Wie heeft er ook vaak/veel bloedverlies gehad in het eerste trimester?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Thyrza89, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    Hoi allemaal,

Zoals de titel zegt.. Wie heeft er vaak/veel bloedverlies gehad in het eerste trimester?
    Ik verlies vanaf 10 weken steeds helderrood bloed. Heb al twee extra echos gehad, ook vorige week nog. Er is steeds niets aan de hand en het kindje doet het prima.. Vk heeft me vooral gezegd, geen zorgen te maken, ik moet er nu, bijna 13 wk zwanger en na 3 echo's, echt in vertrouwen dat het goed gaat..
    Vanaf vorige week heb ik standaard elke keer met afvegen bloed, ik word er zo onzeker van.. (voor de volledigheid, we hebben geen gemeenschap gehad)

Wie heeft dit nog meer gehad?

Liefs Thyrza

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Tijdens mijn eerster zwangerschap had ik het vaak ook in de eerste 12 wk. Vooral met 12 wk was het naar mijn idee redelijk veel. Altijd helder rood bloed.
    Vele echo's gehad en idd geen gemeenschap.
    En we hebben nu een prachtige zoon van 3,5 jaar.
    Met het bloedverlies van 12 wk zei de gyn dat mijn placenta laag lag. Dat het vanzelf naar boven trekt en daardoor bloedverlies ontstaat, en dat het geen kwaad kon.
    Je wordt er idd zooooo onzeker van, maar het hoeft echt niet altijd een slecht teken te zijn.
    Ik had dan geen krampen erbij (dat was toen mijn houvast)
    Sterkte en succes

3. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    Bedankt voor je reactie. Het stelt me weer wat gerust :).. Ik had het bij ons eerste kindje ook met 12 weken, maar dat was eenmalig.
    Gelukkig heb ik geen krampen, dus ik vermoed wel dat het gewoon goed zit.
    Had jij het ook vooral wanneer je wat druk geweest was? De vk zei dat het ws minder wordt wanneer je wat rustiger aan doet.. En ik denk: nog rustiger? Ik doe al bijna niets :)

Ben wel benieuwd of meerdere vrouwen dit hebben?

4. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb veel bloedverlies gehad en elke keer was er op de echo niets te zien. Met de 20 weken echo bleek mijn placenta voor de uitgang te liggen.
    Die rustig aan en ik hoop dat het ook voor jullie goed blijft gaan

5. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    Dank je! Ik hoop dat ze bij mij ook een 'goede' reden kunnen vinden met de 20wk echo.. Zou me rust geven.
    En we doen zeker rustig aan!

liefs

6. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Hier ook bloedverlies met 8, 13 en 16 weken Na de laatste keer met 16 weken echt rustiger gaan aandoen. Niet meer tillen enz. Ook bleek ik een behoorlijke vaginale infectie te hebben waar ik niks van merkte Wie weet dat dat nog gedaan heeft De boel was van onderen behoorlijk rood en ontstoken en ik had niks door. Geen pijn, jeuk enz

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Euhm wat is vaak :)...de eerste twaalf weken ieder dag...met 15 en 23 weken. Geen reden voor kunnen vinden. Volgens mijn vk hebben sommige vrouwen dit nu eenmaal. De eerste twaalf weken vond ik dit echt een gare mededeling, maar nu met 39 weken denk ik toch dat ze gelijk had :D.

8. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    Bedankt iedereen voor de reacties..

Gisteravond ben ik echt veel bloed verloren, volgens mij veel te veel voor een gesprongen adertjes.. Vannacht amper geslapen en net gebeld naar de vk..
    Ze zei dat het er op lijkt dat het weefsel is.. De vraag is of het van het kindje komt! Bah, zit er even doorheen! om 12.00u krijgk weer een echo en hopelijk meer duidelijkheid.

Liefs Thyrza

9. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Heel veel sterkte!! Hopelijk is het niets

10. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Meisje... heeeeel veel sterkte..!!

