"Refurbished" spullen

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 3 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Ik kwam via google op een site van refurbished telefoons en tablets. Ik had even opgezocht wat dit was, want kende het niet.

Het zijn spullen die door de fabrikant opgeknapt en getest worden en "als nieuw" verkocht worden.
    Er zit ook gewoon weer garantie op (vaak van een jaar).

Naar mijn idee een veiligere optie dan Marktplaats. En gezien de gigakorting een leuk cadeau voor december voor de kids.

Wie heeft er ervaring met dit zogenaamde "refurbished"?

2. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Wel weet ik dat je ook fysieke winkels hebt met refurbished spullen.
    Een vriendin van mij koopt daar haar onderdelen. Ze had pas een kapotte oplader van die winkel. Die was iets ouder dan een jaar, geen garantie meer dus... Na even doorvragen bleek toen dat heel veel van die opladers rond een jaar kapot gingen.
    Toen was ze het zat en heeft ze de dure originele versie maar gekocht.

Dit was natuurlijk een specifiek geval, maar ik zou er wel op letten ;)

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn man heeft al 2x een refurbished telefoon gekocht van Samsung.
    De tweede keer hebben we allebei een S7 gekocht, ik een nieuwe, hij een refurbished. Scheelde ongeveer 180 euro. Die van mij is wel beter dan die van hem. Hij heeft vaker storingen, dan loopt dat ding vast en reageert hij nergens meer op. Qua accu maakt het niet veel verschil.
    Dit was bij een winkel waar ze 2 soorten refurbished verkocht, B en C klasse. Hij had wel een B. Die zijn wel gebruikt, maar zien er nog uit als nieuw. C vertoont gebruikssporen, maar die zijn natuurlijk nog goedkoper.

4. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft een refurbished laptop. Hij wilde een laptop met echt goede specificaties omdat hij hem voor hobby heel erg veel gebruikt. Hij wilde hem wel het liefst voor de prijs van een mindere. Dat is gelukt. Hij is er echt heel tevreden over.
    Ik heb zelf trouwens ook een refurbished e-reader. Ook heel blij mee

5. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Ik tik dit op mijn refurbished tablet. Ik heb hem al jaren en er nog nooit problemen mee gehad.

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.277
    25.751
    113
    Mijn dochter had haar Iphone in de wc laten vallen :confused: Daarna een refurbished toestel aangeschaft en zeer tevreden mee. Ze heeft hem nu een paar maanden. En door de lage prijs kon ze een een nieuwer model aanschaffen, dan ze eerst bij haar abonnement kreeg.

7. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.852
    4.104
    113
    Onze kobo glo ereader.
    Prima ding!

8. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.806
    784
    113
    Mijn telefoon is door schade in de afgelopen 5 jaar tweemaal vervangen vanuit de verzekering door een refurbished model. Nooit problemen mee gehad die ik niet had verwacht. Werkt als nieuw, en zat bij mij ook geen schade op.

Een product waarvan bijv. alleen de verpakking open is geweest mag ook niet meer als nieuw verkocht worden en valt dus ook onder 'refurbished'. Iemand anders schreef al dat je bij zelf bestellen vaak voor verschillende gradaties kan kiezen.

9. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik heb al jaren een refurbished kobo ereader. Ben er tevreden mee.

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik heb een refurbished iPhone 5s en heb er geen problemen mee. Blij mee dus!

Deel Deze Pagina