Goedemorgen, Het enige wat ik heb is mijn consultatiebureau boekje wat voor de helft is ingevuld en mijn geboortekaartje. Geen pakje, geen schoentjes, geen spelletjes, niks.. Mijn schoonmoeder heeft daarentegen zowat alles bewaard van haar kinderen. Mijn vriend heeft zijn 1e schoentjes, zijn 1e voetbalschoentjes, zijn geboortepakje, schriften, rapporten enz enz. En ze heeft al het speelgoed bewaard waar onze dochter nu weer mee speelt. Ik vind dat echt heel leuk!! Omdat ik het zo jammer vind dat ik niks heb, bewaar ik echt alles van mijn dochter. Het lijkt me zo leuk als ze later groot is dat ze haar 1e pakje nog eens kan zien of haar eerste schoentjes. Wat hebben jouw ouders bewaard van jouw baby/ kindertijd?
Ook niks helaas. Natuurlijk heb ik wel een fotoalbum met babyfoto's. Ook niet veel trouwens. Nu de digitale camera er is worden er veel meer foto's gemaakt, maar toen had je nog de fototoestellen met fotorolletje. Vind het zo jammer dat ik zo weinig heb. Ik ben dan ook nummer 4 van de kinderen. Verder heb ik nog een kaart waar mijn voetjes opstaan, met verf. En een envelop met overgebleven geboortekaartjes, stuk of 15 a 20. Verder ook dat groene boekje: "het groeiboekje".
Schoentje kleertjes tandjes. De mooie boeken, waaronder een groot barbapapaboek druk uit 1970!! Jawel, die geweldige speelboom met nog alle figuurtjes. De leukste spelletjes/speeltjes waar we mee speelden. Dat was in die tijjd niet zoveel als nu hoor.. Haarspeldjes zelfs. Raporten tekeningen schoolwerkjes etc. En een lokje haar.
kleertjes, schoentjes, cb dingetjes, rapporten, schrijfschriften, moederdag/vaderdag kadootjes, kleuter-tekeningenmap, speelgoed... héél veel hihi.. wat telkens ook weer meeverhuisd is, dan baal je wel een beetje van die spullen hoor die maar niet weg mogen. Maar m'n vader heeft bv ook nog z'n oude cijferlijsten van de LTS - erg leuk om te zien af en toe! Binnenkort ga ik voor m'n oudste maar eens het my-little pony huis van zolder halen.. of het berenhuis. Misschien zelfs voor sinterklaas. Ze heeft al zoveel speelgoed verder. Dus dan krijgt ze dan wat kleertjes en knutselspullen (die gaan tenminste op )
praktisch alles nog kleertjes, dingen van toen ik een baby was, bedje waar ik in heb gelegen (en Thijmen heeft er dus ook in gelegen), speelgoed, dingen van school, boeken etc Erg leuk vind ik!
Het eerste pakje wat mijn vader speciaal voor mij had gekocht. Hebben mijn beide kinderen ook gedragen, erg speciaal dus. Nog een ander joggingspakje uit Spanje wat me moeder hade gekocht voor me . Een zelf gebreid skipakje. Schoentjes en natuurlijk me fotoboek. Best veel dus , geen speelgoed helaas.
Ik heb wat kleertjes die ik gedragen heb, m'n favoriete knuffels, heel veel foto's, ergens moet ik nog een geboortekaartje hebben, een echofoto en verder nog wat speelgoed (kinderwagentje en wiegje voor een pop).
Uhh phoe nou de (groei)boekjes wel denk ik, fotoalbum, een jurkje, mijn eerste schoentjes en die ik zelf heel waardevol vind; Een knuffel; das een hond (soort husky) die ik van mijn vader heb gekregen toen ik net zo groot als die knuffel was.. Vader is toen k 6 was overleden en heb die knuffel nog steeds bij me op de kamer staan Oh en mijn ledikant en wiegje en badje zijn ook nog aanwezig.. maar dat is iets wat van mijn broer, zus en mij samen is.. Badje ga ik overigens weer gebruiken voor mijn kleine meisje
Geboorte knuffels, 2 foto albums, dia's, geboorte kaartje, haar 9 maanden boekje, diploma's: gym diploma, fietsdiploma. schoolspullen.Dat was het zo ongeveer wat ik weet. Van me vriend weet ik eigenlijks niet, wel speelgoed, ledikant, kinderwagen, box. En fietstoeltjes. En ook schoolspullen, diploma's. En zijn moeder noteerde ook alles. Ik heb nu ook een bak staan voor uk, waar eerste pakje in zit, boek van de kraamzorg. Noteer in een boekje de eerste dingetjes oa. eerste keer door geslapen, eerste keer naar opa & oma toe, eerste keer CB enz.. Alle foto's die worden gemaakt druk ik ook af. Heb al map vol, vanaf de 1ste echo, en nu de rest. Geboorte kaartjes doe ik ook in een map. En alles komt dan weer in die box in de toekomst. Ook heb ik een boek gekregen van zwangerschap tot puber: papa en mama vertellen over jou. Dus daar word ook weer dingen in genoteerd.
