Ik heb tijdens al mijn zwangerschappen last van mijn bekken gehad, meestal al vrij vroeg in de zwangerschap. Zo had ik bij de laatste al last van de bekken voordat ik getest had, dat was wel heel extreem. Op zich de zwangerschap zonder heel veel hulpmiddelen doorstaan. Heb op echt extreme dagen gelopen met krukken maar dat was het. Tijdens de bevalling is er ook heel veel druk op de bekken gekomen en toen is het naar mijn gevoel volledig mis gegaan. Ik kon bijvoorbeeld niet op mijn rechter zij draaien, alleen nu maanden later kan ik dit nog steeds niet. Als ik op mijn rug lig doet het ook enorm pijn helemaal onder in mijn rug aan de rechterkant en ik kan ook niet meer mijn billen optillen als ik lig. Herkend iemand dit vanuit de bekkeninstabilliteit of zal er iets anders aan de hand zijn? Zo ja wat kan ik aan oefeningen zelf doen zonder dat de bekkenbodemtherapie erbij komt kijken aangezien mijn leventje op dit moment zo druk is dat ik er nu nog echt geen extra afspraken bij kan hebben....
Ja ik had die klachten tijdens mijn eerste zwangerschap. Na de bevalling is het ook nooit helemaal weg gegaan. Nu heb ik er weer last van en de eerste afspraak bij de bekken fysio staat gepland. Ik snap dat het lastig is als je het druk hebt maar hier moet je echt tijd voor maken... als je het op zn beloop laat dan heb je kans dat je er nooit meer vanaf komt... dan liever nu actie ondernemen toch je gezondheid is te belangrijk om op zij te schuiven
Lijkt me niet handig om hier zelf mee te modderen. Je blijft er zo veel langer mee door lopen . Klinkt echt niet goed. Misschien zit je si gewricht flink vast en daar kan een manueel therapeut goed mee uit te voeten.
Herken van na mijn laatste zwangerschap, maar niet omdat ik bekkeninstabiliteit heb gehad. Fysio vertelde mij toen dat het kwam omdat er scheefstand in mijn bekken/rug is was onstaan. Dit kan veel pijn geven bij o.a het draaien in bed, maar is goed te verhelpen (althans bij mij) Zou er niet mee blijven lopen als ik jou was, niet nodig en zonde want je kunt je rust nu goed gebruiken als je het zo druk hebt..sterkte ermee!
Herkenbaar verhaal, hier is uiteindelijk chronische bekkeninstabiliteit vastgesteld. Ik ben nu 4 weken 2 dagen zwanger en ook al vanaf voor nod last van mijn bekken. Bij mijn zoon heb ik het zeer extreem gehad en bij dochter was het binnen de perken gebleven. Hoe het nu gaat lopen kan geen mens me zeggen. Wat mij overigens redelijk goed geholpen heeft is elke dag buikspieren trainen, rug en bekken. Ga naar een goede fysio en het liefste een revalidatie arts want vele fysiotherapeuten of artsen doen maar wat omdat ze niet weten hoe ze hiermee om moeten gaan en het hierdoor dus juist erger maken. Hier weet ik als ze gaan masseren of tegendruk gaan geven dat het helemaal misgaat. Het is even aanvoelen wat jou Triggers zijn waardoor het verslechtert. Sterkte