Ophouden of toch nog eens.....

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by HopeSept12, Jun 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Dag meiden,

Het is al een tijdje geleden dat ik nog iets geschreven heb, maar nu heb ik echt wel steun nodig. En natuurlijk goede raad.

Wij hebben een paar maanden geprobeerd om zwanger te worden, maar zonder resultaat!!
    Eind vorig jaar zijn we naar de gyn gestapt... Mijn eitjes rijpen niet en heb mogelijkst niet elke maand een eisprong.
    We zijn gestart let Clomid en Pregnyl. 2 maanden geprobeerd, ook zinder resultaat...
    Deze maand wilden we het zonder iets proberen... Dinsdag geweest voor zen echo... Geen eitjes, terwijl er wel al moeten gezeten hebben.

Ik wilde zeker zijn van mijn man en deze morgen hebben we een spermastaal binnengebracht om de vruchtbaarheid te controleren....

Wat moeten we doen? De gyn zegt dat ik er teveel op gefocust ben... Maar hoe zet je dat van je af?
    Wat zOuden jullie doen? Stoppen met die Clomid en pregnyl en de natuur laten gaan,...of toch doorgaan?
    Je hoort van zoveel koppels dat het pas lukt als ze alle hoop hebben opgegeven...

Alvast bedankt om te lezen/reageren!

2. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Zekersss te weten doorgaan! Desnoods voor IUI of IVF. Ik vind je gyn ook een beetje een rare als hij zegt dat je er teveel op gefocust bent. Ik zou eens bij een ander zkh gaan kijken als ik jou was ;) En trouwens die koppels waarbij het lukt als ze de hoop hebben opgegeven,dat zijn allemaal fabeltjes en broodje aap verhalen volgens mij.

groetjes Adriana

3. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als erop focussen ervoor zou zorgen dat je niet zwanger kunt worden, heeft IUI, IVF, ICSI en al het andere helemaal geen zin... Onzin dus! Natuurlijk focus je je erop, want je wilt het zo graag!
    En ergens hoop je dat het gouden antwoord is dat je het alleen maar los hoeft te laten, en dan gelijk zwanger bent. Maar zo werkt het niet.

Er zijn nog zoveel dingen die je kunt doen, wat Adriana ook al zegt, desnoods IUI of ICSI. Geef de moed nog niet op! Ook al is het zwaar.

Logisch dat je het soms even niet meer ziet zitten. Het is altijd op de achtergrond (of op de voorgrond) aanwezig. En hoe meer je bezig bent met medicijnen/spuiten/echo's, hoe meer je er aan denkt. En daar wordt je niet altijd even gelukkig van. Probeer wat afleiding te zoeken, niet omdat je dan sneller zwanger bent, maar gewoon om even tot rust te kunnen komen, er even niet aan te denken zeg maar.

Maar ik zou ook doorgaan als ik jou was, en zeker niet opgeven!

Sterkte :)

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Te veel focussen?
    Als je geen eisprong hebt, dan kan er ook niet zwanger geraakt worden! Dus dan moet daar zeker verder naar gekeken worden!

Wel schrijf je: we hebben een paar maanden geprobeerd, zonder resultaat. Alsof je binnen een paar maanden een zwangerschap mag verwachten? Clomid, pregnyl... het zijn geen wondermiddelen.
    Vrouwen met een normale cyclus hebben per cyclus zo'n 20% kans om zwanger te raken. Gemiddeld is 80% binnen een jaar zwanger, maar dus ook niet iedereen.
    Misschien moet je idd iets reeler zijn over hoeveel tijd normaal is om zwanger te raken. Misschien dat je gyn dat bedoelt?

En als er iets mis is, dan kost het veel tijd om uit te zoeken wat nu de beste weg is, helaas.

Ik zou zeker niet stoppen met clomid. Zoals ik eerder schreef, zonder eisprong zekerteweten geen zwangerschap.
    Ik zou zelfs mijn cyclus met clomid laten monitoren om er zeker van te zijn dat er een eisprong optreedt.

Heel veel sterkte!!

5. sorien

sorien Actief lid

Apr 3, 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey wat sommige mensen hier boven hebben gezegd daar ben ik het niet helemaal mee eens.
    Ik had ook nooit geen ei sprong en heb 1,5 jaar aan de Clovis gezeten.
    Zonder resultaat.
    Totdat ik vond dat het me hele leven aan het beïnvloeden was.
    Ik wilde zo niet meer verder en heb besloten een halle jaar rust te nemen 2 maanden later was ik zwanger.
    Dus ik ben van mening dat jecycluswel degelijk afhankelijk kan zijn van stress...

