ikke niet...mijn bloeddruk is nu 105 onderdruk maar ze laten het met me tot nu toe zo uitzingen met dagelijks ctg controles, urine e.d. en bedrust..
Maar een hoge bloeddruk kan duiden op zwangerschapsvergiftiging toch? Zeker als ie zo hoog is. Is een keizersnede dan niet veiliger voor jullie beiden of wil je dat zelf niet?
Vandaar de controles. Als urine, bloed, ctg en echo (vruchtwater + groei) goed zijn en je dus geen zwangerschapsvergiftiging hebt en het kindje nog steeds groeit, halen ze het niet. Mijn onderdruk schommelt tussen de 90 en 95 en ik moet twee keer per week voor controle naar het ziekenhuis. Daar ligt nu sinds 2,5 week al iemand opgenomen te wachten zonder ingeleid te worden (ze is inmiddels 40 weken zwanger). Oh, en on topic, ik krijg ook geen medicatie.
Puck je hebt helemaal gelijk, gelukkig lig ik niet in het ziekenhuis, maar heb ik dagelijks thuiscontrole vanuit het ziekenhuis, dus ik lig op mijn eigen bed. Wel zo fijn. Vlinder: zo lang ukje goed groeit blijft ie binnen...beter voor ukje aangezien die niet zo groot schijnt te zijn. en als het kan wil ik inderdaad liever gewoon bevallen....maar na een paar weken liggen wordt de mogelijkheid van een nieuwe KS aantrekkelijker omdat ik dat beu raak, maar ik ga voor wat het beste is voor ukkie. Deng: wat voor bloeddrukverlagende meds krijg je en helpen ze ook?
Ik gebruik nu reeds 5 jaar medicijnen voor hoge bloeddruk. Sinds ca 1,5 jaar heb ik medicijnen die samen kunnen met zwangerschap en tot nu toe werken ze.
ik gebruik L-methyldopa 250 pch 3 keer daags, en ze werken wel moest toen ik er net twee dagen aan zat al weer voor controle en hij was iets gezakt. en bij jou?
mijn bloeddruk blijft stabiel rond de 100/105 als ik geen gekke dingen doe....ofwel dus de hele dag zo'n beetje op mijn bed lig. Maar kan me voorstellen dat het voor jou omdat je nog een poos langer moet wel prettig is om medicatie te hebben. Sterkte ermee en ik hoop dat de meds nog lang hun werking blijven behouden. Moet jij nu ook meer rusten en/of stoppen met werken?
Ik kreeg al snel in de zwangerschap bloeddrukverlages. Ik kreeg aldomet (dat is de merknaam van Methyldopa). Ik ben begonnen met 3x250 en geeindigd met 3x1000. Overigens kreeg ik al medicijnen toen mijn bloeddruk iets verhoogd was ten opzichte van mijn normale bloeddruk. Toen de bloeddruk rond de 100 zat aan het einde van de zwangerschap ben ik opgenomen (kreeg ook nog even Adelat om extra duwtje te geven maar daar reageer ik te goed op), mocht na een dag weer naar huis omdat bloeddruk weer stabiel was rond de 90 met medicijnen. Overigens heb ik deze zwangerschap amper gewerkt, dat heeft denk ik wel geholpen. Heb alleen veel met een dreumes lopen leuren hihihi. Bij mij werd er echter geen risico genomen omdat ik bij Sam pre-eclampsie/HELLP heb gehad. En een hoge bloeddruk is niet gezond voor de groei van het kindje. Duikster, ondanks een voorgeschiedenis van een ks (16mnd voor deze bevalling) wilden ze mij toch gaan inleiden na gebroken vliezen en meconium in de ontslasting. Ze zouden dan via Infuus gaan inleiden. Ik had ook begrepen dat dit niet mocht, maar het mag kennelijk dus wel, ze doen het alleen wat minder agressief zodat de kans op een weeenstorm kleiner wordt.
Daphne: als er inderdaad ontsluiting zou zijn, willen ze bij mij ook kijken of ze mijn vliezen kunnen breken en het op gang kunnen laten komen. dus duimen...morgen moet ik weer naar de gyn....ik ga in elk geval vragen of hij inwendig wil kijken. De gyn gaat alleen zeker niet inleiden met gel. anderzijds heb ik bij Nick op natuurlijke wijze ook een hele heftige weeenstorm gehad, dus ook dat is geen garantie dat het rustig opbouwt...