hallo zwangere dames! ik ben nu ongeveer een maand zwanger en ik weet het nu een week. ik ben nooit gestresst geweest maar nu ik weet dat ik zwanger ben word ik alleen maar gestrester.. en het houd maar niet op! ik zit nu nog op school tot juli en ben nu tot het einde schooljaar stage aan het lopen van half 9 tot 5. mijn vriend en ik hebben nog geen eigen huis en ik weet allemaal dus niet hoe ik het moet regelen met het geld.. hij zegt dat t allemaal goed komt maar een baby kost zoveel geld en er komt echt te veel bij kijken dat ik er nu dus al van gestresst raak.... ik heb door de stress ook veel druk op mijn buik.. ik heb ook wel last van mijn baarmoeder maar die rekt nu toch op dus dat zou normaal moeten zijn maar deze pijn voelt echt anders en denk dat het door die stress komt. ik probeer afleiding te zoeken om niet gestresst te zijn maar dat lukt ook al niet.. ik denk ook alleen maar dat er iets fout kan gaan maar dat wil ik niet. stress is slecht voor het kindje maar kan het ook zijn dat ik hem daardoor dood maak of dat ik hem ziek maak hiermee? of dat hij bv. downsyndroom krijgt ofzo? want dat kan ik er echt niet bij hebben... gr. een gestresste studente
hoi ankie, ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! ik snap dat het allemaal op je af komt maar probeer toch te genieten van je zwangerschap, het kost inderdaad veel geld, maar je moet het niet allemaal tegelijk kopen toch? zo eens iedere keer wat? en je hebt nog volop de tijd.en misschien kunnen wederzijdse ouders wat bijspringen? je kunt je kindje niet doodmaken hoor met stress, het vervelend gevoel in je buik komt ook door de hormonale veranderingen,alles is aan het veranderen in je lichaam dus wat je voelt is niet alleen vd stress. je darmen moeten wat op gaan schuiven en zijn wat opgeblazen het is normaal dat je vanalles voelt. het syndroom v down is een aangeboren afwijking en komt niet door stress dus zet dat maar gauw uit je hoofd daar hoef je echt niet bang voor te zijn,ook maak je het kleintje er niet ziek door, de enige die er last van heeft ben jezelf,probeer wat rustig te worden, je vriend heeft gelijk het komt ook allemaal goed maar ik snap je helemaal hoor alles komt op je af en je denkt dat het niet zal lukken maar het lukt je wel en je omgeving, familie en vrienden zullen jullie waarschijnlijk ook helpen. dus meid, kop op en geniet van jullie kleine wondertje wat in je groeit!
Ik sluit me helemaal aan bij Rebecca.. Dat is een heel goed en fijn antwoord. Meid, er komt een boel op je af maar je hebt nog een heleboel tijd om over dingen na te denken, dingen te regelen en die tijd ga je ook lekker gebruiken. Super dat je vriend zo nuchter is en vol vertrouwen. Je vindt hem toch heel leuk? Hij is toch een superkerel? Nou vertrouw dan maar op hem. En oja, stress is voor jou vervelend maar je kindje zit lekker diep weggestopt in z'n lieve mama! Geniet vandaag eens lekker van het mooie weer en denk juist maar aan alle leuke dingen die gaan komen. Ik weet zeker dat het helpt. Veel geluk gewenst en vooral veel genietmomenten! Pien
hoi hoi ik denk dat die stress ook een beetje normaal is iedere beginnende zwangere ervaart die stress de een iets meer als de ander maar het hoort er een beetje bij over het geld tja hoe je het went of keerd de kleine heeft toch bepaalde spullen nodig dus daar zul je goed naar moeten kijken, maar de vraag is eigenlijk moet alles perse nieuw zijn of kan een mooie en goede 2ehandse wieg/ledikant en kinderwagen eventueel kleertjes, er is zelfs een site waar je gratis spullen voor je baby kunt halen voordeel is dat het echt gratis is nadeel is wel je moet het vaak zelf halen pb me maar even als je wilt weten welke site het is weet niet of ik het hier neer mag zetten belangrijkste is nog altijd dat je kleintje de liefde krijgt en de spullen (materiele dingen) komen wel op zijn tijd wens je heel veel succes met je zwangerschap en probeer toch te genieten groetjes nathalie