6. Suzzel

Suzzel Lid

May 25, 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook gevraagd toen wij destijds voor het eerst naar de gyn gingen. Zijn reactie was heel duidelijk: Als ontspanning echt alles op zou lossen zou ik jullie en vele andere stellen wel op vakantie sturen naar een warm land. Is ook gelijk een stuk goedkoper voor de verzekering ;).
    Natuurlijk kan ik me voorstellen dat stress wel enige invloed heeft, maar soms is er wel ook gewoon een aanwijsbare oorzaak voor de onvruchtbaarheid. Ik zou dat toch zeker ook na willen gaan. En daarbij, je moet het ook maar van je af kunnen zetten. Als je iets zo graag wilt valt dat niet bepaald mee.
    Succes!

7. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    het is wetenschappelijk vastgesteld dat stress bij mensen geen invloed heeft op de vruchtbaarheid! Echt waar. Heb er een artikel over gelezen. Bij muizen wel, dus stoppen met voortplanten bij stress. Maar wij mensen hebben een dergelijk systeem niet. En daarbij zouden er dan ook geen baby's meer geboren worden in tijden van oorlog etc. En dat is dus niet zo (daar heeft het onderzoek zich dus op gericht).

Natuurlijk kan het best dat iemand toevallig zwanger raakt in een periode dat ze net niet (meer) stresste. Maar iedereen die een beetje een wetenschappelijk en logisch botje in zijn lijf heeft weet, dat je daar geen conclusies op mag trekken. Want hoe romantisch en aantrekkelijk dat soort verhalen ook zijn, ze vallen in het niet, bij al die mensen die wel nog steeds heel veel stress hadden en ook uiteindelijk zwanger zijn geworden.
    ZO. dus zullen we dat fabeltje nu eindelijk eens op zolder zetten?

On topic: of je wil stoppen moet je natuurlijk helemaal zelf weten, dat kan eigenlijk alleen jijzelf beslissen. Als je het niet meer trekt, dan kan een pauze ook goed zijn. Maar als ik je verhaal lees, klinkt het niet logisch om te stoppen omdat er geen hoop meer zou zijn. Je bent eigenlijk nog niet eens echt goed en wel begonnen. En natuurlijk kun je dan besluiten dat het het allemaal niet waard is. Net als dat iemand kan besluiten geen kinderen te willen. Dat is namelijk iets heel persoonlijks en iedereen verschilt in hoeveel opofferingen hij het waard vind om een kind te krijgen.
    Maar ik zou het wel zonde vinden als je je laat afschrikken door de enge verhalen over de mmm en alles wat er misschien nog komen gaat. Nee, het is geen lolletje, maar als je het stapje voor stapje neemt, vind ik dat het ook wel weer te doen is. En ondanks dat het voelt als een achtbaan: het mooie is dat dat het toch niet helemaal is en dat je er uit kunt stappen wanneer je dat wil. Al is dat natuurlijk wel moeilijk.

Oja, vind het ook wel gek dat het zaad van je man nu pas gecontroleerd wordt... dat zou eigenlijk zo'n beetje de eerste stap moeten zijn, voor ze jou hormonen gaan laten gebruiken. Want je moet eerst weten of je wel alle ingrediënten hebt!

Succes met je keuze!

8. bonita

bonita Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als je met de Clomid en Pregnyl een eisprong hebt, zou ik zeker doorgaan! Ook als het zaad van je man niet goed zou blijken te zijn, zijn er ook nog mogelijkheden. Als je zonder medicatie geen eisprong hebt, dan heb je sowieso geen kans. Succes!

9. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    BEDANKT ALLEMAAL!
    Echt waar... Jullie reacties zijn voor mij goud waard.

We gaan zeker door met de Clomid. Donderdag uitslag van het sperma onderzoek... Misschien moeten we vragen om de zwangerschap kunstmatig te laten verlopen en niet via de natuurlijke manier?

Want door het gebruik van Clomid en pregnyl is mijn zin om te seksen echt ver te zoeken. Ik ben daar ontzettend moe van...

Laat ons hopen en blijven geloven?

Nogmaals bedankt!

Liefs
    Hope...