Ik heb een paar kleertjes (maar niets wat nu nog bruikbaar voor Oona was).... Speelgoed heel klein beetje.. Maar wel veel foto's, rapporten, tekeningen, knutsels.. dat soort dingen Erg leuk om door te kijken.. Van mijn dochter bijzondere kleertjes, eerste speelgoed e.d Ik ga een kist maken waar ik dat allemaal in ga doen.. Haar polsbandje bv van het zh, navelklemmetje heb ik nog.. Haar eerste kdv knutsels...
Mijn consultatiebureauboekje. Erg leuk om te vergelijken!! Mijn dochter weegt bijvoorbeeld nu evenveel als ik toen ik TIEN maanden was En mijn knuffel-poes. Die staat nu bij Liesbeth in bed
Ik heb bij de geboorte van mijn zoontje mijn eigen groei boekje gekregen. Vond ik zo leuk om weer te bekijken! Verder heb ik een tegeltje met mijn geboortegewicht enz, mijn eerste schoentjes en mn fotoalbums. Mijn speelgoed (en dat van mn broertje en zusje) is naar mn tante gegaan omdat zij veel oppas kinderen had. Ik heb heel lang nog mn eerste knuffels gehad, maar die zijn er nu helaas niet meer. Mn man heeft alleen foto's van toen hij klein was. Voor mijn zoontje bewaar is dus ook veel dingen. eerste schoentjes, eerste setje kleding van na de geboorte, zijn eerste speen enz.
Oh ja, en mijn moeder heeft een baby-album voor mij gemaakt, lang geleden dus. Daar was nog één pagina in open, en daar heeft ze nu de foto van mij met pasgeboren Liesbeth geplakt.. *emo*
Kleertjes, schoentjes, melktandjes, plukje haar, wieg.. en nog wel meer.. Ikzelf heb nu ook van onze dochter wat dingetjes, haar geboorte pakje, mutsje en sokjes heb ik ingelijst, schoentjes staan in de vitrine kast, en daarbij haar enkelbandje uit het ziekenhuis, kaartje van dr bed uit het ziekenhuis, mutsje van het ziekenhuis, 1e speentje en haar hielprik-prikkertje hihi
Kleertjes, groeiboekje, kinderwagen (jaja een heuze koelstra uit 1981), omslagdoeken, lakentjes, geboorte kaartje, foto's, speelgoed, plukje haar. Misschien nog wel meer maar dit schiet mij zo te binnen.
Mijn moeder heeft heel veel bewaard, wat ik iig gezien heb: - CB boekje - Fotoalbums - Kleertjes - Wiegbekleding - Schoentjes - Favo speelgoed - Navelklemmetje - Geboortekaartje - Felicitatiekaartjes - Polsbandje ziekenhuis - Gewisselde tandjes - Tekeningen Eigenlijk alles.. haha
CB kaart Boek van ikke (voor de helft ingevuld want ze is het heel lang kwijt geweest na verhuizing) mn 2e schoentjes die bij mij op de kast staan (wat een LELIJKE dingen zeg hahaha) En in mijn boek van ikke de kaartjes die ze kreeg toen ik geboren was en allerlei statestieken over hoe goed ik het deed de eerste weken. En een plukje haar OJA! En mijn kruik is bij alle 3 mijn kinderen hergebruikt! Helaas kwamen we er dit jaar achter dat hij op de camping is blijven staan met water erin.....en nu dus overleden was Maar de kruikenzak heb ik nog En uiteraard mijn grote vriend Aapie! Die had ik al voor ik uit de buik was en is mijn trouwe makker geweest heel mn leven lang. Zit nu op het stoeltje wat ik van opa heb gehad voor mn 2e of zelfs eerste verjaardag op mn slaapkamer.