De plus doet het ook,, hoppa gewoon een nieuwe datum erop als het overtijd liep, of gewoon opnieuw verpakken.
Whaha nou ik eet er niks minder om hoor Wij eten eigenlijk altijd gehakt van de C1000 en het ruikt altijd prima, ziet er ook prima uit en de gehaktballen die ik er van draai zijn ook prima om te eten.. Ben er elk geval nog nooit ziek van geworden, dus het zal allemaal wel mee vallen.. Wel grappig dat niemand ooit een melding heeft gedaan bij de Voedsel en Warenwet over het 'hergebruik' van bedorven gehakt Frikandellen, eieren, M&M's etc.. Mmmm heerlijk
Heb in een groente en fruit fabriek gewerkt en daar werd gewoon door enkele gerocheld in tafels vol groente die klaar stonden om verpakt te worden. Is al 13 jaar terug maar als het toen al gedaan werd zullen anderen niet gauw terug deinzen. Voor mij alleen verse groenten en fruit.
Hier alleen biologisch/vrije uitloop eitjes... Maar ik zou ook wel genezen zijn nadat ik een kuikentje (in wording) tegen zou komen.. Vlees en vis eet ik al niet meer sinds ik een jaar of 12 ben.. Nadat ik een programma gezien had over hoe kuikentjes 'gesorteerd' worden heb ik geen hap meer gegeten! De hoeveelheid melk die een koe geeft is natuurlijk ook niet zoals het hoort... Melk van een koe is voor het kalfje.. 'normaal' geeft een koe dus alleen melk als ze een kalf heeft... maar dat wordt natuurlijk met hormonen e.d lekker in gang gehouden..
getver, dat vind ik dan wel een heel smerig idee aangezien je bij die zakken er van uit gaat dat het niet meer gewassen hoeft te worden
tja, je weet maar nooit hoe iets klaar gemaakt is. In een restaurant zit je smakelijk voor veel geld te eten maar als je ziet wat de smaakpolitie allemaal aan treft zou je spontaan geen hap meer hoeven. Ach, zolang ik er maar niet ziek van word en het niet hoef te zien vind ik het best. Ik koop wel altijd vrije uitloop of bio-eieren en deels biologisch vlees. Vlees is helaas te duur om altijd biovlees te halen
vrije uitloop eieren zijn eigenlijk gewoon hetzelfde als scharrel eieren,, de deuren van de hokken staan wel open zodat de kippen naar buiten kunnen maar over de grond licht meestal een stroomdraadje dat ze het toch niet doen.
Toch een reden om gewoon je fruit en groenten te wassen van te voren Ik was altijd mijn fruit en groenten van te voren, alleen al omdat iedereen met zijn handen aan heeft gezeten
Ai die wist ik nog niet Boeff... Welke eieren zijn volgens jou de meest diervriendelijke? (en verkrijgbaar in de winkel.... op mijn balkonnetje kan ik geen kippen houden )
Ik heb ook ooit een baantje gehad in een groente en fruit fabriek (van een grote merk ook nog) het is binnen ijs en ijskoud.. Roggelen heb ik mensen niet zien doen, maar je hebt mensen die door de kou een snotneus krijgen.. Nou de rest mag je zelf bedenken, en dan heb je dus niets aan handschoenen die je daar aankrijgt. Een reden waarom ik nooit maar dan ook echt nooit groente uit een zakje zou kopen! En al helemaal niet kant en klare salades/maaltijden etc. die moet je met het zakje saus erop drukken en gaan daarna pas door de machine voor de folie die erop zit.....
ja helaas werkt het zo, mensen denken alleen maar aan geld. ik zou zeggen biologische kippen, deze leven echt het diervriendelijkst. ik vind scharrel kippen en vrij uitloop ook redelijk diervriendelijk. kooi kippen daarintegen vind ik echt niet kunnen, dat kan ik zelf ook niet goed aanzien.
Nou dat weet ik niet hoor... Als ik was blijven kolven had ik nu nog steeds wel een halve liter per dag gehad
Mijn vader heeft een boerderij.. 'Vroeger' hadden we een stal vol melkkoeien, maar die kregen echt geen hormonen hoor.. Die stonden met zn allen in de wei en tegen het eind van de middag/begin van de avond gingen ze de stal weer in om gemolken te worden.. Gewoon blijven melken.. Net als bij mensen: Vraag/aanbod..
scharrel eieren kunnen bruin en wit zijn, dat stipding zit alleen in bruine eieren. wat het nou precies is weten we ook niet, daar zijn al een hele hoop discussies over geweest. maar geen snaveltje iig