Misschien is dit helemaal de verkeerde plaats voor dit topic, bij voorbaat dan excuses... Ik ben vorige week 33 geworden en ik heb een voltooid gezin. Ik heb het PCO-syndroom, maar ben desondanks in de eerste ronde spontaan zwanger geworden van mijn gezonde dreumes, zonder medisch ingrijpen. PCOS is daarna wel weer teruggekomen. Ik heb al jaren de sluimerende gedachte om eicellen te doneren aan een onbekend stel die anders geen kinderen kunnen krijgen. Nu wij besloten hebben het bij een kindje te houden komt deze gedachte weer bovendrijven. Heeft iemand ervaringen rondom eiceldonatie? Ik wil bv weten of donor en wensouders elkaar persoonlijk tegenkomen bv bij de behandeling (is geen reden voor mij om het niet te doen), of PCOS een streep erdoor zou halen, ondanks dat mijn eicellen in principe goed zouden moeten zijn (moeder en oma pas bij 60jr in de overgang), en of ze je echt gaan keuren qua persoonlijkheid en eigen kinderwens. En ook of je als donor de procedure perse in het zhs van de wensouder moet doen, ook als dat ver weg is bv. Heeft er iemand antwoorden op mijn vragen? PB mag natuurlijk ook! Alleen svp geen persoonlijke oproepjes om donaties sturen, zover ben ik nog lang niet in dit proces! Ik ben me nog maar aan het orienteren
Ik heb zelf geen ervaring met ECD, maar weet er wel wat van. In het Medisch Centrum Kinderwens te Leiderdorp kun je eicellen doneren die bij hen in de eicelbank komen. Dit kan als je 23 t/m 33 jaar ben. Info erover vindt je op hun site. Hierbij ken je dus niet de wensouders. Andere optie is ingaan op een oproep van wensouders of zelf een oproep doen voor wensouders en dan kun je ekkaar dus echt leren kennen. Hoe dit dan gaat qua behandeling hangt volgens mij af van het desbetreffende ziekenhuis waar wensouders onder behandeling staan.
Vlg de site van Freya mag je tot je 40e doneren, maar liefst voor je 36e. Maar vlg dat centrum in Leiderdorp ben ik eigenlijk dus al bijna te oud? Ik ga sowieso no wel op hun site kijken.
Het UMC in Utrecht heeft ook een eicelbank. Ik denk dat je dan ook anoniem doneert. Er is al een enorme wachtlijst aan wensouders. Je kunt ook meedoen aan wisseldonatie zoals ze dat in het UZ Gent doen. Dan komen 2 stellen wensouders met een eigen donor en worden de eicellen anoniem gewisseld. Je kent dus de wensouders die eicellen van een vreemde ontvangen en jouw eicellen gaan naar de wensouders van dir vreemde. Dat is dus ook anoniem. Of je kunt op een oproepje bij freya reageren en de wensouders leren kennen en dan niet-anoniem doneren. Ik denk er zelf ook nog steeds over na ik zou heel graag iemand zo helpen maar weet nog niet welke vorm dan bij me past.