10. mol81

mol81 Niet meer actief

Het lijkt me sowieso goed voor jullie om uit te sluiten of er iets aan de hand is met een van jullie of met beide. Ik bedoel: als zaad of ei niet goed zijn kun je seksen tot je er bij neer valt maar het zal niets opleveren. Dus eerst laten uitzoeken of jullie allebei geen 'afwijkingen' hebben.

Als dat uitgezocht is, kun je je cyclus met Clomid laten monitoren. Wij moesten eerst 6 maanden Clomid gebruiken voordat iUI, IVF of ICSI überhaupt besproken zou worden. De eerste maand werkte de Clomid. Er was een ei te zien d.m.v. Echo's en uit bloedonderzoek bleek dat het ei van goede kwaliteit was. We moesten toen 6 maanden thuis verder gaan met Clomid slikken. We kregen toen geen echo's. In maand 3 voelde ik dat het niet goed zat met mijn ei. Ziekenhuis gebeld en voor een echo geweest. En inderdaad, geen goede eigroei! Laat je dus niet zomaar naar huis sturen met Clomid zonder echo's.

Clomid verhoogd en Pregnyl er bij. Na 8 maanden (incl. Verhoging dosis) geen resultaat. Toen was een vervolgstap nog niet bespreekbaar en wij waren het zat. We zijn overgestapt naar een ander zh. Konden direct IUI doen toen ons dossier doorgelezen was.
    Helaas weer geen resultaat. Wij willen geen IVF of ICSI en hebben na ruim anderhalf jaar medische molen besloten te stoppen.
    We zijn gelukkig met onze dochter.

Toch bleek ik vorige week geheel spontaan zwanger! Helaas werd het een dag later een miskraam. Maar blijkbaar kan het toch spontaan. Nu laten we het komen zoals het komt.

Ik hoop dat jullie snel zwanger zijn. Vertrouw op je gevoel en wees assertief!

11. colo

colo Actief lid

Dec 6, 2010
    367
    0
    0
    genieten van onze dochter!
    Zelf heb ik pcos en dus niet of nauwelijks een eisprong, zwanger worden zonder hulp is dus een hele kleine kans voor ons.
    Ik ben juist blij dat er clomid bestaat en alle andere hormoonbehandelingen.
    Ikzelf vind het onzin om te denken dat als je "het los laat" het wel zal lukken.
    Je kunt besluiten om een time-out te nemen en het maar te zien of het op de natuurlijke manier gaat maar als je nu al weet van jezelf dat je eitjes niet goed genoeg rijpen /springen dan zijn je kansen al minder dus ikzelf zou persoonlijk doorzetten en toch door te gaan met de behandelingen maar dat is zeer persoonlijk.
    Ik heb zelf net voor het eerst 5 dagen clomid geslikt en ik heb juist nu pas het gevoel dat het gaat beginnen,dat we nu pas dichterbij ons doel komen :)
    Ik heb er juist naar uitgeleefd om clomid te mogen slikken.
    Heel wat onderzoeken gehad die allemaal positief waren dus we blijven positief.
    Onderwijl we druk oefenen genieten we er nog steeds van, ik zet het tijdens het klussen van me af en ik probeer ook naast het hele "zwangerworden-project" een zo gewoon mogelijk leven te lijden en leuke dingen te blijven doen. Stel dat het nooit zal lukken (wat altijd kan) dan wil ik niet achteraf spijt hebben dat ik al die jaren van mijn leven niet heb genoten omdat we er teveel mee bezig zijn geweest.
    Er is meer in het leven maar wij houden hoop...
    Sterkte met je besluit en ik hoop dat jullie gauw positief mogen testen!

12. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Het is logisch dat je vaker hoort als iemand 'opeens ' toch zwanger raakt. de mensen waar dit niet zo is die gaan dat niet van de daken schreeuwen.
    En je kunt proberen om er 'zo-niet- mee- bezig 'te zijn, maar als je geen eisprong hebt houdt het toch op he.
    Ik kreeg pas ook een goede tip, nadat ik vertelde 6.5(!!) jaar in de mmm te zitten: ik moest het gewoon vergeten, dan kwam het vanzelf !!
    Heb haar niks verteld over de ecd, want gaat haar niks aan.Kon er gelukkig wel om lachen, maar mensen weten gewoon niet waar ze het over hebben he...;)

13. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    jeetje zara, das echt een hele domme, domme K%^*%^T opmerking!!! Dat mensen dat lef hebben zeg!!!:$ Gelukkig inderdaad maar om lachen, wat kun je anders?

14. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Bedankt voor de reactie.