Ook ik heb zo'n gigantische bloeding gehad.. wist gewoon dat het helemaal mis was..! Zat op de wc en was gewoon een waterval van bloed!
    Ook bij afvegen soort van plastic zakje maar dan van bloed gehad en naar mij idee zat daar wat in van ongeveer een cm..!
    WIst zoooo zeker dat het een miskraam was!

Maar... die dag kon vk niks doen want mocht ze een hartje zien kon het alsnog fout gaan.. dag erna echo gehad.. en er klopte echt een hartje!
    Daarna nog hele dikke week last gehad van bloedingen..
    en nu af en toe nog steeds.. maar minder dan die ene waterval dus probeer me geen zorgen meer te maken!

Duim voor je meis dat je weer een prachtige echo bij je andere echo's kan plakken! ;)

11. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    Dank je beertje..
    Ik heb net de echo gehad, nou het kindje is zo levendig als wat..
    Ziet er helemaal goed uit en vk kan nergens iets van bloed o.i.d. vinden! Ze vindt het ook vreemd dat ik weefsel verlies..
    Ze kunnen verder helemaal niets doen. Ze gaf wel het advies om, wanneer ik bevallen ben, een uitstrijkje te laten maken van de baarmoedermond. DIt kan nl niet wanneer je zwanger bent?!
    Er moet daar wel iets mis zitten, maar wat..

We gaan volop genieten van de zwangerschap.. Met de 20wk echo gaan we kijken of er verder echt niets bijzonders is!

Liefs

12. Kim26

Kim26 Actief lid

6 mei 2006
    116
    0
    0
    Australie
    Hoi Allemaal,

Vanaf week 5 tot nu heb ik geregeld last van buin bloed afgewisseld met rood. Paar keer dat het echt veel was. 2 keer heb ik een giga kramp gehad voordat ik begon te bloeden. Ik was er van overtuigd dat het niet goed was, maar elke keer heb ik echo's gehqad en telkens was er een levedig frummeltje te zien met een goeie hartslag. Ik word er soms echt tureluurs van. De gyneacoloog heeft ons een sex verbod gegeven hahahaha tot 14 weken ( daar word je ook niet vrolijk van ;) ). Ik ben nog steeds telkens bang als ik naar de w.c. ga wat ik nu weer ga vinden. Loop ook dagelijks met inlegkruisjes rond maar laatste anderhalve week alleen nog bruin. Dus dat geeft me hoop. Kan niet wachten tot ik 12 weken ben alhoewel dat ook niks zegt. De laatste gyneacoloog die ik sprak op de spoedeisende hulp zei dat bij mij het geval kon zijn dat het door de ivf kwam of placenta laag lag of het baarmoederslijm aan het groeien is en dat kon ook de oorzaak zijn.
    Ach het blijft klote!

Fijne dag

13. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    ik heb bij mijn eerste zwangerschap 13 weken elke dag bruin/roodverlies gehad. Bij de tweede de eerste 11 weken. In beide zwangerschappen later in de zwangerschap ook bloed verloren. Beide keren een gezond kindje!

groetjes ylona

14. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland

Gelukkig... gefeliciteerd!!! :D
    Ik had echt ook veel weefselverlies man..! De vk zei, omdat het een eenmalige heftige met weefselbloeding was.. dat het heel misschien een 2e vruchtje was..
    Het lichaam heeft dat echter niet geaccepteerd en er 1 'uitgewerkt' ..
    Klinkt logisch in mijn oren.. want echt ik zweer je dat ik een vruchtzakje met inhoud in mijn handen heb gehad!
    Maarjah.. of dat zo is geweest.. zal ik wel nooit te weten komen..!
    Ben al blij dat er nu iig nog 1 beebje inzit met een mooi kloppend hartje!:D

Geniet lekker van je zwangerschap nog meid!!

Deel Deze Pagina