Hoi meiden, Ik hoop dat één van jullie mij antwoord kan geven op de volgende vraag; Een vriendin van mij wordt woensdag ingeleid ivm weinig vruchtwater. Nu is zij alleen thuis en zou ze het fijn vinden als ik langs kom. Alleen heeft mijn zoontje een krentenbaard, hij gebruikt nu 4 dagen antibioticazalf en heeft op dit moment geen korstjes meer op zijn gezicht, alleen wat rode plekjes en bultjes. Ik lees op internet dat de zwangere vrouw geen gevaar loopt maar hoe zit het met eventuele besmetting naar het kindje toe dat dus woensdag wss ter wereld gaat komen? Ik wil haar en de baby absoluut niet in gevaar brengen. Ik hoor het graag van jullie!! Liefs Michelle
Toen ik krentenbaard had (gekregen van kindje op kinderopvang waar ik stage liep) maakte het volgens de dokter niet uit. De kleine in mijn buik merkte er volgens de dokter niks van en kan er ook niks van krijgen. Ik was toen 10 weken zwanger ofzo. Ik kreeg trouwens gewoon een antibiotica zalfje. Ik weet niet of het schadelijk is voor een pasgeboren baby. Het kindje waarvan ik het heb gekregen was 6 maanden toen.
Hoi Esmeralda! Dank je wel voor je reactie. Ondertussen heeft mijn vriendin de verloskundige gebeld en ze kreeg het advies om het niet te doen. Elk risico, al is het nu nog zo klein, is er één en omdat het al niet helemaal optimaal gaat met de kleine in haar buik gaan we dat risico niet nemen. Wel jammer want juist nu kan ze wel wat afleiding gebruiken maar gelukkig hebben we nog de telefoon
Goed van haar dat ze de vk heeft gebeld! Wel jammer voor haar idd, en ook voor jullie. Maar als ik het zo lees, is je zoontje er al bijna vanaf en kun je daarna lekker langs
Beter het zekere voor het onzekere maar ik heb het nog nooit gehoord dat dat niet mag. Werk zelf op een kdv en best veel zwangeren en krentenbaard en daar nooit wat mee, wel moeten ze min 24 uur onder behandeling staan voordat ze weer mogen komen en moet het afgeplakt zijn.
Ik heb op mijn werk een verstandelijk gehandicapte cliënt die ook meerdere malen een krentenbaard/urineweginfectie en koortslippen heeft. Allemaal veroorzaakt door de streptokokkenbacterie. Voor mij is dat gevaarlijk is mij verteld door mijn leidinggevende, en ik mag daar ook niet werken nu ik zwanger ben.
nou michelle ik zoek op krentenbaard en ik kom een topic van jou tegen... heeft jouw zoon soms met mijn dochter een afspraakje gehad, waarbij ze hebben gezoend elise zit ook onder en ik krijg ook het gevoel dat ik plekje krijg! ze heeft het al 5 weken eerste 2 weken dacht ik dat het van het kwijlen kwam, daarna 2 weken zalf en nu gaan we de tweede week in met antibiotica! is je kleine man er al vanaf? liefs Hellen
Haha zijn die kleine deugnieten stiekem aan het daten geslagen zonder ons in te lichten? Pfft nou Mick loopt nu ook al een week of 3 en het lijkt maar niet over te gaan. We gebruiken nu ongeveer 2 weken antibiotica zalf en op zich zijn de kortstjes weg maar het blijft rood en droog en vooral 's nachts heeft hij er heel veel jeuk aan. Hij wordt nu ongeveer om het half uur wakker en begint dan te krabben en te huilen. Ik smeer hem dan steeds in met vaseline en dan valt hij uiteindelijk weer in slaap. Mama zit er op dit moment behoorlijk doorheen op slaapgebied en papa zit in de nachtdienst dus ik sta er alleen voor Mick zijn neefje had het ook al gehad, zal het soms heersen bij ons in het dorp? Ik hoop dat het snel over gaat bij jullie! Liefs