Hogere dosis menopur,bij wie sloeg het toen wel aan?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ShallY, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Na 12 dagen spuiten moest ik vanmiddag weer voor een echo. Helaas was er niks te zien. Voor mijn miskraam was ik begonnen met 71 IE menopur en daarna werd het opgehoogd naar 112,5. Na mijn miskraam ben ik direct mogen beginnen met 112,5 en het slaag dus gewoon niet aan.

Jullie begrijpen misschien dat ik ontzettend boos en teleurgesteld ben in mijn lichaam. En dat ik het gewoon niet meer positief ik kan zien.
    Waarom slaat het nu niet aan?

Nu moet ik ophogen naar 150 en vrijdag terug voor een echo. Ik ben gewoon bang dat ik op geen enkele ophoging ga reageren en dan, wat als dat zo is? Ik ben alleen maar aan het huilen.

Kan iemand me oppeppen met een positief verhaal. Bij wie, na ophoging, toch follikel(s) gaan groeien?

Vrijdag ga ik denk ik toch maar eens vragen wat de volgende stap zou zijn na dit.

2. Oh meissie, dat komt wel goed hoor! Je zit pas op 112,5 Ze kunnen tot 450 gaan, als ze willen. Ik begrijp als geen ander hoe frustrerend het is. Menopur werkt bij mij gelukkig geweldig -tot nu toe dan- maar bij Gonal-F en Puregon heb ik precies dit meegemaakt. Steeds maar weer ophogen, om uiteindelijk 4 weken aan het spuiten te zijn. Bij Puregon groeide er na 5 weken nog steeds niets.. Zó frustrerend. Je bent zo naar dat moment van de behandeling toe aan het leven, maar dat moment komt maar niet dichterbij..

Ik hoop ontzettend dat 150 wel aan gaat slaan. Ik duim mee!

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Och Shaddixxx wat doet jouw berichtje me goed. Ik zat zo in zak en as. Bedankt!

4. Fijn om te horen! Ik denk echt dat het wel goedkomt! Hoop dat de echo vrijdag iets moois laat zien!

5. Pascale

Pascale Actief lid

20 jan 2013
    199
    0
    16
    Vrouw
    Roosendaal
    Hoi ShallY, ik heb nu 4 x een iui gehad en alle vier met menopur. De eerste drie moest ik beginnen met 75, maar dat deed eigenlijk niets. Na een week 75 te hebben gespoten moest ik ophogen naar 112,5. Ook dat deed vrij weinig. En na vier dagen ophogen naar 150 en dat ging prima. Alleen bij de 4e iui moest ik van de gynaecologe gelijk starten met 150. Dat gaf bij de eerste meting al gelijk resultaat! Mijn cyclus werd daardoor verkort en kon ik op dag 17 de iui krijgen, terwijl dit meestal pas na drie weken spuiten kon! Helaas is deze iui niets geworden, maar ik heb wel hoop op de volgende behandeling!

6. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ik had 1e keer 150 en 11 grote eitjes en heeeel veel kleine en met de 2e keer 75 menopur en 1 eitje maar.. dus t kan echt met ophogen!!

Zelf heb ik nu gonal f daar reageer ik beter op. Succes!

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Bij mij werkte het na ophoging goed.
    Ik zorgde ook dat ik ruim voldoende gezonde vetten binnenkreeg in de vorm van noten(repen). Misschien dat dat nog een extra hulp is.

8. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    @Shally het ene lichaam heeft een hogere dosis nodig dan het andere hoor. Als je bij 75 bent begonnen is dit idd nog erg weinig en ze kunnen ophogen tot maximaal 450 dus denk dat dat vast wel goed komt.

ik zelf heb puregon en menopur gebruikt bij 2 verschillende icsi pogingen en bij mij werkte de puregon juist beter dus het kan ook nog aan het middel liggen.

succes

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    @Pacale: fijn dat de 150 in ieder geval wel aansloeg!

@Jon: menopur heeft bij mij de eerste keer wel aangeslagen. Toen ben ik dus begonnen met 75 en na een week opgehoogd naar 112,5 en toen was de follikel na 3 dagen groot genoeg. En daarna een goede eisprong gehad want die ronde was ik zwanger. Wat helaas na 7 weken een miskraam is geworden:(..

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het nu ook weer gelijk aanslaat maar daar houd ik wel hoop op. Ik heb misschien wat overdreven hier mijn verhaal geplaatst maar op dat moment zag ik het gewoon even niet meer zitten. Nu zijn we weer 2 dagen verder en weet ik gewoon zeker dat het goed gaat komen!

Sinds vanmiddag af en toe enorme buikpijn. Eerst dacht ik, het zal toch geen overstimulatie zijn. Maar maandag was er nog niks te zien dus ik verwacht eigenlijk niet dat er binnen 2 dagen ineens heel veel follikels aan het groeien zijn. Hopelijk komt die buikpijn gewoon van een groeiende follikel maar dat zal ik vrijdag zien!

Deel Deze Pagina