Goede avond! Heb vandaag mijn eerste echo bij de gyn gehad en er was 1 vruchtje te zien met kloppend hartje dus dat is mooi.... Alleen was er ook te zien dat er een bloeding in de linker eierstok had plaatsgevonden, waarschijnlijk door een oude follikel of cyste, nu moet ik over 2 weken terug bij de gyn voor extra controle. Er was ook extra risico op torsie van de eierstok wat hevige buikpijn kan veroorzaken. Voor het vruchtje had het waarschijnlijk geen consequenties... Nu is mijn vraag eigenlijk wat als er torsie van de eierstok optreedt??? Operatie??? Wat gebeurt er met het vruchtje? De gyn bleef een beetje vaag, zo van het zal allemaal wel loslopen en we zien elkaar over 2 weken weer! Maar nu komen er dus allerlei vragen ..... Liefs Kelly
Hoi Kelly, nou, hij heeft je flink bang gemaakt! Het klopt wel dat je er een iets verhoogde kans op hebt, maar hij zegt het met name omdat áls het optreed, niet te missen want dan heb je echt immense buikpijn, het wel meteen verholpen moet worden d.m.v. een operatie. Ze hoeven niet in je baarmoeder te zijn in ieder geval, maar het is dan wel oppassen geblazen met een zwangere baarmoeder. Maar ik duim gewoon met je mee dat het je niet overkomt en de echo over 2 weken meer geruststelling geeft! Groetjes Brigitte