Telkens krijg ik een echo op 5 dagen na mijn laatste Clomid pilletje.
    Dit om te zien of het zijn werk heeft gedaan. Indien mijn eicellen rijp zijn, dan krijg ik een pregnyl injectie. Dag 18 na mijn pregnyl wordt ik steeds weer ongesteld.

Mijn man wordt nu mar pas gecontroleerd omdat we in december zwanger geweest zijn. Maar helaas een miskraam op 5 weken.
    We willen nu toch testen om zeker te zIjn dat er geen verminderde vruchtbaarheid is.

Ik ben zo bang dat het ons nooit zal lukken. Iedereen wordt gelijk zwanger en wij niet :(

Donderdag weten we meer

15. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    En hoe is de uitslag?!
    Ik vind de reactie van je gyn een beetje raar, zeker wanneer je dat beroep uitoefent...
    Heel goed dat jullie deze test hebben gedaan. Daarna zou ik ook een samenlevingstest aanvragen en eventueel een eileideronderzoek. Dan weet je iig dat dit allemaal goed zit. Want ondanks dat je een keer zwanger bent geweest zegt dat nog niet alles. Ook kan je vragen om na je eisprong getest te worden op Progestron, bij somigge is deze laag waardoor een zwangerschap wordt bemoeilijkt.
    Daarnaast is het niet zo dat iedereen gelijk zwanger wordt, velen niet hoor... Succes

16. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    ja, ook hier benieuwd of je al meer weet?

17. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Dag allemaal,

Sorry voor de late reactie; tijdje zonder internet.

Vorige week donderdag had ik een super rijpe eicel van 23mm. Geen pregnyl nodig, want eicel ging uit zichzelf springen.

Test van mijn man: GEWOONWEG SUPERZAAD!

Allemaal goed nieuws,.... Maar,...
    Volgende week is mijn nod. Ik denk dat ik mijn eisprong vorige week vrijdag heb gehad. Vanavond, toen ik naar het toilet ging, heb ik wat bruinverlies bij het afvegen. Echt bijna niets,... Van dat bruinig slijm.

Ik heb dat nog nooit gehad. Wat kan dit zijn?
    Ik weet niet juist wanneer mijn nod is.
    Normaal wordt ik op 18 dagen na pregnyl ongesteld. Maar nu heb ik doe niet gekregen en vermoed dat het wat vroeger kan komen. ( al eens gelezen dat pregnyl de ongi kan uitstellen; klopt dit?)

Ik wacht in spanning af naar jullie reacties.

Liefs
    Xxxx

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als je je eisprong vorige week vrijdag gehad zou hebben, dan moet je daar ongeveer 14 dagen (de gemiddelde luteale fase) bij optellen en dat is dan je NOD.

Je zit nu dus nog eigenlijk een weekje voor je NOD.

Bruinig slijm...als je dat nooit gehad hebt...misschien innesteling? Ik heb geen idee. Hebben jullie wel goed geklust rond de eisprong?

Ik heb altijd bruinverlies voorafgaand aan mijn menstruaties, dus bij mij betekent het nooit veel goeds.

Pregnyl kan je luteale fase verlengen inderdaad.

19. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Niemand meer,....?

20. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    @hope: ik vind het een heel positief teken! Het zou een beetje bloed van een innesteling kunnen zijn namelijk! Zeker als je het nog nooit hebt gehad, is dat een goed teken lijkt me.
    Pregnyl kan volgens mij inderdaad je LF verlengen, maar ik vraag me af of dat met zo veel kan als jij beschrijft (LF van 18 dagen maken). Ik weet dat ze pregnyl wel gebruiken om je LF te verlengen, maar dan geven ze ook na de eisprong nog 2 of 3 x een spuit (met 1500 eh dacht ik). Meestal is pregnyl namelijk na 10-12 dagen je lichaam wel uit en ik zou denken dat het dan niet meer doorwerkt. Maar goed, dat weet ik natuurlijk niet zeker. Het kan best dat de pregnyl wel al iets in gang zet, dat nog nawerkt als de pregnyl zelf al uit je lijf is...
    Weet je niet hoe lang je natuurlijke LF is? Dan kun je het beste uitrekenen wanneer je NOD is. Ik denk eigenlijk dat je LF misschien van nature ook wel gewoon 18 dagen is, zou dat kunnen?
    Maar het blijft spannend hoor. En fijn dat het zaad gewoon goed was:)

Share This Page