eieren over datum gegeten

Discussie in 'De lounge' gestart door Mississippi, 20 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Kijk bij eieren ook niet op de datum. Als ze bedorven zijn heb je het zo door!

2. Soit

Soit Niet meer actief

Gewoon maar hulpeloos afwachten tot je dood neervalt :D

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    ²

Ik let zelden op data van eieren. Eet er rustig nog die 1 à 2 weken overtijd zijn.

Heb hier overigens ook zo'n paniekeur in huis op dat vlak :). Manlief doet ook altijd panisch als de eieren 2 dagen overtijd zijn.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat valt echt reuzemee hoor... Hier al maagkramp als de eieren nog houdbaar zijn tot morgen.
    En 2 man sterk die beweert dat het laatste restje melk uit het pak altijd vies is. Gek genoeg hoor ik ze daar nooit over als de melk uit een echt pak komt ipv uit zo'n jerrycan :)

En zo voorbeelden te over...
    Typisch genoeg als de kip raar ruikt maar de datum goed is... Wordt dat gelukkig toch maar niet gegeten.
    Zo heilig is die datum dan ineens toch niet.

5. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Brrrr ik kreeg helemaal kippenvel van t topic! Maar als het echt bedorven eieren waren dan had jij dat allang geroken ;)

6. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Bluh, als de eieren bedorven waren geweest dan had jij dat wel geroken, ookal was je er niet bij met koken. Niks aan het handje dus!

7. pipootje

pipootje Niet meer actief

Je moet je eieren in water leggen gaan ze drijven dan zijn ze bedorven, zo niet dan kan je ze eten;)

Edit; zie nu net dat dit al gezegd is:)

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik koop nooit eieren met datum eerlijk gezegd. Pas als ze drijven dan zijn ze niet goed meer

9. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Wij houden ons er totaal niet aan.. Bewaren de eieren altijd in de koelkast, ruim over de datum van het pak. Nog geen stinkende eieren gehad en ik leef nog steeds.. Ik zal voor de grap eens kijken naar de datum. (ok best erg, pak was tot 09-07, we maken het gewoon op)

10. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Hahahaha nou als het 1 dag voor de houdbare datum is eet ik het al niet meer.. mijn vriend wel die is niet zo moeilijk :p

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Als ik eieren in de koelkast heb die over datum zijn en ik wil checken of ze nog goed zijn dan hou ik ze naast mijn oor en schud ermee, als ik ze hoor 'klotsen' dan zijn ze zeker niet meer goed!
    Hoor ik dat niet, dan gebruik ik ze nog en inderdaad, een bedorven ei ruik je wel maar dat vind ik zo smerig dat ik eerst eens doe schudden ermee zodat ik ze dan niet open breek als ze 'klotsen' :D

12. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Zolang het niet bol staat is er niks aan hoor :) proeft even goed haha

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zal vast al gezegd zijn, maar tht betekent ten minste houdbaar tot. Ze zijn dan de dag erna niet ineens bedorven. Zo'n datum mag er alleen maar op staan als het product nog een ruime tijd na de houdbaarheidsdatum te eten is.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Ik kijk niet eens naar de datum met eieren...

Deel Deze Pagina