. stop rond de feestdagen.
    Sinja ik zag dat je poging niet gelukt is jeetje wat rot zeg!!!! (zacht uitgedrukt). Heel veel sterkte....en hopelijk snel op naar de volgende poging.

16. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    thnx meiske! idd heel verdrietig :(

Ze hebben in t radboud een winterstop van 30 oktober tot 20 november.
    Waarschijnlijk krijg je eerst ook nog een gezamelijke afspraak voor een prikinstructie en uitleg van de behandeling en mag je je daarna aanmelden.

Als ik voor 30 oktober ongesteld wordt mag ik me weer aanmelden, anders wordt t dus pas (en waarschijnlijk helaas...) begin december. En dan hopen dat er plek is. Kan dus ook begin januari worden.

17. meiske27

meiske27 Actief lid

13 mrt 2009
    110
    0
    0
    Dan gaan we maar heel erg hopen dat de natuur je nu eens handje helpt zodat je je op tijd mag aanmelden!!!!!!!!

18. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ja inderdaad :)

En hopelijk krijg jij snel je afspraak zodat je na de winterstop (voor aanmeldingen) ook direct door kan en t jaar goed kan eindigen (met een behandeling) :)

19. Dinkie

Dinkie Actief lid

4 okt 2008
    122
    0
    0
    Ik heb de brief binnen!!!!
    Maandag 19 oktober kunnen we al terecht voor het intakegesprek:)!
    Valt me erg mee! Dat is al over 2,5 week8)!
    @meiske27: ik hoop dat jij ook snel een brief krijgt! Knuf!!

Alle andere meiden: Succes!!!

20. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Dames,
    Ook ik heb ICSI gehad in het Radboud. Ik wens jullie heel veel sterkte. Jullie zijn in goede handen daar, het zijn vreselijk lieve en behulpzame mensen. En ik hoop dat er voor jullie net zo'n mooi resultaat zal zijn als bij ons!

Liefs,

Marye

Deel Deze Pagina