brei tips gevraagd.

Discussie in 'De lounge' gestart door Luuz, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    al een tijdje ben ik an het breien geslagen. nu vind ik dat ik wel genoeg oefwnlapjes heb gemaakt, dus tijd voor het echte werk.

nu heb ik een leuk patroon gevonden voor een tuniek voor de jongste.
    maar, ik kan dus geen patronen lezen. snap niks van de afkortingen en hoe ze het nu bedoelen.

heeft iemand een goede tip voor ee boek of site waar de boel goed en duidelijk wordt uitgelegs?

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    breien voor dummies is heel duidelijk en leuk.
    je vind gratis breipatronen op garnstudio
    welke afkortingen kom je tegen?

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    o.a. dit :D

MINDER ALS VOLGT Aan de goede kant: Brei 4 voorbies st in ribbelst, 2 st recht samen. * Brei tot er 3 st over zijn voor de volgende markeerder, 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh, 2 st r, 2 st recht samen *, herhaal van *-* bij de volgende 2 markeerders, brei tot er 6 st over zijn op de nld, 1 st r afh, 1 st r, afgeh st overh, brei 4 voorbies st in ribbelst.

kom van de week nog wel in de stad, dus zal wel eens kijken bij een boekwinkel.

4. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    ribbelsteek = voorkomt krullen van je breiwerk. je kunt 1r,1av,1r,1 av breien en op de teruggaande naald de steken breien zoals ze zich voordoen dus 1av, 1r, 1 av, 1r. je kan ook alles recht breien en in de teruggaande naald weer alles recht.
    1 st r afh = 1 steek recht afhalen = niet breien maar gewoon op de rechternaald zetten
    1 st r = 1 steek recht
    afgeh st eroverheen = pak de 2e steek van je rechterpen op en plaats hem vooraan weer terug op de rechternaald
    2 st recht samen = in plaats van 1 steek breien brei je erf nu 2 tegelijk, je naar door 2 lustjes steken dus
    markeerder = aanwijzer, koop bv beugelelastiekjes bij de drogist. deze schuif je gewoon op je rechternaald als je 'm tegenkomt

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    bedankt voor je uitleg. die steken kan ik allemaal wel en met yoitube kom ik ook een heel eind gelukkig.
    snap het patroon nu beter. had gehoopt dat de bestelling vandaag binnen zou komen, maar helaas.
    ben nu mn ronde sjaal aan het afmaken, hoop m morgen om te kunnen doen. heen en terug gewoon rwcht gebreid, dat schiet tenminste een beetje op :)

6. mamavanmeisje

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Succes!

7. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    bedankt voor de link. zal daar vanavond eens naar kijken.

was toevallig bij de zeeman vanmiddag en daar lag een boekje met uitleg en wat patronen van jurken. heb daar niet de juiste wol voor volgens mij, maar kan op die manier het patroon natuurlijk wel leren door het gewoon te doen :)

Deel Deze Pagina